Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Padurea habitatul izvorului de viata
Joi, 08 August 2013 10:57

PĂDUREA – HABITATUL IZVORULUI DE VIAŢĂ

 

Prof. Ciobotaru Ana-Maria

Şcoala Gimnazială Măicăneşti

 

Rezumat: Pădurea, izvor de viaţă începând de la strămoşii noştrii, reprezintă habitatul ori casa unde se nasc şi trăiesc animalele şi plantele. Pădurea este fericirea plantelor şi a animalelor, mediul unde fiecare floare îmbogăţeşte peisajul.

Abstract: The forest, source of life starting from our ancestors, is the habitat or the house the environment where are born and live animals and plants. The forest is for the plants and animals the happiness, the environment where each flower enriches the landscape.

Cuvinte cheie: pădure, viaţă, habitat, ecosistem, defrişare.

 

Pădurea, izvor de viaţă începând de la strămoşii noştrii, reprezintă habitatul ori casa unde se nasc şi trăiesc animalele şi plantele. Pãdurea a constituit dintotdeauna un prieten pentru români: un refugiu pentru haiduci, sursã de inspiraţie pentru poeţi, loc de agrement pentru turişti.

Reprezintă fericirea plantelor şi a animalelor, întregirea factorilor biotici şi abiotici, mediul unde fiecare floare îmbogăţeşte peisajul, îl pigmentează şi îl colorează. Este sufletul şi bucuria oamenilor, energia sistemelor biologice.

Lumina soarelui se poate infiltra printre ramurile copacilor până la solul pădurii, unde ierburile, ferigile şi ceilalţi arbuşti oferă substanţe nutritive pentru animalele care pasc şi care se hrănesc cu plante, de la şoareci de câmp, chiţcani şi iepuri până la căprioare. Bine camuflaţi de frunze trăieşte sitarul de pădure, o pasăre terestră.

Frunzele căzute din copaci furnizează provizii râmelor, acestea fiind cele mai ocupate toamna. Transformarea acestor frunze în humus în pământ asigură provizii de nutrimente pentru copac şi pentru milioanele de microorganisme din mediul său. În jurul său se află alţi locuitori ai pământului: miriapode, păduchi de lemn şi furnici. În această perioadă a anului pădurea abundă de păianjeni, plasele lor ca de borangic acoperind toate straturile stejarului. Aceştia nu se consumă doar unii pe alţii pentru a supravieţui; ei sunt mâncaţi la rândul lor. Prezenţa păianjenilor atrage o sumedenie de păsări multicolore.

Diminuarea condiţiilor propice de viaţă prin tăieri ilegale, incendii, calamităţi naturale, culegerea iraţională a fructelor ori a plantelor medicinale afectează integritatea relaţiilor interspecifice dintre animale şi plante.

Orice pădure are o putere augmentată de regenerare ori de depăşire a situaţiei limită în care este pusă! Treptat însă timpul biologic al pădurii îşi va reveni în drepturi reluând bunăstarea şi ritmul sistemului silvic.

De asemenea, pădurea simte, uneori, nevoia unui ajutor facil de îndeplinit din partea noastră, a oamenilor. Nu de multe ori ne-a fost dat să observăm că arborii strigă după ajutor. Parcă ar fi ca în poveştile cu prinţese unde copacii cheamă pe cineva să înlăture viermele primejdios care-i distruge rădăcina – „crengile lui subterane”.

De câte ori nu am văzut campanii de plantare de copaci, împăduriri pe terenurile afectate de alunecări de teren ori de inundaţii catastrofale?!

 

Bibliografie:

http://www.ecomagazin.ro/ecosistemul-unei-paduri-de-stejari/

http://www.igsu.ro/documente/informare_preventiva/Padurea__aurul_verde.pdf

 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Revista cu ISSN

Studiu privind importanta aplicarii meto…

Studiu privind importanta aplicarii metodelor active in orele de istorie la clasa a IV a

STUDIU PRIVIND IMPORTANŢA APLICĂRII METODELOR ACTIVE ÎN ORELE DE ISTORIE, LA CLASA A IV-A Liliana Damian, institutor Şcoala cu clasele I-VIII Vădeni, jud. Brăila La începutul clasei a IV-a s-a...

Read more

Educatia interculturala resursa pentru d…

EDUCAȚIA INTERCULTURALĂ – RESURSĂ PENTRU DEZVOLTAREA COMUNITĂȚILOR MULTICULTURALE   Profesor învățământ primar: Vultur Daniela Maria Școala cu clasele I – VIII, Dudeștii Noi, Timiș                     Abordarea interculturală, nu este o nouă știință ci o...

Read more

Valentele formative ale muzicii pentru m…

VALENŢELE FORMATIVE ALE MUZICII PENTRU MICII ŞCOLARI   Înv. Gligor Dana Şcoala Gimnazială Vidra   Muzica, cea mai profundă şi mai complexă dintre arte, chiar împărăteasa acestora, ne ajută în exprimarea ideilor, sentimentelor, stărilor...

Read more

Evolutia starilor sufletesti in poezia l…

EVOLUŢIA STĂRILOR SUFLETEŞTI ÎN POEZIA “LACUL” DE MIHAI EMINESCU   Prof. Andreea Burlacu, Liceul Teoretic “Aurel Vlaicu” Breaza   Titlul poeziei prezintă lacul ca pe un martor, dar şi participant activ la idila ce urmează...

Read more

Pelerinajul o alternativa pentru saptama…

PELERINAJUL - O ALTERNATIVĂ PENTRU SĂPTĂMÂNA “SĂ ŞTIU MAI MULT, SĂ FIU MAI BUN!”   Crafcenco Carmen, profesor matematică Liceul Teoretic “Mircea Eliade”, Galaţi   Fie „Şcoala altfel” sau săptămâna din anul acesta „ Şă ştiu...

Read more

Presenting and practicing new vocabulary

Presenting and practicing new vocabulary

PRESENTING AND PRACTICING NEW VOCABULARY Prof. Felherț Monica, Gradul Didactic I Liceul Tehnologic Nr.1 Salonta, Bihor Teacher attitudes to vocabulary have changed a lot over recent years. The use of the...

Read more

Existenta ca amnezie sau neintelegere pr…

EXISTENŢA CA AMNEZIE SAU NEÎNŢELEGERE PROZA ROMÂNO-AMERICANĂ ,,LADY V.” DE DUMITRU RADU POPA Elena HENDRE - prof. Colegiul Tehnic ,,Aurel Vlaicu”, Baia Mare, Maramureş Rezumat: Proza scurtă „Lady V.” de...

Read more

Calculatorul si internetul

CALCULATORUL ŞI INTERNETUL – DEPENDENŢA ÎN FOLOSUL EDUCAŢIEI   Orice pãrinte este îngrijorat de dezvoltarea si educarea copiilor lui. Dacã în urmã cu câtiva ani, televizorul era o grijã a pãrintelui din...

Read more