Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Proiect educational Vreau sa fiu student
Sâmbătă, 08 Iunie 2013 14:09

PROIECT EDUCAŢIONAL ,,VREAU SĂ FIU STUDENT”

 

Prof. drd. Simion Rozaura

Liceul Pedagogic Regele Ferdinand

 

Rezumatul lucrării

Odată ajuns la vârsta majoratului, fiecare elev se gândeşte la viitorul său, încercând să facă alegerea optimă. Pentru aceasta, este important să opteze pentru facultatea care să îl ajute să îşi îndeplinească visul.

Prin realizarea acestui parteneriat educaţional se pune accent pe:

·         formarea şi dezvoltarea capacităţii de autocunoaştere;

·         stimularea motivaţiei învăţării continue în scopul dezvoltării propriei cariere;

·         formarea şi dezvoltarea capacităţii decizionale;

·         dezvoltarea abilităţii de informare privind cariera;

Cuvinte cheie: proiect, studenţi

 

Résumé

Une fois l'âge de la majorité atteint, chaque élève pense à son avenir, en essayant de faire le meilleur choix. Pour cela, il est important de choisir la faculté qui puisse l’aider à réaliser son rêve.

Par cet le partenariat éducatif l’accent est mis sur quelques aspects:

-Formation et développement des capacités de connaissance de soi;

-Motivation pour l’apprentissage continu en vue de développer leur carrière;

-Formation et développement de la capacité de décision;

-Développement de la capacité de s’informer en ce qui concerne la carrière;

Mots-clés: projet, étudiants 

 

Motto: ,,Întăriţi trupul vostru prin muncă şi mintea voastră prin studiu.” (Socrates)

 

Argument

Pregătirea profesională trebuie să permită oamenilor adaptarea la dinamica tehnologică şi socială. Profesorul trebuie să fie un organizator al situaţiilor educaţionale şi un element de legătură între elev şi societate, care mediază şi facilitează accesul la informaţie.

Parteneriatul educaţional se bazeză pe câteva principii:

·         abordarea problemelor din perspectiva elevilor;

·         manifestarea unei atitudini de sensibilitate faţă de nevoile şi interesele elevilor;

·         capacitatea de a dezbate aspecte privind perspectiva învăţării permanente;

 

Scopul proiectului:

·         informarea elevilor beneficiari cu privire la varietatea facultăţilor din cadrul Universităţii ,,Babeş – Bolyai” şi a ofertelor educaţionale ale acestora

·         desfăşurarea de activităţi care să permită pregătirea şi introducerea elevilor în mediul universitar

·         stimularea interesului şi a dorinţei pentru a urma o facultate

 

Obiective urmărite:

·         cunoaşterea instituţiilor şcolare universitare

·         cunoaşterea modului de organizare a diferitelor facultăţi

·         cunoaşterea ofertei educaţionale a facultăţilor din cadrul Universităţii ,,Babeş – Bolyai”

·         realizarea unui schimb de informaţii şi opinii despre problemelor abordate

·         îndrumarea elevilor în alegerea unei facultăţi

·         dezvoltarea capacităţii de adaptare la situaţii noi

·         îmbogăţirea experienţei personale

·         familiarizarea elevilor cu biblioteca judeţeană şi cu activităţile acesteia

·         stimularea interesului elevilor pentru a deveni abonaţii Blibliotecii Centrale Universitare ,, Lucian Blaga”

·         înţelegerea necesităţii sociale a pregătirii profesionale

 

Grup ţintă:

·         elevii clasei a X-a B, a XI-a A şi a XI-a B profil pedagogic, specializarea învăţători – educatoare, Liceul Pedagogic ,,Regele Ferdinand“

Durata proiectului: ianuarie 2013 – aprilie 2013

 

Modalităţí de realizare a obiectivelor:

·         Antrenarea elevilor

·         Stabilirea unui calendar de desfăşurare a activităţilor

 

Modalităţi de evaluare:

·         fotografii

·         discuţii colective

·         completarea unor chestionare

·         realizarea unor afişe, postere

·         portofoliu care să cuprindă activităţile desfăşurate în cadrul proiectului

 

Resurse umane implicate:

·         Directori

·         Cadre didactice din învăţământul universitar

·         Cadre didactice din învăţământul preuniversitar

·         Bibliotecari

·         Elevi

 

Rezultate aşteptate:

·         îmbogăţirea cunoştinţelor despre facultăţile existente în cadrul Universităţii ,,Babeş - Bolyai”

·         un număr cât mai mare de viitori studenţi

·         viitori ,,consumatori de lectură” în cadrul Bibliotecii Universitare ,,Lucian Blaga“

 

Activităţi planificate

·         ianuarie 2013 - ,,Centre Universitare din România”- discuţii preliminarii, completarea unor chestionare

– vizită la Universitatea ,,Babeş – Bolyai”, Extensia Sighetu-Marmaţiei, Facultatea de Geografie, Facultatea de Ştiinţe Economice şi de Gestiunea Afacerilor

·         februarie - ,,Pedagogi români contemporani” - activitate în colaborare cu Biblioteca Liceului Pedagogic ,, Regele Ferdinand ”

·         martie 2013 – Masa rotundă- prezentarea unor referate despre propriile opţiuni în alegerea facultăţii pe care o vor urma.

