Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Responsabilul cu Formarea Continua atributii
Duminică, 21 Noiembrie 2010 15:56

Responsabilul cu Formarea Continuă (RFC) - atribuţii

 

 

A. Informare

 

1. Cunoaşterea legislaţiei privind perfecţionarea şi formarea continuă a cadrelor didactice şi a cadrelor didactice auxiliare;

2. Asigură accesul la informaţie pentru tot personalul unităţii de învăţământ;

3. Organizează un punct de informare cuprinzând toate documentele necesare informaţiei colegilor, calendarul activităţilor de perfecţionare la nivel naţional, judeţean şi local/intern;

4. Diseminează periodic noutăţile din domeniu;

5. Întocmeşte rapoarte periodice pentru ISJ, manager, responsabilul cu asigurarea calităţii din unitatea proprie.

 

 

 

B. Organizare/coordonare

 

1. Alcătuieşte baza de date privind situaţia perfecţionării prin grade didactice şi periodică la 5 ani, participarea la formarea continuă a personalului din unitate;

2. Asigură participarea personalului din unitate la activităţile de formare continuă organizate de instituţiile abilitate (ISJ, CCD, Universităţi, Colegii, ONG-uri) în conformitate cu prevederile legislaţiei în vigoare (Legea Nr. 128/1997; O.M. Nr. 3770/19.05.1998, Calendarul perfecţionării prin grade didactice realizat de MECTS şi actualizat anual);

3. Participă la organizarea de reuniuni, ateliere, lecţii/ activităţi demonstrative pe teme profesionale, în cadrul comisiilor metodice, cercurilor pedagogice, diferite manifestări;

4. Iniţiază anual acţiuni de analiză şi estimare a nevoilor de formare a personalului didactic şi didactic auxiliar şi promovează activităţi în consecinţă.

 

 

C. Consiliere/consultanţă

 

1. Îndrumă cadrele didactice şi colaborează cu echipa managerială a unităţii în domeniul perfecţionării;

2. Acordă consultanţă şi consiliere în domeniu prin utilizarea tehnicilor de observare a lecţiilor/activităţilor susţinute în şcoală;

3. Facilitează comunicarea intercolegială şi sprijină relaţionarea unităţii cu alte instituţii cu scopul de a asigura o bună diseminare a exemplelor de bună practică în domeniul perfecţionării.

 

 

D. Formare

 

1. Se preocupă de propria dezvoltare profesională prin participare la diferite stagii de formare continuă;

2. Realizează, în colaborare cu echipa managerială activităţi de diseminare a informaţiilor primite la cursurile de formare, instruiri, întâlniri organizate de inspectorul responsabil cu dezvoltarea profesională sau directorul CCD.

 

 

E. Monitorizarea

 

1. Realizează monitorizarea participării cadrelor didactice la programele interne de formare;

2. Asigură monitorizarea diseminării exemplelor de bună practică;

3. Împreună cu echipa managerială monitorizează parcursurile individuale şi propune înscrierea obligatorie la cursuri de perfecţionare în cazurile recomandate, conform legislaţiei.

 

 

F. Autoevaluare/evaluare

 

1. Realizează autoevaluarea/evaluarea:

a. de proces, pentru activităţile derulate în unitate;

b. de produs pentru materialele finale realizate;

c. de valorizare a bunelor practici.

2. Aplică chestionare de analiză a calităţii activităţilor derulate şi centralizează propunerile cadrelor didactice pentru anul şcolar următor.

 

 

Ultima actualizare în Miercuri, 26 Ianuarie 2011 17:07
 

Revista cu ISSN

Impreuna prin arta

ÎMPREUNĂ PRIN ARTĂ   Iosim Daniela Cristina, Profesor învăţământ primar Şcoala Gimnazială Nr. 4 ,,Fraţii Popeea” Săcele   Arta este în esență cea mai profundă expresie a creativității umane. Pe cât de dificil de definit, pe atât...

Read more

Spune Nu drogurilor - tipuri de droguri …

12. Alcoolul     Alcoolul nu este considerat întotdeauna un drog, fiind acceptat de societate. Cu toate astea, alcoolul este într-adevar un drog, iar folosirea lui abuzivă a crescut, până la a deveni,...

Read more

Platforma integrata pentru metodologii e…

Lansarea platformei integrate pentru metodologiile Examenelor si programelor nationale dezvoltate de MECTS   Secretarul de Stat pentru invatamant preuniversitar, domnul Stelian Fedorca, a participat miercuri, 31 octombrie, la conferinta de lansare a proiectului...

Read more

Educatia morala

EDUCATIA MORALA     Importanta conceptelor de morala si educatie morala Nu este posibila formarea personalitatii fara a tine seama de aspectul care ar trebui sa domine intreaga noastra viata sufleteasca: aspectul moral. Specificul...

Read more

Destinul adamic in spiritualitatea roman…

DESTINUL ADAMIC ÎN SPIRITUALITATEA ROMÂNEASCĂ   Prof. Maghiar Adina S08 „Arany Janos”, Salonta     Articolul de faţă evidenţiază existenţa unei corespondenţe între structura agrară a neamului românesc şi originile adamice ale civilizaţiilor. În sufletul românesc...

Read more

Inteligente multiple dupa Hovard Gardner

INTELIGENŢE MULTIPLE După Hovard Gardner                                                          Prof. Popp Loredana                                                        Şcoala cu clasele I – VIII Carani, jud. Timiş   Teoria lui Hovard Gardner despre inteligenţele multiple este considerată cea mai profundă pătrundere...

Read more

Probele de evaluare din cadrul examenulu…

Probele de evaluare a competenţelor din cadrul examenului de bacalaureat 2012   Luni, 11 iunie 2012, încep primele probele de evaluare a competentelor din cadrul examenului de bacalaureat. Prima sesiune a examenului...

Read more

Drogurile - informatii generale

Informaţii generale   Din punct de vedere etimologic, drog, este un cuvânt de origine olandeză – droog. În accepţia clasică, drogul este substanţa care, fiind absorbită de un organism viu, îi modifică...

Read more