Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Competente generale pe niveluri de invatamant la limba si literatura romana
Miercuri, 15 Septembrie 2010 16:00

     Competenţe generale ale disciplinei pe niveluri de învăţământ

 

 

 

          Modelul comunicativ-funcţional şi competenţele-cheie specifice disciplinei limba şi literatura română impun anumite competenţe generale în cadrul programelor şcolare pe niveluri de învăţământ şi o anumită organizare a conţinuturilor.

 

Învăţământ primar şi gimnazial (clasele I-VIII)

 

1.      Receptarea mesajului oral în diferite situaţii de comunicare

2.      Utilizarea corectă şi adecvată a limbii române în producerea de mesaje orale în situaţii de comunicare monologată şi dialogată

3.      Receptarea mesajului scris, din texte literare şi nonliterare, în scopuri diverse

4.      Utilizarea corectă şi adecvată a limbii române în producerea de mesaje scrise, în diferite contexte de realizare, cu scopuri diverse

 

Învăţământ liceal (clasele Ix-X)

 

 

  1. Utilizarea corectă şi adecvată a limbii române în receptarea şi în producerea mesajelor în diferite  situaţii de comunicare
  2. Folosirea modalităţilor de analiză tematică, structurală şi stilistică în receptarea diferitelor texte literare şi nonliterare
  3. Argumentarea în scris şi oral a unor opinii în diverse situaţii de comunicare

 

Învăţământ liceal (clasele XI-XII/ XIII traseul liceal şi traseul SAM)

 

  1. Utilizarea corectă şi adecvată a limbii române în diferite situaţii de comunicare
  2. Comprehensiunea şi interpretarea textelor
  3. Situarea în context a textelor studiate prin raportare la epocă sau la curente culturale/literare
  4. Argumentarea orală sau în scris a unor opinii în diverse situaţii de comunicare

 

Ultima actualizare în Miercuri, 26 Ianuarie 2011 17:03
 

Comentarii 

 
-1 # anonim 26-04-2012 16:52
buna! sincer nu mi-a placut nici o carte mi se par toate foarte plictisitoare ....ar fii mai dragut sa ne puneti sa citim....''Twilight'' sau...nu stiu niste carti mai interesante si mai amuzante....nu credeti? fara suparare...
semnat fata cu o esarfa verde
Răspunde | Răspunde cu citat | Citat
 
 
0 # viorela 04-04-2013 07:17
buna !!! sincer, eu vreau niste povesti care sa le citesc de clasa a 6-a ...atat ...dar multe le-am citit deja ..va pup
Răspunde | Răspunde cu citat | Citat
 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Revista cu ISSN

Corpul national de experti in management…

Corpul national de experti in management educational sesiunea 2014 seria 7   Se organizeaza si cea de-a saptea serie din sesiunea 2014 pentru concursul de selectie a cadrelor didactice pentru constituirea Corpului National de...

Read more

Masa rotunda romania incotro brandul de …

MASA ROTUNDĂ: ROMÂNIA ÎNCOTRO? BRANDUL DE ŢARĂ, BRANDUL PERSONAL, BRANDUL INTERNAŢIONAL - STUDII CULTURALE Chelmuş Anca – profesor documentarist Colegiul Tehnic de Poştă şi Telecomunicaţii “Gheorghe Airinei”, Bucureşti Introducere Dicţionar...

Read more

Securitatea bazelor de date atacuri si m…

SECURITATEA BAZELOR DE DATE – ATACURI ŞI METODE DE CONTROL   Prof. Diana Bărbat                                                                                                C.N.I. “Gr. Moisil” Brașov            Acest articol a apărut în Journal of applied quantitative methods în anul 2009,...

Read more

Modalitati de realizare a educatiei mora…

MODALITĂŢI DE REALIZARE A EDUCAŢIEI MORALE LA VÂRSTA PREŞCOLARĂ   Profesor: Dumbravă-Brezoianu Simona Grădiniţa cu Program Prelungit ,,Benedek Elek”- Sf.Gheorghe   REZUMAT          Educaţia morală este un proces continuu, toate disciplinele de învăţământ cu situaţiile educative...

Read more

Influenta emotiilor in comunicarea inter…

STUDIU PRIVIND INFLUENȚA EMOȚIILOR ÎN COMUNICAREA INTERPERSONALĂ A PĂRINȚILOR COPIILOR CU CES profesor Cristian Chelaru, Școala Gimnazială Specială Pașcani Rezumat Studiul prezentat...

Read more

Sanse egale pentru copiii proveniti din …

ŞANSE EGALE PENTRU COPIII PROVENIŢI DIN MEDII DEFAVORIZATE Prof. CORD MARILENA Școala Gimnazialā Cālāƫele, Judeƫul Cluj Prima cerinţă a educaţiei incluzive este de a diminua până la a elimina toate formele...

Read more

Strategii de integrare a elevilor cu CES…

STRATEGII DE INTEGRARE A ELEVILOR CU C.E.S. ÎN ORA DE LIMBA ROMÂNĂ   Prof. Magdalena Cotlerenco-Medeleanu Şcoala cu clasele I-VIII „Mihail Sadoveanu”, Brăila     Integrarea şcolară este un proces de includere în şcolile de masă...

Read more

Cercul de biologie Minunile naturii

CERCUL DE BIOLOGIE Prof. Țopa Geamona Diana Școala Gimnazială Fitionești, Vrancea Explorarea sistemelor biologice în afara clasei constă în efectuarea unor forme de activități cu...

Read more