Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Mapa dirigintelui
Joi, 12 Iulie 2012 00:00

MAPA DIRIGINTELUI

 

Află câteva recomandări privind ora de consiliere. Află ce trebuie documente trebuie să conţină mapa dirigintelui.

 

Recomandări:

§         utilizarea metodelor interactive în cadrul orei de consiliere;

§         colaborarea permanentă cu psihologul şcolii acolo unde există (chiar proiectarea orei de consiliere în echipă);

§         întocmirea corectă a proiectelor de activitate didactică;

§         accentuarea laturii nonformale a orei de consiliere/a orei de dirigenţie (prin conţinut, mod de relaţionare, comunicare, etc.);

§         utilizarea numai a portofoliului şi nu a „caietului de dirigenţie” (de către copii);

§         implicarea elevilor în proiecte elaborate la iniţiativa lor.

 

1.        Structura anului şcolar

2.        Tabel nominal cu elevii clasei şi responsabilităţile acestora (date de contact, telefon, e-mail)

3.        Tabel nominal cu profesorii care predau la clasă (date de contact, telefon, mail)

4.        Tabel, componenţa Consiliului clasei

5.        Tabel, componenţa nominală a Comitetului/Asociaţiei de părinţi de la clasă (date de contact, statutul juridic al asociaţiei)

6.        Fişa postului profesorului diriginte, individualizată (parafată, semnată de director, cu număr de înregistrare)

7.        Planificarea disciplinei consiliere şi orientare, grafic individualizat, semnat

8.        Extras din Programa MECTS de Consiliere şi orientare, pentru nivelul specific (cu precizarea sursei, www.edu.ro)

9.        Regulamentul de ordine internă (adaptat la specificul clasei de elevi, elaborat şi în funcţie de sugestiile, recomandările acestora), afişat în clasă, la loc vizibil

10.    Tematica orelor de consiliere (temă, modul vizat, perioadă de derulare, observaţii), în funcţie de Programa MECTS

11.    Tabel cu proiectele educative extraşcolare iniţiate/desfăşurate de/la clasă (titlu, perioada de desfăşurare, iniţiator, responsabil/coordonator cu date de contact, parteneri, observaţii)

12.    Caiet de procese verbale, în urma şedinţelor cu elevii (de stabilire a sarcinilor, responsabilitţilor în cadrul colectivului clasei etc.) şi a şedinţelor cu părinţii. (Notă: Procesele verbale vor fi semnate de fiecare participant la şedinţă, în momentul încheierii şedinţei respective). Caietul va avea filele numerotate la începutul anului şcolar.

13.    Informaţii (statistice) privind absenţele elevilor cu observaţiile de rigoare (mai ales în cazul celor în număr mare care sunt şi motivate/nemotivate)

14.    Informaţii privind situaţia la învăţătură a elevilor (nume, observaţii, recomandări)

15.    Date despre elevii problemă (nume, adresă, telefon părinţi, mod de manifestare (ex. absenţe, agresivitate, etc.), măsuri propuse şi finalizate, alte observaţii)

16.    Situaţia elevilor cu rezultate deosebite la învăţătură, implicare în activităţi extraşcolare etc. (nume, performanţe notabile, activităţi sau concursuri la care au participat, date de contact, alte observaţii)

17.    Fişele individuale ale elevilor, completate în colaborare cu psihologul şcolar (eventual pe un format care să includă propunerile acestuia)

18.    Proiecte de activitate didactică însoţite de fişe de lucru

19.    Situaţia burselor sociale sau de merit (nume, tipul de bursă, perioada acordării, alte observaţii)

20.    Lista medicilor de familie ai elevilor, opţional (nume, date de contact)

21.    Fişa de asistenţă la ora de consiliere şi orientare (model)

22.    Exemple de bună practică la clasă

23.    Comunicări ale inspectorului de specialitate

24.    Alte documente utile, de sprijin

 

 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Revista cu ISSN

Sporirea eficientizarii activitatilor pr…

SPORIREA EFICIENTIZĂRII ACTIVITĂŢILOR PRIN INTERMEDIUL UNEI EDUCAŢII MODERNE                                                                           Educatoare Portik Laura, Grădiniţa P.P.1 Voinicel Reghin   Ȋnvăţământul trebuie să ţină pasul cu schimbările rapide produse in societate, astfel încât cadrele didactice...

Read more

Importanta creativitatii in dezvoltarea …

IMPORTANŢA STIMULĂRII CREATIVITĂŢII ÎN DEZVOLTAREA COPILULUI   Marinescu Larisa Eromanga, Profesor Psihopedagog, Centrul de Pedagogie Curativă HD - locaţia Lupeni, Judeţul Hunedoara     Creativitatea poate fi definită ca trăsătură complexă a personalităţii umane, constând...

Read more

Pe aici nu se trece

PE AICI NU SE TRECE! Prof. înv. primar Dobrea Monica Şcoala Gimnazială „Emil Racoviţă” Oneşti, jud. Bacău Motto: „Fiecare petic de pământ îşi are istoria lui, dar trebuie să tragi...

Read more

ORA DE COMPUNERE - UN PAS SPRE CREATIVIT…

ORA DE COMPUNERE – UN PAS SPRE CREATIVITATE   Prof. Rodica Ioana Obreja Colegiul De Ştiinte „Grigore Antipa”, Brasov     Prezentul articol vizeazeazã aspecte legate de importanta desfãsurãrii orelor de compunere în liceu...

Read more

Manuale scolare valabile an scolar 2012 …

Manuale scolare valabile pentru anul scolar 2012-2013   Vezi catalogul manualelor scolare valabile in invatamantul preuniversitar,  

Read more

Platforma de prezentare a ofertelor de e…

Platformă de prezentare    a ofertelor de educaţie non-formală     pentru săptămâna „Şcoala altfel”      Ministerul Educaţiei, Cercetrării, Tineretului şi Sportului a deschis o platfomă online de înregistrare a ofertelor organizaţiilor non-guvernamentale din domeniul educaţiei şi...

Read more

Impactul retelelor electrice asupra medi…

IMPACTUL REŢELELOR ELECTRICE ASUPRA MEDIULUI - EFECTUL CORONA                                                                         Drd. prof. ing. Liliana Cîmpan Colegiul Tehnic “I. Maniu” Şimleu Silvaniei   Rezumat: Această lucrare prezintă cateva aspecte legate de poluarea mediului inconjurător generată de reţelele...

Read more

Cercetare stiintifica cu privire la rolu…

CERCETARE ŞTIINŢIFICĂ CU PRIVIRE LA ROLUL COMUNICĂRII ÎN ACTIVITATEA DIDACTICĂ prof. Chiru Adelina Şcoala Gimnazială ,,Înv. Clemenţa Beşchea” Căpăţîneşti, judeţul Buzău De-a lungul vieţii, chiar din momentul...

Read more