·         aprilie 2013 – vizită la Universitatea ,,Babeş – Bolyai”, Facultatea de Psihologie şi Ştiinţele Educaţiei, Cluj-Napoca

- vizită la Biblioteca Universitară ,,Lucian Blaga“, Cluj-Napoca

– evaluarea proiectului.

 

Bibliografie:

Muntean Ana, Psihologia dezvoltării umane, Editura Polirom, Iaşi, 2006

Chiş Vasile, Bocoş Muşata, Stan Criatian, Albulescu Ion, (coord.), Educaţia 21, Editura Casa Cărţii de Ştiinţă, Cluj-Napoca, 2005

Faure Edgar, A învăţa să fii, Editura Didactică şi Pedagogică, Bucureşti, 1974

Filimon Letiţia, (coord), Formare în profesia didactică, Editura Universităţii din Oradea, 2005

Ionescu Miron, (coord), Educaţia şi dinamica ei, Editura Tribuna Învăţământului, Bucureşti, 1998

 

Revista cu ISSN

Rolurile profesorului in managementul cl…

ROLURILE PROFESORULUI ÎN MANAGEMENTUL CLASEI DE ELEVI         Profesor Coman Valentina Liceul Tehnologic Constantin Brâncuși, Pitești   Rezumat: Articolul îşi propune evidențierea rolurilor cel mai des întâlnite în relația cu clasa de elevi Cuvinte cheie: rol,...

Read more

FRUMOSUL

FRUMOSUL – FENOMEN ESTETIC DE BAZÃ ŞI CATEGORIE CENTRALÃ A ESTETICII   prof. Lazar Mihaiela Liceul de Artã „Ioan Sima” Zalãu     Frumosul reprezintã un fenomen complex deosebit de fluid si prin urmare greu...

Read more

GHID PRACTIC - continuare

Lazar Mihaiela   GHID PRACTIC AL AUTOFORMARII MANAGERIALE A PROFESORULUI (continuare)     5. Managementul comunicarii § Retineti ca deprinderile de comunicare eficienta se dobandesc si se perfectioneaza continuu § Inainte de a comunica un mesaj, anticipati...

Read more

Metode - stimularea creativitatii

STRATEGII DIDACTICE MODERNE DE STIMULARE A CREATIVITÃŢII ELEVILOR ÎN CADRUL ORELOR DE LIMBA ŞI LITERATURA ROMÂNÃ   Institutor Anton Simona Marinela Şcoala cu clasele I-VIII nr.2 Vorniceni, Judetul Botosani     Având în vedere...

Read more

Rolul familiei in relatia scoala comunit…

ROLUL FAMILIEI ÎN RELAŢIA ŞCOALĂ-COMUNITATE   Înv. Marc Aurica, Şcoala Gimnazială Câmpeni, jud. Alba    Educaţia este o acţiune la care îşi dau concursul şcoala, familia, întreaga societate. Colaborarea între toţi factorii educaţionali,...

Read more

Modalitati de integrare a optionalului e…

MODALITĂȚI DE INTEGRARE A OPȚIONALULUI EDUCAȚIE PENTRU SĂNĂTATE ÎN CADRUL ORELOR DE BIOLOGIE Prof. Cosma Camelia Liceul de Artă “Ioan Sima” Zalău Educaţia şcolară urmăreşte prin întregul ei proces anumite finalităţi,...

Read more

Politici europene privind invatarea pe t…

POLITICI EUROPENE PRIVIND ÎNVĂȚAREA PE TOT PARCURSUL VIEȚII Prof. Alexandra Pepelea Liceul Teoretic „Vasile Alecsandri”, Iaşi În domeniul major al educației, Uniunea Europeană a înțeles că succesul înseamnă asumarea responsabilității...

Read more

Imigrantii din Italia

STUDIU DE CAZ: IMIGRANŢII DIN ITALIA   Profesor Manole Irina Liceul Teoretic „Miron Costin” Paşcani, judeţul Iaşi   Rezumat: Imigranţii sunt o parte componentă a fenomenului migraţional, ei reprezintă forţa activă care stimulează creşterea economică,...

Read more