|
|
Spune Nu drogurilor - tipuri de droguri - cocaina |
Duminică, 25 Aprilie 2010 21:30 |
1. Cocaina
Cocaina (pudră, zăpadă, "Albă ca zăpada", gheaţă, cristale, pietre) este un alcaloid extras din frunzele arbustului de coca (Erytroxylon coca) originar din America de Sud. Ea devine cunoscută în Europa în cursul anului 1857. Se găseşte sub formă cristlină, albă, inodoră, având un gust amar, greu solubilă în apă dar solubilă în alcool, eter, cloroform şi uleiuri grase.
Folosită secolul trecut pentru tratarea mai multor boli în special ca anestezic local astăzi utilizarea în scopuri terapeutice este limitată.
Ca stupefiant poate fi consumată sub diverse forme: frunzele de coca pot fi masticate sau atunci când se gaseşte sub formă de pudră ea poate fi inhalată, prizată sau injectată. Când cocaina este prizată pe nas, senzaţia de maximă intensitate apare la 15-30 de minute şi apoi scade rapid în intensitate, ceea ce înseamna că, pentru menţinerea efectului, la fiecare 20 de minute trebuie administrată o nouă doză.
Cocaina este căutată în special pentru efectul său excitant care înlătură simptomele oboselii şi creează foarte rapid o stare de euforie. Mai apar dorinţa de comunicare verbală sporită, creşterea încrederii în forţa fizică şi intelectuală.
Mecanismul de acţiune al cocainei constă în inhibarea resorbţiei neuromediatorilor adrenergici în structurile de depozitare de la nivelul terminaţiilor nervoase simpatice. Astfel, sub acţiunea cocainei creşte concentraţia mediatorilor adrenergici de tipul noradrenalinei. Aceştia vor determina o excitare adrenergică crescută, deci vor creşte tonusul simpatic general. Acest efect explică de ce cocaina poate fi utilizată, pe o perioadă limitată, ca substanţă ce creşte performanţele individului.Astfel, cocaina oferă senzaţia subiectivă a creşterii performanţelor şi forţei fizice, precum şi creşterea obiectivă a anduranţei şi a nivelului maxim de solicitare, până la epuizarea totală a rezervelor psihice ale individului. Sub acţiunea continuă a cocainei, nevoia de somn este neglijată, asemenea senzaţiei de foame, astfel încât individul poate renunţa mai mult timp la aportul alimentar. Dispare sentimentul de oboseală şi epuizare, dispoziţia se ameliorează iar mobilizarea creşte. Desigur, toate acestea pot fi susţinute doar un timp limitat. Slăbirea, oboseala, epuizarea, degradarea fizică şi, în ultimă instanţă, insuficienţa funcţională sunt consecinţele utilizării pe timp îndelungat a substanţei, pe lângă care apare dependenţa psihică severă care la nici o substanţă nu se instalează atât de puternic, în timp atât de scurt ca la cocaină.
Articole asemanatoare mai vechi:
|
Ultima actualizare în Miercuri, 26 Ianuarie 2011 15:51 |
|
Lansarea platformei integrate pentru metodologiile
Examenelor si programelor nationale dezvoltate de MECTS
Secretarul de Stat pentru invatamant preuniversitar, domnul Stelian Fedorca, a participat miercuri, 31 octombrie, la conferinta de lansare a proiectului... Read more
Calendar pentru examenul de Bacalaureat 2014
Iata calendarul pentru examentul de Bacalaureat 2014, sesiunea iunie-iulie 2014.
