Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


De ce_step by step
Sâmbătă, 08 Mai 2010 17:56

DE CE “STEP BY STEP”?

 

 

                                           Înv. Roatiș Alina Camelia

 

 

                Step by Step este o metodă alternativă de educație a copiilor bazată pe datele psihologiei științifice a dezvoltării copilului și vizează cultivarea tuturor calităților potențiale ale acestuia.

               În acest sistem alternativ de învățare educația este individualizată ,copilul învață prin descoperire în interacțiunea sa cu mediul. În plus copilul descoperă efectele și mijloacele colaborării și negocierii în locul unei competiții pe criterii standard.

 

              Programa școlară este aceeași cu cea din sistemul tradițional. Capacitățile de adaptare dobândite în cadrul unei clase “Step by Step” îl va ajuta pe copil să depașeasca și rigorile învațământului tradițional, deci acesta se va adapta pe parcursul școlarizarii într-o clasă obișnuită.

              Într-o clasă “Step by Step” învățarea se desfașoară pe centre de activitate. Principala deprindere pe care elevii o învață este munca în echipă, colaborarea. O clasă “Step by Step”arată altfel decât una tradiționala: începând de la mobilier adecvat centrelor de activitate, materiale personalizate( calendarul lunii, panou 100 de zile de școală, agenda zilei, etc) la scaunul autorului, unde copilul își expune propriile idei, experiențele,noutățile, rezolvările în fața colegilor.

               O clasă “Step by Step” are doi învațători, fapt ce constituie un mare avantaj pentru a facilita învățarea si înțelegerea completă a sarcinilor propuse, în ritmul copilului.

 

               Evaluarea se realizează prin mai multe modalități: la scaunul autorului, prin mapa cu lucrări, și în caiete speciale prin competențe de evaluare.

              Programul unei zile începe cu întâlnirea de dimineața, activitate ce “deschide mintea și sufletul copilului” și continuă cu activitățile la centre. Vă invităm să vizitați o clasă “Step by Step”, ca să puteți să decideți și să aflați mult mai multe lucruri interesante!     

                                                                     

“Predarea orientată după necesitățile copilului”, Kate Burke Walsh, 1999

 

 


Articole asemanatoare mai vechi:

Ultima actualizare în Sâmbătă, 08 Mai 2010 18:01
 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Revista cu ISSN

Figuri feminine in Letopisetul Tarii Mol…

FIGURI FEMININE ÎN „LETOPISEŢUL ŢĂRII MOLDOVEI” DE MIRON COSTIN   Prof. Hriţcu Elena-Luminiţa Liceul Teoretic „Carmen Sylva”, Eforie Sud, Constanţa              Studiul urmăreşte să realizeze un inventar al figurilor feminine din „Letopiseţul Ţării Moldovei”al celui...

Read more

Etude sur l originalite de la demarche a…

ÉTUDE SUR L’ORIGINALITÉ DE LA DÉMARCHE AUTOBIOGRAPHIQUE YOURCENARIENNE   Prof. Surdu Alina-Daniela Liceul Tehnologic Alexandru Vlahuță Șendriceni   Résumé : Marguerite Yourcenar a connu le succès mondial avec les „Mémoires d’Hadrien” et „L’Œuvre au Noir”, mais...

Read more

Interferente simbolistice si parnasiene …

INTERFERENȚE SIMBOLISTE ȘI  PARNASIENE ÎN CAPITOLUL NOAPTEA DE ARGINT DIN THALASSA LUI ALEXANDRU MACEDONSKI   Drd. Miron Costina Violeta Prof. la Școala cu cls. I-VIII Tălpaș, Dolj   Thalassa1, publicată în Cartea de aur, 1902,...

Read more

Principiul lui Dirichlet (Principiul cut…

PRINCIPIUL LUI DIRICHLET (PRINCIPIUL CUTIEI) Prof. Hahui Maria Şcoala nr. 25, Galaţi   Principiul cutiei: ,,dacă repartizăm n+1 obiecte în n cutii atunci cel puţin doua obiecte vor fi în aceeaşi cutie”. Justificare:...

Read more

Influenta emotiilor in comunicarea inter…

STUDIU PRIVIND INFLUENȚA EMOȚIILOR ÎN COMUNICAREA INTERPERSONALĂ A PĂRINȚILOR COPIILOR CU CES profesor Cristian Chelaru, Școala Gimnazială Specială Pașcani Rezumat Studiul prezentat...

Read more

Instruirea diferentiata a elevilor prin …

INSTRUIREA DIFERENȚIATĂ A ELEVILOR PRIN APLICAREA TEORIEI INTELIGENȚELOR MULTIPLE Profesor învățământ primar, Odarca DEAC Școala Gimnazială „Petre Dulfu”   Baia Mare Stilurile de învățare ale elevilor se pot clasifica în diverse moduri...

Read more

Matematica obiect de studiu si competent…

MATEMATICA – OBIECT DE STUDIU ŞI COMPETENŢĂ CHEIE Prof. Badea Brigitte, Colegiul Tehnic Ion Mincu, Timişoara, jud. Timiş Competenţa matematică este una dintre cele opt competenţe-cheie stabilite de Parlamentul European...

Read more

Rolul factorilor educativi in prevenirea…

ROLUL FACTORILOR EDUCATIVI IN PREVENIREA ŞI COMBATEREA VIOLENŢEI ÎN ŞCOALĂ ŞI FAMILIE Profesor învățămînt primar PRISECARU VIOLETA Şcoala Gimnazială “Ion Ghica” Tortoman, jud. Constanţa...

Read more