Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Tehnici didactice activizante_copacul ideilor
Sâmbătă, 08 Mai 2010 18:39

TEHNICI DIDACTICE ACTIVIZANTE

- COPACUL IDEILOR -

 

Nicoleta Mariana Meleg,

Şcoala Gimnazială “Mihai Eminescu” Zalău, Sălaj

 

 

   Chimie: clasa a VIII-a

   Lecţia: OXIZI

   Momentul lecţiei: Evocare

   Forma de activitate: în perechi

   Sarcina de lucru: Desenaţi un dreptunghi situat la baza foii, în partea centrală şi scrieţi cuvântul cheie-oxizi. În partea superioară trasaţi linii care se ramifică, asemenea crengilor unui copac, şi completaţi pe fiecare ramură câte o afirmaţie (referitoare la oxizi) din cunoştinţele dobândite în clasa a VII-a şi/sau a VIII-a, din cultura generală. Colaborează în realizarea sarcinii de lucru cu colegul de bancă. Notaţi fiecare, succesiv, câte o informaţie (timp de lucru - 3 minute).

Scurtă descriere a tehnicii: Copacul ideilor este un organizator grafic în care cuvântul cheie este înscris într-un dreptunghi situat la baza foii, în partea centrală. De la acest dreptunghi se ramifică spre partea superioară, asemeni crengilor unui copac, toate cunoştinţele evocate. Copacul ideilor poate fi completat individual, în perechi, în grup sau frontal. Dacă este completat de către membrii unui grup, foaia pe care este desenat copacul trece de la un membru la altul şi fiecare elev are posibilitatea să citească ce a scris colegii lui.

                                       Tehnica este avantajoasă deoarece propune elevilor o nouă formă de organizare a cunoştinţelor evocate sau a informaţiilor noi. Pentru varietate, în unele lecţii, copacii ideilor pot avea subiecte diferite.

 

Bibliografie:

M. E. Dulamă, 2002: Modele, strategii şi tehnici didactice activizante cu aplicaţii în geografie, Editura “CLUSIUM”, Cluj Napoca, pag. 59, 60.

 

 

Ultima actualizare în Sâmbătă, 08 Mai 2010 18:49
 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Revista cu ISSN

Dimensiunea educativa a naratiunilor arh…

DIMENSIUNEA EDUCATIVĂ A NARAŢIUNILOR ARHETIPALE   Prof. Anca Pascui, Liceul Teoretic ,,Ioan Buteanu”, Şomcuta Mare, Maramureş   Următoarea lucrare a avut ca punct de plecare fascinaţia pe care omul de pretutindeni a resimţit-o faţă...

Read more

DEZVOLTAREA MUZICII CU PROGRAM IN SECOLU…

DEZVOLTAREA MUZICII CU PROGRAM ÎN SECOLUL AL XIX-LEA Profesor Lazar Mihaiela Liceul de Artã „Ioan Sima” Zalãu   Muzica programaticã, modalitate de exprimare specific romanticã, are de fapt o...

Read more

Prevenirea ridurilor

Prevenirea ridurilor In societatea moderna de astazi se acorda o importanta sporita modului in care aratam. Si femeile, si barbatii sunt din ce in ce mai interesati sa-si pastreze supletea si...

Read more

Studiu de caz caracterizare elev inadapt…

STUDIU DE CAZ   Institutor Anton Simona Marinela Şcoala cu clasele I-VIII nr. 2, Vorniceni, Judeţul Botoşani       În ceea ce priveşte societatea din ziua de astăzi, se poate observa cu uşurinţă că în interiorul...

Read more

Importanta si rolul literaturii pentru c…

IMPORTANȚA  ȘI ROLUL LITERATURII PENTRU COPII ÎN FORMAREA PERSONALITĂȚII PREȘCOLARULUI Prof. înv. preșc. Ivașcu Celestina Școala Gimnazială Petrești, Dâmbovița Basmele sunt foarte atractive pentru cei mici. De-a lungul timpului ele...

Read more

Despre invatarea umana

DESPRE ÎNVĂŢAREA UMANĂ   Profesor psihopedagog Ştefănescu Adreana Centrul de Resurse şi Asistenţă Educaţională “Speranţa” Timişoara   Argument. Materialul cuprinde noţiuni despre învăţare şi teorii cunoscute ale învăţării promovate de savanţi în diferite perioade ale...

Read more

Stilurile limbii in opera lui Max Bleche…

STILURILE LIMBII ÎN OPERA LUI MAX BLECHER Profesor Andra Elena Diaconu Profesor de limba și literatura română, Școala Gimnazială Fitionești, județul Vrancea Literatura de specialitate împarte sistemul stilistic al limbii în...

Read more

Manualele alternative mijloace didactice…

MANUALELE ALTERNATIVE – MIJLOACE DIDACTICE ALE PROFESORULUI DE AZI   Prof. Budurean Corina Colegiul Tehnic „Traian Vuia”, Oradea               Articolul urmăreşte o prezentare a rolului pe care îl are manualul, ca mijloc didactic,...

Read more