Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Jocurile dinamice si jocurile pregatitoare mijloace de baza in procesul de initiere in jocul de volei
Vineri, 08 Martie 2013 12:07

JOCURILE DINAMICE ŞI

JOCURILE PREGĂTITOARE-MIJLOACE

DE BAZĂ ÎN PROCESUL DE INIŢIERE ÎN JOCUL DE VOLEI

 

Profesor Drăgoiu Toma

Liceul Hercules Băile Herculane

 

Voleiul este un joc sportiv care se bucură de o largă apreciere din partea tuturor categoriilor de practicanţi de orice vârstă. Pentru a avea garanţia unei reuşite depline, cei care îşi propun să instruiască, trebuie să respecte anumite cerinţe, şi anume: utilizarea unui material didactic corespunzător vârstei, selecţionarea unor mijloace şi metode, asigurarea unui cadru atractiv.

 

Este cunoscută caracteristica acestor jocuri de a avea un conţinut simplu şi reguli uşoare şi puţine, precum şi influenţele lor multiple asupra tuturor vârstelor. Fiecare joc dinamic are caracteristicile lui, particularităţile şi influenţele lui diferite, în funcţie de obiectivele instructiv educative urmărite.

Jocurile dinamice oferă multiple posibilităţi de formare şi consolidare a deprinderilor motrice de bază şi a celor specifice ramurilor sportive, favorând în acelaşi timp şi dezvoltarea calităţilor motrice şi a deprinderilor şi însuşirilor moral volitove.

În funcţie de obiectivul urmărit jocurile dinamice pot fi folosite cu succes în orice parte a lecţiei de antrenament sportiv, ponderea lor în acestea fiind în funcţie de vârsta şi nivelul de pregătire a copiilor, de temele propuse şi de condiţiile materiale existente.

În iniţierea practicării jocului de volei jocurile dinamice oferă o gamă foarte largă de posibilităţi pentru consolidarea şi aplicarea elementelor şi procedeelor tehnico-tactice de bază, pentru dezvoltarea unor calităţi motrice generale şi specifice (viteza de execuţie, de reacţie, de decizie, rezistenţa în regim de viteză, îndemânarea).

Jocurile pregătitoare, caracterizate prin prezenţa în conţinutul lor a procedeelor tehnice şi tactice de bază, au favorizat învăţarea şi aplicarea acestora în condiţii apropiate de joc.

Având aceleaşi cerinţe metodice ca şi jocurile dinamice, utilizarea intensivă a jocurilor pregatitoare prezintă şi unele particularităţi determinate de conţinutul lor.

Jocurile pregatitoare, prin regulile lor, trebuie să favorizeze şi să reclame o execuţie exactă şi corectă a procedeului tehnic.

Conţinutul jocurilor pregătitoare trebuie să asigure aplicarea unor structuri capabile să realizeze secvenţe de joc cât mai apropiate de cele folosite în jocul de volei. Jocurile pregatitoare trebuie să fie modele simplificate ale jocului de volei.

Atât jocurile dinamice cât si cele pregatitoare duc la o cât mai buna şi rapidă iniţiere în jocul de volei.

 

Bibliografie:

1. Scarlat Eugen, Pregătirea echipelor şcolare, Editura Sport-Turism, Bucureşti, 1976

2. Ghenadi Vasile, Volei, Editura Sport Turism, Bucureşti, 1984

 

Revista cu ISSN

Comunicare interculturala europeana

COMUNICARE INTERCULTURALĂ EUROPEANĂ   Prof. JIANU CAMELIA Colegiul Tehnic Reşiţa, jud. Caraş-Severin                           Obiectivele noii agende europene pentru cultură se definesc în jurul a trei priorităţi: diversitate culturală şi dialog intercultural, stimularea creativităţii...

Read more

Formular CAER 2016

Formular CAER 2016 Vezi formularul de aplicatie si fisa de evaluare pentru proiectele ce vor fi cuprinse in Calendarul Activitatilor Educative 2016.

Read more

Acquisition de l expression orale

ACQUISITION DE L’EXPRESSION ORALE   Ilie MINESCU Universitatea de Vest din Timişoara     L’acquisition de la compétence de communication orale est tout à fait déroutante pour ceux qui apprennent une langue étrangère. Il s’agit probablement...

Read more

Sisteme mecatronice

SISTEME MECATRONICE -articol de specialitate- Prof. JIANU CAMELIA COLEGIUL TEHNIC REȘIȚA, CARAȘ-SEVERIN Conceptul de mecatronică s-a născut în Japonia, la începutul deceniului al optulea al secolului trecut. ...

Read more

Acte necesare pentru inscriere la defini…

Actele necesare pentru înscrierea la examen DEFINITIVAT - sesiunea august 2011     1.      Cerere de înscriere, adresata conducerii I.S.J (se vor preciza: unitatea şcolară, vechimea la catedră, disciplina înscrisă pe diplomă la care...

Read more

Managementul prin obiective

MANAGEMENTUL PRIN OBIECTIVE   Prof. ec. Gr.I. Cîrcotă Roxana Liceul Tehnologic de Marină Galați   Rezumat Managementul prin obiective reprezintă cel mai larg utilizat sistem de planificare, luare de decizii şi control. Pentru ca managementul prin obiectve...

Read more

Spune Nu drogurilor - tipuri de droguri …

Spune Nu drogurilor - tipuri de droguri - crack

1.     Crack-ul   La mijlocul anilor 80 a apărut în SUA şi mai târziu în Europa un drog care seamănă, din punct de vedere al procesului de producţie, cu drogurile sintetice...

Read more

Model raport al comisiei de mobilitate p…

Model raport al comisiei de mobilitate pentru restrangere sau pretransfer – 2014   Vezi modelul pentru raport al comisiei de mobilitate a personalului didactic contrituite la nivelul unitatii de invatamant, referiotr la...

Read more