Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Mai multi candidati la examenul de definitivare in invatamant 2013
Joi, 07 Februarie 2013 15:52

Mai mulţi candidaţi înscrişi în 2013

pentru examenul de definitivare în învăţământ

 

În perioada 4 - 25 ianuarie, s-au înscris pentru examenul naţional de definitivare în învăţământ 8.537 de candidaţi, dintre care au fost validaţi 8.335.
Comparativ cu anul 2012, se observă o creştere a numărului de înscrişi cu 27%. Astfel, în 2012, numărul candidaţ
ilor înscrişi a fost de numai 6.537, dintre care au fost acceptaţi pentru susţinerea examenului 6.114.
Creşterea din 2013 este datorată, în mare parte, scăderii vechimii minime necesare la catedră, de la 2 ani la 1 an.


Cei mai mulţi candidaţi care doresc să susţină examenul de definitivat în acest an provin segmentul de vârstă 20-25 de ani (33,5%), fiind urmaţi de cei cu vârste între 26-30 de ani (28%).

În baza Metodologiei pentru organizarea şi desfăşurarea examenului naţional de definitivare în învăţământ, aprobată prin OMECTS 6193/13.11.2012, candidaţii vor avea de trecut două inspecţii la clasă şi o probă scrisă. Inspecţiile se vor realiza până la data de 20 iunie şi constituie criteriu eliminatoriu. Candidaţii trebuie să obţină cel puţin media 8 la inspecţii pentru a putea accede la proba scrisă, care se va desfăşura în data de 18 iulie. De asemenea, un alt criteriu pentru a se califica în proba finală îl reprezintă şi stagiul de predare de cel puţin un an la catedră.
 

Subiectele şi baremele pentru examenul scris sunt realizate de către Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare (CNEE). Modele de subiecte şi bareme vor fi postate la pe pagina web dedicată, http://definitivat.edu.ro, şi vor fi utilizate în programele pentru pregătirea debutanţilor, desfăşurate de Casele Corpului Didactic.
 

Afişarea rezultatelor se va face pe 23 iulie, iar înregistrarea contesaţiilor şi transmiterea acestora la centrele de evaluare se va realiza în intervalul 23-24 iulie. În perioada 25-26 iulie vor fi soluţionate contestaţiile, iar rezultatele finale vor fi disponibile în data de 27 iulie.
Biroul de presă, www.edu.ro

 

Revista cu ISSN

Stilurile de invatare

STILURILE DE ÎNVĂȚARE   Profesor Nae Mihaela Liceul Tehnologic Constantin Brâncuși, Pitești               Rezumat: Articolul îşi propune identificarea avantajelor cunoașterii stilurilor de învǎțare proprii fiecǎrui elev.       Cuvinte cheie: abilitǎți, elevi, stil de învǎțare.   Conform ultimelor descoperiri ale...

Read more

Proba practica la concursul de ocuparea …

   ANEXA Nr. 6   la metodologie   PROBA PRACTICA din cadrul concursului pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate in unitatile de invatamant particular din invatamantul preuniversitar Disciplina Informatica si tehnologia informatiei      1. Realizarea...

Read more

Dezvoltarea gandirii critice

DEZVOLTAREA GÂNDIRII CRITICE                                                                               Prof. Alina Preduț, Turda, Județul Cluj               În societatea contemporană, invazia tehnologiei  si multitudinea activităţilor extraşcolare reprezintă un impediment în calea actului de lectură. Aceasta reprezintă pentru mulţi...

Read more

Reprezentarea Romaniei in cadrul proiect…

EDUCAŢIA GLOBALĂ  - REPERE METODOLOGICE -       REPREZENTAREA ROMÂNIEI  ÎN CADRUL PROIECTULUI ·        2001 – participarea la Seminarul internaţional de Educaţie globală – Strasburg, Franţa; ·        2001 – iniţierea vizitelor de studiu şi experienţă...

Read more

Standarde profesionale in predarea limbi…

STANDARDE PROFESIONALE ÎN PREDAREA LIMBII ŞI LITERATURII ROMÂNE ÎN GIMNAZIU   Prof. Panait Alina, Şcoala „George Emil Palade” – Buzău               Standardele profesionale reprezintă un ansamblu de aştepări şi cerinţe, explicit formulate, referitoare...

Read more

Munca independenta si jocurile didactice…

MUNCA INDEPENDENTĂ ŞI JOCURILE DIDACTICE, ÎN CICLUL PRIMAR înv. Marc Aurica Școala Gimnazială Cîmpeni Activitatea independentă a elevilor constituie deopotrivă mijloc şi scop al demersului didactic. Din acest punct de vedere,...

Read more

The Learner Centered Model Of Teaching A…

THE LEARNER-CENTERED MODEL OF TEACHING AND LEARNING                                                         Prof. Popescu Mihaela Colegiul Tehnic Mătăsari, Gorj     The learner-centered model of teaching and learning is the method emphasizing the goal of the current teaching...

Read more

Documente consilierul educativ coordonat…

Documentele consilierului educativ / coordonatorului de proiecte  si programe educative scolare si extrascolare   Afla care sunt documentele necesare pentru consilierul educativ / coordonatorul de proiecte si programe educative scolare si extrascolare.   Documente necesare pentru...

Read more