Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Cadrul asigurarii calitatii, politici si proceduri, CEAC
Miercuri, 15 Septembrie 2010 16:16

CADRUL ASIGURĂRII CALITĂŢII

POLITICI ŞI PROCEDURI

 

 

O politică este o descriere cuprinzătoare care precizează în mod clar ce anume doreşte să realizeze un furnizor de EDUCAŢIE ŞI FORMARE PROFESIONALĂ în fiecare domeniu. Toţi membrii personalului trebuie să înţeleagă foarte bine politicile furnizorului de EDUCAŢIE ŞI FORMARE PROFESIONALĂ, dar nu le vor folosi zi de zi în cadrul activităţii lor.

 

Este important ca politicile elaborate să fie uşor de citit, de înţeles şi de pus în aplicare.  Toate politicile trebuie să conţină un număr de referinţă şi data la care au fost actualizate ultima oară.

 

Politicile se pot împărţi în şase secţiuni de bază:

Enunţul politicii care prezintă în termeni generali angajamentul asumat;

Scopul politicii în care se precizează motivele elaborării politicii respective; 

Aria de cuprindere a politicii în care se precizează la cine şi la ce referă politica respectivă;

Procedura explică în ce mod este pusă în aplicare politica în activitatea zilnică;

Bibliografia în care sunt enumerate orice formulare sau manuale legate de politica respectivă;

Asigurarea Calităţii prezintă când este monitorizată şi analizată politica respectivă şi de către cine.

 

În timp ce politicile prezintă intenţia furnizorului de EDUCAŢIE ŞI FORMARE PROFESIONALĂ, procedurile spun ce anume face furnizorul pentru a îşi pune în practică intenţia. Instrucţiunile de lucru precizează cu exactitate în ce mod va fi implementată procedura de către membrii personalului. Cea mai simplă formă de procedură este diagrama.

 

 

 

Elaborarea unei proceduri

 

Paşii prezentaţi în continuare îi vor ajuta pe furnizorii de EDUCAŢIE ŞI FORMARE PROFESIONALĂ  în elaborarea propriilor proceduri:

Numele procedurii

Scurtă prezentare a procedurii

Consultarea membrilor personalului care vor pune în practică procedura

Verificarea diagramei (pentru a ne asigura că are sens)

Este nevoie de instrucţiuni de lucru?

Cum se încadrează diagrama în experienţa generală a elevului?

Cum va fi monitorizată procedura pentru a vedea dacă este pusă în aplicare?

Cine va efectua monitorizarea?

Cât de des va fi analizată procedura?

Cine va efectua această analiză?

 

 

 

 

Exemplu de procedură

 

Titlu                                                                                                                                        ___

 

Scop                                                                                                                            ___

 

                                                                                                                                                ___

 

                                                                                                                                                ___

 

                                                                                                                                                ___

 

Aria de cuprindere                                                                                                                 ___

 

                                                                                                                                                ___

 

                                                                                                                                                ___

 

                                                                                                                                                ___

 

Responsabilităţi                                                                                                                      ___

 

                                                                                                                                                ___

 

                                                                                                                                                ___

 

Procedură                                                                                                                               ___

 

                                                                                                                                                ___

 

                                                                                                                                                ___

 

                                                                                                                                                ___

 

                                                                                                                                                ___

 

                                                                                                                                                ___

 

                                                                                                                                                ___

 

Documente                                                                                                                             ___

 

                                                                                                                                                ___

 

                                                                                                                                                ___

 

 

 

 

Ultima actualizare în Miercuri, 26 Ianuarie 2011 17:12
 

Revista cu ISSN

Materiale educationale gratuite disponib…

Materiale educationale gratuite disponibile prin programele internationale Junior Achievement 2011-2012   Junior Achievement Romania va invita sa beneficiati de oportunitatile participarii in programele JA 2011 - 2012, care ofera profesorilor participanti noi...

Read more

Importanta creativitatii in procesul de …

IMPORTANŢA CREATIVITĂŢII ÎN PROCESUL DE ÎNVĂŢARE A MATEMATICII ÎN GIMNAZIU   Copaciu Georgeta Cătălina  prof. Şcoala Generală Moeciu de Jos, Jud. Braşov     Prin învăţarea creativă trebuie să reuşim să facem din fiecare copil un...

Read more

Cum redactezi raspunsurile cerintelor in…

CUM REDACTEZI RĂSPUNSURILE CERINŢELOR ÎNTR-O SITUAŢIE DE EXAMEN Profir Ana-Maria Profesor de Limba şi Literatura română Şcoala Gimnazială Jitia, Com. Jitia. Jud. Vrancea   În condiţiile Evaluării Naţionale, obţinerea performanţei şcolare depinde, în mare...

Read more

Metodologie privind constituirea profeso…

Corpul profesorilor mentori se constituie la nivelul inspectoratelor scolare judetene/Inspectoratului Scolar al Municipiului Bucuresti si cuprinde cadrele didactice care detin functia didactica de profesor mentor si coordoneaza efectuarea stagiului practic...

Read more

Ziua Sigurantei pe Internet competitie n…

Ziua Sigurantei pe Internet - competitie nationala   Pe data de 5 februarie 2013 se va desfasura Ziua Sigurantei pe Internet 2013, eveniment de anvergura europeana desfasurat anual sub egida retelei europene “INSAFE” – European Safer...

Read more

Scoala parintilor un mijloc de imbunatat…

STUDIU- „ŞCOALA PĂRINŢILOR” - UN MIJLOC DE ÎMBUNĂTĂŢIRE A CALITĂŢII ÎN ÎNVĂŢĂMÎNTUL PREUNIVERSITAR înv. Marc Aurica, Școala Gimnazială Cîmpeni "Spune-mi și o să uit. Arată-mi și poate n-o să-mi amintesc. Implică-mă...

Read more

Educatie si vulnerabilitate sociala

EDUCAŢIE ŞI VULNERABILITATE SOCIALĂ   Prof. Răzvan Diaconu-Popovici   Abstract Înţelegerea proceselor educaţionale din societatea românească contemporană este o necesitate în condiţiile producerii unor fenomene sociale de vulnerabilizare şi marginalizare a tinerilor absolvenţi care se...

Read more

Comunicare si discurs didactic

COMUNICARE ŞI DISCURS DIDACTIC   Prof. Surdu Alina-Daniela Liceul Tehnologic Alexandru Vlahuță Șendriceni   Nimic nu poate fi cunoscut cu adevărat înainte de a trece în semne; nu există cunoaştere fără semne şi nici semne...

Read more