Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Proiect educational Mihai Eminescu
Miercuri, 08 Decembrie 2010 19:25

                                                           PROIECT EDUCAȚIONAL

                                                                            

Sava Ștefania, limba și literatura română

                                                                          Școala cu clasele I-VIII Octav Băncilă, Corni, Botoșani

 

La jumătatea primei lunii a fiecărui an se sărbătorește ziua poetului național, Mihai Eminescu. Fiecare școală are obligația de a-i cerebra aniversarea prin diferite activități, în scop de prețuire pentru opera sa, pe care a dăruit-o pentru eternitate.

 

Moto: Eminescu? Era o frumuseţe! o figură clasică încadrată de nişte plete mari negre: o frunte înaltă şi senină, nişte ochi mari - la aceste ferestre ale sufletului se vedea că cineva este înăuntru; un zâmbet blând şi adânc melancolic. Avea aerul unui sfânt coborât dintr-o icoană.

                                                                                          I. L. Caragiale

1. Titlul proiectului:

            A fost, este și va fi Eminescu …

2. Data:15 ianuarie 2011

3. Locația: Școala Octav Băncilă, Corni

4. Grup țintă: elevii claselor  a VI a A, B, C

5. Scopul proiectului:

      - motivarea spiritului competitiv;

      - dezvoltarea competențelor de comunicare scrisă și orală;

      - posibilitatea tuturor elevilor de a putea participa la cel puțin una dintre secțiunile concursului;

6. Secțiuni:

      a) desen;

      b) interpretare;

      c) concurs;

7. Condiții de participare:

     - pot participa elevi din clasa a V-a C;

     - se acordă locul I, II, III elevilor câștigători;

     - juriul va fi compus din cadre didactice;

8. Regulament:

     - concursul se va desfășura la Școala Octav Băncilă, Corni;

     - fiecare elev poate participa la cel mult două secțiuni;

     - prima probă constă în realizarea unei expoziții cu creațiile plastice ale elevilor. Se va puncta imaginația și talentul artistic.

     - a doua probă, cea de interpretare, constă în recitarea unei poezii sau interpretarea unui cântec din opera poetului. Elevii vor fi punctați pentru corectitudine, intonație, etc.:

     - a treia probă - concurs de cultură generală - constă în adresarea de întrebări legate de viața și opera poetului. Vor fi punctați pentru originalitate și spirit creativ.

     - juriul va desemna câștigătorii fiecărei secțiuni în parte;

     - premierea va avea loc imediat după încheierea concursului;

9. Rezultate așteptate:

      - implicarea tuturor elevilor în proiect;

      - realizarea unui portofoliu al clasei cu lucrările elevilor;

10. Desfășurarea activității:

 

Nr.

crt.

Denumirea activității

Resurse

materiale

Resurse umane

Locul

de desfăşurare

1.

Eminescu în culori

Desene și colaje

 inspirate

din viața poetului

Acuarele, carioci,

Hârtie colorată,

hărtie creponată

 

Elevii claselor

 a V-a A, B, C

Profesorii de română

 

C.D.I.

2.

A fost odată ca-n povești …

Concurs de recitări

din opera poetului

 

Poezii și cântece

 din opera poetului

Elevii claselor

a V-a A, B, C

Profesorii de română

 

C.D.I.

3.

Concurs  intrașcolar de

cultură generală

Set de

15 întrebări și

5 sarcini

de lucru.

Elevii claselor

a V-a A, B, C

Profesorii de română

 

C.D.I.

 

Bibliografie:             

Alois Gherguţ, Ciprian Ceobanu, Elaborarea şi managementul proiectelor în serviciile educaţionale. Ghid practic, Editura Polirom, București, 2009

                  

 

Revista cu ISSN

Programul Sa stii mai multe sa fii mai b…

Programul „Să ştii mai multe, să fii mai bun!" 2013   Programul „Să ştii mai multe, să fii mai bun!” apare ca şi ANEXA la ordinul MECTS nr. 5635/31.08.2012 privind structura anului...

Read more

Reguli de ameliorare a comunicarii didac…

REGULI DE AMELIORARE A COMUNICĂRII DIDACTICE Oprescu Eugenia - profesor Liceul Tehnologic Virgil Madgearu Roşiori de Vede Formarea competenţelor comunicative constituie un obiectiv...

Read more

Categorii

CATEGORII Prof. Badea Brigitte, Colegiul Tehnic Ion Mincu, Timişoara Rezumat Structurile algebrice constituie o ramură fascinantă a algebrei, cu aplicaţii extrem de interesante. Elevilor din clasele a XII-a le sunt...

Read more

Ghid de evaluare a activitatii didactice

Ghid de evaluare a activităţii didactice I. PLANIFICARE – PROIECTARE 1. Modul de întocmire a planificărilor: - structura - esalonarea adecvată a materiei pe întregul an - concordanţa cu cerinţele programelor - integrarea în...

Read more

Model de fisa de lectura pentru opera ep…

FIŞĂ  DE  LECTURĂ Opera epică (model)   Am început lectura (data) __________                      Am terminat lectura (data) ___________ Titlul operei literare: ___________________ Autorul:______________________________ Opera face parte din volumul: _____________________________________ Editura:______________________________ Anul apariţiei volumului: _______________ Date importante din viaţa şi activitatea criitorului:...

Read more

Impactul retelelor electrice asupra medi…

IMPACTUL REŢELELOR ELECTRICE ASUPRA MEDIULUI - EFECTUL CORONA                                                                         Drd. prof. ing. Liliana Cîmpan Colegiul Tehnic “I. Maniu” Şimleu Silvaniei   Rezumat: Această lucrare prezintă cateva aspecte legate de poluarea mediului inconjurător generată de reţelele...

Read more

Inspectia scolara generala a unitatilor …

CAPITOLUL II  Inspectia unitatilor de invatamant preuniversitar   SECTIUNEA a 2-a Inspectia scolara generala a unitatilor de invatamant preuniversitar: activitatea de preinspectie   Art. 20. -     Inspectorul coordonator al echipei realizeaza urmatoarele activitati preparatoare...

Read more

Francofonia in romania

FRANCOFONIA ÎN ROMÂNIA prof. Drăgian Ana-Elena Colegiul Tehnic ,,Constantin Brâncuşi’’ Oradea Momentul care marchează intrarea României în structurile internaţionale ale francofoniei, l-a constituit cea de-a IV-a Conferinţă a...

Read more