Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Resurse educationale interactive cu instrumentul post it
Scris de mihaiela lazar   
Duminică, 08 Mai 2016 20:27

RESURSE EDUCAȚIONALE INTERACTIVE CU INSTRUMENTUL POST-IT

Profesor Bușcă Alexandru

Liceul Tehnologic “Lazăr Edeleanu”, Năvodari

Rezumat: În acest articol este prezentat instrumentul Post-It, cu ajutorul căruia se pot realiza resurse educaționale interactive.

Cuvinte cheie: resurse, educaționale, interactive, jocuri, evaluare

Cadrele didactice au la îndemână o mulţime de instrumente cu ajutorul cărora pot realiza resurse educaționale interactive. Un astfel de instrumente este Post-It, care face parte din colecția ClassTools.

Post-It este un instrument educațional extrem de util în procesul de predare-învățare-evaluare. El este ușor de utilizat, iar rezultatul este remarcabil atunci când elaborezi testul-joc cu iscusință.

Post-It se află la adresa http://www.classtools.net/education-games-php/postIt. Cu ajutorul său profesorul poate elabora de exemplu un test interactiv, cu itemi de asociere sau cu itemi de completare, sau poate prezenta noul conţinut al lecţiei.

Acest instrument este interactiv ceea ce îl face atrăgător pentru elevi. Dezavantajul utilizării testelor-joc realizate cu Post-It este faptul că în cazul itemilor de asociere elevul poate ghici întâmplător răspunsul corect, însă în cazul itemilor de completare se evită această situație. Ca avantaje aș specifica faptul că realizarea testelor-joc cu Post-It este ușoară, iar verificarea este de asemenea facilă.

În cadrul acestei aplicații avem mai multe secțiuni:

1. Title (Titlu) – secțiune în care profesorul notează titlul testului respectiv;

2. Notes / Instructions (Note / Instrucțiuni) – secțiune în care profesorul specifică cerințele testului;

3. Add a Label (Adaugă o etichetă) – secțiuni în care profesorul notează diferiți termeni pe care elevul trebuie să îi asocieze diferitelor zone ale imaginii centrale (în acest caz itemii sunt de asociere), sau secțiuni în care elevul trebuie să noteze diferiți termeni corespunzători zonelor respective (în acest caz itemii sunt de completare);

4. Load Image (Imaginea de Încărcare) – este imaginea inserată de către profesor, imagine pe baza căreia se realizează testul.

Pentru a realiza un test-joc cu aplicația Post-It vom parcurge următorii pași:

Pas 1. Accesăm aplicația al cărei URL este http://www.classtools.net/education-games-php/postIt.

Pas 2. Stabilim titlul testului-joc.

Pas 3. Stabilim notele / instrucțiunile pentru testul-joc realizat.

Pas 4. Încărcăm imaginea centrală, pe baza căreia vom realiza testul-joc. Folosim pentru aceasta butonul Add Image (Adaugă Imagine), aflat în zona din dreapta-jos a aplicației.

Pas 5. Adăugăm rând pe rând etichetele și introducem textul corespunzător lor. Folosim pentru aceasta butonul Add a Label (Adaugă o etichetă), buton aflat în zona din stânga-jos a aplicației.

Pas 6. Salvăm testul-joc ca pagină web. Folosim pentru aceasta butonul Save as Web Page (Salvează ca Pagină Web).

Pas 7. Testul-joc îl putem încorpora în cadrul unui blog / site. Folosim pentru aceasta butonul Embed into blog / webpage (Încorporează în blog / pagină web).

Pas 8. Pentru salvarea rezultatului, elevul realizează o captură a ecranului (cu ajutorul tastei PrintScreen), pe care o salvează fie într-un fișier Word, fie într-un fișier Paint, fișier pe care profesorul îl colectează pe stick, sau îl primește pe e-mail de la elev.

