Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Resurse educationale interactive cu instrumentul post it
Scris de mihaiela lazar   
Duminică, 08 Mai 2016 20:27

RESURSE EDUCAȚIONALE INTERACTIVE CU INSTRUMENTUL POST-IT

Profesor Bușcă Alexandru

Liceul Tehnologic “Lazăr Edeleanu”, Năvodari

Rezumat: În acest articol este prezentat instrumentul Post-It, cu ajutorul căruia se pot realiza resurse educaționale interactive.

Cuvinte cheie: resurse, educaționale, interactive, jocuri, evaluare

Cadrele didactice au la îndemână o mulţime de instrumente cu ajutorul cărora pot realiza resurse educaționale interactive. Un astfel de instrumente este Post-It, care face parte din colecția ClassTools.

Post-It este un instrument educațional extrem de util în procesul de predare-învățare-evaluare. El este ușor de utilizat, iar rezultatul este remarcabil atunci când elaborezi testul-joc cu iscusință.

Post-It se află la adresa http://www.classtools.net/education-games-php/postIt. Cu ajutorul său profesorul poate elabora de exemplu un test interactiv, cu itemi de asociere sau cu itemi de completare, sau poate prezenta noul conţinut al lecţiei.

Acest instrument este interactiv ceea ce îl face atrăgător pentru elevi. Dezavantajul utilizării testelor-joc realizate cu Post-It este faptul că în cazul itemilor de asociere elevul poate ghici întâmplător răspunsul corect, însă în cazul itemilor de completare se evită această situație. Ca avantaje aș specifica faptul că realizarea testelor-joc cu Post-It este ușoară, iar verificarea este de asemenea facilă.

În cadrul acestei aplicații avem mai multe secțiuni:

1. Title (Titlu) – secțiune în care profesorul notează titlul testului respectiv;

2. Notes / Instructions (Note / Instrucțiuni) – secțiune în care profesorul specifică cerințele testului;

3. Add a Label (Adaugă o etichetă) – secțiuni în care profesorul notează diferiți termeni pe care elevul trebuie să îi asocieze diferitelor zone ale imaginii centrale (în acest caz itemii sunt de asociere), sau secțiuni în care elevul trebuie să noteze diferiți termeni corespunzători zonelor respective (în acest caz itemii sunt de completare);

4. Load Image (Imaginea de Încărcare) – este imaginea inserată de către profesor, imagine pe baza căreia se realizează testul.

Pentru a realiza un test-joc cu aplicația Post-It vom parcurge următorii pași:

Pas 1. Accesăm aplicația al cărei URL este http://www.classtools.net/education-games-php/postIt.

Pas 2. Stabilim titlul testului-joc.

Pas 3. Stabilim notele / instrucțiunile pentru testul-joc realizat.

Pas 4. Încărcăm imaginea centrală, pe baza căreia vom realiza testul-joc. Folosim pentru aceasta butonul Add Image (Adaugă Imagine), aflat în zona din dreapta-jos a aplicației.

Pas 5. Adăugăm rând pe rând etichetele și introducem textul corespunzător lor. Folosim pentru aceasta butonul Add a Label (Adaugă o etichetă), buton aflat în zona din stânga-jos a aplicației.

Pas 6. Salvăm testul-joc ca pagină web. Folosim pentru aceasta butonul Save as Web Page (Salvează ca Pagină Web).

Pas 7. Testul-joc îl putem încorpora în cadrul unui blog / site. Folosim pentru aceasta butonul Embed into blog / webpage (Încorporează în blog / pagină web).

Pas 8. Pentru salvarea rezultatului, elevul realizează o captură a ecranului (cu ajutorul tastei PrintScreen), pe care o salvează fie într-un fișier Word, fie într-un fișier Paint, fișier pe care profesorul îl colectează pe stick, sau îl primește pe e-mail de la elev.

