|
|
Tehnici didactice activizante_copacul ideilor |
Sâmbătă, 08 Mai 2010 18:39 |
TEHNICI DIDACTICE ACTIVIZANTE
- COPACUL IDEILOR -
Nicoleta Mariana Meleg,
Şcoala Gimnazială “Mihai Eminescu” Zalău, Sălaj
Chimie: clasa a VIII-a
Lecţia: OXIZI
Momentul lecţiei: Evocare
Forma de activitate: în perechi
Sarcina de lucru: Desenaţi un dreptunghi situat la baza foii, în partea centrală şi scrieţi cuvântul cheie-oxizi. În partea superioară trasaţi linii care se ramifică, asemenea crengilor unui copac, şi completaţi pe fiecare ramură câte o afirmaţie (referitoare la oxizi) din cunoştinţele dobândite în clasa a VII-a şi/sau a VIII-a, din cultura generală. Colaborează în realizarea sarcinii de lucru cu colegul de bancă. Notaţi fiecare, succesiv, câte o informaţie (timp de lucru - 3 minute).
Scurtă descriere a tehnicii: Copacul ideilor este un organizator grafic în care cuvântul cheie este înscris într-un dreptunghi situat la baza foii, în partea centrală. De la acest dreptunghi se ramifică spre partea superioară, asemeni crengilor unui copac, toate cunoştinţele evocate. Copacul ideilor poate fi completat individual, în perechi, în grup sau frontal. Dacă este completat de către membrii unui grup, foaia pe care este desenat copacul trece de la un membru la altul şi fiecare elev are posibilitatea să citească ce a scris colegii lui.
Tehnica este avantajoasă deoarece propune elevilor o nouă formă de organizare a cunoştinţelor evocate sau a informaţiilor noi. Pentru varietate, în unele lecţii, copacii ideilor pot avea subiecte diferite.
Bibliografie:
M. E. Dulamă, 2002: Modele, strategii şi tehnici didactice activizante cu aplicaţii în geografie, Editura “CLUSIUM”, Cluj Napoca, pag. 59, 60.

Articole asemanatoare mai vechi:
|
Ultima actualizare în Sâmbătă, 08 Mai 2010 18:49 |
|
Clasificare droguri
În literatura de specialitate şi în practică există numeroase clasificări ale drogurilor, având la bază diferite criterii, cele mai cunoscute fiind: după efectul produs asupra sistemului nervos central... Read more
CALENDARUL DE DESFĂŞURARE A ACTIVITĂŢILOR DE PERFECŢIONARE PRIN DEFINITIVARE ÎN ÎNVĂŢĂMÂNT ŞI GRADE DIDACTICE ÎN ANUL ŞCOLAR 2010-2011 (conform OM 5720/20.10.2009 privind metodologia formării continue a personalului didactic din învăţământul... Read more
PAGINĂ DE ÎNVĂŢĂTURĂ . . .
CĂTRE LIDERUL DE MÂINE
Prof. Bentz Teodora
Col. Nat. “Al. I. Cuza “ Focșani
Grupul de elevi ar putea fi definit, cât se... Read more
POLUAREA MEDIULUI
PROBLEMA NOASTRÃ A TUTUROR
Învãtãtor: Ciorbã Ramona Nicoleta
Şcoala cu clasele I-IV Popeni, Com. Cãiuti, jud. Bacãu
Mediul de pe Pãmânt - care ni... Read more
Modificări la promovarea examenelor de grad didactic
Ministerul Educaţiei a modificat metodologia privind formarea continuă a personalului din învăţământul preuniversitar. Vezi despre ce modificări este vorba în ceea ce priveşte susţinerea... Read more
ETUDE DE SPECIALITE - L’ANALYSE DU DISCOURS RAPPORTE DANS UN ARTICLE DE PRESSE
Prof. Aruștei Dana Marinela,
Colegiul Tehnic „Miron Costin” Roman, jud. Neamț
Cuvinte cheie: discours rapporté,... Read more
EVALUAREA ÎN CONTEXTUL ÎNVĂȚĂRII INTEGRATE
Prof. Macarie Cristina,
Liceul Vocațional Pedagogic ,,Mihai Eminescu” Tîrgu Mureș
Evaluarea este un proces didactic complex, integrat structural şi funcţional în activitatea desfășurată în cadrul... Read more
PARTICIPAREA CA RESPONSABILITATE A ELEVILOR
Profesor lb. engleză Simedre Daniela Ana
Liceul Teoretic “Tudor Vianu”, Giurgiu
Rezumat: Prin participare ne referim la implicare în adoptarea deciziilor care vizează individul sau comunitatea... Read more
Metodologia privind evaluarea/reevaluarea, aprobarea,
achiziţionarea şi gestiunea manualelor şcolare
în învăţământul preuniversitar în dezbatere publică
Ministerul Educaţiei Naţionale a lansat marţi, 21 mai, în dezbatere publică, până la data de 30… DEZVOLTAREA CAPACITĂŢILOR PERCEPTIVE,
DE OBSERVARE ŞI DE REPREZENTARE A PREŞCOLARILOR
Educator Stan Luminiţa-Simona
Gradiniţa cu program normal Bălăbăneşti, Galaţi
Preşcolarii au o deschidere perceptivă specială asupra spectacolului lumii ceea ce stimulează în grad…
EDUCAȚIA INTERCULTURALĂ- PREMISĂ A FORMĂRII CETĂȚEANULUI EUROPEAN
PROF. LAZĂR ADRIANA DORINA
Școala Gimnazială „Învățător Radu Ion” Sat Vadu Părului, Prahova
Abordarea educației interculturale în școală are un rol esențial în înțelegerea și…
PROFESORII PREZENȚI PE INTERNET CU AJUTORUL LUI GOOGLE SITES
Profesor Bușcă Laura
Liceul Tehnologic “Lazăr Edeleanu”, Năvodari
Rezumat: Acest articol prezintă modul de realizare a…
PRESENTING AND PRACTICING NEW VOCABULARY
Prof. Felherț Monica, Gradul Didactic I
Liceul Tehnologic Nr.1 Salonta, Bihor
Teacher attitudes to vocabulary have changed a lot over recent years. The use of the… Horoscopul carierei 2015
Descopera horoscopul carierei pe 2015 pentru toate zodiile. Citeste principalele previziuni astrologice pe plan profesional pentru anul 2015. Informatii detaliate pentru fiecare zodie pentru 2015 in ceea ce…
SPIRITUL CONTINUĂ EXISTENŢA NEFIINDĂ A UMBREI OMULUI VIU
Ştefan Lucian MUREŞANU
Motto: Cu cât oamenii îmbătrânesc cu atât spiritual lor devine mai suplu, mai cald, dobândind o înfăţişare mai organic. S-ar…
FIŞĂ DE ÎNSCRIERE LA EXAMENUL NAŢIONAL DE DEFINITIVARE ÎN ÎNVĂŢĂMÂNT
Vezi fişă de înscriere la examenul național de definitivare în învăţământ, anexa 2 la Metodologia privind organizarea și desfășurarea examenului național…
SĂNĂTATEA FIZICĂ ȘI PSIHICĂ SUB SPECTRUL BULLYING-ULUI
Profesor educator Mureșan-Chira Gabriel
Școala Gimnazială Specială Centrul de Resurse și Documentare pentru Educația Incluzivă/ Integrată, Cluj-Napoca
…
|
|