Read more
PARTICIPAREA CA RESPONSABILITATE A ELEVILOR
Profesor lb. engleză Simedre Daniela Ana
Liceul Teoretic “Tudor Vianu”, Giurgiu
Rezumat: Prin participare ne referim la implicare în adoptarea deciziilor care vizează individul sau comunitatea... Read more
STUDIU- „ŞCOALA PĂRINŢILOR” - UN MIJLOC DE ÎMBUNĂTĂŢIRE
A CALITĂŢII ÎN ÎNVĂŢĂMÎNTUL PREUNIVERSITAR
înv. Marc Aurica,
Școala Gimnazială Cîmpeni
"Spune-mi și o să uit. Arată-mi și poate n-o să-mi amintesc. Implică-mă... Read more
IMAGINEA ȘCOLII ÎN COMUNITATE
Prof. STAN CRISTINA
Școala Gimnazială „C.Giurescu” Chiojdu, jud. Buzău
Comunitatea locală a fost învestită cu dreptul și responsabilitatea de a se autoadministra sub aspectul resurselor locale și al priorităților,... Read more
ROLUL ŞCOLII ÎN FORMAREA MORALĂ A ELEVILOR
Prof. înv. primar Vaida Ioana-Alina
Şcoala Gimnazială Fodora, com. Gâlgău
Inima copilului este un pământ ce nu poate fi lăsat necultivat. Familia, școala și alte... Read more
ACTIVITATEA NR. 2
CERCETĂŞIA ESTE ALTFEL! ESTE UN MOD DE VIAŢĂ!
Program Şcoala Altfel - Activităţi
1. Grupa de vârstă: copiii din clasele primare
2. Ariile de dezvoltare: afectivă, socială, fizică, intelectuală, spirituală şi... Read more
POVESTEA SFÂNTULUI NICOLAE
Prof. LAURA HERMAN
Şcoala cu clasele I-VIII “Nicolae Iorga” Baia Mare
Este iarnã. Afarã este ger, dar copiilor nu le pasã. În cãsutã este... Read more
INTEGRAREA COPIILOR CU DIZABILITĂŢI
ÎN ŞCOALA PUBLICĂ
Profesor Lazar Mihaiela
Liceul de Artă „Ioan Sima” Zalău
Dizabilitatea face parte din existenţa umană, fiind o latură a dimensiunii universale a umanităţii. Ea este cea mai… Admiterea în învăţământul liceal de stat 2014
organizare şi desfăşurare
Iată ordinul privind organizarea şi desfăşurarea admiterii în învăţământul liceal de stat pentru anul şcolar 2014-2015.
În baza prevederilor art. 94 alin.… Programul “Scoala Altfel”
- calendarul de organizare -
Nr.
crt.
Perioada
Atributii
1
13-24 Februarie 2012
Fiecare unitate de invatamant afiseaza propunerile de activitati pentru saptamana "Scoala Altfel".
Simultan, fiecare diriginte si invatator va dezbate propunerile de activitati… PLATFORME DE ELEARNING MOODLE ŞI AEL
STUDIU ŞTIINŢIFIC
Profesor Grecu Daniela,
Liceul de Arte “Marin Sorescu” Craiova
Moodle este un Sistem de management al învătării / predării – Learning Management System (LMS). O altă… STUDY ON SUBJECTIVITY AND FEMINISM
IN VIRGINIA WOOLF’S THE NEW DRESS
Part II
Prof. Delia Ilona Cristea
Colegiul Naţional Elena Cuza, Craiova
It is through the searching for a language… FORME ALE EDUCATIEI
In functie de gradul de organizare si de oficializare al formelor educatiei putem delimita trei mari categorii:
- educatia formala (oficiala),
- educatia non-formala (extrascolara),
- educatia informala (spontana).
METODELE PREDĂRII MATEMATICII
Prof. Popa Crina Diana
Școala Gimnazială Hășmaș, jud. Arad
Metodica predării matematicii este o disciplină de tranziție între matematică, pedagogie și psihologie.…
Fisa de inregistrare a actelor de violenta
Vezi fisa de inregistrare a actelor de violenta, elaborata de Institutul de Stiinte ale Educatiei, in cadrul Programului “Tinerii impotriva violentei”.
Planificare model pentru stiinte invatamant primar
Incepand cu anul scolar 2011-2012, Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului a oferit pentru prima data tuturor cadrelor didactice modele de planificari calendaristice. Iata model…
|
|