De exemplu, cu ajutorul instrumentului Post-It am realizat un test-joc, la clasa a IX-a. Testul-joc se află la adresa http://www.classtools.net/widgets/postIt_4/e57uu.htm. Sarcina elevilor constă în stabilirea corectă a ordinii operaţiilor pentru algoritmul „interschimbare” prin poziţionarea etichetelor în dreptul operaţiilor corespunzătoare. Elevii au fost încântați de testul-joc „Algoritmul Interschimbare”. Au considerat că utilizarea resurselor educaționale interactive face ca învățarea să fie mai distractivă, mai atractivă și mai ușoară. Ei și-au dorit să participe la cât mai multe ore de acest gen, mai ales la disciplinele care solicită mult gîndirea, cum ar fi matematica, informatica, chimia, fizica etc.

Utilizând testul-joc realizat cu Post-It profesorul nu mai este nevoit să printeze fișe de lucru pentru elevi. El are nevoie doar de un laborator de informatică, cu calculatoare conectate la Internet.

Instrumentul educațional Post-It este util pentru profesori, indiferent de specializarea pe care o au. Cu ajutorul său profesorii pot realiza resurse educaționale interesante și atractive pentru elevi, astfel încât învățarea devine mai uşoară, iar creativitatea elevului se dezvoltă.

Bibliografie

  1. http://teacherchallenge.edublogs.org/free-tools-challenge-4-classtools-net-quizzes-downloads-and-educational-games/ Accesat 14 aprilie, 2016

  2. http://www.classtools.net/_SEARCH/index.php?template=postIt Accesat 14 aprilie, 2016


Articole asemanatoare relatate:
Articole asemanatoare mai vechi:

 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Revista cu ISSN

FALSTAFF. GIUSEPPE VERDI

FALSTAFF Giuseppe Verdi (1813 - 1901) Profesor Lazar Mihaiela Liceul de Artã „Ioan Sima” Zalãu   Activ si la 80 de ani, marele compozitorul Giuseppe Verdi se manifestã plenar prin...

Read more

Spune NU drogurilor - clasificare drogur…

Clasificare droguri În literatura de specialitate şi în practică există numeroase clasificări ale drogurilor, având la bază diferite criterii, cele mai cunoscute fiind: după efectul produs asupra sistemului nervos central -...

Read more

Campuri lexico-semantice

CÂMPURI LEXICO-SEMANTICE STUDIU DE SPECIALITATE Profesor Andra Elena Diaconu Profesor de limba și literatura română, Școala Gimnazială Fitionești, județul Vrancea Termenul câmp a fost introdus în lingvistică în prima parte a secolului al...

Read more

Profesorul bun intre realitate si dezide…

PROFESORUL BUN – ÎNTRE REALITATE ŞI DEZIDERAT   Alexandra Pepelea, profesor     Schimbarea mentalităţii asupra modului de formare a profesorilor este esenţială. Pregătirea iniţială vizează introducerea viitorului cadru didactic, prin activităţi teoretice şi practice...

Read more

Niveluri ale limbajului si conceptul de …

NIVELURI ALE LIMBAJULUI ŞI CONCEPTUL DE COMPETENŢĂ LINGVISTICĂ Profesor Andra Elena Diaconu Profesor de limba și literatura română, Școala Gimnazială Fitionești, județul Vrancea Limba este un mijloc de comunicare între membrii...

Read more

Tratarea diferentiata a elevilor modalit…

STUDIU- TRATAREA DIFERENȚIATĂ A ELEVILOR- MODALITATE DE STIMULARE A RANDAMENTULUI ȘCOLAR Prof. înv. primar Gligor Dana Școala Gimnazială Cîmpeni, jud. Alba Diferenţierea şi individualizarea instruirii constituie o problemă pedagogică veche, dar...

Read more

Formarea notiunilor elementare necesare …

FORMAREA NOŢIUNILOR ELEMENTARE NECESARE STUDIERII GEOGRAFIEI ÎN CICLUL GIMNAZIAL   Profesor Miron Steluţa Otilia Şcoala Gimnazială Movila Miresii, judeţul Brăila     Rezumat: Achiziţionarea noţiunilor elementare de geografie se face pe tot parcursul ciclului primar, mai accentuat...

Read more

Pamantul - Ziua Pamantului - Earth Day -…

Ziua de 22 aprilie a fost declarată Ziua Pământului - Earth Day. Aceasta a fost fondată de senatorul american Gaylord Nelson, în 1970, cu scopul de a atrage interesul politicienilor...

Read more