Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Sugestii pentru utilizarea filmului multimedia si a tehnologiilor Web 2.0
Scris de administrator   
Sâmbătă, 19 Aprilie 2014 14:19

PARTEA V

Sugestii pentru utilizarea filmului, multimedia, şi a tehnologiilor Web 2.0 

 

Natura multimedia a instrumentelor noastre contemporane permite implicarea mai multor simţuri, vizând stiluri de învăţare multiple. Natura lor multi-modală implică faptul că informaţia este stocată în mai mult de un singur mod. Informaţia vizuală, verbală şi auditivă poate fi incorporată în asemenea sisteme. Reprezentarea informaţiei în moduri multiple poate îmbunătăţi învăţarea şi retenţia, numai atunci când există o suprapunere între diferitele modalităţi.

 

Altă caracteristică importantă a instrumentelor contemporane este nivelul mărit de interacţiune care facilitează colaborarea şi comunicarea.

Folosirea materialelor video şi a filmului  in educaţie

 

Filmul  şi materiale video pot ajuta la dezvoltarea abilitaților de alfabetizare ale elevilor şi le permit să cunoască lumi pe care altfel nu ar avea cum să le cunoască. Filmul şi media sunt parte a culturii iar copii ar trebui să înveţe să le folosească, să le critice, să le de-compună şi să dezvolte abilităţi de alfabetizare media critică în şcoală. Folosirea filmului şi materialelor video în curriculum poate ajuta copiii să devină spectatori, consumatori şi producători de mesaje media mai critici.

Câteva căi posibile pt. folosirea filmului în clasă sunt:

-         Încurajaţi copii să dezvolte cluburi de film în şcoli şi să vizioneze şi să dezbată filme.

-          Alegeţi filme care se potrivesc cu obiectivele din curiculum şi folosiţi-le ca introducere la lecţie şi la temele ce urmează a fi discutate.

-          Proiectaţi activităţi care să angajeze copiii în producerea de filme şi materiale video pt. scopuri specifice.

 

Folosirea tehnologiei pentru a introduce şi a susţine ştiintifico-fantasticul în educaţie

 

Dintre avantajele educaţionale ale multimedia, se pot identifica:

-         Flexibilitatea

-         Uşurinţa în utilizare/acces

-         Impactul vizual

-         Conectivitatea

-         Diversitatea posibilităţilor/contextelor de utilizare pt. scopuri educaţionale

-         Interactivitatea

-         Learning by doing (în loc de a privi pur şi simplu)

 

Folosirea tehnologiei pentru a introduce şi a susţine ştiinţifico-fantasticul în educaţie

 

Câteva sugestii practice despre cum se poate folosi tehnologia pt. a susţine introducerea SF-ului în educaţie sunt prezentate mai jos.

·        Selectarea unor filme comerciale (sau artistice), căutând căi de a extrage avantaje educaţionale din ele, şi concentrarea asupra limbajului audio-vizual pentru a realiza dacă filmele respective sunt capabile să comunice cu elevii.

·        Concentrarea asupra conţinutului ştiinţific prezentat în scene din film.

·        Concentrarea asupra modului în care cunoaşterea ştiinţifică este prezentată, făcând verificări pt. a depista posibile erori şi pt. a gândi cum poate fi ştiinta contextualizată în sala de clasă pt. ştiinţele reale.

·        Selectarea şi editarea de secvenţe scurte cât mai potrivite pt. utilizarea în predarea şi învăţarea ştiinţei.

·        Folosirea acestor episoade pt. a organiza activităţile de la clasă în baza unor episoade selectate ale filmului, ca instrument cultural de contextualizare a conţinutului ştiinţific şi de motivare a elevilor la orele de ştiinţe reale.

 

http://www.youtube.com/watch?v=ELwPSiBtqUQ&list=PL6dOrbWBmgRp-vV71rJoFhtAUMlsZfYHL

http://www.youtube.com/watch?v=K5dS8hu-_W4

http://www.youtube.com/watch?v=FfOqqEj_ip0

http://www.youtube.com/watch?v=9ZuhXwhoLKY

http://www.youtube.com/watch?v=XyXSCURYb8s&list=PL0B3F8A3DC72F152A

http://www.youtube.com/watch?v=CaVLaD4vfBc&list=PL039358C257A90097

 

Site-uri de internet

http://www.teachwithmovies.org/index.html

http://www.ucalgary.ca/hic/issues/vol6/4

http://blogs.plos.org/scied/2013/10/07/science-education-through-science-fiction/

http://www.teachthought.com/literacy-2/30-storytelling-tips-for-teachers/

http://www.filmclub.org/

Ultima actualizare în Sâmbătă, 26 Aprilie 2014 18:51
 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Revista cu ISSN

Actualitatea interferentelor poetice ale…

ACTUALITATEA INTERFERENŢELOR POETICE ALE LUI ALEXANDRU MACEDONSKI  (1854-1920)   Prof. drd. Miron Costina Violeta Şcoala cu cls. I-VIII Tălpaş, Dolj   Istoria noastră literară nu a înregistrat prea multe interpretări referitoare la perioada 1854-1920, cu excepția...

Read more

Inspectia de specialitate scop obiective…

CAPITOLUL II  Inspectia unitatilor de invatamant preuniversitar      SECTIUNEA a 5-a Inspectia de specialitate. Scop, obiective, tipuri, etape   Art. 37. -     Inspectia de specialitate reprezinta o activitate complexa de evaluare a competentelor profesionale/activitatii...

Read more

A study in small talk in class

A STUDY IN SMALL TALK IN CLASS Prof. Adriana- Maria Ştefănescu Liceul Tehnologic Energetic „Regele Ferdinand I”, Timişoara When it comes to studentsof all ages, they do have something to say;...

Read more

Etude concernant l ambiguite d interpret…

ÉTUDE CONCERNANT L’AMBIGUÏTE D’INTERPRETATION DES TEXTES prof. Drăgian Ana-Elena Colegiul Tehnic ,,Constantin Brâncuşi’’ Oradea La langue du droit est pleine d’ambiguïtés, cela ne fait pas de doute. Citons...

Read more

Studiu privind etimologia cuvantului cra…

STUDIU PRIVIND ETIMOLOGIA CUVÂNTULUI CRĂCIUN   Prof. Curticăpean Diana Liceul Tehnologic “Dr. Ioan Șenchea” Făgăraș   Studiul de față își propune să prezinte evoluția etimologică a cuvântului Crăciun în opinia lingviștilor și prezentarea etimoanelor termenului.   După...

Read more

Activitati de educatie rutiera

ACTIVITĂŢI DE EDUCAŢIE RUTIERĂ   Accidentul rutier reprezintă una dintre cele mai grave forme de vătămare înregistrate la nivel mondial conform rapoartelor internaţionale şi a datelor statistice înregistrate. După malformaţii congenitale şi...

Read more

Calendarul si structura anului scolar 20…

Calendarul si structura anului scolar 2015-2016 Calendarul anului scolar 2015-2016 a fost modificat cu patru zile inainte ca elevii sa se intoarca pe bancile scolii. Elevii se...

Read more

Competenta si eficienta profesionala si …

COMPETENŢA ŞI EFICIENŢA PROFESIONALĂ ŞI PEDAGOGICĂ A PROFESORULUI DE MATEMATICĂ   Profesor Păduraru Constantin Eugen Şcoala gimnazială nr. 1 Slănic Moldova, judeţul Bacău   Rezumat             Articolul de specialitate propus urmăreşte să enumere principalele competenţe ale cadrului...

Read more