Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768

Chestionar privind impactul utilizarii calculatorului si televizorului asupra conduitei adolescentilor
Vineri, 08 Aprilie 2011 00:00

CHESTIONAR PRIVIND IMPACTUL UTILIZĂRII CALCULATORULUI ŞI TELEVIZORULUI ASUPRA CONDUITEI ADOLESCENŢILOR

 

1. Vă place să vă uitaţi la TV?

*      DA

*      NU

2. Vă place să utilizaţi computerul?

*      DA

*      NU

3. În ce măsură vă influenţează comportamentul timpul petrecut în faţa TV/computerului?

*      În foarte mare măsură

*      În mare măsură

*      În potrivită măsură

*      În mică măsură

*      Deloc

4. Ce emisiuni TV preferaţi?

*      Culturale

*      Documentare (tehnice/ ştiinţifice)

*      Desene animate

*      Filme

*      Divertisment

*      Publicitate/reclame

*      Sport

*      Altele

5. Câte ore petreceţi în medie, pe zi, în faţa televizorului?

*      Nici una

*      Mai putin de o ora

*      Intre  1-3 ore

*      Intre 3-5 ore

*      Peste 5 ore

6. Câte ore petreceţi în medie, pe zi, în faţa computerului?

*      Nici una

*      Mai putin de o ora

*      Intre  1-3 ore

*      Intre 3-5 ore

*      Peste 5 ore

7. Care sunt motivele pentru care utilizaţi TV/computerul?

*      Mă relaxez

*      Înving plictiseala

*      Sunt interesat de anumite emisiuni

*      Îmi oferă mai rapid informaţii

*      Mă distrez

*      Altele

8. Care sunt motivele pentru care nu utilizaţi TV/computer?

*      Am multe teme de rezolvat

*      Îmi interzic părinţii

*      Mă întâlnesc cu prietenii

*      Îmi petrec timpul cu familia

*      Desfăşor alte activităţi (sport, muzică, dans, etc.)

9. Specialiştii au dovedit că petrecerea timpului îndelungat în faţa TV/computerului are următoarele consecinţe. În care dintre acestea vă regăsiţi?

*      Oboseală

*      Insomnie

*      Izolare

*      Plictiseală

*      Dependenţă

*      Stare de somnolenţă

*      Obezitate

*      Agresivitate, agitaţie, nervozitate

*      Neatenţie

10. Realizaţi un top 5 al efectelor pozitive în ceea ce priveşte TV/computerul asupra dvs. (1- cel mai important, 5- cel mai puţin important)

*      Comunicare

*      Informare

*      Relaxare

*      Educare

*      Învăţare

11. Realizaţi un top 5 al efectelor negative în ceea ce priveşte TV/computerul asupra dvs. (1- cel mai important, 5- cel mai puţin important)

*      Imitaţie

*      Dificultăţi de comunicare (slaba capacitate de a asculta)

*      Dificultăţi de atenţie, afectarea capacităţii de concentrare

*      Probleme de învăţare

*      Violenţă/agresivitate

12. Ce alte activităţi aţi putea desfăşura în timpul liber dacă nu aţi avea posibilitatea de a petrece timpul în faţa TV/computerului?

*      Citesc

*      Mă plimb prin parc (role, bicicletă, etc.)

*      Desenez/pictez

*      Ascult muzică

*      Mă întâlnesc cu prietenii

*      Mă pregătesc suplimentar pentru şcoală

*      Mă odihnesc

*      Altele

13. Ce preferaţi să faceţi atunci când folosiţi computerul?

*      Să stau pe chat/messenger cu colegii/prietenii/persoane noi

*      Să caut informaţii

*      Să mă joc (jocuri video)

*      Să „descarc” filme, muzică

*      Să explorez diverse pagini WEB

*      Să rezolv sarcinile pentru şcoala

*      Altele

14. În ce măsură vă ajută TV/computerul în activitatea şcolară?

*      În foarte mare măsură

*      În mare măsură

*      În potrivită măsură

*      În mică măsură

*      Deloc

15. Cum reacţionează familia faţă de utilizarea TV/computerului?

*    Este împotriva folosirii în mod exagerat

*     Consideră că este folositor

*    Impun respectarea unui program

*    Folosesc în aceeaşi măsură ca şi mine

*    Îi este indiferent

 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Revista cu ISSN

Relatiile interpersonale din clasa de el…

RELATIILE INTERPERSONALE DIN CLASA DE ELEVI - STUDIU   Interactiunea educationala este un aspect, o forma din multitudinea si varietatea relatiilor interpersonale in clasa de elevi in ceea ce priveste o posibila...

Read more

traditional sau modern in predare

TRADIŢIONAL SAU MODERN ÎN PREDARE?     Profesor Mihăeş Violeta Şcoala cu clasele I-VIII Ploscuţeni, jud. Vrancea   Modelul tradiţional de predare nu răspunde noilor tendinţe in didactica modernă, fiind fondat pe „triada învăţare frontală –...

Read more

Noul plan cadru la gimnaziu incepand cu …

Noul plan cadru la gimnaziu incepand cu anul scolar 2017-2018 Azi, 5 aprilie 2016, in cadrul unei conferinte de presa, a fost prezentat noul planu cadru pentru...

Read more

Dezvoltarea creativitatii prin activitat…

DEZVOLTAREA CREATIVITĂŢII PRIN ACTIVITĂŢILE INTEGRATE Înv. Marc Aurica Școala Gimnazială Cîmpeni Predarea integrată a cunoştinţelor este considerată o metoda, o strategie modernă,...

Read more

Limba franceza_ limba utila si necesara

LIMBA FRANCEZĂ ESTE ÎNCĂ O LIMBĂ UTILĂ ŞI NECESARĂ A ZILELOR NOASTRE?   Prof. Dinu Maria Şcoala cu clasele I-VIII, Bâlta, Dolj     În zilele noastre, limbile străine au devenit o necesitate pentru o viaţă...

Read more

Bildungsroman ratat in Femeie iata fiul …

BILDUNGSROMAN RATAT ÎN FEMEIE, IATĂ FIUL TĂU DE SORIN TITEL   Prof. Drd. Ramona Nedea Colegiul Tehnic Buzău   Bildungsromanul este o temă predilectă a literaturii universale; ratarea devenirii face ca această temă să fie...

Read more

Experimentul didactic metoda fundamental…

EXPERIMENTUL DIDACTIC - METODĂ FUNDAMENTALĂ ÎN STUDIUL BIOLOGIEI Profesor: Cocoş Alina Magdalena, Şcoala Gimnazială "ŞT.O.IOSIF", Tecuci Rezumat: Pornind de la definiţia experimentului ca metodă fundamentală în învăţarea biologiei, articolul aduce în...

Read more

Le projet en classe de fle

LE PROJET EN CLASSE DE FLE Bondoc Mihaela, profesor de limba franceză Colegiul Național I.L.Caragiale Ploiești Motto: “ J’entends et j’oublie, Je vois...

Read more