Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Paleta meseriilor proiect educational
Scris de mihaiela lazar   
Duminică, 08 Iunie 2014 16:42

PALETA MESERIILOR  - PROIECT EDUCAȚIONAL

 

Prof. Contescu Mihaela – Colegiul Tehnic Lazar Edeleanu și

Liceul Tehnologic 1 Mai Municipiul Ploiești

 

Succesul în viaţă, împlinirea, depinde de mai multe obiective, dar nu în ultimul rînd şi de realizarea individului din punct de vedere profesional, de interesul, plăcerea şi satisfacţia dată de profesia desfaşurată. Se poate vorbi de o profesie ideală ? Realitatea a demonstrat că nu există o profesie ideală la care poate aspira oricine, ci doar o profesie ideală pentru fiecare persoană, în functie de propria scară de valori, de trebuinţele, dorinţele, interesele, aptitudinile sale. Prin urmare, există pentru fiecare o profesie corespunzătoare potenţialului şi aspiraţiilor personale, precum şi cerinţelor sociale. Problema constă în modul în care reuşim să descoperim acest fapt, cum ajungem să cunoaştem profesia care ne place şi care ni se potriveşte cel mai bine, ce înseamnă o profesie corespunzătoare? Cum ajungem să facem ceea ce ne place? Cum ajungem performanţi într-un anumit domeniu profesional? Cum ajungem să ne “ facem un nume”? Sunt întrebări pe care fiecare adolescent, elev sau viitor absolvent de orice tip de şcoală  trebuie să şi  le adreseze la un moment dat.  Drumul profesional începe din şcoală, iar prin proiectul Paleta meseriilor dorim să identificăm şi să promovăm valorile diferitelor profesii pentru care sunt pregătiţi elevii în diversele şcoli participante în proiect.

Cuvinte cheie: meserie, elevi, profesie ideala, pregatire profesionala, schimb de experienta

 

Scopul proiectului:

v     promovarea valorilor diferitelor profesii pentru care şcoala îi pregăteşte pe adolescenţi prin identificarea şi acceptarea acestora în diversitatea lor, contribuind şi la socializarea celor implicaţi, precum şi la promovarea imaginii şcolilor implicate

Obiectivele specifice ale proiectului:

·        dezvoltarea interesului pentru descoperirea propriilor aptitudini prin identificarea acestora şi promovarea valorilor meseriei de chimist;

·        formarea gustului pentru frumos prin cunoaşterea valorilor artistice promovate prin activităţile de formare a viitorilor artişti;

·        dezvoltarea interesului pentru educaţie şi cultură prin promovarea valorilor avansate de pregătirea viitorilor dascăli;

·        facilitarea comunicării interpersonale şi a formării spiritului antreprenorial promovat de pregătirea viitorilor economişti;

·        cultivarea sentimentului patriotic şi identificarea valorilor promovate de şcoală în pregătirea viitorilor apărători ai ţării;

·        dezvoltarea interesului pentru pregătirea tehnică de calitate;

·        recunoaşterea multitudinii valorilor promovate de şcoală cu privire la specializările pentru care elevii sunt pregătiţi.

Grupul ţintă căruia i se adresează proiectul îl reprezintă elevii instituţiilor şcolare implicate, beneficiari fiind pe lângă aceştia şi profesorii, elevii de la alte şcoli şi licee, comunitatea

Durata proiectului (când începe şi când se termină): noiembrie 2012 – iunie 2013 cu posibilitatea prelungirii pe următorul an şcolar cu acordul tuturor părţilor.

a.       Activităţi propuse, în ordinea în care se vor desfăşura

1.      Lansarea proiectului şi a blogului/paginii web a proiectului, precum şi activitatea „Chimia de-a lungul vieţii” la Colegiul Tehnic „Lazăr Edeleanu”;

2.      „Arta – expresie a epocii, a omului” -  activităţi propuse de Liceul de Artă „Carmen Sylva” Ploieşti;

3.      „Azi în bancă, mâine la catedră” - activităţi propuse de Colegiul Naţional „Jean Monnet” Ploieşti;

4.      „Firma de exerciţiu” - activităţi propuse de Colegiul Economic „Virgil Madgearu” Ploieşti;

5.      „Semper Fidelis!”- activităţi propuse de Colegiul Militar Liceal „Dimitrie Cantemir” Breaza;

