Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Organizarea si desfasurarea activitatilor de selectie si intiere a elevilor cu aptitudini pentru practicarea sportului de performanta in cadrul unitatilor de invatamant cu program sportiv
Marţi, 14 Septembrie 2010 07:08

METODOLOGIA ORGANIZĂRII ŞI DESFĂŞURĂRII

ACTIVITĂŢILOR DE EDUCAŢIE FIZICĂ ŞI SPORT

ÎN ÎNVĂŢĂMÂNTUL PREUNIVERSITAR

 

 

 

CAPITOLUL IV

 

ORGANIZAREA ŞI DESFĂŞURAREA ACTIVITĂŢII DE SELECŢIE ŞI INIŢIERE A ELEVILOR CU APTITUDINI PENTRU PRACTICAREA SPORTULUI DE PERFORMANŢĂ ÎN CADRUL UNITĂŢILOR DE ÎNVĂŢĂMÂNT CU PROGRAM SPORTIV

 

Art.19. (1)Selecţia reprezintă activitatea desfăşurată permanent de specialiştii domeniului în vederea depistării elevilor cu aptitudini deosebite pentru practicarea sporturilor.

(2)Selecţia se realizează pe baza criteriilor, testelor şi probelor adecvate fiecărei discipline sportive. Criteriile sunt de natură biologică, motrică, psihologică şi socială. În cadrul acestora se stabilesc teste, probe şi norme metodologice.

(3)Activitatea de selecţie şi iniţiere cuprinde fazele iniţială şi intermediară.

(4)Selecţia iniţială are drept scop concentrarea elevilor cu aptitudini pentru o anumită disciplină, parcurgând un demers didactic de iniţiere şi aderare la un program stabil de antrenament – stadiul I - antrenamentul de bază orientat (A.B.O.), caracterizat de continuitate.

(5)Selecţia intermediară va marca începutul stadiului al II-lea - antrenamentul specializat sau specializarea timpurie (A.S.T.), potrivit cu disponibilităţile elevilor de a obţine cele mai bune performanţe în anumite discipline sportive/posturi în cadrul unor echipe/probe.

 

 

Art.20. (1)În vederea organizării şi desfăşurării activităţii de selecţie şi iniţiere a elevilor cu aptitudini pentru practicarea sportului de performanţă trebuie respectate următoarele cerinţe:

a)        copiii/ elevii să aibă o stare optimă de sănătate;

b)        selecţia să se realizeze în etapa de vârstă optimă;

c)        să fie utilizate teste, probe şi baremuri elaborate ştiinţific, pentru fiecare disciplină sportivă;

d)        personalul didactic implicat în activităţi de selecţie şi iniţiere să folosească multiple căi de depistare/selecţie:

-          asistenţe la lecţiile de educaţie fizică;

-          analiza rezultatelor obţinute la susţinerea probelor de evaluare aplicate de profesorul clasei;

-          convorbiri cu învăţătorii, profesorii, diriginţii şi familiile copiilor;

-          organizarea de concursuri între clase la disciplinele sportive/probele pentru care se intenţionează să se selecţioneze elevii;

-          organizarea unor concursuri de selecţie la care să poată participa elevii dintr-o anumită zonă sau dintr-un anumit cartier;

-          desfăşurarea unor antrenamente cu grupele selecţionate, în şcoala de care aparţin elevii sau pe o bază sportivă apropiată;

-          evitarea verdictelor radicale privind perspectivele de evoluţie în plan sportiv şi atitudinal;

-          valorificarea tradiţiei sportive din unităţile de învăţământ;

-          colaborarea permanentă cu profesorii de educaţie fizică ce au obligaţia profesională de a semnala existenţa unor elevi talentaţi.

(2)După selecţionare, se vor organiza grupe incluse în stadiul I - antrenamentul de bază orientat (A.B.O.), programându-se un număr de lecţii adecvat nivelului de pregătire al elevilor (de regulă o lecţie la 2-3 zile, în funcţie de cerinţele fiecărei discipline sportive).

