Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Specializari invatamantul special
Joi, 27 Septembrie 2012 00:00

   ANEXA Nr. 12
  la metodologie

 

SPECIALIZARI
care confera dreptul de a ocupa posturi didactice/catedre in invatamantul special, fara sa mai fie necesar un stagiu atestat de pregatire teoretica si practica in educatie speciala, efectuat separat, in afara pregatirii initiale

 

   1. Absolventii cu diploma ai invatamantului superior, avand inscrisa pe diploma de absolvire/licenta una din specializarile: psihopedagogie speciala, psihopedagogie, psihologie, pedagogie, pedagogie sociala, pedagogie speciala, psihosociologie, filosofie-istorie (absolventi ai promotiilor 1978-1994), absolventii cu diploma ai colegiilor pedagogice cu specializarile educator de psihopedagogie speciala sau educator si psihopedagogie speciala, absolventii cu diploma ai scolilor postliceale care pregatesc invatatori-educatori pentru invatamant special si ai liceelor pedagogice, precum si absolventii ciclului II de studii universitare de masterat in domeniile psihologie sau stiintele educatiei, in concordanta cu Centralizatorul pentru invatamant special, pot ocupa posturi didactice/catedre in invatamantul special, conform Centralizatorului, fara sa mai fie necesar un stagiu atestat de pregatire teoretica si practica in educatie speciala efectuat separat, in afara pregatirii initiale.

2. Absolventii invatamantului superior care au parcurs in formarea initiala cursuri de psihopedagogie speciala sau in domeniul educatiei speciale de cel putin 56 de ore ori absolventi ai scolilor postliceale cu profil pedagogic, specializarea invatator/educatoare, care au parcurs in formarea initiala un curs de psihopedagogie speciala sau in domeniul educatiei speciale de cel putin 36 de ore, pot ocupa posturi didactice/catedre in invatamantul special, in concordanta cu Centralizatorul, fara sa mai fie necesar un stagiu atestat de pregatire teoretica si practica in educatie speciala efectuat separat, in afara pregatirii initiale.

 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Revista cu ISSN

Rezultate examenul de definitivat 2012

Promovabilitatea la examenul naţional de acordare a definitivării în învăţământ (sesiunea 2012) - înainte de soluţionarea contestaţiilor   Luni, 23 iulie, au fost afişate rezultatele obţinute de cei 5.464 candidaţi care au...

Read more

Contractul colectiv de munca unic la niv…

CONTRACT COLECTIV DE MUNCA UNIC LA NIVEL DE SECTOR DE ACTIVITATE INVATAMANT PREUNIVERSITAR   A fost semnat Contractul Colectiv de Munca unic la nivel de sector de activitate invatamant preuniversitar, negociat si semnat...

Read more

Lecturi obligatorii pentru clasa a VIII-…

Lecturi obligatorii pentru clasa a VIII-a   Literatura română Mihai Eminescu Poezii Lucian Blaga Poemele luminii (selectiv) Nichita Stănescu O viziune a sentimentelor (selectiv) Tudor Arghezi Cuvinte potrivite(selectiv) Ioan Slavici Nuvele Gala Galaction Nuvele şi povestiri Fănuş Neagu Dincolo de nisipuri Mihail Sadoveanu Baltagul Francisc Munteanu Prinţesa din Şega Vasile Alecsandri Chiriţa în...

Read more

Importanta si rolul literaturii pentru c…

IMPORTANȚA  ȘI ROLUL LITERATURII PENTRU COPII ÎN FORMAREA PERSONALITĂȚII PREȘCOLARULUI Prof. înv. preșc. Ivașcu Celestina Școala Gimnazială Petrești, Dâmbovița Basmele sunt foarte atractive pentru cei mici. De-a lungul timpului ele...

Read more

Sesiune speciala la examenul de bacalaur…

SESIUNEA SPECIALĂ LA EXAMENUL DE BACALAUREAT PENTRU ELEVII COMPONENŢI AI LOTURILOR OLIMPICE     Colegiul Naţional Pedagogic „Ştefan cel Mare" şi Colegiul Tehnic de Comunicaţii „Nicolae Vasilescu - Karpen" din Bacău vor găzdui, în perioada 19...

Read more

Sistemul de invatamant din Romania

SISTEMUL DE INVATAMANT DIN ROMANIA   Sistemul de invatamant reprezinta principalul subsistem al sistemului de educatie, care se refera la organizarea institutionala a invatamantului. In cadrul sistemului de invatamant sunt reunite institutiile specializate...

Read more

Metode activ participative folosite in p…

METODE ACTIV-PARTICIPATIVE FOLOSITE ÎN PREDAREA MATEMATICII Ievuţa Mirela Nicoleta - profesor Şcoala Gimnazială ,,Ion Buteanu” Buceş ,,Un elev nu este un vas pe care trebuie să-l umpli, ci o flacară pe...

Read more

Cresterea calitatii educatiei si formari…

CREŞTEREA CALITĂŢII EDUCAŢIEI ŞI FORMĂRII PRIN NOILE TEHNOLOGII INFORMAŢIONALE ŞI DE COMUNICARE   Mirela Frunzeanu, profesor pentru învăţământul primar, Mark Twain International School, loc. Voluntari, jud. Ilfov   Rezumat Contextul de dezvoltare a sistemului educaţional...

Read more