Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Proba practica la concursul pentru ocuparea posturilor didactice arte plastice decorative arhitectura design
Sâmbătă, 22 Septembrie 2012 00:00

   ANEXA Nr. 9
  la metodologie

 

PROBA PRACTICA
din cadrul concursului pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate in unitatile de invatamant particular din invatamantul preuniversitar

Disciplinele: Arte plastice, decorative, ambientale, Arhitectura, Design

 

Proba practica va consta intr-un interviu prin care comisia va evalua:

   1. Pregatirea metodica pe baza unui proiect de lectie/unitate de invatare, sustinut de candidat in fata comisiei, la alegere, din continuturile disciplinei Studiul compozitiei, disciplina fundamentala din cadrul curriculumului diferentiat, specific invatamantului de arte vizuale ............................................................................................................................................................ maximum 5 p.

Se vor puncta atat aspectele formale tinand de rubricatia aleasa de candidat, precum si aspectele calitative si de continut privind operationalizarea demersului didactic, modul de utilizare a resurselor, evidentierea strategiilor de evaluare etc. dupa cum urmeaza:

pentru o rubricatie adecvata (care contine informatii detaliate privitoare la activitatea de predare-invatare-evaluare)........................................................................................................................................................1 p.

pentru o corecta relationare intre obiective, strategii didactice, si modul de utilizare a resurselor (originalitate si varietate)......................................................................................................................................................................... 2 p.

pentru precizarea calitatii evaluarii, precum si aspecte vizand activitatile destinate elevilor cu nevoi speciale.......................................................................................................................................................... 2 p.

   2. Activitatea in specialitate pe baza prezentarii unui portofoliu de activitate

Comisia va puncta fiecare manifestare artistica sau contributie teoretica publicata, de nivel national ori international, premiile anuale acordate de uniunile de creatie artistica sau filialele acestora din Romania, premiile internationale, coordonarea de proiecte nationale ori internationale, realizarea de lucrari monumentale de sculptura, de arte murale sau edificii majore de arhitectura, participari la expozitiile anuale, bienale, trienale etc. nationale si internationale, creatii scenografice, inclusiv de costum de scena, lucrari de arta monumentala, ilustratii ori lucrari de grafica publicitara, proiecte de arhitectura realizate individual sau in colectiv, creatii omologate in diferite domenii ale designului (design de produs, inclusiv designul vestimentar, ceramica, sticla, metal, designul grafic ori designul ambiental), creatii fotografice sau video omologate, lucrari de restaurare certificate de comisii de specialitate, articole publicate in literatura de specialitate, precum si orice alta activitate creativa din domeniul artelor vizuale pentru care poate fi dovedita obtinerea drepturilor de autor, dupa cum urmeaza:

pentru premiile anuale acordate de uniunile de creatie sau filialele acestora, precum si premii internationale acordate de institutii culturale de prestigiu, realizarea de lucrari monumentale de sculptura, de arte ambientale sau edificii majore de arhitectura, pentru coordonare de proiecte nationale ori internationale:............................................................... 3 p.

Pentru premiile anuale sau internationale, precum si pentru fiecare proiect coordonat finalizat se acorda punctajul maxim.

Maximum 2 puncte pentru:

   -participare la manifestari expozitionale individuale sau de grup in spatii administrate de uniuni de creatie, de muzee de arta ori de institutii de cultura sau in alte locatii apartinand spatiului public....................................... 0,5 p.

   -participarea la manifestari expozitionale periodice sau ocazionale, creatii scenografice de film, teatru ori televiziune si/sau de costum de scena, lucrari de arta monumentala, ilustratii ori lucrari de grafica publicitara, proiecte de arhitectura realizate individual sau in colectiv, creatii omologate in diferite domenii ale designului (design de produs, inclusiv designul vestimentar, ceramica, sticla, metal, designul grafic ori designul ambiental), creatii fotografice sau video omologate, lucrari de restaurare certificate de comisii de specialitate.................................................................................... 0,5 p.

