Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768

Paleta meseriilor proiect educational
Scris de mihaiela lazar   
Duminică, 08 Iunie 2014 16:42

PALETA MESERIILOR  - PROIECT EDUCAȚIONAL

 

Prof. Contescu Mihaela – Colegiul Tehnic Lazar Edeleanu și

Liceul Tehnologic 1 Mai Municipiul Ploiești

 

Succesul în viaţă, împlinirea, depinde de mai multe obiective, dar nu în ultimul rînd şi de realizarea individului din punct de vedere profesional, de interesul, plăcerea şi satisfacţia dată de profesia desfaşurată. Se poate vorbi de o profesie ideală ? Realitatea a demonstrat că nu există o profesie ideală la care poate aspira oricine, ci doar o profesie ideală pentru fiecare persoană, în functie de propria scară de valori, de trebuinţele, dorinţele, interesele, aptitudinile sale. Prin urmare, există pentru fiecare o profesie corespunzătoare potenţialului şi aspiraţiilor personale, precum şi cerinţelor sociale. Problema constă în modul în care reuşim să descoperim acest fapt, cum ajungem să cunoaştem profesia care ne place şi care ni se potriveşte cel mai bine, ce înseamnă o profesie corespunzătoare? Cum ajungem să facem ceea ce ne place? Cum ajungem performanţi într-un anumit domeniu profesional? Cum ajungem să ne “ facem un nume”? Sunt întrebări pe care fiecare adolescent, elev sau viitor absolvent de orice tip de şcoală  trebuie să şi  le adreseze la un moment dat.  Drumul profesional începe din şcoală, iar prin proiectul Paleta meseriilor dorim să identificăm şi să promovăm valorile diferitelor profesii pentru care sunt pregătiţi elevii în diversele şcoli participante în proiect.

Cuvinte cheie: meserie, elevi, profesie ideala, pregatire profesionala, schimb de experienta

 

Scopul proiectului:

v     promovarea valorilor diferitelor profesii pentru care şcoala îi pregăteşte pe adolescenţi prin identificarea şi acceptarea acestora în diversitatea lor, contribuind şi la socializarea celor implicaţi, precum şi la promovarea imaginii şcolilor implicate

Obiectivele specifice ale proiectului:

·        dezvoltarea interesului pentru descoperirea propriilor aptitudini prin identificarea acestora şi promovarea valorilor meseriei de chimist;

·        formarea gustului pentru frumos prin cunoaşterea valorilor artistice promovate prin activităţile de formare a viitorilor artişti;

·        dezvoltarea interesului pentru educaţie şi cultură prin promovarea valorilor avansate de pregătirea viitorilor dascăli;

·        facilitarea comunicării interpersonale şi a formării spiritului antreprenorial promovat de pregătirea viitorilor economişti;

·        cultivarea sentimentului patriotic şi identificarea valorilor promovate de şcoală în pregătirea viitorilor apărători ai ţării;

·        dezvoltarea interesului pentru pregătirea tehnică de calitate;

·        recunoaşterea multitudinii valorilor promovate de şcoală cu privire la specializările pentru care elevii sunt pregătiţi.

Grupul ţintă căruia i se adresează proiectul îl reprezintă elevii instituţiilor şcolare implicate, beneficiari fiind pe lângă aceştia şi profesorii, elevii de la alte şcoli şi licee, comunitatea

Durata proiectului (când începe şi când se termină): noiembrie 2012 – iunie 2013 cu posibilitatea prelungirii pe următorul an şcolar cu acordul tuturor părţilor.

a.       Activităţi propuse, în ordinea în care se vor desfăşura

1.      Lansarea proiectului şi a blogului/paginii web a proiectului, precum şi activitatea „Chimia de-a lungul vieţii” la Colegiul Tehnic „Lazăr Edeleanu”;

2.      „Arta – expresie a epocii, a omului” -  activităţi propuse de Liceul de Artă „Carmen Sylva” Ploieşti;

3.      „Azi în bancă, mâine la catedră” - activităţi propuse de Colegiul Naţional „Jean Monnet” Ploieşti;

4.      „Firma de exerciţiu” - activităţi propuse de Colegiul Economic „Virgil Madgearu” Ploieşti;

