Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Sugestii pentru utilizarea filmului multimedia si a tehnologiilor Web 2.0
Scris de administrator   
Sâmbătă, 19 Aprilie 2014 14:19

PARTEA V

Sugestii pentru utilizarea filmului, multimedia, şi a tehnologiilor Web 2.0 

 

Natura multimedia a instrumentelor noastre contemporane permite implicarea mai multor simţuri, vizând stiluri de învăţare multiple. Natura lor multi-modală implică faptul că informaţia este stocată în mai mult de un singur mod. Informaţia vizuală, verbală şi auditivă poate fi incorporată în asemenea sisteme. Reprezentarea informaţiei în moduri multiple poate îmbunătăţi învăţarea şi retenţia, numai atunci când există o suprapunere între diferitele modalităţi.

 

Altă caracteristică importantă a instrumentelor contemporane este nivelul mărit de interacţiune care facilitează colaborarea şi comunicarea.

Folosirea materialelor video şi a filmului  in educaţie

 

Filmul  şi materiale video pot ajuta la dezvoltarea abilitaților de alfabetizare ale elevilor şi le permit să cunoască lumi pe care altfel nu ar avea cum să le cunoască. Filmul şi media sunt parte a culturii iar copii ar trebui să înveţe să le folosească, să le critice, să le de-compună şi să dezvolte abilităţi de alfabetizare media critică în şcoală. Folosirea filmului şi materialelor video în curriculum poate ajuta copiii să devină spectatori, consumatori şi producători de mesaje media mai critici.

Câteva căi posibile pt. folosirea filmului în clasă sunt:

-         Încurajaţi copii să dezvolte cluburi de film în şcoli şi să vizioneze şi să dezbată filme.

-          Alegeţi filme care se potrivesc cu obiectivele din curiculum şi folosiţi-le ca introducere la lecţie şi la temele ce urmează a fi discutate.

-          Proiectaţi activităţi care să angajeze copiii în producerea de filme şi materiale video pt. scopuri specifice.

 

Folosirea tehnologiei pentru a introduce şi a susţine ştiintifico-fantasticul în educaţie

 

Dintre avantajele educaţionale ale multimedia, se pot identifica:

-         Flexibilitatea

-         Uşurinţa în utilizare/acces

-         Impactul vizual

-         Conectivitatea

-         Diversitatea posibilităţilor/contextelor de utilizare pt. scopuri educaţionale

-         Interactivitatea

-         Learning by doing (în loc de a privi pur şi simplu)

 

Folosirea tehnologiei pentru a introduce şi a susţine ştiinţifico-fantasticul în educaţie

 

Câteva sugestii practice despre cum se poate folosi tehnologia pt. a susţine introducerea SF-ului în educaţie sunt prezentate mai jos.

·        Selectarea unor filme comerciale (sau artistice), căutând căi de a extrage avantaje educaţionale din ele, şi concentrarea asupra limbajului audio-vizual pentru a realiza dacă filmele respective sunt capabile să comunice cu elevii.

·        Concentrarea asupra conţinutului ştiinţific prezentat în scene din film.

·        Concentrarea asupra modului în care cunoaşterea ştiinţifică este prezentată, făcând verificări pt. a depista posibile erori şi pt. a gândi cum poate fi ştiinta contextualizată în sala de clasă pt. ştiinţele reale.

·        Selectarea şi editarea de secvenţe scurte cât mai potrivite pt. utilizarea în predarea şi învăţarea ştiinţei.

·        Folosirea acestor episoade pt. a organiza activităţile de la clasă în baza unor episoade selectate ale filmului, ca instrument cultural de contextualizare a conţinutului ştiinţific şi de motivare a elevilor la orele de ştiinţe reale.

