Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Fisa de asistenta la ora de dirigentie consiliere si orientare
Joi, 15 Noiembrie 2012 00:00

FIŞA DE ASISTENŢĂ LA ORE

 

DIRIGENŢIE – CONSILIERE ŞI ORIENTARE

 

 

I. DATE GENERALE:

 

Data

 

Clasa

 

Ora

 

Numele şi prenumele cadrului didactic (diriginte)

 

Specialitatea

 

Vechimea în învăţământ

 

Gradul didactic

 

Tema

 

Participanţi (elevi)

Nr.total……..elevi,  din care prezenţi….. elevi

Alţi participanţi

 

Observator(director, responsabil comisia diriginţilor)

 

 

II. ANALIZA LECŢIEI/ACTIVITĂŢII EDUCATIVE:

 

1. Probleme curente ale clasei:

í     Frecvenţa elevilor ………………………………………………………………………………….…...

í     Situaţia la învăţătură ………………………………………. …………………………………..………

í     Starea disciplinară ……………………………………………………………………………….……..

í     Alte evenimente ………………………………………………………………………...…….………..

2. Proiectarea şi desfăşurarea orei de dirigenţie:

¤     Modalitatea de introducere în temă

í     Motivarea alegerii temei şi captarea atenţiei elevilor……………………………………………..…….

í     Formularea a obiectivelor operaţionale ………………………………………………………….……..

í     Planul de desfăşurare a orei …………………………………………………………………………….

¤     Pregătirea dirigintelui pentru oră

í     Documentare …………………………………………………………………………………………...

í     Resurse materiale şi umane ………………………………………………………….…………………

í     Desfăşurarea secvenţelor orei ………………………………………………………………………….

í     Asigurarea feed-back-ului  …………………………………………………………………………..…

¤      Strategiile utilizate

í     Maniera de desfăşurare a orei ……………………………………………………………………….…

í     Asigurarea unui mediu educaţional favorabil……………………………………………….………….

í     Conţinutul de idei: ……………………………………………………….…………………………….

í     Integrarea mijloacelor si materialelor didactice în lecţie ………………………………………………

í     Comportamentul elevilor, formarea sentimentelor morale, civice etc………………………………….

¤      Metode folosite:

*       povestirea

*       studiul de caz

*       Brainstorming

*       dialogul

*       analiza

*       expunerea

*       caracterizarea

*       ancheta

*       chestionarul

*       exerciţiul

*       problematizarea

*       jocul de rol

*       alte metode: …………………………………………………………………………….………………………………………………………………………………………...........

 

¤      Pregătirea elevilor pentru ora de dirigenţie:

í     Dacă tema a fost cunoscută din timp de elevi ………………………………………………………..

í     Dacă s-au anunţat bibliografia, recomandări pentru strângerea datelor etc ……………………..……..

í     Implicarea elevilor în lecţie şi calitatea dezbaterilor desfăşurate ………………………………………

¤      Relaţii interpersonale

í     Cunoaşterea a elevilor ……………………………………………………………………………. ...

í     Modul de interacţiune:

·                                diriginte-elevi .………………………………………………………………………………….

·                                elevi-elevi ………………………………………………………………………………………

                        3. Alte date privind desfăşurarea orei şi activitatea dirigintelui:

í     Evaluarea pregătirii elevilor şi a participării acestora la susţinerea activităţii:

—                                aprecieri verbale şi/sau nonverbale ………………………………………………………..…….

—                                evidenţierea unor comportamente/atitudini pozitive ………………………………….………......

—                                conturarea unor modele ……………………………………………………………….………..

—                                sensibilizarea si motivarea elevilor ………………………………………………….…………

í     Probleme deosebite rezolvate la nivelul clasei:

—                                elevi – problemă ………………………………………………………………………………..

—                                situaţii conflictuale ………………………………………………………………………….…..

—                                raport profesori – elevi …………………………………………………………………………

—                                raport profesori – familie …………………………………………………………….…...…….

—                                alte probleme curente …………………………………………………………………………..


 

 

III. APRECIEREA  LECŢIEI/ACTIVITĂŢII EDUCATIVE

 

NR.

CRT.

CRITERIUL DE APRECIERE

INDICATOR

CALIFICATIV

FB

B

S

NS

1.

