Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768

Proiect educational Vreau sa fiu student
Sâmbătă, 08 Iunie 2013 14:09

PROIECT EDUCAŢIONAL ,,VREAU SĂ FIU STUDENT”

 

Prof. drd. Simion Rozaura

Liceul Pedagogic Regele Ferdinand

 

Rezumatul lucrării

Odată ajuns la vârsta majoratului, fiecare elev se gândeşte la viitorul său, încercând să facă alegerea optimă. Pentru aceasta, este important să opteze pentru facultatea care să îl ajute să îşi îndeplinească visul.

Prin realizarea acestui parteneriat educaţional se pune accent pe:

·         formarea şi dezvoltarea capacităţii de autocunoaştere;

·         stimularea motivaţiei învăţării continue în scopul dezvoltării propriei cariere;

·         formarea şi dezvoltarea capacităţii decizionale;

·         dezvoltarea abilităţii de informare privind cariera;

Cuvinte cheie: proiect, studenţi

 

Résumé

Une fois l'âge de la majorité atteint, chaque élève pense à son avenir, en essayant de faire le meilleur choix. Pour cela, il est important de choisir la faculté qui puisse l’aider à réaliser son rêve.

Par cet le partenariat éducatif l’accent est mis sur quelques aspects:

-Formation et développement des capacités de connaissance de soi;

-Motivation pour l’apprentissage continu en vue de développer leur carrière;

-Formation et développement de la capacité de décision;

-Développement de la capacité de s’informer en ce qui concerne la carrière;

Mots-clés: projet, étudiants 

 

Motto: ,,Întăriţi trupul vostru prin muncă şi mintea voastră prin studiu.” (Socrates)

 

Argument

Pregătirea profesională trebuie să permită oamenilor adaptarea la dinamica tehnologică şi socială. Profesorul trebuie să fie un organizator al situaţiilor educaţionale şi un element de legătură între elev şi societate, care mediază şi facilitează accesul la informaţie.

Parteneriatul educaţional se bazeză pe câteva principii:

·         abordarea problemelor din perspectiva elevilor;

·         manifestarea unei atitudini de sensibilitate faţă de nevoile şi interesele elevilor;

·         capacitatea de a dezbate aspecte privind perspectiva învăţării permanente;

 

Scopul proiectului:

·         informarea elevilor beneficiari cu privire la varietatea facultăţilor din cadrul Universităţii ,,Babeş – Bolyai” şi a ofertelor educaţionale ale acestora

·         desfăşurarea de activităţi care să permită pregătirea şi introducerea elevilor în mediul universitar

·         stimularea interesului şi a dorinţei pentru a urma o facultate

 

Obiective urmărite:

·         cunoaşterea instituţiilor şcolare universitare

·         cunoaşterea modului de organizare a diferitelor facultăţi

·         cunoaşterea ofertei educaţionale a facultăţilor din cadrul Universităţii ,,Babeş – Bolyai”

·         realizarea unui schimb de informaţii şi opinii despre problemelor abordate

·         îndrumarea elevilor în alegerea unei facultăţi

·         dezvoltarea capacităţii de adaptare la situaţii noi

·         îmbogăţirea experienţei personale

·         familiarizarea elevilor cu biblioteca judeţeană şi cu activităţile acesteia

·         stimularea interesului elevilor pentru a deveni abonaţii Blibliotecii Centrale Universitare ,, Lucian Blaga”

·         înţelegerea necesităţii sociale a pregătirii profesionale

 

Grup ţintă:

·         elevii clasei a X-a B, a XI-a A şi a XI-a B profil pedagogic, specializarea învăţători – educatoare, Liceul Pedagogic ,,Regele Ferdinand“

Durata proiectului: ianuarie 2013 – aprilie 2013

 

Modalităţí de realizare a obiectivelor:

·         Antrenarea elevilor

·         Stabilirea unui calendar de desfăşurare a activităţilor

 

Modalităţi de evaluare:

·         fotografii

·         discuţii colective

·         completarea unor chestionare

·         realizarea unor afişe, postere

·         portofoliu care să cuprindă activităţile desfăşurate în cadrul proiectului

 

Resurse umane implicate:

·         Directori

·         Cadre didactice din învăţământul universitar

·         Cadre didactice din învăţământul preuniversitar

·         Bibliotecari

·         Elevi

 

Rezultate aşteptate:

·         îmbogăţirea cunoştinţelor despre facultăţile existente în cadrul Universităţii ,,Babeş - Bolyai”

·         un număr cât mai mare de viitori studenţi

·         viitori ,,consumatori de lectură” în cadrul Bibliotecii Universitare ,,Lucian Blaga“

 

Activităţi planificate

·         ianuarie 2013 - ,,Centre Universitare din România”- discuţii preliminarii, completarea unor chestionare

– vizită la Universitatea ,,Babeş – Bolyai”, Extensia Sighetu-Marmaţiei, Facultatea de Geografie, Facultatea de Ştiinţe Economice şi de Gestiunea Afacerilor

·         februarie - ,,Pedagogi români contemporani” - activitate în colaborare cu Biblioteca Liceului Pedagogic ,, Regele Ferdinand ”

·         martie 2013 – Masa rotundă- prezentarea unor referate despre propriile opţiuni în alegerea facultăţii pe care o vor urma.