 

http://www.youtube.com/watch?v=ELwPSiBtqUQ&list=PL6dOrbWBmgRp-vV71rJoFhtAUMlsZfYHL

http://www.youtube.com/watch?v=K5dS8hu-_W4

http://www.youtube.com/watch?v=FfOqqEj_ip0

http://www.youtube.com/watch?v=9ZuhXwhoLKY

http://www.youtube.com/watch?v=XyXSCURYb8s&list=PL0B3F8A3DC72F152A

http://www.youtube.com/watch?v=CaVLaD4vfBc&list=PL039358C257A90097

 

Site-uri de internet

http://www.teachwithmovies.org/index.html

http://www.ucalgary.ca/hic/issues/vol6/4

http://blogs.plos.org/scied/2013/10/07/science-education-through-science-fiction/

http://www.teachthought.com/literacy-2/30-storytelling-tips-for-teachers/

http://www.filmclub.org/

Ultima actualizare în Sâmbătă, 26 Aprilie 2014 18:51
 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Revista cu ISSN

Conturi consolidate

CONTURI CONSOLIDATE   Prof. Cîrcotă Roxana Grup Şcolar Industrial de Marină Galaţi   Rezumat Conturile consolidate reprezintă documentele ce vizează situaţia şi rezultatele unei societăţi mamă, ţinând cont de legăturile cu celelalte societăţi ale unui ansamblu...

Read more

Oportunitati de formare profesionala pri…

OPORTUNITĂŢI DE FORMARE PROFESIONALĂ PRIN PROIECTE EUROPENE profesor Moise Iuliana profesor Ghiţă Angelica profesor Ilie Lăcrămioara Liceul cu Program Sportiv ”I. B. Şoter”, Buzău ...

Read more

Gradatie de merit 2011 ordin metodologie…

Gradaţie de merit - 2011 Ordin nr. 5617/11.11.2010 şi anexele privind aprobarea Metodologiei şi a criteriilor de acordare a gradaţiei de merit în învăţământul preuniversitar Emitent: MECT Data emiterii:...

Read more

E noapte si e frig iubita mama

 E NOAPTE ŞI E FRIG, IUBITĂ, MAMĂ   Ştefan Lucian MUREŞANU                 E noapte şi e frig, iubită, mamă, şi mă gândesc cum anii au trecut iar tu, demult,   te-ai dus de lângă...

Read more

The myth of feminine beauty in victorian…

THE MYTH OF FEMININE BEAUTY IN VICTORIAN BRITISH NOVELS   Profesor Ştefănescu Adriana Colegiul Tehnic „Regele Ferdinand I”, Timişoara   I chose to study the Victorian novels because I considered them the beginners in breaking...

Read more

Masurarea competentelor de lectura ale e…

MĂSURAREA COMPETENŢELOR DE LECTURĂ ALE ELEVILOR DIN CLASA A IX-A LICEU - studiu de caz -   Prof. VIRA ADINA MONICA Colegiul Tehnic de Transporturi, jud. Braşov   Predarea limbii şi literaturii române la clasele cu...

Read more

Program Scoala Altfel activitati pentru …

ACTIVITATEA NR. 2 CERCETĂŞIA ESTE ALTFEL! ESTE UN MOD DE VIAŢĂ!   Program Şcoala Altfel -  Activităţi 1.       Grupa de vârstă: tineriiii din clasele IX-XII 2.       Ariile de dezvoltare: fizic, intelectual, caracter, emoţional, social, spiritual 3.      ...

Read more

Studiu comparativ asupra evolutiei popul…

Studiu comparativ asupra evolutiei populatiei scolare dupa revolutie Romania judetul Brasov

STUDIU COMPARATIV ASUPRA EVOLUŢIEI POPULAŢIEI ŞCOLARE DUPĂ REVOLUŢIE ROMÂNIA – JUDEŢUL BRAŞOV     Prof. Geografie Constantin Mădălina Şcoala Generală Nr. 1 / Liceul Grigore Moisil Braşov   Educaţia, în genere şi mai ales cea formală...

Read more