(3)Potrivit reglementărilor  în vigoare, activitatea sportivă de performanţă se desfăşoară în cadrul unităţilor de învăţământ sportiv suplimentar şi integrat, fiecare dintre acestea organizându-şi activitatea potrivit unor regulamente proprii.

(4)La învăţământul sportiv integrat selecţia se realizează pe bază de concurs, prin susţinerea unor probe de aptitudini potrivit cu specificul disciplinelor pentru care se organizează clasa respectivă. Selecţia trebuie să fie realizată la niveluri de exigenţă superioare, întrucât elevii, odată admişi în cadrul unui nivel de învăţământ, vor fi cuprinşi în grupe a căror stabilitate va asigura programarea ştiinţifică a pregătirii.

 

Ultima actualizare în Miercuri, 26 Ianuarie 2011 16:58
 

Revista cu ISSN

Educatia adultilor scurt istoric

EDUCAŢIA ADULŢILOR. SCURT ISTORIC   Alexandra Pepelea, profesor     Din perspectiva înţelegerii educaţiei şi învăţării ca proces continuu, pe durata întregii vieţi, a creşterii importanţei capitalului uman în condiţiile economice actuale, a globalizării tuturor...

Read more

Hortensia Papadat Bengescu Ciclul Hallip…

HORTENSIA PAPADAT-BENGESCU CICLUL HALLIPILOR   Prof. APOSTOL IULIANA – ANDREEA Şcoala cu clasele I-VIII „Dimitrie Pompeiu” Broscăuţi   Tudor Vianu [1] o consideră pe Hortensia Papadat-Bengescu, alături de Liviu Rebreanu „scriitorul care a exercitat o înrâurire...

Read more

Simulari examene nationale 2014 calendar

Simulari examene nationale 2014 - calendar   Ministerul Educatiei Nationale a stabilit ca simularile pentru examenele nationale din anul scolar 2013-2014 se vor desfasura in  lunile februarie-martie 2014. Simularile pentru Evaluarea Nationala se...

Read more

Dezvoltarea creativitatii prescolarului …

DEZVOLTAREA CREATIVITĂŢII PREŞCOLARULUI PRIN METODA JOCULUI DIDACTIC   Profesor pentru învăţământul preşcolar Hreapcă Lenuţa - Mihaela Şcoala Gimnazială Larga-Jijia, Movileni, Jud. Iaşi   Rezumat: Niciodată nu este prea târziu pentru cunoaşterea, stimularea, educarea şi dezvoltarea...

Read more

Repere in socializarea elevilor cu ADHD …

REPERE ÎN SOCIALIZAREA ELEVILOR CU ADHD INCLUŞI ÎN ÎNVĂŢĂMÂNTUL SPECIAL                                                                                                                                     Mureşan-Chira Gabriel          Prof. Educator CRDEII, Cluj-Napoca   Aria curriculară, terapie educaţională complexă şi integrată, completează programul centrat pe predare-învăţare-evaluare, desfăşurat de...

Read more

Teme discipline sectie bilingva francofo…

Temele din programele de bacalaureat pentru disciplinele la care elevii sustin probele specifice in vederea obtinerii mentiunii speciale "sectie bilingva francofona" pe diploma de bacalaureat   Afla temele din programele de bacalaureat pentru...

Read more

Problema libertatii la Dostoievski

STUDIU ASUPRA PROBLEMEI LIBERTĂȚII LA DOSTOIEVSKI   Andone Crenguța - profesor Colegiul Tehnic de Transporturi Brașov   Problema libertății apare în opera lui Dostoievski în “Frații Karamazov” și presupune posibilitatea personajului de a...

Read more

Motivatia invatarii la scolarii mici

MOTIVAȚIA ÎNVĂȚĂRII LA ȘCOLARII MICI Prof. înv. primar Almaș Andreea-Ioana Liceul de Artă „Ioan Sima” Zalău Una dintre mizele cele mai importante ale sistemului de învățământ românesc este stimularea motivației...

Read more