Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Tehnici didactice activizante_copacul ideilor
Sâmbătă, 08 Mai 2010 18:39

TEHNICI DIDACTICE ACTIVIZANTE

- COPACUL IDEILOR -

 

Nicoleta Mariana Meleg,

Şcoala Gimnazială “Mihai Eminescu” Zalău, Sălaj

 

 

   Chimie: clasa a VIII-a

   Lecţia: OXIZI

   Momentul lecţiei: Evocare

   Forma de activitate: în perechi

   Sarcina de lucru: Desenaţi un dreptunghi situat la baza foii, în partea centrală şi scrieţi cuvântul cheie-oxizi. În partea superioară trasaţi linii care se ramifică, asemenea crengilor unui copac, şi completaţi pe fiecare ramură câte o afirmaţie (referitoare la oxizi) din cunoştinţele dobândite în clasa a VII-a şi/sau a VIII-a, din cultura generală. Colaborează în realizarea sarcinii de lucru cu colegul de bancă. Notaţi fiecare, succesiv, câte o informaţie (timp de lucru - 3 minute).

Scurtă descriere a tehnicii: Copacul ideilor este un organizator grafic în care cuvântul cheie este înscris într-un dreptunghi situat la baza foii, în partea centrală. De la acest dreptunghi se ramifică spre partea superioară, asemeni crengilor unui copac, toate cunoştinţele evocate. Copacul ideilor poate fi completat individual, în perechi, în grup sau frontal. Dacă este completat de către membrii unui grup, foaia pe care este desenat copacul trece de la un membru la altul şi fiecare elev are posibilitatea să citească ce a scris colegii lui.

                                       Tehnica este avantajoasă deoarece propune elevilor o nouă formă de organizare a cunoştinţelor evocate sau a informaţiilor noi. Pentru varietate, în unele lecţii, copacii ideilor pot avea subiecte diferite.

 

Bibliografie:

M. E. Dulamă, 2002: Modele, strategii şi tehnici didactice activizante cu aplicaţii în geografie, Editura “CLUSIUM”, Cluj Napoca, pag. 59, 60.

 

 

Ultima actualizare în Sâmbătă, 08 Mai 2010 18:49
 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Revista cu ISSN

Metodologie de organizare si desfasurare…

Metodologie de organizare si desfasurare a probelor specifice sustinute de elevii sectiilor bilingve francofone in vederea obtinerii mentiunii speciale "sectie bilingva francofona" pe diploma de bacalaureat   Afla Metodologia din 10 septembrie...

Read more

Poluarea mediului

POLUAREA MEDIULUI PROBLEMA NOASTRÃ A TUTUROR Învãtãtor: Ciorbã Ramona Nicoleta Şcoala cu clasele I-IV Popeni,  Com. Cãiuti, jud. Bacãu   Mediul de pe Pãmânt - care ni...

Read more

Opiniile marilor oameni de cultura despr…

OPINIILE MARILOR OAMENI DE CULTURĂ DESPRE TRADUCERE   Octavian Horia MINDA Şcoala cu clasele I-VIII, Sanandrei, Timis     Traducerile au jucat şi continuă să joace un mare rol, fiind un important mijloc de comunicare în...

Read more

Dovleacul

DOVLEACUL prof. Arjoca Mihaela Colegiul Tehnic ‘’ Ion Mincu”, Timișoara Rezumat: Dovlecul și nucul, plante cu simbolistică spirituală și importanță în viața omului. Cuvinte cheie: doveleac,...

Read more

Jocul de rol

                                      JOCUL DE ROL   Prof. înv. preşcolar Chirilă Andreea Grădiniţa cu PP nr. 24, Botoşani     Jocul reprezintă un ansamblu de acţiuni şi operaţii care, paralel cu destinderea, buna dispoziţie şi bucuria, urmăreşte obiectivele...

Read more

Principiile educatiei morale

PRINCIPIILE EDUCAȚIEI MORALE Prof. înv. primar: Vaida Ioana Liceul Tehnologic nr 1 Gâlgău Educația morală de tip școlar...

Read more

Stilurile limbii in opera lui Max Bleche…

STILURILE LIMBII ÎN OPERA LUI MAX BLECHER Profesor Andra Elena Diaconu Profesor de limba și literatura română, Școala Gimnazială Fitionești, județul Vrancea Literatura de specialitate împarte sistemul stilistic al limbii în...

Read more

Note ale posteritatii lui ion Creanga di…

NOTE ALE POSTERITĂŢII LUI ION CREANGĂ DIN PERSPECTIVA CRITICII LITERARE Prof. Bunduc Gabriela Liceul Tehnologic”Petru Rareş” Botoşani Mereu deschisă interpretărilor, opera lui Creangă suscită şi...

Read more