Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Cadrul asigurarii calitatii, politici si proceduri, CEAC
Miercuri, 15 Septembrie 2010 16:16

CADRUL ASIGURĂRII CALITĂŢII

POLITICI ŞI PROCEDURI

 

 

O politică este o descriere cuprinzătoare care precizează în mod clar ce anume doreşte să realizeze un furnizor de EDUCAŢIE ŞI FORMARE PROFESIONALĂ în fiecare domeniu. Toţi membrii personalului trebuie să înţeleagă foarte bine politicile furnizorului de EDUCAŢIE ŞI FORMARE PROFESIONALĂ, dar nu le vor folosi zi de zi în cadrul activităţii lor.

 

Este important ca politicile elaborate să fie uşor de citit, de înţeles şi de pus în aplicare.  Toate politicile trebuie să conţină un număr de referinţă şi data la care au fost actualizate ultima oară.

 

Politicile se pot împărţi în şase secţiuni de bază:

Enunţul politicii care prezintă în termeni generali angajamentul asumat;

Scopul politicii în care se precizează motivele elaborării politicii respective; 

Aria de cuprindere a politicii în care se precizează la cine şi la ce referă politica respectivă;

Procedura explică în ce mod este pusă în aplicare politica în activitatea zilnică;

Bibliografia în care sunt enumerate orice formulare sau manuale legate de politica respectivă;

Asigurarea Calităţii prezintă când este monitorizată şi analizată politica respectivă şi de către cine.

 

În timp ce politicile prezintă intenţia furnizorului de EDUCAŢIE ŞI FORMARE PROFESIONALĂ, procedurile spun ce anume face furnizorul pentru a îşi pune în practică intenţia. Instrucţiunile de lucru precizează cu exactitate în ce mod va fi implementată procedura de către membrii personalului. Cea mai simplă formă de procedură este diagrama.

 

 

 

Elaborarea unei proceduri

 

Paşii prezentaţi în continuare îi vor ajuta pe furnizorii de EDUCAŢIE ŞI FORMARE PROFESIONALĂ  în elaborarea propriilor proceduri:

Numele procedurii

Scurtă prezentare a procedurii

Consultarea membrilor personalului care vor pune în practică procedura

Verificarea diagramei (pentru a ne asigura că are sens)

Este nevoie de instrucţiuni de lucru?

Cum se încadrează diagrama în experienţa generală a elevului?

Cum va fi monitorizată procedura pentru a vedea dacă este pusă în aplicare?

Cine va efectua monitorizarea?

Cât de des va fi analizată procedura?

Cine va efectua această analiză?

 

 

 

 

Exemplu de procedură

 

Titlu                                                                                                                                        ___

 

Scop                                                                                                                            ___

 

                                                                                                                                                ___

 

                                                                                                                                                ___

 

                                                                                                                                                ___

 

Aria de cuprindere                                                                                                                 ___

 

                                                                                                                                                ___

 

                                                                                                                                                ___

 

                                                                                                                                                ___

 

Responsabilităţi                                                                                                                      ___

 

                                                                                                                                                ___

 

                                                                                                                                                ___

 

Procedură                                                                                                                               ___

 

                                                                                                                                                ___

 

                                                                                                                                                ___

 

                                                                                                                                                ___

 

                                                                                                                                                ___

 

                                                                                                                                                ___

 

                                                                                                                                                ___

 

Documente                                                                                                                             ___

 

                                                                                                                                                ___

 

                                                                                                                                                ___

 

 

 

 

Ultima actualizare în Miercuri, 26 Ianuarie 2011 17:12
 

Revista cu ISSN

Avaritia - un vechi motiv literar

AVARIŢIA - UN VECHI MOTIV LITERAR                                                                                                     prof. Rodica Ioana Obreja  Colegiul de Ştiinţe „Grigore Antipa” Braşov     Acest articol prezintă un vechi motiv literar, avariţia,din clasicisam până la realism, prin prezentarea câtorva personaje...

Read more

Masuri pentru revenirea si evitarea acci…

METODOLOGIA ORGANIZĂRII ŞI DESFĂŞURĂRII ACTIVITĂŢILOR DE EDUCAŢIE FIZICĂ ŞI SPORT ÎN ÎNVĂŢĂMÂNTUL PREUNIVERSITAR      CAPITOLUL V   MĂSURI PENTRU PREVENIREA ŞI EVITAREA ACCIDENTELOR ÎN TIMPUL ACTIVITĂŢILOR DE EDUCAŢIE FIZICĂ ŞI SPORT   Art.21. Prevenirea şi evitarea accidentelor...

Read more

Trecere in revista a textelor semnificat…

PARTEA III Trecere în revistă a textelor semnificative SF pentru copii şi adolescenţi   Introducere Toţi partenerii în proiect au fost rugaţi să selecteze 10-20 de texte SF pentru copii şi adolescenţi care au...

Read more

Studiul evolutiei procesoarelor

STUDIUL EVOLUŢIEI PROCESOARELOR   Prof. Farkas Ana Maria Colegiul Tehnic de Transporturi Braşov   1. Primele procesoare Apariţia procesoarelor desktop începe în 1993, odatã cu apariţia primului Pentium. Primul model disponibil rula la o frecvenţă de...

Read more

Metode alternative de evaluare la matema…

METODE ALTERNATIVE DE EVALUARE LA MATEMATICĂ Prof. GARCEA FLORIN CATALIN ŞCOALA GENERALĂ NR. 1 – MOTRU Acest articol prezintă metodele alternative de evaluare, care...

Read more

Oportunitati Qdays

Oportunități Qdays Qdays Educational este reprezentantul oficial în România pentru EF Education First, lider mondial în educație internațională și una dintre cele mai mari companii private de învățământ din lume. Înființată...

Read more

Tipuri de turism din comuna nanesti jude…

TIPURI DE TURISM DIN COMUNA NĂNEŞTI - JUDEŢUL VRANCEA   Prof. Ciobotaru Ana-Maria Şcoala Gimnazială Măicăneşti   Rezumat: Comuna Năneşti este situată în partea de sud-est a judeţului Vrancea pe malul drept al Siretului în plină...

Read more

Fisa de evaluare proiecte educative extr…

FIŞĂ DE EVALUARE A PROIECTELOR EDUCATIVE  EXTRAŞCOLARE PENTRU CALENDARUL ACTIVITĂŢILOR EDUCATIVE, NAȚIONALE ȘI INTERNAȚIONALE 2012     Proiect: Instituţia: Buget (total şi solicitat): Punctaj final:   Evaluator 1 (nume şi semnătură): Evaluator 2 (nume şi semnătură): Evaluator 3 (nume...

Read more