Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Chestionar privind impactul utilizarii calculatorului si televizorului asupra conduitei adolescentilor
Vineri, 08 Aprilie 2011 00:00

CHESTIONAR PRIVIND IMPACTUL UTILIZĂRII CALCULATORULUI ŞI TELEVIZORULUI ASUPRA CONDUITEI ADOLESCENŢILOR

 

1. Vă place să vă uitaţi la TV?

*      DA

*      NU

2. Vă place să utilizaţi computerul?

*      DA

*      NU

3. În ce măsură vă influenţează comportamentul timpul petrecut în faţa TV/computerului?

*      În foarte mare măsură

*      În mare măsură

*      În potrivită măsură

*      În mică măsură

*      Deloc

4. Ce emisiuni TV preferaţi?

*      Culturale

*      Documentare (tehnice/ ştiinţifice)

*      Desene animate

*      Filme

*      Divertisment

*      Publicitate/reclame

*      Sport

*      Altele

5. Câte ore petreceţi în medie, pe zi, în faţa televizorului?

*      Nici una

*      Mai putin de o ora

*      Intre  1-3 ore

*      Intre 3-5 ore

*      Peste 5 ore

6. Câte ore petreceţi în medie, pe zi, în faţa computerului?

*      Nici una

*      Mai putin de o ora

*      Intre  1-3 ore

*      Intre 3-5 ore

*      Peste 5 ore

7. Care sunt motivele pentru care utilizaţi TV/computerul?

*      Mă relaxez

*      Înving plictiseala

*      Sunt interesat de anumite emisiuni

*      Îmi oferă mai rapid informaţii

*      Mă distrez

*      Altele

8. Care sunt motivele pentru care nu utilizaţi TV/computer?

*      Am multe teme de rezolvat

*      Îmi interzic părinţii

*      Mă întâlnesc cu prietenii

*      Îmi petrec timpul cu familia

*      Desfăşor alte activităţi (sport, muzică, dans, etc.)

9. Specialiştii au dovedit că petrecerea timpului îndelungat în faţa TV/computerului are următoarele consecinţe. În care dintre acestea vă regăsiţi?

*      Oboseală

*      Insomnie

*      Izolare

*      Plictiseală

*      Dependenţă

*      Stare de somnolenţă

*      Obezitate

*      Agresivitate, agitaţie, nervozitate

*      Neatenţie

10. Realizaţi un top 5 al efectelor pozitive în ceea ce priveşte TV/computerul asupra dvs. (1- cel mai important, 5- cel mai puţin important)

*      Comunicare

*      Informare

*      Relaxare

*      Educare

*      Învăţare

11. Realizaţi un top 5 al efectelor negative în ceea ce priveşte TV/computerul asupra dvs. (1- cel mai important, 5- cel mai puţin important)

*      Imitaţie

*      Dificultăţi de comunicare (slaba capacitate de a asculta)

*      Dificultăţi de atenţie, afectarea capacităţii de concentrare

*      Probleme de învăţare

*      Violenţă/agresivitate

12. Ce alte activităţi aţi putea desfăşura în timpul liber dacă nu aţi avea posibilitatea de a petrece timpul în faţa TV/computerului?

*      Citesc

*      Mă plimb prin parc (role, bicicletă, etc.)

*      Desenez/pictez

*      Ascult muzică

*      Mă întâlnesc cu prietenii

*      Mă pregătesc suplimentar pentru şcoală

*      Mă odihnesc

*      Altele

13. Ce preferaţi să faceţi atunci când folosiţi computerul?

*      Să stau pe chat/messenger cu colegii/prietenii/persoane noi

*      Să caut informaţii

*      Să mă joc (jocuri video)

*      Să „descarc” filme, muzică

*      Să explorez diverse pagini WEB

*      Să rezolv sarcinile pentru şcoala

*      Altele

14. În ce măsură vă ajută TV/computerul în activitatea şcolară?

*      În foarte mare măsură

*      În mare măsură

*      În potrivită măsură

*      În mică măsură

*      Deloc

15. Cum reacţionează familia faţă de utilizarea TV/computerului?

*    Este împotriva folosirii în mod exagerat

*     Consideră că este folositor

*    Impun respectarea unui program

*    Folosesc în aceeaşi măsură ca şi mine

*    Îi este indiferent

 

Revista cu ISSN

Organizarea si desfasurarea unei activit…

ORGANIZAREA ŞI DESFĂŞURAREA UNEI ACTIVITĂŢI DE  PROIECT                                                                                  Prof. Mihalcea Carla                                                                                   Scoala nr. 1, Pantelimon - Ilfov   Proiectul este deopotrivă activitate de învăţare şi modalitate de evaluare, cu un profund caracter formativ. Avantajele...

Read more

Activitatile extracurriculare si impactu…

ACTIVITĂȚILE EXTRACURRICULARE ȘI IMPACTUL ACESTORA ASUPRA DEZVOLTĂRII PERSONALITĂȚII PREȘCOLARULUI Prof. RĂȘCHITOR SIMONA Școala gimnazială C-TIN PANTIRU GRINȚIEȘ, NEAMȚ Oricât ar fi de importantă educaţia  realizată prin procesul de învăţământ, aceasta nu...

Read more

Formular de aplicatie pentru proiecte ca…

                                                                                          Nr. MECTS: ..................................................... Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului   FORMULAR DE APLICAŢIE* pentru proiectele ce vor fi cuprinse în Calendarul Activităţilor Educative 2013     *Proiectul va conţine doar formularul de...

Read more

Norme metodologice privind efectuarea co…

Norme metodologice privind efectuarea concediului de odihna al personalului didactic din invatamant

Read more

Consideratii asupra evolutiei scris citi…

CONSIDERAŢII ASUPRA EVOLUŢIEI SCRIS – CITITULUI   Prof. Iulia-Emanuela Pop,             Profesor educator la CSEI Şimleu Silvaniei, structura Speranţa, Zalău   Actul grafic Scrisul este considerat ca fiind o formă de exprimare a limbajului, ce implică...

Read more

Fenomenul bullying in mediul scolar si m…

FENOMENUL “BULLYING” ÎN MEDIUL ŞCOLAR - CAUZE, FORME, CONSECINŢE, MĂSURI ANTI-BULLYING Prof. Florea Corina - Paula Liceul Tehnologic „Nicolae Dumitrescu”, loc. Cumpăna, jud. Constanţa Fenomenul “bullying” a depăşit, de...

Read more

Importanta orei de folclor in scoala

IMPORTANȚA OREI DE FOLCLOR ÎN ȘCOALĂ Profesor educație muzicală: Șomcutean Crina Ramona Liceul Tehn. ”Traian Vuia”, Tăuții Măgherăuș, jud. Maramureș “Ceea ce contează este nașterea entuziasmului creator, care...

Read more

Model de fisa de lectura pentru opera li…

FIŞĂ  DE  LECTURĂ Opera lirică (model)   Am început lectura (data) ___________                     Am terminat lectura (data) ___________   Autorul: ______________________________ Volumul: _____________________________ Editura: ______________________________ Anul apariţiei volumului: ________________   Date importante din viaţa şi activitatea scriitorului: ________________________________________________________________________   Alte opere ale autorului:...

Read more