Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Metoda looking through the key hole
Scris de mihaiela lazar   
Duminică, 08 Septembrie 2019 00:00

METODA ”LOOKING THROUGH THE KEY- HOLE”

Profesor: Enache Beatrice- Ionela

Școala Gimnazială „Al. Piru”, com. Mărgineni, jud. Bacău

Învățarea limbii engleze presupune parcurgerea și însușirea a numeroase teme legate de gramatică, pronunție, vocabular, citire, scriere, care de multe ori pot deveni obositoare și monotone și pot înnăbuși interesul și spontaneitatea elevilor. Însă, dacă aceste activități îmbracă forma unor activități creative, învățarea devine mai ușoară, mai agreabilă și chiar mai eficientă.

Așa cum se poate înțelege ușor, metoda este cea care prefigurează întregul demers de proiectare și realizare a acțiunii evaluative, de la fixarea obiectivelor de evaluare și până la determinarea și aplicarea instrumentelor de evaluare prin care intenționăm să obținem informațiile utile și relevante pentru scopurile propuse.

Este cunoscut faptul că metodele moderne de predare asigură o alternativă la cele tradiționale oferind alte opțiuni metodologice și instrumentale care îmbogățesc practica evaluativă.

În cadrul procesului de învățământ activitatea de predare, învățare și evaluare se realizează cu ajutorul unor elemente importante care se află în strânsă relație, asigurând astfel o derulare coerentă și benefica a acestor procese.

Una dintre aceste metode moderne de predare este și METODA PRIVITULUI PE GAURA CHEII- ”LOOKING THROUGH THE KEY-HOLE”, care este o metodă complexă, deoarece ea integrează și alte metode și tehnici de predare și evaluare, țintind astfel probele orale și scrise, dar mai ales observarea/verificarea capacității și abilității de exprimare până la acea data.

Este o metodă care ajută și implicit amplifică deprinderile lingvistice și mentale ale elevului, ajungând astfel la un rezultat foarte bine conturat și definit.

Aceasta metodă crează oportunitatea „de a-ți da drumul la gura" (in limbaj popular), ceea ce influențează mult învățarea unei limbi străine. De asemenea, este specific acestei metode și faptul că oferă elevului ocazia de a aplica în mod creativ cunoștintele însușite în situații noi și variate.

Pentru ca obiectivele propuse să fie atinse se folosesc mai multe tipuri de itemi și anume,

Itemi de Transformare (Transformation Items).

Exemplu: Put fallowed verbs at Present Continuous

-  I (help) my mum in the garden.

- We (work) in the kitchen together our mum.

- I (read, negativ) this book.

- You (play, negativ) with us today.

Alte tipuri de itemi folosiți pentru realizarea obiectivelor propuse sunt și Itemii Subiectivi care permit verificarea deprinderilor care vizează originalitatea, creativitatea și caracterul personal al răspunsului. Acești itemi cer elevului un efort de gândire și de organizare a gândirii pentru a se exprima în mod clar, logic și coerent.

Acest item denumit „Povestire după desene” (”Talking about  this drawing”) se pliază atât pe evaluarea deprinderilor de comunicare orala cât și scrisă. Practic, se pot povesti fotografii decupate din reviste, diferite imagini, benzi desenate, tablouri, postere, reclame, etc. .

Profesorul cere elevului să recunoască obiectele din desen, iar apoi să povestească în propoziții simple cele văzute. Desigur, există riscul ca elevul să nu-și găsească cuvintele dar nu e totul pierdut, profesorul fiind cel care cu ajutorul unor întrebări de sprijin îl ghidează pe elev, astfel încât împreună să se atingă obiectivele propuse.

Acest tip de item permite o oarecare libertate de exprimare chiar dacă subiectul discuției este fixat pe o anumită imagine, totuși elevul își poate alege propriul său vocabular (cuvinte, expresii, idei) în concordanță cu subiectul propus.