De exemplu, cu ajutorul instrumentului Post-It am realizat un test-joc, la clasa a IX-a. Testul-joc se află la adresa http://www.classtools.net/widgets/postIt_4/e57uu.htm. Sarcina elevilor constă în stabilirea corectă a ordinii operaţiilor pentru algoritmul „interschimbare” prin poziţionarea etichetelor în dreptul operaţiilor corespunzătoare. Elevii au fost încântați de testul-joc „Algoritmul Interschimbare”. Au considerat că utilizarea resurselor educaționale interactive face ca învățarea să fie mai distractivă, mai atractivă și mai ușoară. Ei și-au dorit să participe la cât mai multe ore de acest gen, mai ales la disciplinele care solicită mult gîndirea, cum ar fi matematica, informatica, chimia, fizica etc.

Utilizând testul-joc realizat cu Post-It profesorul nu mai este nevoit să printeze fișe de lucru pentru elevi. El are nevoie doar de un laborator de informatică, cu calculatoare conectate la Internet.

Instrumentul educațional Post-It este util pentru profesori, indiferent de specializarea pe care o au. Cu ajutorul său profesorii pot realiza resurse educaționale interesante și atractive pentru elevi, astfel încât învățarea devine mai uşoară, iar creativitatea elevului se dezvoltă.

Bibliografie

  1. http://teacherchallenge.edublogs.org/free-tools-challenge-4-classtools-net-quizzes-downloads-and-educational-games/ Accesat 14 aprilie, 2016

  2. http://www.classtools.net/_SEARCH/index.php?template=postIt Accesat 14 aprilie, 2016


Articole asemanatoare relatate:
Articole asemanatoare mai vechi:

 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Revista cu ISSN

Programul a doua sansa

Ordin privind aplicarea programului “A doua sansa”. Metodologia privind organizarea procesului de invatamant in cadrul programului “A doua sansa” pentru invatamantul preuniversitar

Read more

Profesorii prezenti pe internet cu ajuto…

PROFESORII PREZENȚI PE INTERNET CU AJUTORUL LUI GOOGLE SITES Profesor Bușcă Laura Liceul Tehnologic “Lazăr Edeleanu”, Năvodari Rezumat: Acest articol prezintă modul de realizare a...

Read more

Concursul National Viva la Musica Zalau …

Concursul National Viva la Musica Zalau 2016 castigatorii pentru editia a XVIII-a

CONCURSUL NAŢIONAL „VIVA LA MUSICA” CÂȘTIGĂTORII PENTRU EDIŢIA A XVIII-A, ZALĂU, MAI 2016 Concursul Național “VIVA LA MUSICA” 2016, aflat la cea de a XVIII-a ediție, a...

Read more

Pomul de Craciun fragment de proza poeti…

POMUL DE CRĂCIUN – FRAGMENT DE PROZĂ POETICĂ MACEDONSKIANĂ A INTERFERENŢELOR   Miron Costina Violeta – profesor Şcoala cu cls. I-VIII Tălpaş, judeţul Dolj   “Proza lui Macedonski este exclusiv poetică și când se...

Read more

Le theatre et son role dans la vie

LE THÉÂTRE ET SON RÔLE DANS LA VIE Prof. Cărăuşu Camelia Alina, Şcoala Gimnazială ,,Ştefan Cel Mare” Botoşani Grâce au...

Read more

Aplicatii ale nanotehnologiilor

Aplicatii ale nanotehnologiilor

III. APLICAŢII ALE NANOTEHNOLOGIILOR III.1. Materiale textile Nanotehnologia poate fi utilizată pentru a crea materiale textile cu performanţe superioare, fără a le compromite calităţile acestora referitoare la aspect, calitate...

Read more

Spiritul continua existenta nefiinda a u…

SPIRITUL CONTINUĂ EXISTENŢA NEFIINDĂ A UMBREI OMULUI VIU                                                      Ştefan Lucian MUREŞANU   Motto: Cu cât oamenii îmbătrânesc cu atât spiritual lor devine mai suplu, mai cald, dobândind o înfăţişare mai organic. S-ar...

Read more

Metodologia de organizare a evaluarii el…

Metodologia de organizare a evaluarii elevilor - clasa a IV-a   Vezi Ordin nr. 6584/20.12.2012 privind aprobarea Metodologiei de organizare si administrare a evaluarii elevilor la finalul clasei a IV-a.

Read more