Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Activitati de educatie rutiera
Marţi, 31 Iulie 2012 00:00

ACTIVITĂŢI DE EDUCAŢIE RUTIERĂ

 

Accidentul rutier reprezintă una dintre cele mai grave forme de vătămare înregistrate la nivel mondial conform rapoartelor internaţionale şi a datelor statistice înregistrate. După malformaţii congenitale şi maladiile care depind în mică măsură de opţiunea de viaţă a fiecărui copil sau tânăr, accidentul rutier se manifestă ca următoarea cauză care determină mortalitatea în rândul tinerei generaţii datorită absenţei unor abilităţi primare de auto-siguranţă. Conform datelor statistice ale Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii şi UNICEF, cele mai afectate categorii de vârstă sunt 5 – 9 ani, 10 – 14 ani şi 15 – 19 ani, perioade de formare şi dezvoltare a abilităţilor de viaţă sănătoasă, a unui stil de viaţă conştient de repercursiuni şi a unui standard de viaţă ridicat.

Flagelul insecurităţii rutiere în rândul copiilor şi tinerilor este rezultanta unui fenomen complex din punctul de vedere al aspectelor incumbate:

·                     mediul fizic nesigur determinat, în principal, de o infrastructură perimată;

·                     mediul social permisiv generat de absenţa informaţiilor relevante, de inconştienţă, de dezinteresul parental, de mediatizarea „negativă” a evenimentului rutier care încurajează un nou mod de promovare a imaginii personale.

·                     caracteristicile vârstei, fie că este vorba de limitări fizice impuse de vârstă, fie că este vorba decele psihice sau sociale, ca: peer pressure, teribilism sau modelul parental.

În acest sens, Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului şi Ministerul Administraţiei şi Internelor au în vedere:

·                     actualizarea conţinutului şi restructurarea formatului activităţilor de educaţie rutieră, astfel încât accentul să fie mutat de pe transmiterea de informaţii pe formarea abilităţilor şi comportamentului rutier responsabil;

·                     intensificarea educaţiei rutiere în sistemul de învăţământ preuniversitar – atât în zona educaţiei formale – prin Curriculumul la decizia şcolii, cât şi în zona educaţiei non-formale prin activităţi practice complementare aspectelor teoretice;

·                     elaborarea de materiale didactice auxiliare de educaţie rutieră adaptate fiecărui ciclu de învăţământ;

·                     generalizarea programului „Patrulele şcolare de circulaţie ” la nivel naţional;

·                     implemntarea programului naţional „Caravanele şcolare” destinat elevilor din mediul rural;

·                     diversificarea proiectelor educative conform realităţilor rutiere specifice diferitelor medii rutiere şi a diferitelor categorii de copii şi tineri (elevi din mediul rural, copii cu cerinţe educaţionale speciale etc.).

De asemenea, vezi scopul şi eficienţa activităţilor de educaţie rutieră, precum şi abordarea didactică şi tematica activităţilor de educaţie rutieră cu tot ce implică (ciclu de învăţământ, obiective, tipuri de activităţi propuse, teme propuse).

 

Ultima actualizare în Sâmbătă, 03 Noiembrie 2012 21:35
 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Revista cu ISSN

Familia si scoala in crearea fiintei soc…

FAMILIA ŞI ŞCOALA ÎN CREAREA FIINŢEI SOCIALE   Profesor Mihăeş Violeta Şcoala cu clasele I-VIII Ploscuţeni, Vrancea   Rezumat Indiferent de perspectiva din care sunt abordate, familia şi şcoala îndeplinesc un set complex de roluri, acestea...

Read more

Practica studenteasca in constructii

Proiectul "Practica Studentilor Facultãtii de Constructii" a vizat dezvoltarea pregãtirii profesionale a studentilor, fiind realizat ca parteneriat între Universitatea Tehnicã din Cluj-Napoca, Facultatea de Constructii si Instalatii - Catedra de...

Read more

Formarea continua a personalului din inv…

 Formarea continuă a personalului din învăţământul preuniversitar modificări şi completări prin ordin 3129 din 2013   Vezi Ordin 3129/2013 Ordin pentru modificarea şi completarea Metodologiei privind formarea continuă a personalului din învăţământul preuniversitar,...

Read more

Creativitatea in scoala si in afara ei

CREATIVITATEA ÎN ŞCOALĂ ŞI ÎN AFARA EI   Prof. Gabriela Ungureanu, Colegiul Tehnic Regele Ferdinand I, Timişoara   Societatea contemporană, comparativ cu cele anterioare, se caracterizează prin schimbări radicale care se petrec în conduită,...

Read more

Focul lui Sumetru

FOCUL LUI SUMETRU Profesor Şerban Andreea Focul lui Sumetru (Sâmedru) reprezintă un obicei aparent simplu, ce incorporează însă o multitudine de interpretări. Acesta are loc...

Read more

Organizarea si desfasurarea evaluarii na…

Organizarea si desfasurarea evaluarii nationale pentru anul 2014   Iata Ordinul privind organizarea si desfasurarea evaluarii nationale pentru absolventii clasei a VIII-a in anul scolar 2013-2014.   In baza prevederilor art. 94, alin....

Read more

Martie martisor

Martie martisor

Martie - Martisor Coordonator consilier educativ, profesor Mihaiela Lazar

Read more

Formarea atitudinii de iubire fata de Du…

FORMAREA ATITUDINII DE IUBIRE FAŢĂ DE DUMNEZEU A TINERILOR SOCIETĂŢII DE ASTĂZI Prof. MĂTĂLICĂ PAULA Şcoala Gimnazială, comuna HERĂEŞTI – NEAMŢ REZUMATUL LUCRĂRII ...

Read more