Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Jocurile dinamice si jocurile pregatitoare mijloace de baza in procesul de initiere in jocul de volei
Vineri, 08 Martie 2013 12:07

JOCURILE DINAMICE ŞI

JOCURILE PREGĂTITOARE-MIJLOACE

DE BAZĂ ÎN PROCESUL DE INIŢIERE ÎN JOCUL DE VOLEI

 

Profesor Drăgoiu Toma

Liceul Hercules Băile Herculane

 

Voleiul este un joc sportiv care se bucură de o largă apreciere din partea tuturor categoriilor de practicanţi de orice vârstă. Pentru a avea garanţia unei reuşite depline, cei care îşi propun să instruiască, trebuie să respecte anumite cerinţe, şi anume: utilizarea unui material didactic corespunzător vârstei, selecţionarea unor mijloace şi metode, asigurarea unui cadru atractiv.

 

Este cunoscută caracteristica acestor jocuri de a avea un conţinut simplu şi reguli uşoare şi puţine, precum şi influenţele lor multiple asupra tuturor vârstelor. Fiecare joc dinamic are caracteristicile lui, particularităţile şi influenţele lui diferite, în funcţie de obiectivele instructiv educative urmărite.

Jocurile dinamice oferă multiple posibilităţi de formare şi consolidare a deprinderilor motrice de bază şi a celor specifice ramurilor sportive, favorând în acelaşi timp şi dezvoltarea calităţilor motrice şi a deprinderilor şi însuşirilor moral volitove.

În funcţie de obiectivul urmărit jocurile dinamice pot fi folosite cu succes în orice parte a lecţiei de antrenament sportiv, ponderea lor în acestea fiind în funcţie de vârsta şi nivelul de pregătire a copiilor, de temele propuse şi de condiţiile materiale existente.

În iniţierea practicării jocului de volei jocurile dinamice oferă o gamă foarte largă de posibilităţi pentru consolidarea şi aplicarea elementelor şi procedeelor tehnico-tactice de bază, pentru dezvoltarea unor calităţi motrice generale şi specifice (viteza de execuţie, de reacţie, de decizie, rezistenţa în regim de viteză, îndemânarea).

Jocurile pregătitoare, caracterizate prin prezenţa în conţinutul lor a procedeelor tehnice şi tactice de bază, au favorizat învăţarea şi aplicarea acestora în condiţii apropiate de joc.

Având aceleaşi cerinţe metodice ca şi jocurile dinamice, utilizarea intensivă a jocurilor pregatitoare prezintă şi unele particularităţi determinate de conţinutul lor.

Jocurile pregatitoare, prin regulile lor, trebuie să favorizeze şi să reclame o execuţie exactă şi corectă a procedeului tehnic.

Conţinutul jocurilor pregătitoare trebuie să asigure aplicarea unor structuri capabile să realizeze secvenţe de joc cât mai apropiate de cele folosite în jocul de volei. Jocurile pregatitoare trebuie să fie modele simplificate ale jocului de volei.

Atât jocurile dinamice cât si cele pregatitoare duc la o cât mai buna şi rapidă iniţiere în jocul de volei.

 

Bibliografie:

1. Scarlat Eugen, Pregătirea echipelor şcolare, Editura Sport-Turism, Bucureşti, 1976

2. Ghenadi Vasile, Volei, Editura Sport Turism, Bucureşti, 1984

 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Revista cu ISSN

Planificare model pentru geografie gimna…

Planificare model pentru geografie gimnaziu   Incepand cu anul scolar 2011-2012, Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului a oferit pentru prima data tuturor cadrelor didactice modele de planificari calendaristice. Iata model de...

Read more

Utilizarea instrumentului fishbone in ac…

UTILIZAREA INSTRUMENTULUI FISHBONE ÎN ACTIVITATEA DIDACTICĂ Profesor Bușcă Laura Liceul Tehnologic “Lazăr Edeleanu”, Năvodari Rezumat: Instrumentul Fishbone permite realizarea de resurse educaționale interactive. În...

Read more

Planificare model pentru religie invatam…

Planificare model pentru religie invatamant gimnazial   Incepand cu anul scolar 2011-2012, Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului a oferit pentru prima data tuturor cadrelor didactice modele de planificari calendaristice. Iata materiale...

Read more

Masa rotunda romania incotro brandul de …

MASA ROTUNDĂ: ROMÂNIA ÎNCOTRO? BRANDUL DE ŢARĂ, BRANDUL PERSONAL, BRANDUL INTERNAŢIONAL - STUDII CULTURALE Chelmuş Anca – profesor documentarist Colegiul Tehnic de Poştă şi Telecomunicaţii “Gheorghe Airinei”, Bucureşti Introducere Dicţionar...

Read more

Asociatia Profesorilor din Romania

"Cu cât mai mult traiesc, cu atât mai bine îmi dau seama de cât de puternic si important este impactul atitudinii asupra vietii. Pentru mine, atitudinea este mai importantã decât...

Read more

Pitagora printre numere prime si divizib…

PITAGORA PRINTRE NUMERE PRIME ŞI DIVIZIBILITATE   Prof. Popp Loredana Liceul Pedagogic „Carmen Sylva” Timişoara   Am să încep povestea mea cu un citat al lui Emerson, în eseul "Despre prietenie" unde acesta spune...

Read more

Criterii generale de admitere in invatam…

Ordin privind aprobarea Criteriilor generale de admitere in invatamantul postliceal

Read more

Conflictele elev familie

CONFLICTELE ELEV-FAMILIE   Andone Crenguţa - profesor Colegiul Tehnic de Transporturi Braşov   „Când părinţii se mulţumesc să-i lase pe copii în voia lor, iar copiii nu mai ţin seamă de cuvintele părinţilor, când...

Read more