Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Invatamantul simultan o problema frecventa a satelor romanesti de azi
Scris de mihaiela lazar   
Miercuri, 08 Iulie 2015 18:39

ÎNVĂȚĂMÂNTUL SIMULTAN-O PROBLEMĂ FRECVENTĂ

A SATELOR ROMÂNEȘTI DE AZI

Prof. Bota Maria Gabriela

Liceul Teoretic Ioan Buteanu Somcuta Mare, Județul Maramureș

Predarea simultană se practică în satele mici,cu elevi puțini. Această practică a apărut din cauza numărului tot mai mic de elevi de la sat sau din cauza migrației acestora la școlile din orașe.

Învațarea simultană se folosește la clasele primare, dar nu numai. În scoala primara, vedem la sate, că funcționează cuplate doua clase, insă și mai dureros este atunci când toate clasele sunt cuplate în aceeași sală de clasă, avînd un singur învățător.

Am văzut această realitate cruntă în calitate de cadru didactic, dar acuma mă bat de ea și ca părinte. Urmează să-mi înscriu fetița în clasa pregătitoare și la fel ca mulți parinți în aceeași situație, trebuie să aleg între cele două variante.Fie o las la scoala din sat unde învață simultan clasele 0-4, fie o mut la școala din localitatea, din apropiere, unde o așteapta o navetă destul de grea.

S-au tot făcut studii despre avantajele și dezavantajele învățământului simultan dar nu s-a pus cu adevărat problema despre faptul că acești copii pornesc cu șanse reduse în procesul de învățământ. Nu mă refer aici la învățatorii care predau la simultan, din contra, aceștia merită tot respectul pentru efortul deosebit pe care îl depun. Fac referire la sistemul românesc de învățamânt care a reglementat acest aspect.

Predarea simultană la clasele mici în special este foarte dificilă datorită specificului vârstei și abilităților înca puțin dezvoltate. După părerea mea, acești elevi de la simultan sunt defavorizați înca din start, iar mai târziu, în clasele gimnaziale, trebuie să să recupereze din greu.

A doua variantă despre care am amintit este aceea de a duce copii la scolile mai mari din localitățile aparținătoare. Și această soluție poate avea urmări dureroase și anume desfințarea scolilor mici din satele cu populație scolară redusă. Nici acest lucru nu e de dorit.

Stau din nou pe gânduri și mă întreb care variantă este mai bună? Sunt sigură că aceeași întebare și-o pun sute de părinți aflați în această situație. Orice vom alege va influența sistemul romanesc de învățământ de la sate și în timp educația copiilor noștri.


Articole asemanatoare relatate:
Articole asemanatoare mai vechi:

 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Revista cu ISSN

Ideea franceza de civilizatie

IDEEA FRANCEZĂ DE CIVILIZAŢIE   Maghiar Adina, prof. de limba şi literatura română S08 „Arany Janos”, Salonta        Fiecare civilizaţie este legată de un spaţiu, cu limite aproape stabile, existând pentru fiecare dintre ele...

Read more

Metoda cubului folosita in predarea gram…

METODA CUBULUI FOLOSITĂ ÎN PREDAREA GRAMATICII                                                                                       Prof. LAURA HERMAN                                                                             Şcoala  “Nicolae Iorga” Baia Mare                                                                                                           Cubul este o strategie de predare care ajută la studierea unei teme din mai multe perspective, în...

Read more

Proiectul Metoda de invatare si evaluare

PROIECTUL METODĂ DE ÎNVĂŢARE ŞI EVALUARE   Ciobănescu Petruţa, profesor Gr. Şc. Industrial Construcţii de Maşini Nr. 2, Craiova   Rezumat: În acest articol voi prezenta câteva repere teoretice despre o metodă alternativă de invăţare/ evaluare-...

Read more

Consilierea copiilor cu stima de sine sc…

CONSILIEREA COPIILOR CU STIMA DE SINE SCĂZUTĂ Prof. înv. preşc. DAN FLORINA Grădiniţa cu PP nr 19 Braşov Pentru a-şi forma o stimă de sine...

Read more

Organizarea si desfasurarea evaluarii na…

  Ordin privind organizarea si desfasurarea evaluarii nationale pentru absolventii clasei a VIII-a in anul scolar 2012-2013 Vezi Ordinul privind organizarea si desfasurarea evaluarii nationale pentru absolventii clasei a VIII-a in anul...

Read more

Petru Maior reprezentant de frunte al sc…

PETRU MAIOR, REPREZENTANT DE FRUNTE AL ŞCOLII ARDELENE   Profesor Iuliana Cojocaru Grup Şcolar Matei Basarab, Craiova   Şcoala Ardeleană a fost o importantă mişcare culturală generată de unirea mitropoliei românilor ardeleni cu Biserica Romano-Catolică,...

Read more

Utilizarea derivatelor pentru maximizare…

UTILIZAREA DERIVATELOR PENTRU MAXIMIZAREA PROFITULUI   Profesor Bucurenciu Simona Liceul Tehnologic „Ghoerghe Miron Costin”, Constanța   Producția unei firme poate fi privită ca o funcție, iar dacă realizăm această abstractizare, putem aplica diverse operații acestei funcții,...

Read more

Contractul colectiv de munca unic la niv…

CONTRACT COLECTIV DE MUNCA UNIC LA NIVEL DE SECTOR DE ACTIVITATE INVATAMANT PREUNIVERSITAR   A fost semnat Contractul Colectiv de Munca unic la nivel de sector de activitate invatamant preuniversitar, negociat si semnat...

Read more