|
|
Spune NU drogurilor - tipuri de droguri - hasis, marihuana |
Duminică, 25 Aprilie 2010 20:55 |
1. Haşişul şi marihuana
Droguri din această categorie de substanţe:
Cannabis-ul este denumirea generică pentru produsele vegetale obţinute din cânepa de cultură (cannabis sativa) plantă ce conţine substanţe halucinogene (compusul psihoactiv principal este delta-9-tetrahidrocannabinol – THC). Astăzi cannabis-ul este produsul stupefiant cel mai utilizat în lume.
este răşina secretată de glandele situate la nivelul frunzelor de cânepă (Cannabis). Haşişul se comercializează în "bulgări" solizi sau plăci presate şi se prezină - în funcţie de ţara de origine - în nuanţe de culoare roşie, maron, verde sau negru.
Haşişul
Marihuana este un amestec din frunze, tulpini şi inflorescenţe mărunţite ale aceleaşi plante, ce are aspect de tutun verzui tăiat foarte fin.
Forme de consum:
În cazul consumului de fursecuri cu haşiş, ceai sau produse de cofetărie cu conţinut de haşis, efectul se instalează mai târziu (după 1 - 2 ore).
Haşişul şi marihuana se fumează în formă pură sau în amestec cu tutun. Inhalate profund cu fumul, substanţele active sunt absorbite de organism prin capilarele pulmonare.
Tetrahidrocannabinoidele (THC) sunt substanţele psihoactive ale acestor produse vegetale. Efectul se instalează după circa 10-20 de minute după începerea fumatului.
Articole asemanatoare mai vechi:
|
Ultima actualizare în Miercuri, 26 Ianuarie 2011 15:59 |
|
TRANSMISII PRIN FRICŢIUNE
Profesor Jianu Camelia
Colegiul Tehnic Reșița, Caraș-Severin
Mecanismul reprezintă o verigă fundamentală indispensabilă construcţiilor maşinilor. Mecanismul este o parte constructivă a unei maşini sau a unui aparat... Read more
EXEMPLUL - EFECTUL SUGESTIV AL COMPORTAMENTULUI NOSTRU ASUPRA COPILULUI
prof. înv. Primar Vaida Ioana
Liceul Tehnologic nr 1 Gâlgău
Baza psihologică a... Read more
COOPERAREA DINTRE ȘCOALĂ ȘI FAMILIE
Prof. Bobariu Liliana,
Școala Gimnazială Vidra
Copilul este obiectul acțiunii educative exercitată de școală și familie. Relațiile interpersonale între educatori și părinți au un caracter social. Ele... Read more
Calendarul admiterii in invatamantul liceal de stat 2013
Vezi Calendarul admiterii in invatamantul liceal de stat pentru anul scolar 2013-2014, anexa la OMECTS nr. 5608/2012.
Read more
ROLURI ALE PROFESORULUI
Prof. Maghiar Adina
Şcoala cu clasele I-VIII „Arany Janos”, Salonta
Pentru a rezolva problemele actuale ale conducerii cu succes a procesului educaţional, profesorul trebuie format adecvat şi în sens managerial.... Read more
ŞCOALA INCLUZIVĂ
Institutor Herczeg Monica,
Şcoala cu Clasele I-VIII Dudeştii Noi
Dreptul de incluziune şcolară se poate defini prin acceptarea de către instituţiile de învăţământ a tuturor copiilor, indiferent de sex,... Read more
PERSONALITATEA ÎN CONTEXTUL CUNOAŞTERII ELEVULUI
– O PERMANENTĂ PROVOCARE
Profesor Petruţ Steliana
Grup Şcolar „Mihai Eminescu” Jimbolia
Definiţia şi caracteristicile personalităţii
A ne cunoaşte elevii este... Read more
EARLY HISTORY OF RHETORIC
Arbore Beatrice-Camelia, profesor de limba engleză
Școala Primară „Gheorghe Asachi”, Iași
Summary: The earliest mention of oratorical skill can be found in Homer’s Iliad, where the characters... Read more
DEZVOLTAREA CAPACITĂȚII
DE AUTOEVALUARE ÎN CICLUL PRIMAR
Înv. Marc Aurica
Școala Gimnazială Câmpeni
Ocaziile care i-au adus pe elevi în situația de a se…
METODA ”LOOKING THROUGH THE KEY- HOLE”
Profesor: Enache Beatrice- Ionela
Școala Gimnazială „Al. Piru”, com. Mărgineni, jud. Bacău
Învățarea limbii engleze presupune parcurgerea și însușirea a numeroase teme legate de gramatică,…
FRANCOFONIA: ISTORIA UNUI CUVÂNT
prof. Drăgian Ana-Elena
Colegiul Tehnic ,,Constantin Brâncuşi’’ Oradea
„La francophonie c'est cet humanisme intégral, qui se tisse autour de la terre.” *( Léopold… LECTURI LIMBA ȘI LITERATURA ROMÂNĂ PENTRU CLASA A XI-A
Lecturi obligatorii - Literatura română pentru clasa a XI-a:Tudor Arghezi - VersuriIon Barbu - VersuriLucian Blaga - VersuriG. Călinescu - Scrinul negruM.… ISTORIA STUDIILOR DESPRE ARTICOL
Didin Florentina Gabriela
Şcoala gimnazială Nr. 1 Vulpeşti, Argeş
Articolul este partea de vorbire flexibilă cu rol de cuvânt ajutător care însoţeşte un substantiv, arătând măsura în care obiectul…
PERSONALITĂŢI REPREZENTATIVE ALE LITERATURII FRANCEZE
prof. Drăgian Ana-Elena
Colegiul Tehnic ,,Constantin Brâncuşi’’ Oradea
Romantismul francez este marcat prin sciitori precum Chateaubriand, Lamartine, Musset, Vigny, dar cel mai mare… DEMOCRAŢIE ŞI TOLERANŢĂ. „NOILE EDUCAŢII”
prof. Corha Minodora
Liceul de Artă „Ioan Sima” Zalău
Motto: Toate fiinţele umane se nasc libere şi egale în drepturi.
(Articolul I Declaraţia Universală a…
DOVLEACUL
prof. Arjoca Mihaela
Colegiul Tehnic ‘’ Ion Mincu”, Timișoara
Rezumat: Dovlecul și nucul, plante cu simbolistică spirituală și importanță în viața omului.
Cuvinte cheie: doveleac,… THE EUROPEAN INTERCULTURAL COMMUNICATION
Profesor Jianu Camelia
Colegiul Tehnic Reşiţa, Caraş-Severin
Abstract
Objectives of the new European agenda for culture are defined around three main aspects: cultural diversity and intercultural dialogue; stimulation…
|
|