Proiectarea lecţiei/activităţii

—     formularea obiectivelor

—     selectarea şi înlănţuirea conţinutului

—     alegerea metodelor, materialelor şi mijloacelor

—     integrarea corespunzătoare a acestora în lecţie

—     echilibrarea activităţilor

—     anticiparea dificultăţilor

—      

—      

—      

—       

2.

Scenariul lecţiei/activităţii

—     captarea atenţiei

—     enunţarea clară a obiectivelor

—     prezentarea sarcinilor elevilor

—     conducerea lecţiei/activităţii

—     asigurarea feed-back-ului

—     evaluarea  activităţii

—     asigurarea retenţiei şi a transferului

—     asigurarea relaţiei afectivitate – efect educaţional

—      

—      

—      

—       

3.

Calităţi personale şi profesionale

—     ţinuta generală şi vestimentară

—     vocea

—     abilitatea de a antrena elevii în lecţie

—     priceperea de a conduce lecţia

—     atitudinea faţă de elevi

—     tact pedagogic

—      

—      

—      

—       

 

IV. RECOMANDĂRILE OBSERVATORULUI:

 

…………………………………………………………………

…………………………………………………………………

…………………………………………………………………

 


Articole asemanatoare relatate:
Articole asemanatoare mai vechi:

Ultima actualizare în Miercuri, 21 Noiembrie 2012 17:51
 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Revista cu ISSN

Despre frazeologie si imbinarile de cuvi…

DESPRE FRAZEOLOGIE ŞI ÎMBINĂRILE DE CUVINTE Silvia Baltă, Profesor de limba franceză Şcoala Gimnazială „Maria Rosetti”, Bucureşti Nu de puţine ori folosim în vorbire sau...

Read more

Relatia parinte-copil un factor esential…

RELAȚIA PĂRINTE-COPIL, UN FACTOR ESENȚIAL ÎN DEZVOLTAREA MULTILATERALĂ A COPILULUI Prof.Brătilă Cristina-Zonica C.S.E.I. ,,Elena Doamna, Focșani”, județul Vrancea Despre relaţia dintre părinţi şi copii s-a scris foarte mult şi...

Read more

Dreptul copiilor la educatie si responsa…

DREPTUL COPILULUI LA EDUCAŢIE ŞI RESPONSABILITĂŢILE ÎNVĂŢĂTORULUI   Instit. Frăţilescu Mihaela-Ramona Şc. Gen. Ghe. Tătărăscu,Tg-Jiu     „Numai un iubitor de copii poate fi şi un bun învăţător” ( Simion Mehedinţi)   În practica educaţională ne punem deseori întrebarea:...

Read more

Comment motiver les eleves a apprendre u…

COMMENT MOTIVER LES ELEVES A APPRENDRE UNE LANGUE ETRANGERE?   Profesor: Popescu Mihaela Colegiul ,,Gheorghe Tătărescu” Rovinari   Le present étude a pour objectif principal de faire quelque considérations méthodologiques sur la motivation des élèves....

Read more

Educatia nonformala

EDUCATIA NONFORMALA    Educatia nonformala a fost definita de catre J. Kleis drept “orice activitate educationala, intentionata si sistematica, desfasurata de obicei in afara scolii traditionale, al carei continut este  adaptat nevoilor individului ...

Read more

Avaritia - un vechi motiv literar

AVARIŢIA - UN VECHI MOTIV LITERAR                                                                                                     prof. Rodica Ioana Obreja  Colegiul de Ştiinţe „Grigore Antipa” Braşov     Acest articol prezintă un vechi motiv literar, avariţia,din clasicisam până la realism, prin prezentarea câtorva personaje...

Read more

Aptitudinile si succesul profesional

APTITUDINILE ŞI SUCCESUL PROFESIONAL   Profesor Jianu Camelia Colegiul Tehnic Reşiţa, Caraş-Severin     Aptitudinile se constituie într-un ansamblu de însuşiri de ordin instrumental- operaţional care diferenţiază oamenii între ei în ceea ce priveşte maniera de...

Read more

Dezvoltarea abilitatilor practice

DEZVOLTAREA ABILITĂȚILOR PRACTICE Prof. Cosma Camelia Veronica, Liceul de Artă Ioan Sima, jud. Sălaj Abstract: Developing student’s practical skills is an important aspect that gives them the opportunity to...

Read more