Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Fisa de asistenta la ora de dirigentie consiliere si orientare
Joi, 15 Noiembrie 2012 00:00

FIŞA DE ASISTENŢĂ LA ORE

 

DIRIGENŢIE – CONSILIERE ŞI ORIENTARE

 

 

I. DATE GENERALE:

 

Data

 

Clasa

 

Ora

 

Numele şi prenumele cadrului didactic (diriginte)

 

Specialitatea

 

Vechimea în învăţământ

 

Gradul didactic

 

Tema

 

Participanţi (elevi)

Nr.total……..elevi,  din care prezenţi….. elevi

Alţi participanţi

 

Observator(director, responsabil comisia diriginţilor)

 

 

II. ANALIZA LECŢIEI/ACTIVITĂŢII EDUCATIVE:

 

1. Probleme curente ale clasei:

í     Frecvenţa elevilor ………………………………………………………………………………….…...

í     Situaţia la învăţătură ………………………………………. …………………………………..………

í     Starea disciplinară ……………………………………………………………………………….……..

í     Alte evenimente ………………………………………………………………………...…….………..

2. Proiectarea şi desfăşurarea orei de dirigenţie:

¤     Modalitatea de introducere în temă

í     Motivarea alegerii temei şi captarea atenţiei elevilor……………………………………………..…….

í     Formularea a obiectivelor operaţionale ………………………………………………………….……..

í     Planul de desfăşurare a orei …………………………………………………………………………….

¤     Pregătirea dirigintelui pentru oră

í     Documentare …………………………………………………………………………………………...

í     Resurse materiale şi umane ………………………………………………………….…………………

í     Desfăşurarea secvenţelor orei ………………………………………………………………………….

í     Asigurarea feed-back-ului  …………………………………………………………………………..…

¤      Strategiile utilizate

í     Maniera de desfăşurare a orei ……………………………………………………………………….…

í     Asigurarea unui mediu educaţional favorabil……………………………………………….………….

í     Conţinutul de idei: ……………………………………………………….…………………………….

í     Integrarea mijloacelor si materialelor didactice în lecţie ………………………………………………

í     Comportamentul elevilor, formarea sentimentelor morale, civice etc………………………………….

¤      Metode folosite:

*       povestirea

*       studiul de caz

*       Brainstorming

*       dialogul

*       analiza

*       expunerea

*       caracterizarea

*       ancheta

*       chestionarul

*       exerciţiul

*       problematizarea

*       jocul de rol

*       alte metode: …………………………………………………………………………….………………………………………………………………………………………...........

 

¤      Pregătirea elevilor pentru ora de dirigenţie:

í     Dacă tema a fost cunoscută din timp de elevi ………………………………………………………..

í     Dacă s-au anunţat bibliografia, recomandări pentru strângerea datelor etc ……………………..……..

í     Implicarea elevilor în lecţie şi calitatea dezbaterilor desfăşurate ………………………………………

¤      Relaţii interpersonale

í     Cunoaşterea a elevilor ……………………………………………………………………………. ...

í     Modul de interacţiune:

·                                diriginte-elevi .………………………………………………………………………………….

·                                elevi-elevi ………………………………………………………………………………………

                        3. Alte date privind desfăşurarea orei şi activitatea dirigintelui:

í     Evaluarea pregătirii elevilor şi a participării acestora la susţinerea activităţii:

—                                aprecieri verbale şi/sau nonverbale ………………………………………………………..…….

—                                evidenţierea unor comportamente/atitudini pozitive ………………………………….………......

—                                conturarea unor modele ……………………………………………………………….………..

—                                sensibilizarea si motivarea elevilor ………………………………………………….…………

í     Probleme deosebite rezolvate la nivelul clasei:

—                                elevi – problemă ………………………………………………………………………………..

—                                situaţii conflictuale ………………………………………………………………………….…..

—                                raport profesori – elevi …………………………………………………………………………

—                                raport profesori – familie …………………………………………………………….…...…….

—                                alte probleme curente …………………………………………………………………………..


 

 

III. APRECIEREA  LECŢIEI/ACTIVITĂŢII EDUCATIVE

 

NR.

CRT.

CRITERIUL DE APRECIERE

INDICATOR

CALIFICATIV

FB

B

S

NS

1.

