Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Utilizarea instrumentului topgrade in activitatea didactica
Scris de mihaiela lazar   
Luni, 08 Mai 2017 21:56

UTILIZAREA INSTRUMENTULUI TOPGRADE ÎN ACTIVITATEA DIDACTICĂ

Profesor Bușcă Laura

Liceul Tehnologic “Lazăr Edeleanu”, Năvodari

Rezumat: Instrumentul Topgrade este util profesorilor deoarece le permite să realizeze teste și lecții online. Acest articol prezintă pașii ce trebuie parcurși pentru realizarea unui test și a unei lecții.

Cuvinte cheie: evaluare, întrebări, itemi, teste, cursuri, lecții

Cu ajutorul instrumentului Topgrade profesorii pot create teste și cursuri online, iar elevii se pot pregăti la diferite discipline, îmbunătățindu-și astfel rezultatele. Acest instrument se găsește la adresa https://topgradeapp.com/.

Testele realizate cu ajutorul acestuia conțin un număr nelimitat de întrebări, imagini și patru tipuri de întrebări. Testele pot fi realizate online sau cu aplicațiile Android sau Apple.

Pentru a utiliza instrumentul Topgrade utilizatorul trebuie să își creeze un cont. Pentru aceasta va apăsa pe butonul Register din dreapta ferestrei. Apoi va activa opțiunea Personal Account (Free). Următorul pas constă în apăsarea butonului Continue.

ü În câmpul Name utilizatorul va introduce un nume pe care-l va utiliza în Topgrade.

ü În câmpul E-Mail Address utilizatorul va introduce adresa sa de e-mail.

ü În câmpul Password utilizatorul va introduce o parolă pe care o va utiliza în Topgrade.

ü În câmpul Confirm Password utilizatorul va reintroduce parola pe care a introdus-o anterior.

ü Apăsând pe butonul Register utilizatorul finalizează crearea contului.

Operația de creare a contului se realizează o singură dată. După aceea utilizatorul folosește butonul Login pentru a se autentifica. La logare se introduc adresa de e-mail și parola, după care se apasă butonul Login.

După ce s-a autentificat, utilizatorul are posibilitatea să creeze teste, teste cu imagini, precum și cursuri.

Pentru realizarea unui test se apasă butonul Create Quiz.

ü În câmpul Simply Enter A Quiz Title utilizatorul va introduce titlul testului. Acesta trebuie să fie format din minim cinci caractere.

ü În câmpul And Choose The Quiz Category utilizatorul va alege categoria din care face testul. Există următoarele categorii: cultură generală, chimie, geografie, film, biologie, istorie, limbi, muzică, film, teologie, matematică.

ü Butonul Create Quiz ne permite să realizăm testul prin introducerea întrebărilor sale.

Pentru construirea testului dispunem de următoarele butoane: Add New Question, Play Quiz, Edit Quiz Settings, Import Questions, Publish Quiz, Share Quiz, Ratings, Scores și Exit.

ü Butonul Add New Question permite utilizatorului să adauge o întrebare testului pe care îl realizează. Itemii sunt de patru tipuri:

o itemi cu alegere multiplă (Multiple choice),

o itemi cu răspuns de completare (Fill in the blank),

o itemi de potrivire a elementelor din stânga cu cele din dreapta (Matching),

o itemi de ordonare (Ordering).

ü Butonul Play Quiz permite utilizatorului să rezolve testul. Testele pot fi rezolvate online, pe tabletă sau pe mobil.

ü Butonul Edit Quiz Settings permite utilizatorului să editeze setările testului. Aici modificăm dacă dorim titlul testului (Edit Title), categoria din care face parte testul (Change Category), stabilim dacă dorim ca ordinea întrebărilor să fie aleatoare (Randomise Order When Playing Questions), stabilim dacă dorim ca întrebările să apară în altă ordine (Reorder Questions). După ce edităm setările apăsăm butonul Save pentru a le salva.

ü Butonul Import Questions permite utilizatorului să importe întrebările testului dintr-un fișier Excel. Conținutul fișierului Excel trebuie să respecte anumite reguli care sunt prezentate detaliat pe site.

ü Butonul Publish Quiz permite utilizatorului să publice testul realizat. Realizând această operație, oricine poate avea acces la testul respectiv. Suntem sfătuiți ca testul să fie de calitate și să aibe un conținut adecvat, deoarece în caz contrar contul va fi anulat.

ü Butonul Share Quiz permite utilizatorului să partajeze testul. Cu ajutorul lui Topgrade partajarea resurselor se poate face prin e-mail, prin Facebook și prin URL-ul personalizat.

ü Butonul Ratings permite utilizatorului să facă evaluări pentru testul respectiv.

ü Butonul Scores permite utilizatorului să vadă rezultatele la test.

ü Butonul Exit permite utilizatorului să părăsească testul.

Pentru realizarea unui curs se apasă butonul Create Course. În cadrul unui curs avem mai multe materiale grupate. Pentru respectivul curs va trebui să stabilim un nume, să selectăm categoria din care face parte, să facem o scurtă descriere a sa de maxim 80 de caractere, să realizăm o descriere mai mare a sa. La sfârșit apăsăm butonul Create, pentru a crea respectivul curs.

Un curs este alcătuit din mai multe lecții. Pentru realizarea unei lecții apăsăm butonul Create Lesson. Lecției respective îi vom da un nume (Name) și îi vom face o scurtă descriere (Short Description). La sfârșit apăsăm butonul Create, pentru a crea lecția respectivă.

Apăsăm pe numele lecției pentru a-i putea adăuga un conținut. După ce realizăm acestă operație apar următoarele butoane: Add Content, Edit Lesson Settings, Delete Lesson și Exit.

