|
|
|
|
|
Sâmbătă, 16 Februarie 2008 14:45 |
|
Capitolul I. Reglementãri generale
Art. 1 APR
- Denumirea organizatiei este „Asociatia Profesorilor din România" denumitã în continuare APR.
- APR este organizatia profesorilor din România. În consecintã, APR reprezintã si apãrã drepturile cadrelor didactice universitare si preuniversitare, contribuie la nevoile educationale, sociale si culturale ale acestora.
- APR este o organizatie democraticã, independentã, apoliticã, cu activitate civicã si sindicalã.
- APR este persoanã juridicã în România.
- APR este o organizatie non-profit.
Art. 2 Sediul social
APR are sediul social în Cluj-Napoca, cod 400020, strada Constantin Daicoviciu nr. 15, etaj 4, birou 405. Sediul poate fi schimbat ori de câte ori va fi nevoie prin hotãrârea Comitetului Director.
Art. 3 Patrimoniul APR
- APR are un patrimoniu social distinct si autonom de patrimoniul membrilor sãi.
- La data constituirii, patrimoniul initial al APR este de 1.000 RON, proveniti din donatiile fãcute de membrii fondatori.
- Fondurile proprii în lei si valutã se dezvoltã prin donatii ale unor persoane fizice si juridice, finantãri externe, cotizatii, autofinantare, sponsorizare, granturi, din taxe percepute, în conditiile legii, pentru servicii angajate pe baze contractuale, de colaborare si reprezentare a tertelor persoane, precum si din alte surse care nu contravin legilor în vigoare.
Art. 4 Surse de finantare
- Donatiile din tarã si strãinãtate
- Sprijin din partea organelor statului
- Venituri din evenimente, chirii, proiecte si programele desfãsurate de organizatie.
- Sponsorizãri
- Cotizatiile membrilor
- Orice venituri permise de lege
Art. 5 Obiectivele de activitate
- proiecte pentru îmbunãtãtirea conditiilor sociale, profesionale si de divertisment ale cadrelor didactice;
- facilitãti în informare;
- schimburi culturale, sportive, de divertisment, profesionale cu profesori ai altor universitãti, respectiv scoli preuniversitare din tarã si strainãtate;
- editare de reviste, ziare de promovare si informare;
- sprijinirea tinerilor pentru a se dezvolta profesional în tarã si a micsora astfel fenomenul emigrãrii specialistilor;
- facilitarea transparentei si usurinta accesului la informatiile publice si colaborãrii cu societatea civilã.
- diseminarea informatiilor cu privire la evolutia sistemelor similare din Uniunea Europeanã, facilitarea schimburilor si mobilitãtii între state europene;
- promovarea creativitãtii, comunicãrii si spiritului critic, a noilor tehnologii educationale;
- acordarea de asistentã juridicã si de altã naturã persoanelor din sistem, aflate în situatia de a-si apãra drepturile, de a riposta la abuzuri sau ilegalitãti comise de autoritãti;
- alte activitãti de interes pentru profesori.
Art. 6 Durata de functionare
Durata de functionare a APR este nedeterminatã.
Art. 7 Principiile APR
- APR sustine integrarea economicã, socialã si culturalã a României în spatiul european.
- APR respectã si promoveazã drepturile fundamentale ale omului, libertatea de exprimare, libertatea de constiintã, libertatea religioasã.
- APR sustine crearea unui mediu preuniversitar si universitar bazat pe calitatea serviciilor educationale oferite elevilor si studentilor.
Art. 8 Scopurile APR
- Scopul principal al organizatiei este promovarea intereselor profesionale si sociale ale cadrelor didactice din România.
- APR urmãreste sã contribuie la promovarea ideilor europene si universale în societatea româneascã, sã initieze si sã consolideze schimburile cultural-stiintifice internationale.
- APR sprijinã si initiazã activitãti si proiecte la nivel academic pentru asigurarea unui climat în care competenta si calitatea educatiei sã primeze.
- APR sprijinã si initiazã activitãti culturale, sportive, de divertisment si sociale pentru crearea unui mediu academic autentic.
- APR dezvoltã relatii de cooperare cu organizatii non-guvernale locale, nationale si internationele care împãrtãsesc aceleasi principii.
- APR îsi poate constitui filiale teritoriale, în tarã si strãinãtate si departamente pe domenii de interes.
|
|
Ultima actualizare în Miercuri, 28 Iulie 2010 22:39 |
|
 Parodontoza, tratata eficient cu ajutorul tehnologiei
Desi traim intr-o societate in care aproape orice afectiune este tratata cu mai mult sau mai putin succes. Nu stim ce se intampla atunci cand... Read more
Ministerul Educaţiei premiază olimpicii români
Ministerul Educaţiei premiază olimpicii români medaliaţi la concursurile şcolare internaţionale (miercuri, 14 noiembrie, Palatul Victoria, ora 13.30).
