Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Redactarea unui eseu in liimba engleza
Scris de mihaiela lazar   
Vineri, 08 Februarie 2019 00:00

REDACTAREA UNUI ESEU ÎN LIMBA ENGLEZĂ

Studiu de specialitate

Profesor limba engleză Bold Corina

C.N. Zinca Golescu Pitești

Această sarcină pare a fi una destul dificilă în rândul elevilor. Indiferent dacă eseul este pentru o bursă, pentru la clasă sau poate chiar pentru un concurs, mulți elevi găsesc deseori sarcina copleșitoare. Pentru ca un eseu este un proiect mare, există mai mulți pași pe care un student ii poate urma, ceea ce va ajuta la descompunerea sarcinii în părți ușor de gestionat. Urmând acest proces se ajunge la cel mai simplu mod de a elabora un eseu de succes, oricare ar fi scopul său. Conform Ghidului lui Kathy Livingston despre scrierea unui eseu de bază, există șapte pași pentru scrierea acestuia:

1. Alegeți un subiect.

Este posibil ca subiectul dvs. să fie atribuit sau să vi se acorde libertatea de a scrie despre subiectul ales. Dacă vi se dă tema, trebuie să vă gândiți la tipul de eseu pe care doriți să-l produceți. Ar trebui să fie o prezentare generală a subiectului sau o analiză specifică? Dacă nu vi s-a atribuit un subiect, aveți o treabă mai grea de indeplinit. Cu toate acestea, această oportunitate vă oferă și avantajul de a alege un subiect interesant sau relevant. Mai întâi, definiți scopul. Scopul este de a informa sau de a convinge? Odată ce ați determinat scopul, va trebui să faceți niște cercetări pe anumite teme pe care le considerați interesante. Gândește-te la viața ta. Ce te interesează? În cele din urmă, evalueaza opțiunile. Dacă scopul este de a educa, alegeți un subiect pe care l-ați studiat deja. Dacă obiectivul este de a convinge, alegeți un subiect despre care sunteți pasionat. Oricare ar fi misiunea eseului, asigurați-vă că sunteți interesat de subiectul dvs.

2. Pregătiți o schiță sau o diagrama a ideilor.

Pentru a scrie un eseu de succes, trebuie să vă organizați gândurile. Punând totul pe hârtie, poți vedea mai clar legăturile și conexiunile dintre idei. Această structură servește drept fundație pentru lucrarea dumneavoastra. Utilizați fie o schiță sau o diagramă pentru a vă scrie ideile și a le organiza. Pentru a crea o diagramă, scrieți-vă subiectul în mijlocul paginii. Desenați trei până la cinci linii care se desprind de acest subiect și scrieți ideile dvs. principale la marginile acestor linii. Desenați mai multe linii de pe aceste idei principale și includeți orice gânduri pe care le puteți avea asupra acestor idei. Dacă preferați să creați o schiță, scrieți-vă subiectul în partea de sus a paginii. De acolo, începeți să enumerați ideile dvs. principale, lăsând spațiu sub fiecare. În acest spațiu, asigurați-vă că listați alte idei mai mici care se referă la fiecare idee principală. A face acest lucru vă va permite să vedeți conexiuni și vă va ajuta să scrieți un eseu mai organizat.

3. Scrieți o declaratie.

Acum că ați ales un subiect și ați sortat ideile în categorii relevante, trebuie să creați un fel de declarație. Declarația îi spune cititorului punctul din eseu. Care sunt ideile principale? Declarația va avea două părți. Prima parte prezintă subiectul, iar partea a doua prezintă punctul eseului.

4. Scrieți corpul.

Corpul eseului dvs. susține, explică sau descrie subiectul dvs. Fiecare idee principală pe care ați scris-o în diagrama sau schița dvs. va deveni o secțiune separată în corpul eseului dvs. Fiecare paragraf al corpului va avea aceeași structură de bază. Începeți prin a scrie o idee principală ca teză introductivă. Apoi, scrieți fiecare dintre ideile dvs. de sprijin în formatul propoziției, dar lăsați trei sau patru linii între fiecare punct pentru a reveni și dați exemple detaliate pentru a vă susține poziția. Completați aceste spații cu informații relative care vor ajuta la îmbinarea împreună a ideilor mai mici.

5. Scrieti introducerea.

Acum că ați dezvoltat teza și corpul general al eseului, trebuie să scrieți o introducere. Introducerea ar trebui să atragă atenția cititorului și să arate concentrarea eseului. Începeți cu ceva care atrage atenția. Puteți utiliza informații șocante, dialog, o poveste, un citat sau un rezumat simplu al subiectului dvs. Indiferent de unghiul pe care îl alegeți, asigurați-vă că acesta se leagă de declarația dvs., care va fi inclusă ca ultima teză a introducerii.

6. Scrieți concluzia.

Concluzia va duce la închiderea subiectului și vă va rezuma ideile globale oferind în același timp o perspectivă finală asupra subiectului dvs. Concluzia dvs. ar trebui să fie formată din trei până la cinci fraze puternice. Trebuie doar să vă revedeți punctele principale și să vă consolidați teza.

