Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Prezentare
Miercuri, 26 Ianuarie 2011 08:31

Reglementari generale

Asociaţia Profesorilor din România (APR) - înfiinţată în mai 2007 - este persoană juridică română, constituită ca organizaţie non-profit, democratică, independentă, apolitică, cu activitate civică şi sindicală, vizând să reprezinte şi să apere drepturile cadrelor didactice universitare şi preuniversitare, contribuind la nevoile educaţionale, sociale şi culturale ale acestora.

Patrimoniul APR se compune iniţial exclusiv din aportul în bani al membrilor fondatori, în suma de 1.000 RON. Fondurile proprii în lei şi valută se dezvoltă prin donatii ale unor persoane fizice şi juridice, finanţări externe, cotizaţii, autofinanţare, sponsorizare, granturi, din taxe percepute, în conditiile legii, pentru servicii angajate pe baze contractuale, de colaborare şi reprezentare a terţelor persoane, precum şi din alte surse care nu contravin legilor în vigoare.

Durata de functionare a APR este nedeterminată.

Principiile, scopul şi obiectivele APR

APR s-a născut din dorinţa de a oferi cadrelor didactice universitare şi preuniversitare din România posibilitatea să colaboreze pentru a prezenta o altă faţă a sistemului educaţional.

Principiile după care se ghidează membrii APR sunt:

·                                 APR susţine integrarea economică, socială şi culturală a României în spatiul european.

·                                 APR respectă şi promovează drepturile fundamentale ale omului, libertatea de exprimare, libertatea de conştiinţă, libertatea religioasă.

·                                 APR susţine crearea unui mediu preuniversitar şi universitar bazat prin calitatea serviciilor educaţionale oferite elevilor şi studenţilor.

Scopul principal al organizaţiei este promovarea intereselor profesionale şi sociale ale cadrelor didactice din România. Principalele atribuţii ale APR sunt:

a. promovarea ideilor europene şi universale în societatea românească, iniţierea şi consolidarea schimburilor cultural-ştiinţifice internaţionale;

b. sprijinirea şi iniţierea de activităţi şi proiecte la nivel academic pentru asigurarea unui climat în care competenţa şi calitatea educaţiei să primeze;

c. sprijinirea şi iniţierea de activităţi culturale, sportive, de divertisment şi sociale pentru crearea unui mediu academic autentic;

d. dezvoltarea relaţiilor de cooperare cu organizaţii non-guvernale locale, naţionale şi internaţionale care împărtăşesc aceleaşi principii;

e. constituirea de filiale teritoriale, în ţarã şi strãinãtate şi departamente pe domenii de interes.

Obiectivele de activitate vizează următoarele aspecte:

a. proiecte pentru îmbunătăţirea condiţiilor sociale, profesionale şi de divertisment ale cadrelor didactice;

b. facilităţi în informare;

c. schimburi culturale, sportive, de divertisment, profesionale cu profesori ai altor universităţi, respectiv şcoli preuniversitare din ţară şi strainătate;

d. editare de reviste, ziare de promovare şi informare;

e. sprijinirea tinerilor pentru a se dezvolta profesional în ţară şi a micşora astfel fenomenul emigrării specialiştilor;

f. facilitarea transparenţei şi uşurinţa accesului la informaţiile publice şi colaborării cu societatea civilă;

g. diseminarea informaţiilor cu privire la evoluţia sistemelor similare din Uniunea Europeană, facilitarea schimburilor şi mobilităţii între state europene;

h. promovarea creativităţii, comunicării şi spiritului critic, a noilor tehnologii educaţionale;

i. acordarea de asistenţă juridică şi de altă natură persoanelor din sistem, aflate în situaţia de a-şi apăra drepturile, de a riposta la abuzuri sau ilegalităţi comise de autorităţi;

j. alte activităţi de interes pentru profesori.

 


Articole asemanatoare mai vechi:

Ultima actualizare în Miercuri, 26 Ianuarie 2011 19:13
 

Revista cu ISSN

Studiu de caz elev

STUDIU DE CAZ R. D. Înv. Gligor Dana Școala Gimnazială Câmpeni Am ales acest caz fiind convinsă că pot ameliora situaţia creată, pot preveni...

Read more

ORA DE COMPUNERE - UN PAS SPRE CREATIVIT…

ORA DE COMPUNERE – UN PAS SPRE CREATIVITATE   Prof. Rodica Ioana Obreja Colegiul De Ştiinte „Grigore Antipa”, Brasov     Prezentul articol vizeazeazã aspecte legate de importanta desfãsurãrii orelor de compunere în liceu...

Read more

Horoscopul carierei 2015

Horoscopul carierei 2015   Descopera horoscopul carierei pe 2015 pentru toate zodiile. Citeste principalele previziuni astrologice pe plan profesional pentru anul 2015. Informatii detaliate pentru fiecare zodie pentru 2015 in ceea ce...

Read more

Jocul de sah disciplina optionala in sco…

Jocul de sah – disciplina optionala in scoala Din anul scolar 2014-2015 elevii din invatamantul primar vor putea invata jocul de sah in cadrul scolii. Au fost aprobate, prin Ordin de...

Read more

Stereotipia ca apa de portocale

  STEREOTIPIA CA APĂ DE PORTOCALE Prof. Bentz Teodora Col. Nat. “Al. I. Cuza “ Focșani   Motto: Nu căuta să fii admirat, ci înţeles. (T. Vianu – Jurnal)     Lăsând în urmă noţiunile teoretice despre...

Read more

Predarea creativa

PREDAREA CREATIVĂ Prof. înv. primar Almaș Andreea-Ioana Liceul de Artă „Ioan Sima” Zalău Exigențele vieții contemporane și nevoia de a face față problemelor și schimbărilor din diferite sectoare de activitate...

Read more

Jocurile didactice la copiii de varsta s…

JOCURILE DIDACTICE LA COPIII DE VÂRSTĂ ȘCOLARĂ MICĂ Profesor înv. primar Vaida Ioana Liceul Tehnologic nr 1 Gâlgău ...

Read more

Model de fisa de lectura pentru opera li…

FIŞĂ  DE  LECTURĂ Opera lirică (model)   Am început lectura (data) ___________                     Am terminat lectura (data) ___________   Autorul: ______________________________ Volumul: _____________________________ Editura: ______________________________ Anul apariţiei volumului: ________________   Date importante din viaţa şi activitatea scriitorului: ________________________________________________________________________   Alte opere ale autorului:...

Read more