Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768

Mapa dirigintelui
Joi, 12 Iulie 2012 00:00

MAPA DIRIGINTELUI

 

Află câteva recomandări privind ora de consiliere. Află ce trebuie documente trebuie să conţină mapa dirigintelui.

 

Recomandări:

§         utilizarea metodelor interactive în cadrul orei de consiliere;

§         colaborarea permanentă cu psihologul şcolii acolo unde există (chiar proiectarea orei de consiliere în echipă);

§         întocmirea corectă a proiectelor de activitate didactică;

§         accentuarea laturii nonformale a orei de consiliere/a orei de dirigenţie (prin conţinut, mod de relaţionare, comunicare, etc.);

§         utilizarea numai a portofoliului şi nu a „caietului de dirigenţie” (de către copii);

§         implicarea elevilor în proiecte elaborate la iniţiativa lor.

 

1.        Structura anului şcolar

2.        Tabel nominal cu elevii clasei şi responsabilităţile acestora (date de contact, telefon, e-mail)

3.        Tabel nominal cu profesorii care predau la clasă (date de contact, telefon, mail)

4.        Tabel, componenţa Consiliului clasei

5.        Tabel, componenţa nominală a Comitetului/Asociaţiei de părinţi de la clasă (date de contact, statutul juridic al asociaţiei)

6.        Fişa postului profesorului diriginte, individualizată (parafată, semnată de director, cu număr de înregistrare)

7.        Planificarea disciplinei consiliere şi orientare, grafic individualizat, semnat

8.        Extras din Programa MECTS de Consiliere şi orientare, pentru nivelul specific (cu precizarea sursei, www.edu.ro)

9.        Regulamentul de ordine internă (adaptat la specificul clasei de elevi, elaborat şi în funcţie de sugestiile, recomandările acestora), afişat în clasă, la loc vizibil

10.    Tematica orelor de consiliere (temă, modul vizat, perioadă de derulare, observaţii), în funcţie de Programa MECTS

11.    Tabel cu proiectele educative extraşcolare iniţiate/desfăşurate de/la clasă (titlu, perioada de desfăşurare, iniţiator, responsabil/coordonator cu date de contact, parteneri, observaţii)

12.    Caiet de procese verbale, în urma şedinţelor cu elevii (de stabilire a sarcinilor, responsabilitţilor în cadrul colectivului clasei etc.) şi a şedinţelor cu părinţii. (Notă: Procesele verbale vor fi semnate de fiecare participant la şedinţă, în momentul încheierii şedinţei respective). Caietul va avea filele numerotate la începutul anului şcolar.

13.    Informaţii (statistice) privind absenţele elevilor cu observaţiile de rigoare (mai ales în cazul celor în număr mare care sunt şi motivate/nemotivate)

14.    Informaţii privind situaţia la învăţătură a elevilor (nume, observaţii, recomandări)

15.    Date despre elevii problemă (nume, adresă, telefon părinţi, mod de manifestare (ex. absenţe, agresivitate, etc.), măsuri propuse şi finalizate, alte observaţii)

16.    Situaţia elevilor cu rezultate deosebite la învăţătură, implicare în activităţi extraşcolare etc. (nume, performanţe notabile, activităţi sau concursuri la care au participat, date de contact, alte observaţii)

17.    Fişele individuale ale elevilor, completate în colaborare cu psihologul şcolar (eventual pe un format care să includă propunerile acestuia)

18.    Proiecte de activitate didactică însoţite de fişe de lucru

19.    Situaţia burselor sociale sau de merit (nume, tipul de bursă, perioada acordării, alte observaţii)

20.    Lista medicilor de familie ai elevilor, opţional (nume, date de contact)

21.    Fişa de asistenţă la ora de consiliere şi orientare (model)

22.    Exemple de bună practică la clasă

23.    Comunicări ale inspectorului de specialitate

24.    Alte documente utile, de sprijin

 

 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Revista cu ISSN

Spune Nu drogurilor - tipuri de droguri …

Spune Nu drogurilor - tipuri de droguri - crack

1.     Crack-ul   La mijlocul anilor 80 a apărut în SUA şi mai târziu în Europa un drog care seamănă, din punct de vedere al procesului de producţie, cu drogurile sintetice...

Read more

Studiul posibilitatilor de obtinere a en…

STUDIUL POSIBILITĂŢILOR  DE OBŢINERE A ENERGIEI PRIN BIOCONVERSIE   Prof. Gălăţan Daniela, Colegiul Tehnic Regele Ferdinand I Timişoara               Printre posibilităţile de conversie cu eficienţă mare se numără şi procesele de bioconversie care...

Read more

Utilizarea instrumentului testmoz in eva…

UTILIZAREA INSTRUMENTULUI TESTMOZ ÎN EVALUAREA DIDACTICĂ Profesor Buşcă Alexandru Liceul Tehnologic “Lazăr Edeleanu”, Năvodari Rezumat: Testmoz permite profesorilor să realizeze teste online. În acest articol este prezentat modul de realizare a...

Read more

Calendarul olimpiadelor nationale scolar…

Calendarul olimpiadelor nationale scolare 2015   Vezi Calendarul olimpiadelor nationale scolare pentru anul scolar 2014-2015, respectiv: Olimpiadele pe domenii/discipline de studiu; Olimpiadele interdisciplinare si transdisciplinare.

Read more

Programul Scoala Altfel 2014

Programul Şcoala Altfel 2014   Vezi Programul "Şcoala altfel: Să ştii mai multe, să fii mai bun!" 2014, anexă la Ordinul nr. 3.818 din 3 iunie 2013 privind structura anului şcolar 2013-2014,...

Read more

J S Bach un performer al muzicii divine…

UN PERFORMER AL MUZICII DIVINE – J. S. BACH   Prof. Gloria Ghidiceanu Şcoala Gimnazială “Mihai Viteazul” Craiova     Traducerea substantivului performance din limba engleză ne oferă o paletă mai largă de sensuri, printre care şi...

Read more

Metodologia de organizare a evaluarii el…

Metodologia de organizare a evaluarii elevilor - clasa a II-a   Vezi metodologia de organizare a evaluarii competentelor fundamentale la finalul clasei a II-a, publicata in Monitorul Oficial 44 din 21 ianuarie...

Read more

Stimularea creativitatii in cadrul orelo…

STIMULAREA CREATIVITĂŢII ÎN CADRUL ORELOR DE ISTORIE (METODA FISHBOWL ŞI STARBURSTING)   Profesor Adrian Şulic Grup Şcolar „Regina Maria”, Dorohoi, Botoşani     Formele organizate de instrucţie îşi aduc în mod diferenţiat aportul în dezvoltarea...

Read more