7. Adăugați finalul.

După ce ați scris concluzia, ați putea crede că ați terminat eseul. Gresit. Înainte de a considera eseul o lucrare finalizată, trebuie să acordați atenție tuturor detaliilor mici. Verificați ordinea paragrafelor. Punctele dvs. cele mai puternice ar trebui să fie primul și ultimul paragraf din interiorul eseului. De asemenea, asigurați-vă că paragraful dvs. are sens. Dacă eseul descrie un proces, cum ar fi cum să faci un tort de ciocolată grozav, asigurați-vă că paragrafele dvs. se încadrează în ordinea corectă. Consultați instrucțiunile pentru eseu, dacă este cazul. Trebuie să verificați instrucțiunile pentru a vă asigura că eseul este în formatul dorit. În cele din urmă, examinați ceea ce ați scris. Revedeți totul și verificați dacă are sens. Asigurați-vă că fluxul de propoziții este neted și adăugați fraze pentru a vă ajuta să conectați gândurile sau ideile. Verificați-vă eseul pentru greșelile de gramatică și ortografie.

Un eseu are scopul de a vă arăta opinia personală despre subiect. De asemenea, ar trebui să conțină un mesaj de transmis și trebuie să aibă un scop. Trebuie să luați în considerare diferite puncte de vedere și să vă scrieți eseul cu simțul înțelegerii complete a subiectului.

Există 10 tipuri de eseuri de bază care sunt răspândite în lumea scrierii academice:

1. eseu descriptiv

2. eseu de definire

3. eseul de comparare si contrast

4. eseu cauza și efect

5. eseul narativ

6. eseu proces

7. eseu argumentativ

8. eseu critic

9. eseu expozitiv

10. eseu persuasiv

Acestea sunt doar modele pe care puteti să le completați cu anumite informații și puncte de vedere. Cel mai important este sa se inteleaga tipul de eseu ce trebuie realizat, subiectul acestuia și să vă exprimați direct ideile.

Bibliografie:

www.unigo.com
www.wikipedia.com

 

Revista cu ISSN

Utilizarea instrumentului fishbone in ac…

UTILIZAREA INSTRUMENTULUI FISHBONE ÎN ACTIVITATEA DIDACTICĂ Profesor Bușcă Laura Liceul Tehnologic “Lazăr Edeleanu”, Năvodari Rezumat: Instrumentul Fishbone permite realizarea de resurse educaționale interactive. În...

Read more

Argourile acronimele emoticoanele si nou…

ARGOURILE, ACRONIMELE, EMOTICOANELE ŞI NOUL LIMBAJ FOLOSIT PE INTERNET   Profesor Camelia Kallos Grupul Şcolar “Gheorghe Lazăr” Pecica, jud. Arad     Prezenta lucrare reprezintă un studiu pentru o activitate susținută cu ocazia zilei de...

Read more

Contextul european in privinta practici…

CONTEXTUL EUROPEAN ÎN PRIVINȚA PRACTICILOR EDUCAȚIONALE INCLUZIVE Profesor de sprijin Moise Felicia, CSEI Roman, jud Neamț Logoped Moise Cătălin, CSEI Roman, jud Neamț Rezumat: Paradigma educaţiei incluzive a fost lansată în...

Read more

Sincronie si diacronie

SINCRONIE ŞI DIACRONIE Profesor Andra Elena Diaconu, Școala Gimnazială Fitionești, județul Vrancea Modul de cercetare sincronic nu se opune categoric cercetării istorice, evolutive, diacronice, ci apare ca o completare necesară,...

Read more

Valorificarea educatiei muzicale in dezv…

VALORIFICAREA EDUCAŢIEI MUZICALE ÎN DEZVOLTAREA PERSONALITǍŢII șI A CREATIVITǍŢII ELEVILOR, PRIN FOLOSIREA JOCULUI MUZICAL  ŞI A IMPROVIZAŢIILOR MUZICALE                                                             Prof. Oncescu Carmen Școala Gimnazială ”V.Alecsandri” București   Metodele de dezvoltare a creativității oferǎ elevilor posibilitatea...

Read more

Educatie ecologica si de protectie a med…

Educatie ecologica si de protectie a mediului Caietul elevului Clasele I-IV     - un material finantat de Ministerul Educatiei, Cercetarii si Tineretului prin Ordin de Ministru nr. 2730/03.12.2007   Disciplina optionala “Educatie ecologica si de protectie...

Read more

Asigurarea calitatii prin abordari moder…

ASIGURAREA CALITĂŢII PRIN ABORDĂRI MODERNE ÎN PREDAREA ISTORIEI   Profesor Mihăeş Violeta Şcoala cu clasele I-VIII Ploscuţeni, Vrancea   În contextul integrării României în Uniunea Europeană, dimensiunea educaţiei capătă o importanţă deosebită. Asigurarea educaţiei de...

Read more

Instruirea programata

INSTRUIREA PROGRAMATÃ   Profesor Lazar Mihaiela Liceul de Artã „Ioan Sima” Zalãu     Predarea-învãtarea constituie un flux continuu de informatii dirijat si controlat în permanentã prin intermediul unei conexiuni inverse. Datoritã acestui mecanism devine posibilã...

Read more