·         aprilie 2013 – vizită la Universitatea ,,Babeş – Bolyai”, Facultatea de Psihologie şi Ştiinţele Educaţiei, Cluj-Napoca

- vizită la Biblioteca Universitară ,,Lucian Blaga“, Cluj-Napoca

– evaluarea proiectului.

 

Bibliografie:

Muntean Ana, Psihologia dezvoltării umane, Editura Polirom, Iaşi, 2006

Chiş Vasile, Bocoş Muşata, Stan Criatian, Albulescu Ion, (coord.), Educaţia 21, Editura Casa Cărţii de Ştiinţă, Cluj-Napoca, 2005

Faure Edgar, A învăţa să fii, Editura Didactică şi Pedagogică, Bucureşti, 1974

Filimon Letiţia, (coord), Formare în profesia didactică, Editura Universităţii din Oradea, 2005

Ionescu Miron, (coord), Educaţia şi dinamica ei, Editura Tribuna Învăţământului, Bucureşti, 1998

 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Revista cu ISSN

Abordarea didactica a textului nonlitera…

ABORDAREA DIDACTICĂ A TEXTULUI NONLITERAR   Profesor Muşat Liliana Liceul Teoretic Nicolae Cartojan Giurgiu   În articolul propus am enumerate tipurile de texte nonliterare utilitare şi distractive şi am exeplificat pentru fiecrea tip de text....

Read more

Scoala Altfel activitati pentru clasele …

ACTIVITATEA NR. 1 CERCETĂŞIA ESTE ALTFEL! ESTE UN MOD DE VIAŢĂ!   Program Şcoala Altfel -  Activităţi   1.        Grupa de vârstă: tineriiii din clasele IX-XII 2.        Ariile de dezvoltare: fizic, intelectual, caracter, emoţional, social, spiritual 3.       ...

Read more

Fisa de observare a lectiei model

   ANEXA Nr. 5   la regulament   Fisa de observare a lectiei   - model -   Unitatea de invatamant: ....................................................................................................................................................... Data: .......................... Numele si functia cadrului didactic inspectat/asistat: ........................................................................................................... Specialitatea: ........................................................................................................................................................................ Clasa: ..............................................

Read more

Art_Game - Embedded Class of English

 GAME - EMBEDDED CLASSES OF ENGLISH AS A FOREIGN LANGUAGE   Prof. Simona Pisoi Colegiu Naţional Carol I, Craiova      In the last few years, there has been an emphasis on the development of...

Read more

Strategii didactice interactive evaluati…

STRATEGII DIDACTICE INTERACTIVE EVALUATIVE UTILIZATE ÎN CADRUL LECŢIILOR DE GEOGRAFIE   Profesor MIRON STELUŢA OTILIA Şcoala cu clasele I-VIII Movila Miresii, judeţul Brăila     Rezumat: Lucrarea prezintă exemple de stategii didactice interactive evaluative şi metode interactive...

Read more

Comunicare si relationare interpersonala…

COMUNICARE ŞI RELAŢIONARE INTERPERSONALĂ LA VÂRSTA PREȘCOLARĂ Prof. Elena Oana NECHITA Grădinița cu Program Prelungit ”Micul Prinț” Baia Mare Relaţiile interpersonale reprezintă cadrul, contextul...

Read more

Amprenta alternativelor educationale asu…

AMPRENTA ALTERNATIVELOR EDUCAŢIONALE ASUPRA ELEVULUI Institutor Anton Simona Marinela Şcoala cu clasele I-VIII nr. 2, Vorniceni, jud. Botoşani     Moto:’’Daţi-mi un peşte şi voi mânca azi, învăţaţi-mă să pescuiesc şi voi avea ce mânca...

Read more

Rolul noilor tehnologii informationale a…

ROLUL NOILOR TEHNOLOGII INFORMAŢIONALE ASUPRA PROCESELOR EDUCAŢIONALE   Prof. Răzvan Diaconu-Popovici   Societatea contemporană a fost caracterizată ca o lume digitală sau o reţea în care noile tehnologii mass-media sunt vectori de dezvoltare socială...

Read more