Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768

Responsabilul cu Formarea Continua atributii
Duminică, 21 Noiembrie 2010 15:56

Responsabilul cu Formarea Continuă (RFC) - atribuţii

 

 

A. Informare

 

1. Cunoaşterea legislaţiei privind perfecţionarea şi formarea continuă a cadrelor didactice şi a cadrelor didactice auxiliare;

2. Asigură accesul la informaţie pentru tot personalul unităţii de învăţământ;

3. Organizează un punct de informare cuprinzând toate documentele necesare informaţiei colegilor, calendarul activităţilor de perfecţionare la nivel naţional, judeţean şi local/intern;

4. Diseminează periodic noutăţile din domeniu;

5. Întocmeşte rapoarte periodice pentru ISJ, manager, responsabilul cu asigurarea calităţii din unitatea proprie.

 

 

 

B. Organizare/coordonare

 

1. Alcătuieşte baza de date privind situaţia perfecţionării prin grade didactice şi periodică la 5 ani, participarea la formarea continuă a personalului din unitate;

2. Asigură participarea personalului din unitate la activităţile de formare continuă organizate de instituţiile abilitate (ISJ, CCD, Universităţi, Colegii, ONG-uri) în conformitate cu prevederile legislaţiei în vigoare (Legea Nr. 128/1997; O.M. Nr. 3770/19.05.1998, Calendarul perfecţionării prin grade didactice realizat de MECTS şi actualizat anual);

3. Participă la organizarea de reuniuni, ateliere, lecţii/ activităţi demonstrative pe teme profesionale, în cadrul comisiilor metodice, cercurilor pedagogice, diferite manifestări;

4. Iniţiază anual acţiuni de analiză şi estimare a nevoilor de formare a personalului didactic şi didactic auxiliar şi promovează activităţi în consecinţă.

 

 

C. Consiliere/consultanţă

 

1. Îndrumă cadrele didactice şi colaborează cu echipa managerială a unităţii în domeniul perfecţionării;

2. Acordă consultanţă şi consiliere în domeniu prin utilizarea tehnicilor de observare a lecţiilor/activităţilor susţinute în şcoală;

3. Facilitează comunicarea intercolegială şi sprijină relaţionarea unităţii cu alte instituţii cu scopul de a asigura o bună diseminare a exemplelor de bună practică în domeniul perfecţionării.

 

 

D. Formare

 

1. Se preocupă de propria dezvoltare profesională prin participare la diferite stagii de formare continuă;

2. Realizează, în colaborare cu echipa managerială activităţi de diseminare a informaţiilor primite la cursurile de formare, instruiri, întâlniri organizate de inspectorul responsabil cu dezvoltarea profesională sau directorul CCD.

 

 

E. Monitorizarea

 

1. Realizează monitorizarea participării cadrelor didactice la programele interne de formare;

2. Asigură monitorizarea diseminării exemplelor de bună practică;

3. Împreună cu echipa managerială monitorizează parcursurile individuale şi propune înscrierea obligatorie la cursuri de perfecţionare în cazurile recomandate, conform legislaţiei.

 

 

F. Autoevaluare/evaluare

 

1. Realizează autoevaluarea/evaluarea:

a. de proces, pentru activităţile derulate în unitate;

b. de produs pentru materialele finale realizate;

c. de valorizare a bunelor practici.

2. Aplică chestionare de analiză a calităţii activităţilor derulate şi centralizează propunerile cadrelor didactice pentru anul şcolar următor.

 

 

Ultima actualizare în Miercuri, 26 Ianuarie 2011 17:07
 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Revista cu ISSN

Legenda Iepurasului de Paste

            Dacă de Crăciun cadourile ne sunt aduse de Moşul cel darnic, tradiţia spune că cel ce vine încărcat cu daruri de Paşte este iepuraşul. Cum s-a ajuns la acest...

Read more

Utilizarea derivatelor pentru maximizare…

UTILIZAREA DERIVATELOR PENTRU MAXIMIZAREA PROFITULUI   Profesor Bucurenciu Simona Liceul Tehnologic „Ghoerghe Miron Costin”, Constanța   Producția unei firme poate fi privită ca o funcție, iar dacă realizăm această abstractizare, putem aplica diverse operații acestei funcții,...

Read more

Notes sur la comprehension

NOTES SUR LA COMPREHENSION   Ilie MINESCU Universitatea de Vest Timişoara   Un individu qui s'apprête à comprendre, n'utilise pas directement les informations dans la forme conventionnelle du discours écrit (ou oral). C'est par l'intermédiaire...

Read more

Rolul noilor tehnologii informationale a…

ROLUL NOILOR TEHNOLOGII INFORMAŢIONALE ASUPRA PROCESELOR EDUCAŢIONALE   Prof. Răzvan Diaconu-Popovici   Societatea contemporană a fost caracterizată ca o lume digitală sau o reţea în care noile tehnologii mass-media sunt vectori de dezvoltare socială...

Read more

Sistemul de invatamant din Romania

SISTEMUL DE INVATAMANT DIN ROMANIA   Sistemul de invatamant reprezinta principalul subsistem al sistemului de educatie, care se refera la organizarea institutionala a invatamantului. In cadrul sistemului de invatamant sunt reunite institutiile specializate...

Read more

Scopul si eficienta activitatilor de edu…

SCOPUL ŞI EFICIENŢA ACTIVITĂŢILOR DE EDUCAŢIE RUTIERĂ   Educaţia rutieră are ca scop prevenirea vătămării copiilor şi adolescenţilor prin accident rutier, prin formarea abilităţilor, competenţelor şi comportamentului rutier responsabil, în calitate de...

Read more

Dezvoltarea creativitatii elevilor din c…

DEZVOLTAREA CREATIVITĂŢII ELEVILOR DIN CICLUL PRIMAR PRIN COMPUNEREA ŞCOLARĂ   Înv. Marc Aurica Școala Gimnazială Câmpeni   Exprimarea corectă, orală şi scrisă, reprezintă un obiectiv important al procesului de învăţământ în ciclul primar, constituind...

Read more

Black Friday la monitoare second hand

Black Friday la monitoare second hand

Black Friday la monitoare second hand   Pe unde am mers astazi s-a vorbit despre Black Friday, ziua cu cele mai multe reduceri din an, ziua in care se vand cele mai...

Read more