Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Proba practica la concursul pentru ocuparea posturilor didactice arte plastice decorative arhitectura design
Sâmbătă, 22 Septembrie 2012 00:00

   ANEXA Nr. 9
  la metodologie

 

PROBA PRACTICA
din cadrul concursului pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate in unitatile de invatamant particular din invatamantul preuniversitar

Disciplinele: Arte plastice, decorative, ambientale, Arhitectura, Design

 

Proba practica va consta intr-un interviu prin care comisia va evalua:

   1. Pregatirea metodica pe baza unui proiect de lectie/unitate de invatare, sustinut de candidat in fata comisiei, la alegere, din continuturile disciplinei Studiul compozitiei, disciplina fundamentala din cadrul curriculumului diferentiat, specific invatamantului de arte vizuale ............................................................................................................................................................ maximum 5 p.

Se vor puncta atat aspectele formale tinand de rubricatia aleasa de candidat, precum si aspectele calitative si de continut privind operationalizarea demersului didactic, modul de utilizare a resurselor, evidentierea strategiilor de evaluare etc. dupa cum urmeaza:

pentru o rubricatie adecvata (care contine informatii detaliate privitoare la activitatea de predare-invatare-evaluare)........................................................................................................................................................1 p.

pentru o corecta relationare intre obiective, strategii didactice, si modul de utilizare a resurselor (originalitate si varietate)......................................................................................................................................................................... 2 p.

pentru precizarea calitatii evaluarii, precum si aspecte vizand activitatile destinate elevilor cu nevoi speciale.......................................................................................................................................................... 2 p.

   2. Activitatea in specialitate pe baza prezentarii unui portofoliu de activitate

Comisia va puncta fiecare manifestare artistica sau contributie teoretica publicata, de nivel national ori international, premiile anuale acordate de uniunile de creatie artistica sau filialele acestora din Romania, premiile internationale, coordonarea de proiecte nationale ori internationale, realizarea de lucrari monumentale de sculptura, de arte murale sau edificii majore de arhitectura, participari la expozitiile anuale, bienale, trienale etc. nationale si internationale, creatii scenografice, inclusiv de costum de scena, lucrari de arta monumentala, ilustratii ori lucrari de grafica publicitara, proiecte de arhitectura realizate individual sau in colectiv, creatii omologate in diferite domenii ale designului (design de produs, inclusiv designul vestimentar, ceramica, sticla, metal, designul grafic ori designul ambiental), creatii fotografice sau video omologate, lucrari de restaurare certificate de comisii de specialitate, articole publicate in literatura de specialitate, precum si orice alta activitate creativa din domeniul artelor vizuale pentru care poate fi dovedita obtinerea drepturilor de autor, dupa cum urmeaza:

pentru premiile anuale acordate de uniunile de creatie sau filialele acestora, precum si premii internationale acordate de institutii culturale de prestigiu, realizarea de lucrari monumentale de sculptura, de arte ambientale sau edificii majore de arhitectura, pentru coordonare de proiecte nationale ori internationale:............................................................... 3 p.

Pentru premiile anuale sau internationale, precum si pentru fiecare proiect coordonat finalizat se acorda punctajul maxim.

Maximum 2 puncte pentru:

   -participare la manifestari expozitionale individuale sau de grup in spatii administrate de uniuni de creatie, de muzee de arta ori de institutii de cultura sau in alte locatii apartinand spatiului public....................................... 0,5 p.

   -participarea la manifestari expozitionale periodice sau ocazionale, creatii scenografice de film, teatru ori televiziune si/sau de costum de scena, lucrari de arta monumentala, ilustratii ori lucrari de grafica publicitara, proiecte de arhitectura realizate individual sau in colectiv, creatii omologate in diferite domenii ale designului (design de produs, inclusiv designul vestimentar, ceramica, sticla, metal, designul grafic ori designul ambiental), creatii fotografice sau video omologate, lucrari de restaurare certificate de comisii de specialitate.................................................................................... 0,5 p.

   -participare in cadrul unor proiecte nationale sau internationale.................................. 0,5 p.

