|
|
Spune Nu drogurilor - tipuri de droguri - metadona |
Duminică, 25 Aprilie 2010 21:35 |
10. Metadona
Metadona este un opioid produs pe cale sintetică, cu efect similar morfinei, elaborată în anul 1942 de fabrica de vopsele Hoechster. A fost patentată în anul 1953 şi lansată pe piaţă ca analgezic forte sub denumirea de POLAMIDONR. Din anii 1960, metadona a fost utilizată (mai întâi în SUA) ca substanţă împotriva sindromului de abstinenţă fizică în cadrul dezintoxicării de heroină.

Ca substituent, metadona este adecvată din mai multe motive:
· Poate fi produsă pe cale sintetica. Astfel, se combate cultivarea opiului şi traficul de produse opiacee.
· Poate fi administrată, fără afectarea semnificativă a eficienţei, şi sub forma de comprimate sau picături.
· Are efect mai îndelungat decât heroina, deci nu trebuie administrată decât o dată pe zi.
· Datorită instalării insidioase a efectului în cazul administrării orale nu se produce asa-numitul kick (senzaţie puternică de euforie, instalată brusc, la scurt timp după administrare). Astfel, lipseste sentimentul euforic care duce la agravarea addictiei. Dacă însă metadona se administrează intravenos, efectul este similar unei doze de heroină injectată.
Mod de administrare
Levometadona poate fi administrată sub formă de comprimate, intravenos şi intramuscular, precum şi ca soluţie neinjectabilă de picături. În medicină, se administrează şi ca analgezic forte, sărac în efecte adverse, de exemplu în cazul infarctului miocardic şi al durerilor tumorale.
Articole asemanatoare mai vechi:
|
Ultima actualizare în Miercuri, 26 Ianuarie 2011 15:59 |
|
„POVESTEA FOII DE HÂRTIE”
(proiectul ce a reprezentat România...)
Prof. Ofelia Cornelia POPA
Şcoala Gimnazială Panticeu, judeţul Cluj
Rezumatul lucrării
Prin acest proiect interdisciplinar, derulat la nivelul Şcolii Gimnaziale Panticeu, am dorit să contribuim la... Read more
MODURI DE DETERMINARE A EFICACITĂŢII ŞI EFICIENŢEI PREDĂRII. EVALUAREA COMPORTAMENTULUI DIDACTIC AL PROFESORULUI
Prof: Popa Ianina
Liceul Tehnologic Numărul 1 Sighişoara
Eficienţa procesului de învăţământ este influenţată de mai mulţi... Read more
PITAGORA PRINTRE NUMERE PRIME ŞI DIVIZIBILITATE
Prof. Popp Loredana
Liceul Pedagogic „Carmen Sylva” Timişoara
Am să încep povestea mea cu un citat al lui Emerson, în eseul "Despre prietenie" unde acesta spune... Read more
DISEMINARE – MOBILITĂȚI INDIVIDUALE COMENIUS
„TULBURĂRI DE ÎNVĂȚARE” (Dislexia, Disgrafia, Discalculia)
Prevenție și intervenție în context educațional
Profesor Petric Anamaria
Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă Alba Iulia
ACTIVITATE DE DISEMINARE
În luna ianuarie a acestui... Read more
Imaginea unei funcȚii
Profesor Simona Bucurenciu
Liceul Tehnologic „Gh. M. Costin”, Constanța
Imaginea unei funcții reprezintă o temă discutată la matematica de nivel liceal, pe parcursul a diferiților ani de studiu. Articolul de... Read more
EDUCATIA
Educatia reprezinta activitatea specializata, specific umana, desfasurata in mod deliberat, prin care se mijloceste raportul dintre om si factorii de mediu, favorizand dezvoltarea omului prin intermediul societatii si a societatii... Read more

ŢIE CÂT ÎŢI PASĀ DE ŞCOALĀ?
Institutoare Teodora Pereni Nacov
Liceul Teoretic ”J. L. Calderon” Timişoara
Nouā, da, ne pasā de şcoalā.
Cât? Sā vedem: am fost copii, elevi... Read more
PRACTICI DE EDUCAŢIE CARE IAU ÎN CONSIDERARE COPILUL CA ÎNTREG
ÎN ALTERNATIVA STEP BY STEP
Daniela Bobocea, profesor înv. primar
Şc. Gimn. Mihai Viteazul Brăila
Rezumat:
Încă de la începuturile educaţiei dascălul a... Read more
EDUCATIA INTELECTUALA
Conceptul si importanta educatiei intelectuale
Termenul vine din latinescul intellectus - minte, gandire, ratiune, capacitate de a gandi, rationa, cunoaste, de a opera cu notiuni, concepte. Transmiterea experientei sociale de… STUDIU PRIVIND IMPORTANŢA APLICĂRII METODELOR ACTIVE ÎN ORELE DE ISTORIE, LA CLASA A IV-A
Liliana Damian, institutor
Şcoala cu clasele I-VIII Vădeni, jud. Brăila
La începutul clasei a IV-a s-a…
Candidaţii titularizabili din 2012 pot ocupa posturi pe perioadă nedeteminată
Candidaţii titularizabili din 2012 pot ocupa posturi pe perioadă nedeteminată în unitatea de învăţământ în care predau.
Legea nr. 78/2014
reglementarea activitatii de voluntariat in Romania
Legea nr. 78/2014 privind reglementarea activitatii de voluntariat in Romania a fost publicata in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 469 din 26 iunie…
PROIECTUL
METODĂ DE ÎNVĂŢARE ŞI EVALUARE
Ciobănescu Petruţa, profesor
Gr. Şc. Industrial Construcţii de Maşini Nr. 2, Craiova
Rezumat:
În acest articol voi prezenta câteva repere teoretice despre o metodă alternativă de invăţare/ evaluare-…
STRATEGII DE OPTIMIZARE A ACTIVITĂŢILOR ÎN ORELE DE CONSILIERE ŞI ORIENTARE PENTRU CICLUL GIMNAZIAL
Profesor Bezman Adriana Liliana,
Şcoala Gimnazială Sf. Cuv. Parascheva, comuna Smârdan, jud. Galaţi
Articolul vizează inventarierea unor metode…
DESPRE CREATIVITATE
Prof. drd. Bizo Ioana
Grup Şcolar „Aurel Vlaicu”, Baia Mare
Studiul de fatã îsi propune sã prezinte diferitele acceptiuni ale substantivului „creativitate” de-a lungul timpului, prezentând totodatã diferitele grade ale…
EVANGHELIA, MITUL CHRISTIC ŞI LITERATURA
Prof. drd., Mihaela Opre
Grupul Şcolar "Voievodul Gelu", Zalău
I. Istorie vs. mit şi poetica romanelor secolului XX
I.1. Evangheliile: mit sau antimit?
Relaţia dintre istoria sfântă conţinută… STRATEGII DIDACTICE INTERACTIVE EVALUATIVE
UTILIZATE ÎN CADRUL LECŢIILOR DE GEOGRAFIE
Profesor MIRON STELUŢA OTILIA
Şcoala cu clasele I-VIII Movila Miresii, judeţul Brăila
Rezumat: Lucrarea prezintă exemple de stategii didactice interactive evaluative şi metode interactive…
|
|