Mai multi candidati la examenul de definitivare in invatamant 2013 |
Joi, 07 Februarie 2013 15:52 |
Mai mulţi candidaţi înscrişi în 2013
pentru examenul de definitivare în învăţământ
În perioada 4 - 25 ianuarie, s-au înscris pentru examenul naţional de definitivare în învăţământ 8.537 de candidaţi, dintre care au fost validaţi 8.335.
Comparativ cu anul 2012, se observă o creştere a numărului de înscrişi cu 27%. Astfel, în 2012, numărul candidaţilor înscrişi a fost de numai 6.537, dintre care au fost acceptaţi pentru susţinerea examenului 6.114. Creşterea din 2013 este datorată, în mare parte, scăderii vechimii minime necesare la catedră, de la 2 ani la 1 an.
Cei mai mulţi candidaţi care doresc să susţină examenul de definitivat în acest an provin segmentul de vârstă 20-25 de ani (33,5%), fiind urmaţi de cei cu vârste între 26-30 de ani (28%).
În baza Metodologiei pentru organizarea şi desfăşurarea examenului naţional de definitivare în învăţământ, aprobată prin OMECTS 6193/13.11.2012, candidaţii vor avea de trecut două inspecţii la clasă şi o probă scrisă. Inspecţiile se vor realiza până la data de 20 iunie şi constituie criteriu eliminatoriu. Candidaţii trebuie să obţină cel puţin media 8 la inspecţii pentru a putea accede la proba scrisă, care se va desfăşura în data de 18 iulie. De asemenea, un alt criteriu pentru a se califica în proba finală îl reprezintă şi stagiul de predare de cel puţin un an la catedră.
Subiectele şi baremele pentru examenul scris sunt realizate de către Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare (CNEE). Modele de subiecte şi bareme vor fi postate la pe pagina web dedicată, http://definitivat.edu.ro, şi vor fi utilizate în programele pentru pregătirea debutanţilor, desfăşurate de Casele Corpului Didactic.
Afişarea rezultatelor se va face pe 23 iulie, iar înregistrarea contesaţiilor şi transmiterea acestora la centrele de evaluare se va realiza în intervalul 23-24 iulie. În perioada 25-26 iulie vor fi soluţionate contestaţiile, iar rezultatele finale vor fi disponibile în data de 27 iulie.
Biroul de presă, www.edu.ro
Articole asemanatoare mai vechi:
|
Adaugă comentariu
|
Rezultate titularizare 2012
Afla rezultatele de la concursul pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor declarate vacante/rezervate in unitatile de invatamant preuniversitar 2012 (rezultate titularizare 2012).
Read more

INTUIŢIA ÎN CICLUL GIMNAZIAL
Andrei Roxana, profesor
Grup Şcolar “Gheorghe Asachi”, Galaţi
Odată cu trecerea la gimnaziu, intuiţia evoluează către abstract, adică obiectele se pot înlocui cu desene sau scheme, materialul intuitiv venind... Read more
CÂMPURI LEXICO-SEMANTICE
STUDIU DE SPECIALITATE
Profesor Andra Elena Diaconu
Profesor de limba și literatura română,
Școala Gimnazială Fitionești, județul Vrancea
Termenul câmp a fost introdus în lingvistică în prima parte a secolului al... Read more
PERTURBĂRI ÎN COMUNICAREA DIDACTICĂ
Prof.Pavel-Surlaru Adriana-Cristina
Colegiul Economic Buzău
Comunicarea didactică, ca şi comunicarea generală interumană, este supusă unor perturbări numeroase şi... Read more
ÎNVĂȚAREA ACTIVĂ
Prof. înv. primar Vaida Ioana-Alina,
Liceul Tehnologic nr 1 Gîlgau
Învățarea activă este metoda cea mai utilizată de către cadrele didactice în activitatile centrate pe elevi.
Cuvinte cheie: Învățare,... Read more
ÎNVĂŢĂMÂNTUL PROFESIONAL DIN ROMÂNIA – UN NOU ÎNCEPUT
Şeptelean Florina Elvira,
doctorand Universitatea Babeş-Bolyai, Cluj-Napoca
„Meseria este brăţară de aur”, spunea un vechi proverb românesc, iar în zilele noastre instruirea şi transmiterea... Read more
PERSONALITĂŢI CULTURALE IANCANE INTERBELICE
Profesor Miron Steluţa Otilia
Şcoala Gimnazială Movila Miresii, judeţul Brăila
Oraşul Ianca se află în partea central – vestică a judeţului Brăila, în Câmpia Brăilei, cele mai apropiate oraşe... Read more
STUDIU DE SPECIALITATE
SCURT ISTORIC AL ALGEBREI LINIARE
Prof. Stancu Magdalena Ioana
Liceul Voievodul Mircea Târgovişte
Algebra liniară este ramura matematicii care studiază vectorii, spaţiile vectoriale (numite... Read more
Principalele activitati si documente care vor sta
in atentia coordonatorilor de centre metodice/sefilor de comisii metodice
La inceputul fiecarui semestru, coordonatorii de centre metodice, sefii de cercuri pedagogice/ sefii de comisii metodice…
DEBUTUL REUȘIT AL FIECĂREI ZILE DE ȘCOALĂ – ÎNTÂLNIREA DE DIMINEAȚĂ
Prof. Marc Aurica
Școala Gimnazială Câmpeni
Această modalitate de debut a fiecărei zile de școală pornește…
CHARLES GOUNOD ŞI DOCTORUL FAUST
Prof. Gloria Ghidiceanu
Şcoala Gimnazială Mihai Viteazul, Craiova
Charles Gounod s-a născut la Paris, la 17 iunie 1818, fiu al unor artişti (tatăl pictor şi gravor, mama… EDUCAŢIA ÎNTR-UN CONTEXT INTERCULTURAL
Instit. Elena Grigore,
C.N. “Fraţii Buzeşti”, Craiova, Dolj
REZUMAT
Educaţia se referă la includerea în structurile învăţământului a copiilor, pentru a oferi un climat favorabil dezvoltării armonioase şi cât mai… STUDY ON SUBJECTIVITY AND FEMINISM
IN VIRGINIA WOOLF’S THE NEW DRESS
Part II
Prof. Delia Ilona Cristea
Colegiul Naţional Elena Cuza, Craiova
It is through the searching for a language…
CUNOAŞTEREA PROFILULUI PSIHOPEDAGOGIC ŞI FIZIC
AL ŞCOLARULUI MIC
Prof. înv. primar: DOBREA MONICA,
Şcoala Gimnazială „Emil Racoviţă” Oneşti, jud. Bacău
Moto: „Omul îşi poate lua cunoştinţele numai de la om. Aşa, bazinul se… MANUALELE ALTERNATIVE – MIJLOACE DIDACTICE ALE PROFESORULUI DE AZI
Prof. Budurean Corina
Colegiul Tehnic „Traian Vuia”, Oradea
Articolul urmăreşte o prezentare a rolului pe care îl are manualul, ca mijloc didactic,… STRATEGII MODERNE DE ABORDARE ÎN EDUCAŢIE
Profesor învăţământ preşcolar Negrea Cristina
Grădiniţa cu Program Prelungit “Constantin Brâncuşi” Tg-Jiu
Funcţia principală a ciclului primar este aceea instrumentală de a forma elevilor capacităţi…
VIOLENŢA ÎN ŞCOALĂ - MODALITĂŢI DE PREVENIRE
Profesor Aurelia Nae
Şcoala „George Poboran”, Slatina, Olt
Violenţa în şcoală este o realitate pe care n-o putem nega şi nici neglija. Lucrul cel…
|