Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Spune Nu drogurilor - tipuri de droguri - sedative si somnifere
Duminică, 25 Aprilie 2010 21:28
1. Sedative şi somnifere

 

1. Tranchilizante

Printre medicamentele psihotrope cel mai frecvent comerializate, locul întâi a fost ţinut mult timp de Valium (diazepam), urmat de Adumbran şi Praxiten (oxazepam).
Între timp, diazepamul a fost înlocuit de alte benzodiazepine care i-au luat locul de frunte. Pe piaţa medicamentului se găsesc, în principal, următoarele tranchilizante: Lexotanil, Librium, Valium, Tranxilium, Dalmadorm, Tavor, Nobrium, Mogadan, Adumbran, Praxiten, Demetrin, Rohypnol .

Acţiune: Tranchilizantele din categoria benzodiazepinelor nu se deosebesc între ele în mod esenţial, în ceea ce priveşte acţiunea lor. Industria farmaceutică oferă mereu produse noi. Tranchilizantele au în primul rând o acţiune calmantă, antiagresivă, anxiolitică şi un oarecare efect tonic-antidepresiv. În plus, majoritatea tranchilizantelor are şi o acţiune de relaxare a musculaturii voluntare. Diazepamul poate fi utilizat, în afară de aceste indicaţii, şi la tratamentul imediat al crizelor epileptice. Apoi, tranchilizantele au un efect de distanţare faţă de durere şi de inducere a somnului, fără a suprima însă fazele de vis (somnul paradoxal - n.tr.), aşa cum o fac barbituricele.


Tranchilizantele au devenit - după alcool - drogul naţiunii nr. 2, probabil, pentru că "ajută" la depăşirea situaţiilor de stres neplăcute de la locul de muncă sau din mediul familial, pentru că ameliorează senzaţiile de frică, neliniştea şi frustrarea şi permit relaxarea fizică şi psihică. Mediul înconjurător este văzut ca prin nişte "ochelari roz", sunt "diluate" contradicţiile, conflictele chinuitoare din trecut îşi pierd semnificaţia, totul devine mult mai plăcut şi prietenos, iar viaţa este mai uşor de trăit.

 

2. Somnifere

Sumar al principalelor clase de somnifere:

a) Barbiturice, de ex.: Luminal (Fenobarbital)

b) Bromuri, de ex. Adalin (bromuree)

c) Cloralhidrat/Paraldehyd, de ex. Chloraldura

d) Alte categorii de substanţe, de ex. Distraneurin (clometiazol), utilizat în terapia de dezalcoolizare (produsul i.v. a fost retras de pe piaţa franceză, producătorul Astra Zeneca a retras întreaga producţie din cauza gravelor efecte adverse. Nu se mai găseşte forma pentru administrare i.v. - n. tr.)

e) Preparate combinate periculoase, de ex. Mandrax (metaqualona)

Barbiturice:

Barbituricele induc un somn asemănător narcozei (suprimă fazele de vis/somn paradoxal).

Compuşi cu brom ai ureei:

Aceste substanţe sunt legături chimice între uree şi brom care, în ansamblu, au un efect mai slab decât barbituricele. În momentul întrării în circuitul metabolic al organismului, ele se depozitează la diferite nivele, deoarece bromul se elimină doar lent din organism. Rezultă, în final, o intoxicaţie cronică insidioasă cu brom, aşa-numitul bromism, cu: stări de confuzie, pierderea memoriei, delirii în cazurile grave, dermatite, strănut, conjunctivită; sunt posibile hemoragii punctiforme la nivelul tegumentului şi al mucoasei. Legăturile brom-uree prezintă şi ele un risc mare de toleranţă şi dependenţă.

Paraldehida şi cloralhidratul:

Din cauza gustului lor execrabil, aceste substanţe nu sunt folosite mai niciodată ca stupefiante.


 

Ultima actualizare în Miercuri, 26 Ianuarie 2011 15:55
 

Revista cu ISSN

Cum rezolvam o problema matematica

CUM REZOLVĂM O PROBLEMĂ MATEMATICĂ? Prof. Popa Crina Diana Școala Gimnazială Hășmaș, jud. Arad Una din sarcinile cele mai importante ale profesorului constă...

Read more

Curs ejournalism educational collaborati…

DISEMINARE CURS - eJOURNALISM 2.0 – EDUCATIONAL COLLABORATION ACROSS BORDERS USING WEB BASED TOOLS   Alexie Cristina, Prof. limba franceză, Colegiul Tehnic Ion Mincu, Slatina/ Șc. cu cls. I-VIII, Slătioara     În perioada 10-16...

Read more

Grafic pregatire pentru gradul II UBB Cl…

Grafic pregătire pentru gradul II UBB Cluj   Vezi Graficul desfăşurării pregătirilor pentru examenul de grad didactic II, sesiunea 2013 la DPPD - UBB Cluj (Departamentul Pentru Pregătirea Personalului Didactic - Universitatea...

Read more

Disciplina purtare indisciplina din scoa…

AUTOOBSERVAREA ŞI AUTONOTAREA ZILNICĂ LA PURTARE A ELEVILOR, O CALE PENTRU A ELIMINA INDISCIPLINA DIN ŞCOALĂ (PROIECT EDUCAŢIONAL)                                                                             Virgil Beceru, profesor pensionar,                                                                E-mail: virgil.beceru@gmail.com   Rezumat  Şcoala şi...

Read more

Folosirea povestilor in predarea limbii …

FOLOSIREA POVEȘTILOR ÎN PREDAREA LIMBII ENGLEZE Profesor: Buruiană Mihaela                                       Liceul Tehnologic “Tudor Vladimirescu”, com. Tudor Vladimirescu, jud. Galați             Cuvinte cheie: poveşti în limba engleză, ciclul primar De ce poveşti? Valoarea educațională...

Read more

Genul liric

GENUL LIRIC Prof. Ștefan Maximiliana, Școala Gimnazială „Ion Buteanu” Buceș, jud. Hunedoara Genul liric se situează în ...

Read more

Valorificarea inteligentelor multiple in…

VALORIFICAREA INTELIGENŢELOR MULTIPLE ÎN ACTIVITĂŢILE GEOGRAFICE   Profesor Miron Steluţa Otilia Şcoala Gimnazială Movila Miresii, judeţul Brăila   Rezumat: Articolul prezintă exemple de sarcini de lucru la geografie care valorifică fiecare tip de inteligenţă. Cuvinte...

Read more

Rolul familiei in educarea copilului

ROLUL FAMILIEI IN EDUCAREA COPILULUI   Octavian Horia MINDA Şcoala cu clasele I-VIII SINANDREI TIMIŞ                 Atmosfera caldă şi de înţelegere în familie reconfortează şi creează climatul necesar pentru munca intelectuală a şcolarului. Lipsa...

Read more