Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Experienta la Montpallier
Joi, 08 Aprilie 2010 00:00

EXPERIENŢĂ LA MONTPELLIER

 

 

Prof. Burghiu Marta Cristiana,

Şcoala gimnazială nr. 12, Galaţi

 

 

 

Cursul de formare continuă pentru profesorii de limba franceză, care a avut loc la Montpellier, în Franţa, anul trecut, în luna iulie, a reprezentat o experienţă de neuitat, în timpul căreia am relaţionat cu profesori de limba franceză din peste cincisprezece ţări francofone, ocazie cu care am dobândit anumite competenţe, în funcţie de modulele la care am participat, sub atenta îndrumare a domnilor profesori francezi.

 

 În perioada 06.07.2009 - 17.07.2009, în Franţa, în oraşul Montpellier, la Institut Européen de Français a avut loc stagiul de formare continuă pentru profesori sub titlul Stage de perfectionnement pour professeurs européens de francais: Innover pour motiver, stagiu la care am participat prin obţinerea unui grant Comenius, acţiunea Mobilităţi individuale. Cursul a adunat profesori de limba franceză din peste zece ţări francofone, înlesnind stabilirea unor relaţii profesionale fructuoase.

În cadrul acestui stagiu am avut deosebita plăcere de a lucra cu formatori precum doamna profesor Saliha Ouldyerou, coordonatoarea pedagogică, Inka Maas, Céline Ledoux, Anne Igual, Melody Beltran, Sophie Latour, Laure Maugeais, Magali Justice, persoane comunicative, deschise la nou, care ne-au transmis cunoştinţele necesare în vederea unor activităţi practice de perfecţionare a competenţelor diverse lingvistice, de expresie şi înţelegere orală şi scrisă, plecând de la diferitele materiale şi documente autentice, de tip audio, video.

Astfel, interacţiunea de grup şi activităţile frontale au dus la fluiditate şi încredere în utilizarea limbii, la o îmbogăţire a registrelor de limbă şi la o achiziţionare a competenţelor specifice recente, impuse de Cadrul Comun European de Referinţă. Printre acestea se numără: achiziţionarea noilor metodologii de predare-învăţare, achiziţionarea ultimelor variante stilistice a limbii contemporane, metode de utilizare a instrumentului informativ-Internetul, precum şi comunicarea în contactul cotidian cu locuitorii nativi.

Toate aceste competenţe au fost înscrise de doamnele profesori formatori într-un document numit Mobilitatea Europass, document european normalizat care furnizează detaliile şi rezultatele exprimate în termenii competenţelor sau rezultatelor academice, obţinute de către o persoană, oricare i-ar fi vârsta, nivelul de studii sau situaţia profesională, în cursul unei perioade petrecute într-un alt stat european.

În urma acestei experienţe frumoase şi inovatoare, elevul este cel care a beneficiat de multitudinea de noutăţi în procesul de învăţare, dar şi de materiale de tipul albumelor de civilizaţie şi istorie, de cărţi şi enciclopedii, de caiete de lucru, cd-uri şi dvd-uri, pliante şi alte materiale de informare, pe care le-am procurat prin participarea la prezentări de carte ale Editurilor Clé International, Didier, care au avut loc în curtea Institului European din Montpellier.

Aşa experienţă este de dorit în fiecare an, în care programul Comenius dispune de resursele financiare pentru pregătirea personalului didactic.

 

Bibliografie:

Bourgeois René, Eurin Simone, La France des régions, PUG, Grenoble, 2001

www.anpcdefp.ro

http://europass.cedefop.europa.eu/europass/home/vernav/InformationOn/EuropassMobility.csp

http://www.imef.fr/


Ultima actualizare în Miercuri, 07 Aprilie 2010 22:15
 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Revista cu ISSN

Le jardin monument vivant pedagogie du p…

LE JARDIN MONUMENT VIVANT. PÉDAGOGIE DU PATRIMOINE DES JARDINS EN EUROPE.    Profesor Alexie Cristina Colegiul Tehnic Ion Mincu, Slatina     Entre 21 et 25 Février 2012, j'ai eu la chance de participer à un...

Read more

Discursul public ca modalitate de dezvol…

DISCURSUL PUBLIC CA MODALITATE DE DEZVOLTARE A PERSONALITĂŢII ŞI APTITUDINILOR ELEVULUI   Prundeanu Ciprian, Profesor Limba Engleză, Liceul Teoretic „Grigore Moisil” Timişoara   Rezumat: Dezbaterea şi discursul public sunt modalităţi extrem de utile în...

Read more

Educatia pentru toleranta necesara in in…

EDUCAŢIA PENTRU TOLERANŢĂ NECESARĂ ÎN ÎNVĂȚĂMÂNTUL PRIMAR   Prof. înv. primar Tőes Dumitrița-Nicoleta, Școala Gimnazială Răstolița, jud. Mureș               Referatul conține necesitatea integrării educației pentru toleranță în școală, educarea elevilor în spiritul toleranței...

Read more

Planificare model pentru geografie clasa…

Planificare model pentru geografie clasa a IV-a   Incepand cu anul scolar 2011-2012, Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului a oferit pentru prima data tuturor cadrelor didactice modele de planificari calendaristice. Iata...

Read more

Formarea notiunilor elementare necesare …

FORMAREA NOŢIUNILOR ELEMENTARE NECESARE STUDIERII GEOGRAFIEI ÎN CICLUL GIMNAZIAL   Profesor Miron Steluţa Otilia Şcoala Gimnazială Movila Miresii, judeţul Brăila     Rezumat: Achiziţionarea noţiunilor elementare de geografie se face pe tot parcursul ciclului primar, mai accentuat...

Read more

Cunoasterea profilului psihopedagogic si…

CUNOAŞTEREA PROFILULUI PSIHOPEDAGOGIC ŞI FIZIC AL ŞCOLARULUI MIC         Prof. înv. primar: DOBREA MONICA, Şcoala Gimnazială „Emil Racoviţă” Oneşti, jud. Bacău   Moto: „Omul îşi poate lua cunoştinţele numai de la om. Aşa, bazinul se...

Read more

Test geografie clasa a XII-a

Test geografie – clasa a XII-a     I. Precizaţi trei deosebiri şi o asemănare între clima Europei Atlantice şi clima Europei Mediteraneene. Comparaţia se poate referi la factorii genetici ai climei, tipul de...

Read more

Stilurile de invatare

STILURILE DE ÎNVĂȚARE   Profesor Nae Mihaela Liceul Tehnologic Constantin Brâncuși, Pitești               Rezumat: Articolul îşi propune identificarea avantajelor cunoașterii stilurilor de învǎțare proprii fiecǎrui elev.       Cuvinte cheie: abilitǎți, elevi, stil de învǎțare.   Conform ultimelor descoperiri ale...

Read more