Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Educatia Globala abordarea pedagogica si metode
Joi, 11 Noiembrie 2010 18:04

EDUCAŢIA GLOBALĂ

 - REPERE METODOLOGICE -

 

 

3.      ABORDAREA PEDAGOGICĂ ŞI METODE 

Strategiile pedagogice frecvente utilizate în predarea educaţiei globale se disting prin:

·        centrarea pe elev – nu numai în ceea ce priveşte metodele, ci şi interesele de cunoaştere ale acestuia;

·        utilizarea dialogului – actul dialogic implică un procres continuu de explorare critică şi creativă a lumii;

·        promovarea relaţionării cunoştinţelor;

·        dezvoltarea gândirii critice

·        promovarea valorilor şi formarea atitudinilor,

·        promovarea abordării holistice a problemelor,

·        identificarea nevoilor comunităţii.

În general, strategia pedagogică specifică educaţiei globale include un proces de pregătire, reflecţie, contribuţie personală la abordarea temei supuse discuţiei, astfel încât toti participanţii la activităţi să evalueze nevoile/cauzele generatoare ale unor fenomene, să dezvolte propuneri, să creeze planuri de acţiune şi să împărtăşească rezultatele acţiunilor lor.

 

Metodele selectate în procesul educaţional urmăresc atingerea obiectivelor exprimate prin verbe ca: a identifica, a înţelege, a analiza, a argumenta,  a sintetiza, a aplica,  a acţiona, a evalua. Astfel, metodele trebuie să fie:

·        interesante, atractice, motivante, provocatoare, participative, diverse,

·        să determine identificarea informaţiilor credibile;

·        să stimuleze simularea, reflecţia, gîndirea critică, implicarea, asumarea responsabilităţii,

·        să înveţe şi să educe în acelaşi timp,

·        să promoveze dialogul şi respectul pentru opiniile participanţilor;

·        să promoveze valorile.

 


Articole asemanatoare mai vechi:

Ultima actualizare în Miercuri, 26 Ianuarie 2011 16:49
 

Revista cu ISSN

Programa scolara la limba si literatura …

ANEXA NR. 2   PROGRAMA SCOLARA Limba si literatura italiana materna Clasa a X-a      NOTA DE PREZENTARE Curriculumul de Limba si literatura italiana materna destinat studierii acestei discipline de catre elevii apartinand etniei...

Read more

Graficul desfasurarii concursului pentru…

Graficul desfasurarii concursului pentru acordarea gradatiilor de merit 2014   Vezi graficul desfasurarii concursului pentru acordarea gradatiilor de merit - sesiunea 2014, anexa nr. 1 la metodologie.

Read more

Regulamentul cadru de organizare si func…

Ordin privind aprobarea Regulamentului-cadru de organizare si functionare a inspectoratelor scolare

Read more

Alimentatie pentru sanatate si longevita…

ALIMENTAŢIE PENTRU SĂNĂTATE ŞI LONGEVITATE Prof. Daniela Surlaru Colegiul Agricol “Dr. C. Angelescu” Buzău Hrana stă la baza vieţii. Este factor...

Read more

Categorii

CATEGORII Prof. Badea Brigitte, Colegiul Tehnic Ion Mincu, Timişoara Rezumat Structurile algebrice constituie o ramură fascinantă a algebrei, cu aplicaţii extrem de interesante. Elevilor din clasele a XII-a le sunt...

Read more

Experienta interactiva elearning

EXPERIENŢA INTERACTIVĂ eLEARNING   Prof. Gabriela Gorgan Şcoala Gimnaziala Petriş, Bistriţa – Năsăud   Educaţia în secolul XXI presupune elaborarea unor evaluări bazate pe standarde şi obiective în corelaţie cu competenţele cheie ale secolului, cu...

Read more

Modificari la promovarea examenelor de g…

Modificări la promovarea examenelor de grad didactic   Ministerul Educaţiei a modificat metodologia privind formarea continuă a personalului din învăţământul preuniversitar. Vezi despre ce modificări este vorba în ceea ce priveşte susţinerea...

Read more

Rolul managerului in initierea si derula…

ROLUL MANAGERULUI IN ÎN INIȚIEREA ȘI DERULAREA PROIECTELOR DE PARTENERIAT GRĂDINIȚĂ- COMUNITATE Prof. înv. preprimar Fuștei Maria, Grădinița Cu Program Prelungit Nr. 6 Buzău ...

Read more