Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Debutul reusit al fiecarei zile de scoala intalnirea de dimineata
Scris de administrator   
Miercuri, 08 Iunie 2016 14:35

DEBUTUL REUȘIT AL FIECĂREI ZILE DE ȘCOALĂ – ÎNTÂLNIREA DE DIMINEAȚĂ

Prof. Marc Aurica

Școala Gimnazială Câmpeni

Această modalitate de debut a fiecărei zile de școală pornește de la ideea de realizare a unui climat afectiv deschis, ce încorporează valori utile ce pun baza creării unei comunități de elevi responsabili și protectori, cărora să le pese și care să-și dezvolte atitudini, competențe sociale și emoționale. De fapt, întâlnirea de dimineață contribuie la închegarea colectivului în întregul său, elevi și cadre didactice, are menirea de a deschide sufletul copiilor, de ai apropia. Crearea unei atmosfere destinse la începutul zilei îi determină pe elevi să fie mai activi, le stimulează curiozitatea, îi încurajează să-și exprime propriile gânduri, să ia atitudine, să-și ajute aproapele, să fie mai toleranți, să-i asculte și să-i respecte pe ceilalți.

Rolul pe care fiecare școlar îl are în această activitate de debut a zilei îi determină să resimtă valoarea personal și să fie predispuși la toleranță, acceptare, simpatie, înțelegere. Toate acestea însă depind în mare măsură și de entuziasmul și atitudinea pozitivă, cooperantă a dascălului pe parcursul activității, așa cum spunea G. C. Longinescu “Toată taina unei lecții bune, stă în căldura sufletului. Trebuie să zbârnâie sufletul dascălului ca să răsune strunele din sufletul școlarului”.

Fiecare zi de școală își are importanța ei pentru un copil. Orice zi începe cu o dimineață, orice întâlnire cu un salut, iar orice salut poate fi un mesaj pentru întreaga zi. Toate acestea vin să evidențieze rolul stimulativ al întâlnirii de dimineață. Din ceea ce copilul de azi învață, poate adultul de mâine nu-și va aminti totul, ci printre cele rememorate cu plăcere se va afla modul în care dascălul i-a răspuns la salut, felul în care i-a zâmbit sau cum și-a împărtășit sentimentele cu colegii de clasă.

Această modalitate de debut a fiecărei zile de școală pornește de la ideea de realizare a unui climat afectiv deschis, ce încorporează valori utile ce pun baza creării unei comunități de elevi responsabili și protectori, cărora să le pese și care să-și dezvolte atitudini, competențe sociale și emoționale. De fapt, întâlnirea de dimineață contribuie la închegarea colectivului în întregul său, elevi și cadre didactice, are menirea de a deschide sufletul copiilor, de ai apropia. Crearea unei atmosfere destinse la începutul zilei îi determină pe elevi să fie mai activi, le stimulează curiozitatea, îi încurajează să-și exprime propriile gânduri, să ia atitudine, să-și ajute aproapele, să fie mai toleranți, să-i asculte și să-i respecte pe ceilalți.

Pentru ca această activitate să-și atingă scopul propus, este recomandat să fie respectate următoarele:

- elevii să se așeze în cerc, ceea ce le permite să se vadă unii cu alții, nefiind nimeni în față sau în spate. Cadrul didactic va fi și el parte a cercului

- activitatea să aibă o durată de 20-30 de minute, în funcție de vârsta copiilor

- să aibă structura: salutul, împărtășirea cu ceilalți, activitatea de grup și mesajul zilei (noutățile zilei).

- să fie stabilite și respectate anumite reguli, împreună cu copii, în funcție de vârstă și nevoile grupului.

Fiecare etapă a întâlnirii de dimineață are un rol important în derularea întregii activități și contribuie la reușita acesteia. Salutul poate fi un simplu “Bună dimineața” din partea dascălului și propagat apoi în cerc. Dar pe parcurs pot fi folosite saluturi distractive, atrăgătoare, respectuoase și mobilizatoare. Se poate completa cu o urare prilejuită de un eveniment din viața unui elev a școlii.

Împărtășirea cu ceilalți e bine să fie realizată astfel încât copiii să fie pe rând, în centrul atenției. Poate fi desemnat “omul zilei”, care, stand în fața celorlalți să-și împărtășească gândurile și sentimentele, abordând subiecte importante pentru ei.

