Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Padurea habitatul izvorului de viata
Joi, 08 August 2013 10:57

PĂDUREA – HABITATUL IZVORULUI DE VIAŢĂ

 

Prof. Ciobotaru Ana-Maria

Şcoala Gimnazială Măicăneşti

 

Rezumat: Pădurea, izvor de viaţă începând de la strămoşii noştrii, reprezintă habitatul ori casa unde se nasc şi trăiesc animalele şi plantele. Pădurea este fericirea plantelor şi a animalelor, mediul unde fiecare floare îmbogăţeşte peisajul.

Abstract: The forest, source of life starting from our ancestors, is the habitat or the house the environment where are born and live animals and plants. The forest is for the plants and animals the happiness, the environment where each flower enriches the landscape.

Cuvinte cheie: pădure, viaţă, habitat, ecosistem, defrişare.

 

Pădurea, izvor de viaţă începând de la strămoşii noştrii, reprezintă habitatul ori casa unde se nasc şi trăiesc animalele şi plantele. Pãdurea a constituit dintotdeauna un prieten pentru români: un refugiu pentru haiduci, sursã de inspiraţie pentru poeţi, loc de agrement pentru turişti.

Reprezintă fericirea plantelor şi a animalelor, întregirea factorilor biotici şi abiotici, mediul unde fiecare floare îmbogăţeşte peisajul, îl pigmentează şi îl colorează. Este sufletul şi bucuria oamenilor, energia sistemelor biologice.

Lumina soarelui se poate infiltra printre ramurile copacilor până la solul pădurii, unde ierburile, ferigile şi ceilalţi arbuşti oferă substanţe nutritive pentru animalele care pasc şi care se hrănesc cu plante, de la şoareci de câmp, chiţcani şi iepuri până la căprioare. Bine camuflaţi de frunze trăieşte sitarul de pădure, o pasăre terestră.

Frunzele căzute din copaci furnizează provizii râmelor, acestea fiind cele mai ocupate toamna. Transformarea acestor frunze în humus în pământ asigură provizii de nutrimente pentru copac şi pentru milioanele de microorganisme din mediul său. În jurul său se află alţi locuitori ai pământului: miriapode, păduchi de lemn şi furnici. În această perioadă a anului pădurea abundă de păianjeni, plasele lor ca de borangic acoperind toate straturile stejarului. Aceştia nu se consumă doar unii pe alţii pentru a supravieţui; ei sunt mâncaţi la rândul lor. Prezenţa păianjenilor atrage o sumedenie de păsări multicolore.

Diminuarea condiţiilor propice de viaţă prin tăieri ilegale, incendii, calamităţi naturale, culegerea iraţională a fructelor ori a plantelor medicinale afectează integritatea relaţiilor interspecifice dintre animale şi plante.

Orice pădure are o putere augmentată de regenerare ori de depăşire a situaţiei limită în care este pusă! Treptat însă timpul biologic al pădurii îşi va reveni în drepturi reluând bunăstarea şi ritmul sistemului silvic.

De asemenea, pădurea simte, uneori, nevoia unui ajutor facil de îndeplinit din partea noastră, a oamenilor. Nu de multe ori ne-a fost dat să observăm că arborii strigă după ajutor. Parcă ar fi ca în poveştile cu prinţese unde copacii cheamă pe cineva să înlăture viermele primejdios care-i distruge rădăcina – „crengile lui subterane”.

De câte ori nu am văzut campanii de plantare de copaci, împăduriri pe terenurile afectate de alunecări de teren ori de inundaţii catastrofale?!

 

Bibliografie:

http://www.ecomagazin.ro/ecosistemul-unei-paduri-de-stejari/

http://www.igsu.ro/documente/informare_preventiva/Padurea__aurul_verde.pdf

 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Revista cu ISSN

Rolul si importanta jocurilor logico mat…

ROLUL ŞI IMPORTANŢA JOCURILOR LOGICO-MATEMATICE ÎN ACTIVITĂŢILE INSTRUCTIV- EDUCATIVE DIN ÎNVĂŢĂMÂNTUL PRIMAR Prof. înv. primar si preşcolar Niţu Florina Grădiniţa cu program normal „Lumea copiilor”...

Read more

Evaluarea elevilor din ciclul primar pri…

EVALUAREA ELEVILOR DIN CICLUL PRIMAR PRIN INTERMEDIUL PROIECTELOR   Prof. înv. primar Bukszar Daniela Școala Gimnazială Lunca Bradului - Județul Mureș   Rezumat: Evaluarea elevilor în cadrul unei discipline, în viziune tradițională, cuantifică doar cunoștințele, priceperile...

Read more

The role of learning strategies in sla t…

THE ROLE OF LEARNING STRATEGIES IN SLA. TEACHING OUR STUDENTS HOW TO LEARN Profesor: Elisabeta Maxim Școala Gimnazială “Ștefan cel Mare” Botoşani “Learning strategies are the conscious thoughts and...

Read more

Relatia profesor profesor documentarist

RELAȚIA PROFESOR-PROFESOR DOCUMENTARIST Mesaroșiu Corina Georgiana, profesor de limba română- limba franceză, Școala Gimnazială Poplaca- județ Sibiu Prin intermediul acestui articol se dorește trasarea unor aspecte definitorii privind importanța...

Read more

Comunicarea in organizatia scolara si su…

COMUNICAREA ÎN ORGANIZAŢIA ŞCOLARĂ. SUGESTII PENTRU AMELIORAREA ASPECTELOR INEFICIENTE.   Mirela Frunzeanu, profesor pentru învăţământul primar, Mark Twain International School, loc. Voluntari, jud. Ilfov     Rezumat      În cele ce urmează, voi încerca...

Read more

PROIECTAREA DIDACTICA

PROIECTAREA DIDACTICÃ – O ACŢIUNE CONTINUÃ ŞI UNITARÃ   Prof. Musat Liliana Liceul Teoretic Nicolae Cartojan Giurgiu     Motto: „Socrate spunea cã acei care stiu ce este fiecare lucru sunt în stare sã explice si...

Read more

Actul folcloric in interpretarea semioti…

ACTUL FOLCLORIC – ÎN INTERPRETAREA SEMIOTICĂ   Prof. Bentz Teodora Col. Nat. “Al. I. Cuza “, Focşani     A doua jumătate a secolului al XX-lea a produs exemple strălucite de construcţii teoretice dedicate sistemului limbii, ca...

Read more

Rezumatul raportului scris final al insp…

ANEXA Nr. 4   la regulament   Rezumatul raportului scris final al inspectiei scolare generale   - model -      1. Denumirea unitatii de invatamant preuniversitar .............................................................    2. Perioada inspectiei .......................................................................................................    3. Echipa de inspectie: Coordonatorul...

Read more