   -participare in cadrul unor proiecte nationale sau internationale.................................. 0,5 p.

   -participarea la manifestari artistice sau expozitionale ocazionale desfasurate in spatiul privat, contributii teoretice in domeniu (articole publicate in presa, comunicari stiintifice in cadrul unor seminare pe teme de specialitate etc.)...................................................................................................................................... maximum 0,25 p.

   -desfasurarea oricaror altor activitati in domeniul artelor vizuale care pot fi dovedite (inclusiv prin obtinerea drepturilor de autor*).............................................................................................................. maximum 0,25 p.

   ___________

   *)Fac exceptie produsele de arta decorativa sau icoanele, comercializate prin galerii comerciale, martisoarele ori felicitarile.

 

Se acorda 1 p. din oficiu.

 

   NOTE:

In portofoliul de activitate vor fi depuse fotocopii ale documentelor doveditoare autentificate de unitatea scolara unde se desfasoara proba practica.

In cazurile aprecierii prin maximum sau minimum de puncte a activitatii artistice se vor avea in vedere importanta, originalitatea si gradul de vizibilitate a activitatilor sau importanta articolelor de presa.

Proba practica este evaluata de cei 2 profesori examinatori care fac parte din comisie. Rezultatul probei practice se obtine ca medie a punctajelor acordate de fiecare profesor examinator.


Articole asemanatoare relatate:
Articole asemanatoare mai vechi:

 

Revista cu ISSN

Constituire corpul national de experti i…

Constituirea corpului national de experti in management educational seria 5   Se organizează şi cea de-a cincea serie pentru concursul de selecţie a cadrelor didactice pentru constituirea Corpului National de Experţi în...

Read more

Evolutia geometriei diferentiale in Roma…

EVOLUȚIA GEOMETRIE DIFERENȚIALE ÎN ROMÂNIA Prof. Popa Crina Diana Școala Gimnazială Hășmaș, jud. Arad Geometria diferențială este o ramură a matematicii, care îmbină geometria...

Read more

Planificare model pentru cunoasterea med…

Planificare model pentru cunoasterea mediului invatamant primar   Incepand cu anul scolar 2011-2012, Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului a oferit pentru prima data tuturor cadrelor didactice modele de planificari calendaristice. Iata...

Read more

Tulburari ale limbajului

TULBURÃRI ALE LIMBAJULUI Profesor: Maxim Elisabeta Şcoala cu clasele I-VIII Nr. 2 Botosani Acum ceva vreme în una din clasele la care predam era un copil...

Read more

Lectura si rolul ei in dezvoltarea intel…

LECTURA ŞI ROLUL EI ÎN DEZVOLTAREA INTELECTUALĂ A COPILULUI   Învăţătoare Nevodenszki Sorina ,,Şcoala cu clasele I-VIII  Sânandrei”, Jud. Timiş     ,,Oricât de simple şi uşoare ar părea aceste poveşti, ele, nasc, fără îndoială, între...

Read more

Plan de actiune pentru integrarea copiil…

  PLAN DE ACȚIUNE PENTRU INTEGRAREA COPIILOR CU DIZABILITĂȚI Profesor învățământ primar Popa Constantina Școala Gimnazială Luncoiu de Jos, jud. Hunedoara Integrarea școlară este un proces de adaptare a copilului...

Read more

Aplicatii ale nanotehnologiilor

Aplicatii ale nanotehnologiilor

III. APLICAŢII ALE NANOTEHNOLOGIILOR III.1. Materiale textile Nanotehnologia poate fi utilizată pentru a crea materiale textile cu performanţe superioare, fără a le compromite calităţile acestora referitoare la aspect, calitate...

Read more

A invata si a intelege

                                                       A ÎNVĂŢA ŞI A ÎNŢELEGE                                                                                                                                                Mureşan-Chira Gabriel                                                                                                                            Prof. Educator CRDEII, Cluj-Napoca          Procesul de învăţare doreşte modificarea unor structuri psihice şi comportamentale, dezvoltând gradual structuri cognitive, afective sau motorii, trecând...

Read more