Activitatea de grup poate cuprinde activități tematice cu toată clasa în grupuri mai mici, jocuri de cuvinte, exerciții de matematică distractivă, jocuri în perechi, cântece. Toate acestea vor fi scurte, energice, plăcute și distractive.

La “noutățile zilei, știrea zilei sau mesajul zilei” se va comunica ce este mai interesant și mai important pentru aceea zi, stabilindu-se un mesaj care să-i coordoneze spre îndeplinirea obiectivelor propuse.

Rolul pe care fiecare școlar îl are în această activitate de debut a zilei îi determină să resimtă valoarea personal și să fie predispuși la toleranță, acceptare, simpatie, înțelegere. Toate acestea însă depind în mare măsură și de entuziasmul și atitudinea pozitivă, cooperantă a dascălului pe parcursul activității, așa cum spunea G. C. Longinescu “Toată taina unei lecții bune, stă în căldura sufletului. Trebuie să zbârnâie sufletul dascălului ca să răsune strunele din sufletul școlarului”.

Bibliografie:

  1. Revista “Învățământul primar” nr 1-3/2006, Editura Miniped, București

  2. Revista “Învățământul primar” nr 1-2/2005, Editura Miniped, București

  3. Revista “Didactica”, nr 8 – septembrie, octombrie / 2009, Editura Didactica Publishing House, București

  4. Ionescu, Mihaela, Managementul clasei, Ed. Humanitas, București, (2003)

  5. Bane, Colleen, Bună dimineața!Mă bucur că ești aici, Manualul cadrului didactic pentru Întâlnirea de dimineață, Centrul pentru Educație și Dezvoltare Profesională, București, (2004)

 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Revista cu ISSN

Cititi ascultand

CITIŢI ASCULTÂND   Şandor Călin Ionel, prof. limba engleză Lic. Teologic Penticostal + Col. Tehnic „Aurel Vlaicu” Baia Mare   Cărţile în general sunt prezente în viaţa fiecăruia la un moment sau altul. Cărţile audio...

Read more

Pe aici nu se trece

PE AICI NU SE TRECE! Prof. înv. primar Dobrea Monica Şcoala Gimnazială „Emil Racoviţă” Oneşti, jud. Bacău Motto: „Fiecare petic de pământ îşi are istoria lui, dar trebuie să tragi...

Read more

Evaluarea copiilor cu CES

EVALUAREA COPIILOR CU CES   Prof. înv. primar Răvășel Oana – Cătălina, Școala cu clasele I-VIII Doba     Dizabilitatea face parte din experienţa umană, fiind o dimensiune a umanităţii. Ea este cea mai puternică...

Read more

Studiul compatibilitatii electromagnetic…

Studiul compatibilitatii electromagnetice in sisteme electrice

STUDIUL COMPATIBILITĂŢII ELECTROMAGNETICE ÎN SISTEME ELECTRICE     Prof. Drd. Ing. LILIANA CÎMPAN, Colegiul Tehnic „Iuliu Maniu” Şimleu Silvaniei     Rezumat             Activităţile umane, dar în mod special activitatea industrială, dau naştere la numeroase forme de poluare a...

Read more

Rolul aplicatiilor practice la orele de …

Rolul aplicAŢiilor practice la orele de matematică Studiu de specialitate   Profesor Simona Bucurenciu Liceul Tehnologic „Gh. M. Costin”, Constanța   Aplicațiile practice ale matematicii sunt aproape absente în predarea acestei materii. Ca urmare a apărut...

Read more

Meseria de a fi parinte

MESERIA DE A FI PĂRINTE …   Prof. Gabriela Gorgan Şcoala Gimnazială Petriş, Bistriţa Năsăud   Trebuie să ne examinam felul de a gândi, conştiinţa şi comportamentul dacă dorim să auzim apelul care ne invită...

Read more

Medalii si premii speciale la Olimpiada …

Unsprezece medalii şi două premii speciale la Olimpiada Internaţională Pluridisciplinară Tuymaada 2012   Olimpicii români au repurtat un nou succes la a XVIII-a ediţie a Olimpiadei Internaţionale Pluridisciplinare Tuymaada desfăşurată în perioada 12-20...

Read more

stiluri de invatare_inteligente multiple…

STILURI DE INVÃŢARE ŞI INTELIGENŢE MULTIPLE ÎN PREDAREA LIMBII ENGLEZE   Prof. Simona Pisoi Colegiul National Carol I, Craiova     Reforma învãtãmântului românesc se realizeazã sub semnul unei noi conceptii cu privire la pregãtirea elevilor, impusã...

Read more