Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Jocurile dinamice si jocurile pregatitoare mijloace de baza in procesul de initiere in jocul de volei
Vineri, 08 Martie 2013 12:07

JOCURILE DINAMICE ŞI

JOCURILE PREGĂTITOARE-MIJLOACE

DE BAZĂ ÎN PROCESUL DE INIŢIERE ÎN JOCUL DE VOLEI

 

Profesor Drăgoiu Toma

Liceul Hercules Băile Herculane

 

Voleiul este un joc sportiv care se bucură de o largă apreciere din partea tuturor categoriilor de practicanţi de orice vârstă. Pentru a avea garanţia unei reuşite depline, cei care îşi propun să instruiască, trebuie să respecte anumite cerinţe, şi anume: utilizarea unui material didactic corespunzător vârstei, selecţionarea unor mijloace şi metode, asigurarea unui cadru atractiv.

 

Este cunoscută caracteristica acestor jocuri de a avea un conţinut simplu şi reguli uşoare şi puţine, precum şi influenţele lor multiple asupra tuturor vârstelor. Fiecare joc dinamic are caracteristicile lui, particularităţile şi influenţele lui diferite, în funcţie de obiectivele instructiv educative urmărite.

Jocurile dinamice oferă multiple posibilităţi de formare şi consolidare a deprinderilor motrice de bază şi a celor specifice ramurilor sportive, favorând în acelaşi timp şi dezvoltarea calităţilor motrice şi a deprinderilor şi însuşirilor moral volitove.

În funcţie de obiectivul urmărit jocurile dinamice pot fi folosite cu succes în orice parte a lecţiei de antrenament sportiv, ponderea lor în acestea fiind în funcţie de vârsta şi nivelul de pregătire a copiilor, de temele propuse şi de condiţiile materiale existente.

În iniţierea practicării jocului de volei jocurile dinamice oferă o gamă foarte largă de posibilităţi pentru consolidarea şi aplicarea elementelor şi procedeelor tehnico-tactice de bază, pentru dezvoltarea unor calităţi motrice generale şi specifice (viteza de execuţie, de reacţie, de decizie, rezistenţa în regim de viteză, îndemânarea).

Jocurile pregătitoare, caracterizate prin prezenţa în conţinutul lor a procedeelor tehnice şi tactice de bază, au favorizat învăţarea şi aplicarea acestora în condiţii apropiate de joc.

Având aceleaşi cerinţe metodice ca şi jocurile dinamice, utilizarea intensivă a jocurilor pregatitoare prezintă şi unele particularităţi determinate de conţinutul lor.

Jocurile pregatitoare, prin regulile lor, trebuie să favorizeze şi să reclame o execuţie exactă şi corectă a procedeului tehnic.

Conţinutul jocurilor pregătitoare trebuie să asigure aplicarea unor structuri capabile să realizeze secvenţe de joc cât mai apropiate de cele folosite în jocul de volei. Jocurile pregatitoare trebuie să fie modele simplificate ale jocului de volei.

Atât jocurile dinamice cât si cele pregatitoare duc la o cât mai buna şi rapidă iniţiere în jocul de volei.

 

Bibliografie:

1. Scarlat Eugen, Pregătirea echipelor şcolare, Editura Sport-Turism, Bucureşti, 1976

2. Ghenadi Vasile, Volei, Editura Sport Turism, Bucureşti, 1984

 

Revista cu ISSN

Parteneriatul scoala familie factor al s…

PARTENERIATUL ȘCOALĂ-FAMILIE, FACTOR AL SUCCESULUI Prof. Marica Elena, Școala Gimnazială Pietrari, jud. Dâmbovița Prof. Ghimpu Rodica, Școala Gimnazială Râu Alb de Jos, jud. Dâmbovița Rezumat: Parteneriatul educaţional este forma de...

Read more

Comment faire la francais plus attrayant…

COMMENT FAIRE  LE  FRANÇAIS  PLUS ATTRAYANT? ETUDE SUR LE JEU EN CLASSE DE FLE   Prof. Alexie Cristina «C.T. Ion Mincu», Slatina               Sans diminuer le rôle et l importance de l’écrit dans l’apprentissage...

Read more

Aptitudinile si succesul profesional

APTITUDINILE ŞI SUCCESUL PROFESIONAL   Profesor Jianu Camelia Colegiul Tehnic Reşiţa, Caraş-Severin     Aptitudinile se constituie într-un ansamblu de însuşiri de ordin instrumental- operaţional care diferenţiază oamenii între ei în ceea ce priveşte maniera de...

Read more

Metodologia de organizare a evaluarii el…

Metodologia de organizare a evaluarii elevilor - clasa a II-a   Vezi metodologia de organizare a evaluarii competentelor fundamentale la finalul clasei a II-a, publicata in Monitorul Oficial 44 din 21 ianuarie...

Read more

Studiu privind evaluarea perceptiei elev…

STUDIU PRIVIND EVALUAREA PERCEPŢIEI ELEVILOR REFERITOR LA RELAŢIA LOR CU PROFESORUL   Blejan Maria Liliana, Profesor Psiholog Liceul de Arte Plastice “Hans Mattis Teutsch” Braşov     Studiul urmăreşte cinci dimensiuni psihopedagogice: limbajul folosit de către...

Read more

Metodologie conducator de doctorat in Ro…

Ordin pentru aprobarea Metodologiei privind dobandirea automata a calitatii de conducator de doctorat in Romania pentru persoanele care au obtinut aceasta calitate in statele membre ale Uniunii Europene, ale Spatiului...

Read more

Importanta si rolul literaturii pentru c…

IMPORTANȚA  ȘI ROLUL LITERATURII PENTRU COPII ÎN FORMAREA PERSONALITĂȚII PREȘCOLARULUI Prof. înv. preșc. Ivașcu Celestina Școala Gimnazială Petrești, Dâmbovița Basmele sunt foarte atractive pentru cei mici. De-a lungul timpului ele...

Read more

Organizarea si defasurarea admiterii la …

Ordin privind organizarea si desfasurarea admiterii in invatamantul liceal de stat pentru anul scolar 2013-2014   Vezi Ordinul privind organizarea si desfasurarea admiterii in invatamantul liceal de stat, pentru anul scolar 2013-2014  

Read more