Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Experienta la Montpallier
Joi, 08 Aprilie 2010 00:00

EXPERIENŢĂ LA MONTPELLIER

 

 

Prof. Burghiu Marta Cristiana,

Şcoala gimnazială nr. 12, Galaţi

 

 

 

Cursul de formare continuă pentru profesorii de limba franceză, care a avut loc la Montpellier, în Franţa, anul trecut, în luna iulie, a reprezentat o experienţă de neuitat, în timpul căreia am relaţionat cu profesori de limba franceză din peste cincisprezece ţări francofone, ocazie cu care am dobândit anumite competenţe, în funcţie de modulele la care am participat, sub atenta îndrumare a domnilor profesori francezi.

 

 În perioada 06.07.2009 - 17.07.2009, în Franţa, în oraşul Montpellier, la Institut Européen de Français a avut loc stagiul de formare continuă pentru profesori sub titlul Stage de perfectionnement pour professeurs européens de francais: Innover pour motiver, stagiu la care am participat prin obţinerea unui grant Comenius, acţiunea Mobilităţi individuale. Cursul a adunat profesori de limba franceză din peste zece ţări francofone, înlesnind stabilirea unor relaţii profesionale fructuoase.

În cadrul acestui stagiu am avut deosebita plăcere de a lucra cu formatori precum doamna profesor Saliha Ouldyerou, coordonatoarea pedagogică, Inka Maas, Céline Ledoux, Anne Igual, Melody Beltran, Sophie Latour, Laure Maugeais, Magali Justice, persoane comunicative, deschise la nou, care ne-au transmis cunoştinţele necesare în vederea unor activităţi practice de perfecţionare a competenţelor diverse lingvistice, de expresie şi înţelegere orală şi scrisă, plecând de la diferitele materiale şi documente autentice, de tip audio, video.

Astfel, interacţiunea de grup şi activităţile frontale au dus la fluiditate şi încredere în utilizarea limbii, la o îmbogăţire a registrelor de limbă şi la o achiziţionare a competenţelor specifice recente, impuse de Cadrul Comun European de Referinţă. Printre acestea se numără: achiziţionarea noilor metodologii de predare-învăţare, achiziţionarea ultimelor variante stilistice a limbii contemporane, metode de utilizare a instrumentului informativ-Internetul, precum şi comunicarea în contactul cotidian cu locuitorii nativi.

Toate aceste competenţe au fost înscrise de doamnele profesori formatori într-un document numit Mobilitatea Europass, document european normalizat care furnizează detaliile şi rezultatele exprimate în termenii competenţelor sau rezultatelor academice, obţinute de către o persoană, oricare i-ar fi vârsta, nivelul de studii sau situaţia profesională, în cursul unei perioade petrecute într-un alt stat european.

În urma acestei experienţe frumoase şi inovatoare, elevul este cel care a beneficiat de multitudinea de noutăţi în procesul de învăţare, dar şi de materiale de tipul albumelor de civilizaţie şi istorie, de cărţi şi enciclopedii, de caiete de lucru, cd-uri şi dvd-uri, pliante şi alte materiale de informare, pe care le-am procurat prin participarea la prezentări de carte ale Editurilor Clé International, Didier, care au avut loc în curtea Institului European din Montpellier.

Aşa experienţă este de dorit în fiecare an, în care programul Comenius dispune de resursele financiare pentru pregătirea personalului didactic.

 

Bibliografie:

Bourgeois René, Eurin Simone, La France des régions, PUG, Grenoble, 2001

www.anpcdefp.ro

http://europass.cedefop.europa.eu/europass/home/vernav/InformationOn/EuropassMobility.csp

http://www.imef.fr/


Ultima actualizare în Miercuri, 07 Aprilie 2010 22:15
 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Revista cu ISSN

Importanta orelor de educatie fizica in …

IMPORTANŢA ORELOR DE EDUCAŢIE FIZICĂ ÎN ŞCOALĂ Prof. Ed. fizică Lazăr Răzvan Şcoala Gimnazială “Anghel Saligny” Focşani, Vrancea Educaţia fizică din...

Read more

TARAMURI MIORITICE: SUNTEM ROMANI!

TÃRÂMURI MIORITICE: SUNTEM ROMÂNI!   Prof. Popescu Ileana - Alina Şcoala „Arhitect T. T. Socolescu”, com Pãulesti, jud. Prahova     Profesorul de limba si literatura românã se izbeste de cele mai multe...

Read more

Invatarea prin cooperare

INVATAREA PRIN COOPERARE                                                                                                                 Prof. Stan Cristina Scoala Gimnaziala Basca-Chiojdului, jud. Buzau   Una dintre temele abordate frecvent de catre teoreticienii si practicienii educatiei o reprezinta invatarea prin cooperare.            Propunem aceasta tema de reflectie ca...

Read more

Probleme geografice

PROBLEME GEOGRAFICE   Profesor Miron Steluţa Otilia Şcoala cu clasele I-VIII Movila miresii, judeţul Brăila     Rezumat: Promovarea interdisciplinarităţii constituie un element definitoriu al progresului cunoaşterii. Copiii nu tebuie educaţi pentru lumea de azi, deoarece...

Read more

LicArt 2011

Clubul Nouă ne pasă! şi Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului    organizează a 10-a ediţie a Festivalului Naţional de Arte pentru Liceeni LicArt 2011 -secţiunile poezie, fotografie şi teatru-   Regulament LicArt   La concurs pot participa...

Read more

ABORDAREA METODELOR ACTIV-PARTICIPATIVE

O PLEDOARIE PENTRU ABORDAREA METODELOR ACTIV-PARTICIPATIVE LA CLASÃ   Înv. Damian Liliana Şcoala cu clasele I-VIII Vãdeni, Jud. Brãila     Activitatea de instruire a elevilor care se desfãsoarã în scoalã tinde spre o formã optimalã...

Read more

Medalii la olimpiada internationala de s…

Patru medalii pentru elevii romani la Olimpiada Internationala de Stiinte ale Pamantului din Argentina   Olimpicii romani participanti la a VI-a editie a  Olimpiadei Internationale de Stiinte ale Pamantului (International Earth Science Olympiad...

Read more

Raportul dintre evaluare predare si inva…

RAPORTUL DINTRE EVALUARE, PREDARE ȘI ÎNVĂȚARE Profesor: Vasilache Paraschiva Școala Gimnazială „ Șt. O. Iosif ” Tecuci Rezumat: Evalurea școlară reprezintă o componentă foarte importantă a activității didactice. Profesorul, elevul sau...

Read more