Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Invatamantul simultan o problema frecventa a satelor romanesti de azi
Scris de mihaiela lazar   
Miercuri, 08 Iulie 2015 18:39

ÎNVĂȚĂMÂNTUL SIMULTAN-O PROBLEMĂ FRECVENTĂ

A SATELOR ROMÂNEȘTI DE AZI

Prof. Bota Maria Gabriela

Liceul Teoretic Ioan Buteanu Somcuta Mare, Județul Maramureș

Predarea simultană se practică în satele mici,cu elevi puțini. Această practică a apărut din cauza numărului tot mai mic de elevi de la sat sau din cauza migrației acestora la școlile din orașe.

Învațarea simultană se folosește la clasele primare, dar nu numai. În scoala primara, vedem la sate, că funcționează cuplate doua clase, insă și mai dureros este atunci când toate clasele sunt cuplate în aceeași sală de clasă, avînd un singur învățător.

Am văzut această realitate cruntă în calitate de cadru didactic, dar acuma mă bat de ea și ca părinte. Urmează să-mi înscriu fetița în clasa pregătitoare și la fel ca mulți parinți în aceeași situație, trebuie să aleg între cele două variante.Fie o las la scoala din sat unde învață simultan clasele 0-4, fie o mut la școala din localitatea, din apropiere, unde o așteapta o navetă destul de grea.

S-au tot făcut studii despre avantajele și dezavantajele învățământului simultan dar nu s-a pus cu adevărat problema despre faptul că acești copii pornesc cu șanse reduse în procesul de învățământ. Nu mă refer aici la învățatorii care predau la simultan, din contra, aceștia merită tot respectul pentru efortul deosebit pe care îl depun. Fac referire la sistemul românesc de învățamânt care a reglementat acest aspect.

Predarea simultană la clasele mici în special este foarte dificilă datorită specificului vârstei și abilităților înca puțin dezvoltate. După părerea mea, acești elevi de la simultan sunt defavorizați înca din start, iar mai târziu, în clasele gimnaziale, trebuie să să recupereze din greu.

A doua variantă despre care am amintit este aceea de a duce copii la scolile mai mari din localitățile aparținătoare. Și această soluție poate avea urmări dureroase și anume desfințarea scolilor mici din satele cu populație scolară redusă. Nici acest lucru nu e de dorit.

Stau din nou pe gânduri și mă întreb care variantă este mai bună? Sunt sigură că aceeași întebare și-o pun sute de părinți aflați în această situație. Orice vom alege va influența sistemul romanesc de învățământ de la sate și în timp educația copiilor noștri.


Articole asemanatoare relatate:
Articole asemanatoare mai vechi:

 

Revista cu ISSN

Continutul continuturile invatamantului

CONŢINUTUL/ CONŢINUTURILE ÎNVĂŢĂMÂNTULUI Prof. drd. Corlade Ecaterina Iulia Colegiul Tehnic „Dumitru Mangeron”, Bacău, România Conceptul de conţinut (sau conţinuturi) desemnează substanţa cea mai palpabilă, mai concretă, a procesului de învăţământ,...

Read more

Calendarul inscrierii copiilor in invata…

Calendarul înscrierii copiilor în învăţământul primar 2013   Vă prezentăm calendarul înscrierii copiilor în învăţământul primar pentru anul școlar 2013-2014.  

Read more

Planificare model pentru consiliere si o…

Planificare model pentru consiliere si orientare invatamant primar   Incepand cu anul scolar 2011-2012, Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului a oferit pentru prima data tuturor cadrelor didactice modele de planificari calendaristice....

Read more

DOCUMENTS AUTHENTIQUES ORAUX

                          DOCUMENTS AUTHENTIQUES ORAUX            Lector univ. Ilie MINESCU          Universitatea de Vest TIMIŞOARA     Origine et Classement   Les documents authentiques ont fait leur entrée en didactique des langues au cours de la décennie...

Read more

O educatie de calitate prin inovatie si …

STUDIU- O EDUCAŢIE DE CALITATE PRIN INOVAȚIE ȘI DIVERSIFICARE înv. Marc Aurica Școala Gimnazială Cîmpeni "Viitorul unei naţiuni este hotărât de modul în care aceasta îşi pregăteşte tineretul", afirma încă...

Read more

Consiliul Elevilor

Consiliul Elevilor     Termenul limita pentru depunerea candidaturilor a fost modificat. Avand in vedere interesul elevilor manifestat fata de alegerea reprezentantilor in Scoala/ judet/ regiune, va aducem la cunostinta ca termenul limita in...

Read more

Comunicarea scoala familie comunitate in…

COMUNICAREA ŞCOALĂ-FAMILIE-COMUNITATE, ÎN CONTEXTUL DESCENTRALIZĂRII SISTEMULUI DE ÎNVĂŢĂMÂNT   prof. istorie Luminiţa Simona Feşnic Liceul Teoretic “Onisifor Ghibu”, Oradea     Scopul acestui articol este sublinierea unor probleme ce marchează mult “trâmbiţata” descentralizare a sistemului...

Read more

Pour une definition des documents autent…

POUR UNE DÉFINITION DES DOCUMENTS AUTHENTIQUES   Prof. Chenaru Cristina, Şcoala Gimnazială „P. H. Zangopol” Buzău   Résumé: L’article contient plusieurs définitions données pour les documents authentiques, des informations concernant  les fonctions pédagogiques des...

Read more