ü Butonul Add Content permite utilizatorului să adauge conținut lecției sale. Conținutul unei lecții poate fi de tip: text, test, video și flashcard.

o În cazul în care adăugăm un text lecției respective, apăsăm butonul Text. Acesta poate fi formatat la fel ca și în Word. Textul poate fi îngroșat, subliniat. Putem avea liste ordonate și neordonate. Putem insera tabele, legături, imagini, secvențe video. După ce am introdus ceea ce doream în cadrul lecției apăsăm butonul Add.

o În cazul în care adăugăm un test lecției respective, apăsăm butonul Quiz. Acesta ne permite să utilizăm unul din testele pe care le-am realizat cu ajutorul instrumentului Topgrade. La final apăsăm butonul Add.

o În cazul în care adăugăm o secvență video lecției respective, apăsăm butonul Video. În fereastra care apare introducem link-ul către secvența video respectivă și apoi apăsăm butonul Add.

o În cazul în care adăugăm un flashcard lecției respective, apăsăm butonul Flashcard. Acesta ne permite să utilizăm unul din flashcard-urile pe care le-am realizat cu ajutorul instrumentului Topgrade. La final apăsăm butonul Add.

ü Butonul Edit Lesson Settings permite utilizatorului să editeze setările lecției. Aici modificăm dacă dorim numele lecției (Name) și scurta descriere pe care i-am făcut-o anterior (Short Description). După ce am editat setările apăsăm butonul Edit pentru a le salva, sau Cancel pentru a renunța la modificări.

ü Butonul Delete Lesson permite utilizatorului să șteargă lecția respectivă.

ü Butonul Exit permite utilizatorului să părăsească lecția.

Cursul poate fi publicat. Pentru aceasta utilizăm butonul Publish Publicly.

Părăsirea cursului se realizează prin apăsarea butonului Exit.

La fel ca și la teste, cursurile pot fi partajate. Pentru a realiza această acțiune apăsăm butonul Share Course. Partajarea resurselor se poate face prin e-mail, prin Facebook și prin URL.

Rezolvarea testelor și a cursurilor concepute cu Topgrade necesită accesul la un laborator de informatică, precum şi la Internet. Cursurile pot fi studiate de către elevi și acasă. Învățarea se realizează în ritmul propriu.

Cu ajutorul instrumentului Topgrade învățarea devine distractivă, rapidă și ușoară.

Bibliografie

1. http://www.teachthought.com/pedagogy/assessment/35-digital-tools-create-simple-quizzes-collect-feedback-students/ Accesat 9 aprilie, 2017

2. https://en.wikipedia.org/wiki/Topgrade Accesat 9 aprilie, 2017

3. https://play.google.com/store/apps/details?id=com.revisionquizmaker.revisionquizmaker&hl=ro Accesat 7 aprilie, 2017

4. https://topgradeapp.com/ Accesat 11 aprilie, 2017

5. https://www.myenglishteacher.eu/blog/best-online-quiz-makers-for-teachers/ Accesat 14 aprilie, 2017

 

 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Revista cu ISSN

Alte modalitati de promovare a scrierii

ALTE MODALITĂȚI DE PROMOVARE A SCRIERII Ramona Cristina Oltean, prof. înv. primar, Școala Gimnazială „Andrei Șaguna“ Deva Ştiri zilnice Punem la dispoziţie o tablǎ...

Read more

Elemente de deontologie a evaluarii in c…

ELEMENTE DE DEONTOLOGIE A EVALUARII IN CONTEXTUL CREȘTERII  CALITĂŢII ACTULUI EDUCAȚIONAL LA DISCIPLINA MATEMATICĂ   Prof. Petruţ Steliana Grup Şcolar „Mihai Eminescu„ Jimbolia-Timiş     „Exemplul este cel mai de seamă mijloc educativ, în tot cursul vieţii,...

Read more

Studiu despre geneza metaforei si sensul…

STUDIU DESPRE GENEZA METAFOREI ŞI SENSUL CULTURII DE LUCIAN BLAGA   Prof. Dr. Elena Nadia Vesa Şcoala cu Clasele I-VIII, Vidra, Judeţul Alba   Motto: Destinul omului este creaţia.   Pornind de la scurta prezentare a...

Read more

Calendarul olimpiadelor nationale scolar…

Calendarul olimpiadelor nationale scolare 2013   Vezi calendarul olimpiadelor nationale scolare pe anul scolar 2012-2013:

Read more

Modele de subiecte pentru evaluarea init…

Modele de subiecte pentru evaluarea initiala   Pe site-ul oficial al Ministerului Educatiei au fost deja publicate modele de teste pentru evaluarile initiale la care vor fi supusi absolut toti elevii in cursul...

Read more

Ordin privind aprobarea metodologiei pen…

Ordin privind aprobarea Metodologiei pentru primirea la studii si scolarizarea cetatenilor straini din state terte UE in invatamantul de stat si particular acreditat din Romania   Afla Ordinul 6000 din 15 octombrie...

Read more

Metode de predare activ participative Me…

Metode de predare activ participative Metoda proiectului Site-uri wiki

METODE DE PREDARE ACTIV-PARTICIPATIVE METODA PROIECTULUI, SITE-URI WIKI   Leonte Anca Colegiul Tehnic Buzău     Se vorbeşte tot mai mult în ultimii ani despre un învăţământ centrat pe elev, dar întrebarea este: cum anume învaţă elevii...

Read more

Tipare ale fantasticului eliadesc

TIPARE ALE FANTASTICULUI ELIADESC   Prof. Iorga Violeta Şcoala 16 ,,Nicolae Bãlcescu”, Galati     Existã o legãturã foarte puternicã între cercetãtorul si scriitorul Eliade. Aceastã legãturã devine vizibilã mai ales la nivelul prozei de...

Read more