Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Invatamantul simultan o problema frecventa a satelor romanesti de azi
Scris de mihaiela lazar   
Miercuri, 08 Iulie 2015 18:39

ÎNVĂȚĂMÂNTUL SIMULTAN-O PROBLEMĂ FRECVENTĂ

A SATELOR ROMÂNEȘTI DE AZI

Prof. Bota Maria Gabriela

Liceul Teoretic Ioan Buteanu Somcuta Mare, Județul Maramureș

Predarea simultană se practică în satele mici,cu elevi puțini. Această practică a apărut din cauza numărului tot mai mic de elevi de la sat sau din cauza migrației acestora la școlile din orașe.

Învațarea simultană se folosește la clasele primare, dar nu numai. În scoala primara, vedem la sate, că funcționează cuplate doua clase, insă și mai dureros este atunci când toate clasele sunt cuplate în aceeași sală de clasă, avînd un singur învățător.

Am văzut această realitate cruntă în calitate de cadru didactic, dar acuma mă bat de ea și ca părinte. Urmează să-mi înscriu fetița în clasa pregătitoare și la fel ca mulți parinți în aceeași situație, trebuie să aleg între cele două variante.Fie o las la scoala din sat unde învață simultan clasele 0-4, fie o mut la școala din localitatea, din apropiere, unde o așteapta o navetă destul de grea.

S-au tot făcut studii despre avantajele și dezavantajele învățământului simultan dar nu s-a pus cu adevărat problema despre faptul că acești copii pornesc cu șanse reduse în procesul de învățământ. Nu mă refer aici la învățatorii care predau la simultan, din contra, aceștia merită tot respectul pentru efortul deosebit pe care îl depun. Fac referire la sistemul românesc de învățamânt care a reglementat acest aspect.

Predarea simultană la clasele mici în special este foarte dificilă datorită specificului vârstei și abilităților înca puțin dezvoltate. După părerea mea, acești elevi de la simultan sunt defavorizați înca din start, iar mai târziu, în clasele gimnaziale, trebuie să să recupereze din greu.

A doua variantă despre care am amintit este aceea de a duce copii la scolile mai mari din localitățile aparținătoare. Și această soluție poate avea urmări dureroase și anume desfințarea scolilor mici din satele cu populație scolară redusă. Nici acest lucru nu e de dorit.

Stau din nou pe gânduri și mă întreb care variantă este mai bună? Sunt sigură că aceeași întebare și-o pun sute de părinți aflați în această situație. Orice vom alege va influența sistemul romanesc de învățământ de la sate și în timp educația copiilor noștri.


Articole asemanatoare relatate:
Articole asemanatoare mai vechi:

 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Revista cu ISSN

Proba practica la concursul pentru ocupa…

   ANEXA Nr. 9   la metodologie   PROBA PRACTICA din cadrul concursului pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate in unitatile de invatamant particular din invatamantul preuniversitar Disciplinele: Arte plastice, decorative, ambientale, Arhitectura, Design...

Read more

Stilul didactic

STILUL DIDACTIC MODERN AL PROFESORULUI DE GEOGRAFIE   Prof. Dimitriu Alina, Grup Şcolar Agricol Alexandria, jud. Teleorman MOTTO: “Nimic nu este mai inechitabil decât tratamentul egal aplicat celor ce nu sunt...

Read more

Educatia socio emotionala la varsta pres…

EDUCAŢIA SOCIO-EMOŢIONALĂ LA VÂRSTA PREŞCOLARĂ Prof. înv. preşc DAN FLORINA, Grădiniţa cu PP nr. 19 Braşov Conceptul de educaţie socială şi emoţională în contextul actual Etimologic, cuvântul „educaţie” provine din latinescul...

Read more

Spune Nu drogurilor - tipuri de droguri …

11. Solvenţi   În anii 50, inhalarea de cleiuri a fost larg răspândită în rândul adolescenţilor americani şi suedezi. Adezivii care conţin toluol şi solvenţi volatili erau picuraţi pe batiste (care...

Read more

Raportul dintre evaluare predare si inva…

RAPORTUL DINTRE EVALUARE, PREDARE ȘI ÎNVĂȚARE Profesor: Vasilache Paraschiva Școala Gimnazială „ Șt. O. Iosif ” Tecuci Rezumat: Evalurea școlară reprezintă o componentă foarte importantă a activității didactice. Profesorul, elevul sau...

Read more

Scoala sub cupola ecologica

ŞCOALA SUB CUPOLĂ ECOLOGICĂ   Institutor Herczeg Monica Şcoala cu clasele I-VIII Dudeştii-Noi             “Testul major pentru o societate morala este tipul de lume pe care îl lasa pentru copii sai.” (Dietrick Bonhoeffer)           Educaţia...

Read more

Difference Differance sau instabilitatea…

 DIFFÉRENCE / DIFFÉRANCE SAU INSTABILITATEA LIMBAJULUI LA DERRIDA   Prof. Drd. Miron Costina Violeta Şcoala cu cls. I-VIII Tălpaş, Dolj   „Celebra definiţie a lui Saussure, conform căreia limba este un sistem alcătuit din diferenţe...

Read more

Cadrul didactic in scoala moderna

CADRUL DIDACTIC ÎN ȘCOALA MODERNĂ   Prof. Coman Valentina Liceul Tehnologic Constantin Brâncuși, Pitești   Rezumat: Articolul îşi propune evidențierea rolurilor pe care cadrul didactic trebuie să le ia în considerare în contextul școlii...

Read more