   -participarea la manifestari artistice sau expozitionale ocazionale desfasurate in spatiul privat, contributii teoretice in domeniu (articole publicate in presa, comunicari stiintifice in cadrul unor seminare pe teme de specialitate etc.)...................................................................................................................................... maximum 0,25 p.

   -desfasurarea oricaror altor activitati in domeniul artelor vizuale care pot fi dovedite (inclusiv prin obtinerea drepturilor de autor*).............................................................................................................. maximum 0,25 p.

   ___________

   *)Fac exceptie produsele de arta decorativa sau icoanele, comercializate prin galerii comerciale, martisoarele ori felicitarile.

 

Se acorda 1 p. din oficiu.

 

   NOTE:

In portofoliul de activitate vor fi depuse fotocopii ale documentelor doveditoare autentificate de unitatea scolara unde se desfasoara proba practica.

In cazurile aprecierii prin maximum sau minimum de puncte a activitatii artistice se vor avea in vedere importanta, originalitatea si gradul de vizibilitate a activitatilor sau importanta articolelor de presa.

Proba practica este evaluata de cei 2 profesori examinatori care fac parte din comisie. Rezultatul probei practice se obtine ca medie a punctajelor acordate de fiecare profesor examinator.


Articole asemanatoare relatate:
Articole asemanatoare mai vechi:

 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Revista cu ISSN

Reprezentari ale Babei Dochia in literat…

REPREZENTĂRI ALE BABEI DOCHIA ÎN LITERATURĂ   Prof. Simona Crainic, Liceul De Arte Plastice, Timișoara               Studiul de faţă urmăreşte o trecere în revistă a modului în care Baba Dochia este reprezentată în...

Read more

Despre varsta si imbatranire

DESPRE VÂRSTĂ ȘI ÎMBĂTRÂNIRE Prof. Arjoca Mihaela Colegiul Tehnic “Ion Minu”, Timisoara Rezumat: Îmbătrânirea celulară este un proces care interesează știinta. Cuvinte cheie: celulă, gene, metabolism, îmbătrânire Viața! Timpul!...

Read more

A fi parinte

A FI PĂRINTE   Profesor: Teodorescu Lăcrămioara Şcoala cu clasele I-VIII Moviliţa                 ,,Meseria,, de părinte este una dintre cele mai grele, deoarece creşterea unui copil presupune o mare răspundere. Baza conceptului de părinte...

Read more

Model de acord privind transferul 2014

Model de acord privind transferul 2014   Vezi modelul de acord/acord de principiu emis de directorul unitatii de invatamant privind transferul pentru restrangere de activitate/pretransferul consimtit intre unitatile de invatamantul pentru anul...

Read more

Comunicarea eficienta dintre profesor si…

COMUNICAREA EFICIENTĂ DINTRE PROFESOR ȘI ELEV            Profesor psihopedagog Ștefănescu Adreana                                      Centrul de Resurse și  Asistență Educațională ”Speranța” Timișoara               Comunicarea eficientă dintre profesor și elev presupune existența unor relații de ...

Read more

Alaturi de scoala

STUDIU- ALĂTURI DE ŞCOALĂ Prof.inv.primar Gligor Dana Școala Gimnaziala Cîmpeni Împreunã cu pãrinţii,şcoala îşi are rolul ei bine stabilit, intervenind în dezvoltarea primarã a copilului. În acest context, educarea pãrinţilor...

Read more

La francophonie aujourd hui

LA FRANCOPHONIE AUJOURD’HUI Elisabeta Gheorghe, Liceul cu Program Sportiv Brăila Enseigner la civilisation ce sera étudier les réalités du monde actuel. Apprendre une langue étrangère «c’est apprendre une culture nouvelle, des...

Read more

Inovarea si modalitati de valorificare a…

INOVAREA ŞI MODALITĂŢI DE VALORIFICARE A EI ÎN ACTIVITATEA DIDACTICĂ Prof. Saizescu Cristina-Alexandra Colegiul Tehnic Energetic „Regele Ferdinand I” Timişoara Secolul XXI impune ca...

Read more