Există și versiunea ca profesorul să ceara elevilor să indice locul obiectelor recunoscute, să le descrie și să le precizeze poziția față de celelalte obiecte.

M-am oprit la exemplificarea unui astfel de item, dat fiind faptul că această metodă alternativă sau complementară de evaluare are un mare potențial instructiv, educativ și formativ.

- I have in my room (un pat, o masa și 4 scaune).

- Betty has  a nice furniture (in dormitor).

- I like (tablourile) of ours house because they are big.

- I'm helping my mum to clean (bucătăria).

De regulă, parcurgerea și discutarea acestor itemi (”Tansformation Items” și ”Talking about this drawing”) duce la rezultatul mult dorit.

Maxima eficiență a acestei metode poate fi atinsă cu usurință tocmai datorită flexibilității acesteia, putând fi de un real ajutor în scopul atingerii numeroaselor obiective.

MODEL DE POSTER PENTRU APLICAREA METODEI:

http://www.rasfoiesc.com/files/didactica/254_poze/image013.jpg

Bibliografie:

1. Edge Julian, Essentials of English language teaching, Longman, Londra, 1993

2. Vizental Adriana, Metodica predării limbii engleze, Ed. Polirom, Iași, 2007

 

Revista cu ISSN

Profesorul un pygmalion fauitor de minti

PROFESORUL, UN PYGMALION FĂURITOR DE MINȚI Profesor Marincaș Marinela Adriana, Colegiul Național „Horea, Cloșca și Crișan” Motto: „Un profesor este asemeni unei lumânări. El se mistuie pe sine pentru...

Read more

Lecturi limba si literatura romana pentr…

LECTURI LIMBA ȘI LITERATURA ROMÂNĂ PENTRU CLASA A XII-A Lecturi obligatorii - Literatura română pentru clasa a XII-a:Ion Băieşu - TeatruLucian Blaga - TeatruNicolae Breban - Animale bolnaveTraian T. Coşovei -...

Read more

Tratarea diferentiată a elevilor in cadr…

TRATAREA DIFERENŢIATĂ A ELEVILOR ÎN CADRUL LECȚIILOR LA CICLUL PRIMAR   Prof. înv. primar Olariu Marineta Școala Gimnazială "Prof. Gheorghe Dumitreasa", Girov   Rezumat: Învăţământul diferenţiat vizează adaptarea activităţii de învăţare îndeosebi sub raportul conţinutului,...

Read more

Cadrul didactic factor important in prom…

CADRUL DIDACTIC – FACTOR IMPORTANT ÎN PROMOVAREA EDUCAŢIEI INCLUZIVE Prof. itinerant Galoiu Ecaterina CSEI ,,Elena Doamna” Focșani Școala Gimnazială ,,Nicolae Iorga” Focşani Conceptul de educaţie...

Read more

Calatorie prin lumea intreaga

Călătorie prin lumea-ntreagă   Fiind la Constantine, în a doua perioadă de lucru în Algeria, Luciana Stănilă face o excursie în Egipt. Fascinată de miturile faraonilor, dornică să viziteze Egiptul cu vestita...

Read more

EDUCATIA INCLUZIVA

EDUCAtIA INCLUZIVÃ: RESPECT, SOLIDARITATE, INTEGRARE   Ene Iuliana, profesor psiholog scolar Şcoala cu clasele I-VIII „I. L. Caragiale” - Medgidia     Motto: “Şcolile inclusive trebuie sã recunoascã si sã rãspundã diferitelor nevoi ale elevilor,...

Read more

Legea Educatiei Nationale

Legea Educatiei Nationale, forma finala asumata, aprobata si promulgata de presedintele Romaniei in 4 ianuarie 2011

Read more

Jocul modalitate de predare si evaluare …

JOCUL - MODALITATE DE PREDARE ȘI EVALUARE LA COPIII CU C.E.S. Prof. Clipa Daniela Carmen Şcoala Gimnazială Nr. 17 Botoşani Una...

Read more