6.      „Echilibristică pe firul vieţii. Lumea muncii” - activităţi propuse de Liceul Tehnologic „1Mai” Ploieşti;

7.      „Poveste de succes – prezent şi viitor” - crearea standurilor finale, broşurii.

b.      Descrierea activitătii finale

·        Proiectul se va finaliza cu activitatea „Poveste de succes - prezent şi viitor” - alcătuirea unor standuri (reprezentative pentru şcolile participante) în curtea/holul Colegiului Tehnic “Lazăr Edeleanu”, distribuirea de pliante, vizitarea blogului şi realizarea unor cd-uri cu activităţile desfăşurate. Vor fi invitaţi oameni de succes din diferite domenii. Într-un cadru festiv vor fi înmânate diplome de participare tuturor elevilor şi profesorilor implicaţi în proiect, eveniment ce va fi urmat de activităţi distractive de socializare a elevilor şi profesorilor.

 

Bibliografie:

1.      Formular de aplicatie pentru proiectele ce vor fi cuprinse în Calendarul Activităţilor Educative 2012 – 2013

2.      Blogul proiectului: www.ctlemeseriamea.wordpress.com

Ultima actualizare în Luni, 16 Iunie 2014 17:15
 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Revista cu ISSN

GENERAL CONSIDERATIONS ON IRIS MURDOCH_T…

GENERAL CONSIDERATIONS ON IRIS MURDOCH’S THE BLACK PRINCE   Prof.drd. Alina-Marilena Titirisca Liceul Teoretic “Al. I. Cuza”, Alexandria    Abstract Murdoch regards her works in terms of their implications for the novelist’s essential task, which is...

Read more

Specializari invatamantul special

   ANEXA Nr. 12   la metodologie   SPECIALIZARI care confera dreptul de a ocupa posturi didactice/catedre in invatamantul special, fara sa mai fie necesar un stagiu atestat de pregatire teoretica si practica...

Read more

Evaluarea formala si evaluarea informala

EVALUAREA FORMALĂ ȘI EVALUAREA INFORMALĂ   Prof. Nuți Gălețeanu Școala Gimnazială specială pentru Deficienți de auz „Sfânta Maria”- București   Evaluarea școlară este un act de valorizare ce intervine în viața elevilor. Dar așa cum...

Read more

Calitatea evaluarii la disciplina matema…

CALITATEA EVALUĂRII LA DISCIPLINA MATEMATICĂ   Profesor Păduraru Constantin Eugen Şcoala gimnazială nr. 1 Slănic Moldova, judeţul Bacău   Rezumat  In noul context educaţional, procesul instructiv - educativ trebuie pus în concordanţă cu particularităţile de...

Read more

Determinarea sensibilitatii bacteriilor …

DETERMINAREA SENSIBILITĂŢII BACTERIILOR LA ANTIBIOTICE Prof. Chiroşcă Gabriela Şcoala Gimnazială Horleşti Rezistenţa la antibiotice este o calitate funcţională şi inevitabilă a bacteriilor antibacteriene. Pentru a...

Read more

Degradarea terenurilor din arealul satul…

DEGRADAREA TERENURILOR DIN AREALUL SATULUI MUCHEA, COMUNA SILIŞTEA, JUDEŢUL BRĂILA   prof. Vasile Octavian COSMESCU Liceul de Arta „Haricleea Darcle”, Braila                                                        Generalităţi În cuprinsul lucrării am prezentat principalii agenţi şi procese fizicogeografice, naturale şi antropice...

Read more

Studiu privind nevoile de educatie ale e…

            STUDIU – PRIVIND NEVOILE DE EDUCAŢIE ALE ELEVILOR PENTRU A PREVENI SITUAŢIILE DE EŞEC ŞCOLAR   Blejan Maria Liliana, Profesor Psiholog Liceul de Arte Plastice “Hans Mattis Teutsch” Braşov   Studiul urmăreşte investigarea şi...

Read more

Spune Nu drogurilor - tipuri de droguri …

Spune Nu drogurilor - tipuri de droguri - halucinogene

1.     Halucinogene   1. LSD - dietilamida acidului lisergic - este cel mai puternic drog halucinogen cunoscut, acţiunea sa apărând la doze extrem de mici (3-6 mg). LSD-ul în stare pură...

Read more