5.      „Semper Fidelis!”- activităţi propuse de Colegiul Militar Liceal „Dimitrie Cantemir” Breaza;

6.      „Echilibristică pe firul vieţii. Lumea muncii” - activităţi propuse de Liceul Tehnologic „1Mai” Ploieşti;

7.      „Poveste de succes – prezent şi viitor” - crearea standurilor finale, broşurii.

b.      Descrierea activitătii finale

·        Proiectul se va finaliza cu activitatea „Poveste de succes - prezent şi viitor” - alcătuirea unor standuri (reprezentative pentru şcolile participante) în curtea/holul Colegiului Tehnic “Lazăr Edeleanu”, distribuirea de pliante, vizitarea blogului şi realizarea unor cd-uri cu activităţile desfăşurate. Vor fi invitaţi oameni de succes din diferite domenii. Într-un cadru festiv vor fi înmânate diplome de participare tuturor elevilor şi profesorilor implicaţi în proiect, eveniment ce va fi urmat de activităţi distractive de socializare a elevilor şi profesorilor.

 

Bibliografie:

1.      Formular de aplicatie pentru proiectele ce vor fi cuprinse în Calendarul Activităţilor Educative 2012 – 2013

2.      Blogul proiectului: www.ctlemeseriamea.wordpress.com

Ultima actualizare în Luni, 16 Iunie 2014 17:15
 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Revista cu ISSN

Principiul lui Dirichlet (Principiul cut…

PRINCIPIUL LUI DIRICHLET (PRINCIPIUL CUTIEI) Prof. Hahui Maria Şcoala nr. 25, Galaţi   Principiul cutiei: ,,dacă repartizăm n+1 obiecte în n cutii atunci cel puţin doua obiecte vor fi în aceeaşi cutie”. Justificare:...

Read more

inscrierea candidatilor si disciplinele …

   CAPITOLUL II  Inscrierea candidatilor si disciplinele de concurs      Art. 3. -    (1) Cererile de inscriere la concursul pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate in unitatile de invatamant particular din invatamantul preuniversitar, potrivit...

Read more

Educatia socio emotionala la varsta pres…

EDUCAŢIA SOCIO-EMOŢIONALĂ LA VÂRSTA PREŞCOLARĂ Prof. înv. preşc DAN FLORINA, Grădiniţa cu PP nr. 19 Braşov Conceptul de educaţie socială şi emoţională în contextul actual Etimologic, cuvântul „educaţie” provine din latinescul...

Read more

Proba practica la concursul de ocuparea …

   ANEXA Nr. 6   la metodologie   PROBA PRACTICA din cadrul concursului pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate in unitatile de invatamant particular din invatamantul preuniversitar Disciplina Informatica si tehnologia informatiei      1. Realizarea...

Read more

Evaluarea formala si evaluarea informala

EVALUAREA FORMALĂ ȘI EVALUAREA INFORMALĂ   Prof. Nuți Gălețeanu Școala Gimnazială specială pentru Deficienți de auz „Sfânta Maria”- București   Evaluarea școlară este un act de valorizare ce intervine în viața elevilor. Dar așa cum...

Read more

Managementul prin obiective

MANAGEMENTUL PRIN OBIECTIVE   Prof. ec. Gr.I. Cîrcotă Roxana Liceul Tehnologic de Marină Galați   Rezumat Managementul prin obiective reprezintă cel mai larg utilizat sistem de planificare, luare de decizii şi control. Pentru ca managementul prin obiectve...

Read more

Managementul procesului instructiv educa…

MANAGEMENTUL PROCESULUI INSTRUCTIV-EDUCATIV LA CLASELE CU DEFICIENŢI DE VEDERE   Liliana Nacev, profesor psihopedagog Liceul Teoretic IRIS, Timişoara   Profesorul psihopedagog  trebuie să fie în măsură să ia în considerare nevoile specifice ale copilului...

Read more

Prevenirea esecului scolar prin tratarea…

PREVENIREA EŞECULUI ŞCOLAR PRIN TRATAREA DIFERENŢIATĂ A ELEVILOR   Înv. Gligor Dana Şcoala Gimnazială Vidra   Pentru asigurarea succesului în învăţare pentru toţi elevii, este necesară o educaţie diferenţiată, ceea ce presupune crearea situaţiilor...

Read more