|
|
Specializari invatamantul special |
Joi, 27 Septembrie 2012 00:00 |
ANEXA Nr. 12
la metodologie
SPECIALIZARI
care confera dreptul de a ocupa posturi didactice/catedre in invatamantul special, fara sa mai fie necesar un stagiu atestat de pregatire teoretica si practica in educatie speciala, efectuat separat, in afara pregatirii initiale
1. Absolventii cu diploma ai invatamantului superior, avand inscrisa pe diploma de absolvire/licenta una din specializarile: psihopedagogie speciala, psihopedagogie, psihologie, pedagogie, pedagogie sociala, pedagogie speciala, psihosociologie, filosofie-istorie (absolventi ai promotiilor 1978-1994), absolventii cu diploma ai colegiilor pedagogice cu specializarile educator de psihopedagogie speciala sau educator si psihopedagogie speciala, absolventii cu diploma ai scolilor postliceale care pregatesc invatatori-educatori pentru invatamant special si ai liceelor pedagogice, precum si absolventii ciclului II de studii universitare de masterat in domeniile psihologie sau stiintele educatiei, in concordanta cu Centralizatorul pentru invatamant special, pot ocupa posturi didactice/catedre in invatamantul special, conform Centralizatorului, fara sa mai fie necesar un stagiu atestat de pregatire teoretica si practica in educatie speciala efectuat separat, in afara pregatirii initiale.
2. Absolventii invatamantului superior care au parcurs in formarea initiala cursuri de psihopedagogie speciala sau in domeniul educatiei speciale de cel putin 56 de ore ori absolventi ai scolilor postliceale cu profil pedagogic, specializarea invatator/educatoare, care au parcurs in formarea initiala un curs de psihopedagogie speciala sau in domeniul educatiei speciale de cel putin 36 de ore, pot ocupa posturi didactice/catedre in invatamantul special, in concordanta cu Centralizatorul, fara sa mai fie necesar un stagiu atestat de pregatire teoretica si practica in educatie speciala efectuat separat, in afara pregatirii initiale.
Articole asemanatoare relatate:
Articole asemanatoare mai vechi:
|
|
STUDIU PSIHOLOGIC PRIVIND PREGĂTIREA ELEVILOR
Profesor învăţământ primar Postolică Steluţa,
Şcoala Gimnazială Nr. 2 Piatra - Neamţ
Încă de la apariţia şi... Read more
DEBUTUL REUȘIT AL FIECĂREI ZILE DE ȘCOALĂ – ÎNTÂLNIREA DE DIMINEAȚĂ
Prof. Marc Aurica
Școala Gimnazială Câmpeni
Această modalitate de debut a fiecărei zile de școală pornește... Read more
JOCURI DE CUNOAșTERE PENTRU COPII
Popica Cristina, profesor învățământ primar
Școala Gimnazială “Mihail Sadoveanu” Întorsura Buzăului
Prezentul material conține 6 jocuri care se pot aplica cu succes la clasele primare, la începutul orei... Read more
GENEZA UNOR FRAZEOLOGISME ROMÂNEŞTI
Lorincz Cristina
profesor Liceul de Arte Plastice, Braşov
Rezumat: Articolul prezintă geneza unor frazeologisme româneşti, pornind de la explicarea termenului, etimologie şi ajungând la exemplificarea unora. Articolul subliniază de... Read more
ROMÂNII DE PESTE HOTARE
- studiu de caz -
Prof. Dimitriu Alina
Grup Şcolar Agricol Alexandria, jud. Teleorman
Câti români stiu cã alfabetul latin a fost folosit mai întâi într-o lucrare în aromânã?... Read more
METODELE PREDĂRII MATEMATICII
Prof. Popa Crina Diana
Școala Gimnazială Hășmaș, jud. Arad
Metodica predării matematicii este o disciplină de tranziție între matematică, pedagogie și psihologie.... Read more
STUDY ON EXPRESSING PRESENT AND PAST ROUTINE IN ENGLISH
Prof. Simona PISOI
Colegiul Naţional Carol I, Craiova
SUMMARY
English has no single verb expressing habitual aspect. Instead, habitual behaviour is indicated in various ways,... Read more
RECUPERAREA RĂMÂNERII ÎN URMĂ LA MATEMATICĂ
Profesor Copaciu Georgeta Cătălina
Şcoala Generală Moeciu de Jos, Jud. Braşov
Cum putem proceda cu elevii care manifestă dificultăţi în învăţare la matematică şi au... Read more
Direcţionează 2% din impozit
pentru Asociaţia Profesorilor din România
Direcţionează 2% din impozitul tău pe venit pentru susţinerea acţiunilor şi programelor coordonate de Asociaţia Profesorilor din România!
Această donaţie nu costă…
Viata de student
Pentru studentii noi veniti in Bucuresti trebuie sa fie un soc total primul contact cu capitala, mai ales daca provin dintr-un mediu linistit, de la tara sau din…
IMAGINEA ȘCOLII ÎN COMUNITATE
Prof. STAN CRISTINA
Școala Gimnazială „C.Giurescu” Chiojdu, jud. Buzău
Comunitatea locală a fost învestită cu dreptul și responsabilitatea de a se autoadministra sub aspectul resurselor locale și al priorităților,… Ordin pentru aprobarea Metodologiei privind dobandirea automata a calitatii de conducator de doctorat in Romania pentru persoanele care au obtinut aceasta calitate in statele membre ale Uniunii Europene, ale Spatiului…
ROLUL LECTURII ÎN DEZVOLTAREA PERSONALITÃŢII COPILULUI
CÃLÃTORIE SPRE INIMÃ ŞI MINTE ...
Prof. Popescu Ileana - Alina (limba si literatura românã)
Şcoala”Arhitect T. T. Socolescu”, com. Pãulesti, Judetul Prahova
Literatura – „scop absolut…
REGULAMENT DE ORGANIZARE A ACTIVITĂȚILOR
CUPRINSE ÎN CALENDARUL ACTIVITĂȚILOR EDUCATIVE, ȘCOLARE ȘI EXTRAȘCOLARE
În plan european, iniţiativa promovării activităţii educative extraşcolare aparţine Consiliului Europei, prin Comitetul de Miniştri, care şi-a concretizat demersurile…
DREPTUL LA NEFERICIRE
DUMITRU TALVESCU
Liliana Terziu a editat 6 volume de poezie până acum și este la primul volum de eseuri. Acest volum de…
ÎNVĂȚAREA PRIN PROIECTE
Iosifescu Cristina Corina – profesor informatică
Liceul Tehnologic “Petre Ionescu Muscel” Domnești – Argeș
Tehnologia modernă ocupă din ce în ce mai mult loc atât în viața noastră,…
Promovabilitatea la examenul naţional de acordare a definitivării
în învăţământ (sesiunea 2012) - înainte de soluţionarea contestaţiilor
Luni, 23 iulie, au fost afişate rezultatele obţinute de cei 5.464 candidaţi care au…
|
|