Read more
ANONIM
CHESTIONAR PENTRU ELEVI
IMPLICAREA FAMILIEI ÎN EDUCAŢIA COPILULUI
Am dori să cunoaştem cateva aspecte referitoare la implicarea familiei în educaţia copiilor şi a relaţiilor dintre familie şi şcoală.
Răspunsurile pe care le vom obţine... Read more
PEDAGOG DE ȘCOALĂ…NOUĂ
Prof. Bentz Teodora
Col. Nat. “Al. I. Cuza “ Focșani
Motto: "A fi profesor înseamnă nu doar a poseda cunoştinţele de specialitate, ci de a avea capacitatea de... Read more
EDUCAŢIA GLOBALĂ
- REPERE METODOLOGICE -
4. ACTIVITĂŢI – PLANIFICARE, ORGANIZARE ŞI EVALUARE
4.1. PLANIFICAREA ACTIVITĂŢILOR: PERSPECTIVĂ, RESURSE, COOPERARE
Activităţile din sfera educaţiei globale pornesc de la premiza parteneriatului, a valorizării experienţei fiecărui partener,... Read more
VIOLENŢA
ARGUMENTE ŞI CONTRA-ARGUMENTE PENTRU SANCŢIUNE
Profesor Lazar Mihaiela
Liceul de Artă „Ioan Sima” Zalãu
Aplicarea de sancţiuni reprezintă o măsură eficientă de prevenire şi combatere a violenţei în şcoală.
Argumente pro:
§ elaborarea prin colaborare... Read more
SUFLET GÂRBOV ÎN PREAJMA LUMINII
Prof. educator Mureșan-Chira Gabriel
Școala Gimnazială Specială Centru de Resurse
și Documentare privind Educația Incluzivă/ Integrată, Cluj-Napoca
Rezumat: Despre Dumnezeu nu trebuie să taci.... Read more
OPTIMIZAREA PROCESULUI DE PREDARE
PRIN DEZVOLTAREA GÂNDIRII CRITICE
Înv. Gligor Dana
Școala Gimnazială Vidra, jud. Alba
O învățare eficientă, durabilă, este aceea care are la bază participarea activă a elevului la... Read more
THE CHARACTER’S SPEECH AND LANGUAGE IN JOHN STEINBECK’S THE GRAPES OF WRATH
Profesor Dumitru Maria Magdalena
Liceul Tehnologic “Constantin Brancuşi”- Piteşti
Steinbeck’s characters are simple people and so is their language.They don’t have…
VALENŢELE EDUCAŢIONALE ALE PLASTILINEI
Educatoare: Portik Laura
Grădiniţa P. P. Nr.1 Reghin
Rezumat
In activitatea didactică - cadrele didactice, dar şi acasă - părinţii utilizează în jocul lor cu… RESURSE WEB ONLINE
STUDIU ŞTIINŢIFIC
Prof. Grecu Daniela,
Liceul de Arte “Marin Sorescu” Craiova
Google Docs, platformele Moodle, iTeach, INSAM, Wallwisher, RealTime Board reprezintă printre cele mai utilizate resuse web în procesul de predare-învaţare-evaluare.…
DROGURILE SI EFECTELE LOR ASUPRA ORGANISMULUI
Prof. Camelia Cosma
Liceul de Artă “Ioan Sima”, Zalău
Școala Gimnazială “Porolissum”, Zalău
Drogurile sunt substanţe naturale… Voluntariatul recunoscut ca experienta profesionala
Camera Deputatilor, for decizional, a adoptat legea care prevede ca voluntariatul sa fie recunoscut ca experienta profesionala. Legea işi propune promovarea ideii de voluntariat, in conditiile…
Ce teze se dau in anul scolar 2012-2013
In scurta vreme va incepe perioada tezelor din anul scolar 2012-2013. Vezi perioada de sustinere a tezelor, precum si lista disciplinelor la care… 4 ORE DE SPORT PE SĂPTĂMÂNA DIN ANUL ȘCOLAR 2014-2015
Anul școlar 2014-2015 aduce unele schimbări și modificări în învățământul preuniversitar, care afectează și programa de învățământ, atât pentru elevii din…
STILISTICA ŞI PROBLEMATICA STILULUI
Profesor Andra Elena Diaconu
Școala Gimnazială Fitionești, județul Vrancea
Prin analogie cu dihotomia langue – parole a lui Ferdinand de Saussure, discipolul acestuia, Charles Bally, dezvoltă distincţia…
DESPRE EXPRESIILE IDIOMATICE (II)
Silvia Baltă, Profesor de limba franceză
Şcoala Gimnazială „Maria Rosetti”, Bucureşti
Studierea expresiilor idiomatice se realizează în cadrul frazeologiei, disciplină…
|
|