Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Padurea habitatul izvorului de viata
Joi, 08 August 2013 10:57

PĂDUREA – HABITATUL IZVORULUI DE VIAŢĂ

 

Prof. Ciobotaru Ana-Maria

Şcoala Gimnazială Măicăneşti

 

Rezumat: Pădurea, izvor de viaţă începând de la strămoşii noştrii, reprezintă habitatul ori casa unde se nasc şi trăiesc animalele şi plantele. Pădurea este fericirea plantelor şi a animalelor, mediul unde fiecare floare îmbogăţeşte peisajul.

Abstract: The forest, source of life starting from our ancestors, is the habitat or the house the environment where are born and live animals and plants. The forest is for the plants and animals the happiness, the environment where each flower enriches the landscape.

Cuvinte cheie: pădure, viaţă, habitat, ecosistem, defrişare.

 

Pădurea, izvor de viaţă începând de la strămoşii noştrii, reprezintă habitatul ori casa unde se nasc şi trăiesc animalele şi plantele. Pãdurea a constituit dintotdeauna un prieten pentru români: un refugiu pentru haiduci, sursã de inspiraţie pentru poeţi, loc de agrement pentru turişti.

Reprezintă fericirea plantelor şi a animalelor, întregirea factorilor biotici şi abiotici, mediul unde fiecare floare îmbogăţeşte peisajul, îl pigmentează şi îl colorează. Este sufletul şi bucuria oamenilor, energia sistemelor biologice.

Lumina soarelui se poate infiltra printre ramurile copacilor până la solul pădurii, unde ierburile, ferigile şi ceilalţi arbuşti oferă substanţe nutritive pentru animalele care pasc şi care se hrănesc cu plante, de la şoareci de câmp, chiţcani şi iepuri până la căprioare. Bine camuflaţi de frunze trăieşte sitarul de pădure, o pasăre terestră.

Frunzele căzute din copaci furnizează provizii râmelor, acestea fiind cele mai ocupate toamna. Transformarea acestor frunze în humus în pământ asigură provizii de nutrimente pentru copac şi pentru milioanele de microorganisme din mediul său. În jurul său se află alţi locuitori ai pământului: miriapode, păduchi de lemn şi furnici. În această perioadă a anului pădurea abundă de păianjeni, plasele lor ca de borangic acoperind toate straturile stejarului. Aceştia nu se consumă doar unii pe alţii pentru a supravieţui; ei sunt mâncaţi la rândul lor. Prezenţa păianjenilor atrage o sumedenie de păsări multicolore.

Diminuarea condiţiilor propice de viaţă prin tăieri ilegale, incendii, calamităţi naturale, culegerea iraţională a fructelor ori a plantelor medicinale afectează integritatea relaţiilor interspecifice dintre animale şi plante.

Orice pădure are o putere augmentată de regenerare ori de depăşire a situaţiei limită în care este pusă! Treptat însă timpul biologic al pădurii îşi va reveni în drepturi reluând bunăstarea şi ritmul sistemului silvic.

De asemenea, pădurea simte, uneori, nevoia unui ajutor facil de îndeplinit din partea noastră, a oamenilor. Nu de multe ori ne-a fost dat să observăm că arborii strigă după ajutor. Parcă ar fi ca în poveştile cu prinţese unde copacii cheamă pe cineva să înlăture viermele primejdios care-i distruge rădăcina – „crengile lui subterane”.

De câte ori nu am văzut campanii de plantare de copaci, împăduriri pe terenurile afectate de alunecări de teren ori de inundaţii catastrofale?!

 

Bibliografie:

http://www.ecomagazin.ro/ecosistemul-unei-paduri-de-stejari/

http://www.igsu.ro/documente/informare_preventiva/Padurea__aurul_verde.pdf

 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Revista cu ISSN

Centre universitare universitati adrese…

Centre universitare - universitati - adrese contact   Centrul Universitar Bucureşti  Academia de Studii Economice Strada Piaţa Romană nr. 6, telefon 021.319.19.00 şi 021.319.19.01, fax 021.319.18.99 www.ase.ro    Academia de Poliţie „Alexandru Ioan Cuza" Aleea Privighetorilor nr. 1A,...

Read more

Relatia dintre suportul social si simpto…

RELAŢIA DINTRE SUPORTUL SOCIAL ŞI SIMPTOMATOLOGIA PSIHOSOMATICA LA COPILUL INSTITUŢIONALIZAT Autor: psih. Pop Petronica Profesor consilier şcolar/CJRAE Cluj Rezumat Deoarece în ţara noastră au...

Read more

Impreuna prin arta

ÎMPREUNĂ PRIN ARTĂ   Iosim Daniela Cristina, Profesor învăţământ primar Şcoala Gimnazială Nr. 4 ,,Fraţii Popeea” Săcele   Arta este în esență cea mai profundă expresie a creativității umane. Pe cât de dificil de definit, pe atât...

Read more

Evaluarea scrisa

EVALUAREA SCRISĂ   Prof. Marian Mihaela, Colegiul Tehnic “Constantin Brâncuşi”   Rezumat: Evaluarea scrisă reprezintă o modalitate economică de verificare,  deoarece permite ca într-un timp relativ scurt să se verifice randamentul unui număr mare...

Read more

Comunicare eficienta in situatii conflic…

COMUNICARE EFICIENTĂ ÎN SITUAŢII CONFLICTUALE Rapciuc Andreea, profesor psihopedagog Liceul cu Program Sportiv “Iolanda Balaş Soter” din Buzău Conflictul reprezintă o stare de tensiune creată...

Read more

Mostre de unitati SF intercurriculare

PARTEA VI Mostre de unităţi SF intercurriculare   Fiecare partener a proiectat o unitate SF inter-curriculară (cross-curriculară), descriind o serie de lecţii interconectate care utilizează unul sau mai multe texte SF cu scopul...

Read more

Violenta argumente si contra argumente p…

VIOLENŢA ARGUMENTE ŞI CONTRA-ARGUMENTE PENTRU SANCŢIUNE   Profesor Lazar Mihaiela Liceul de Artă „Ioan Sima” Zalãu     Aplicarea de sancţiuni reprezintă o măsură eficientă de prevenire şi combatere a violenţei în şcoală.   Argumente pro: §         elaborarea prin colaborare...

Read more

Didactica lecturii

DIDACTICA LECTURII prof. MIHAELA MELINTE, Colegiul Tehnic „Traian Vuiaˮ, Galaţi Motivarea elevilor pentru lectură depinde în mare măsură de efortul pe care îl face...

Read more