Proiectarea lecţiei/activităţii

—     formularea obiectivelor

—     selectarea şi înlănţuirea conţinutului

—     alegerea metodelor, materialelor şi mijloacelor

—     integrarea corespunzătoare a acestora în lecţie

—     echilibrarea activităţilor

—     anticiparea dificultăţilor

—      

—      

—      

—       

2.

Scenariul lecţiei/activităţii

—     captarea atenţiei

—     enunţarea clară a obiectivelor

—     prezentarea sarcinilor elevilor

—     conducerea lecţiei/activităţii

—     asigurarea feed-back-ului

—     evaluarea  activităţii

—     asigurarea retenţiei şi a transferului

—     asigurarea relaţiei afectivitate – efect educaţional

—      

—      

—      

—       

3.

Calităţi personale şi profesionale

—     ţinuta generală şi vestimentară

—     vocea

—     abilitatea de a antrena elevii în lecţie

—     priceperea de a conduce lecţia

—     atitudinea faţă de elevi

—     tact pedagogic

—      

—      

—      

—       

 

IV. RECOMANDĂRILE OBSERVATORULUI:

 

…………………………………………………………………

…………………………………………………………………

…………………………………………………………………

 


Articole asemanatoare relatate:
Articole asemanatoare mai vechi:

Ultima actualizare în Miercuri, 21 Noiembrie 2012 17:51
 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Revista cu ISSN

Lecturi obligatorii pentru clasa a VI-a

Lecturi obligatorii pentru clasa a VI-a   Literatura română *** Toma Alimos *** Novac si corbul Octavian Goga Poezii( selectiv) Grigore Alexandrescu Fabule( selectiv) George Cosbuc Poezii( selectiv) V. Alecsandri Pasteluri Mihai Eminescu Poezii Tudor Arghezi Cărticică de seară, Ce-ai cu mine, vântule? I. L. Caragiale Momente şi schiţe Ion Creanga Prostia...

Read more

Combaterea violentei provocate de sistem…

    COMBATEREA VIOLENŢEI PROVOCATE DE SISTEMUL DE ÎNVĂŢĂMÂNT                                                            prof. Cristina Stan                                                           Şcoala Gimnazială “C. Giurescu” Chiojdu   Dorinţa unanimă a tuturor comunităţilor educative şi a tuturor ministerelor educaţiei din lumea întreagă este...

Read more

Flori de primavara in legende -1

Legenda ghiocelului   A fost odata o razã de soare - era chiar fata cea mai micã si rãsfãtatã a astrului luminos. Şi tocmai pentru cã era cea mai micã si mai...

Read more

Comisii MECTS privind Legea Educatiei Na…

Atasam primele drafturi ale acestor metodologii privind legislatia secundara pentru implementarea Legii nr. 1/2011 – Legea Educatiei Nationale: 3. Regulament privind organizarea invatamantului de arta       18. Metodologie de acordare a...

Read more

Matematica model de subiect si barem pen…

Evaluarea Nationala 2013 Matematica model de subiect si barem     Vezi subiectul model si baremul de corectare pentru proba de matematica la Evaluarea Nationala pentru clasa a VIII-a, pentru anul scolar 2012-2013....

Read more

Biserica Sfantul Nicolae Dorohoi judetul…

BISERICA ,,SFÂNTUL NICOLAE’’ DORHOI, JUDEŢUL BOTOŞANI   Profesor Adrian Şulic Grup Şcolar ,,Regina Maria’’, Dorohoi, Botoşani     Prima mențiune documentară a oraşului Dorohoi datează din 6 octombrie 1407. Când boierii moldoveni reînnoiesc în oraşul Liov...

Read more

Integrarea copiilor cu cerinte speciale …

INTEGRAREA COPIILOR CU CERINȚE SPECIALE EDUCATIVE ÎN ȘCOALA DE MASĂ Prof.Brătilă Cristina-Zonica C.S.E.I. ,,Elena Doamna, Focșani”, județul Vrancea Tendinţa crescândă de integrare şcolară în unităţile obişnuite...

Read more

Teoriile contemporane ale managementului…

TEORIILE CONTEMPORANE ALE MANAGEMENTULUI APLICABILE ȋN ŞCOALA ROMÂNEASCĂ   Profesor limba engleza Camelia Timofte Școala cu cls. I-VIII G.E. Palade, Buzău     Pentru managerul unei unități de învățământ, a motiva personalul implică a identifica acele...

Read more