Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768

Capitol I
Sâmbătă, 16 Februarie 2008 14:45

Capitolul I. Reglementãri generale

Art. 1 APR

  • Denumirea organizatiei este „Asociatia Profesorilor din România" denumitã în continuare APR.
  • APR este organizatia profesorilor din România. În consecintã, APR reprezintã si apãrã drepturile cadrelor didactice universitare si preuniversitare, contribuie la nevoile educationale, sociale si culturale ale acestora.
  • APR este o organizatie democraticã, independentã, apoliticã, cu activitate civicã si sindicalã.
  • APR este persoanã juridicã în România.
  • APR este o organizatie non-profit.

Art. 2 Sediul social

APR are sediul social în Cluj-Napoca, cod 400020, strada Constantin Daicoviciu nr. 15, etaj 4, birou 405. Sediul poate fi schimbat ori de câte ori va fi nevoie prin hotãrârea Comitetului Director.

Art. 3 Patrimoniul APR

  • APR are un patrimoniu social distinct si autonom de patrimoniul membrilor sãi.
  • La data constituirii, patrimoniul initial al APR este de 1.000 RON, proveniti din donatiile fãcute de membrii fondatori.
  • Fondurile proprii în lei si valutã se dezvoltã prin donatii ale unor persoane fizice si juridice, finantãri externe, cotizatii, autofinantare, sponsorizare, granturi, din taxe percepute, în conditiile legii, pentru servicii angajate pe baze contractuale, de colaborare si reprezentare a tertelor persoane, precum si din alte surse care nu contravin legilor în vigoare.

Art. 4 Surse de finantare

  • Donatiile din tarã si strãinãtate
  • Sprijin din partea organelor statului
  • Venituri din evenimente, chirii, proiecte si programele desfãsurate de organizatie.
  • Sponsorizãri
  • Cotizatiile membrilor
  • Orice venituri permise de lege

Art. 5 Obiectivele de activitate

  • proiecte pentru îmbunãtãtirea conditiilor sociale, profesionale si de divertisment ale cadrelor didactice;
  • facilitãti în informare;
  • schimburi culturale, sportive, de divertisment, profesionale cu profesori ai altor universitãti, respectiv scoli preuniversitare din tarã si strainãtate;
  • editare de reviste, ziare de promovare si informare;
  • sprijinirea tinerilor pentru a se dezvolta profesional în tarã  si a micsora astfel fenomenul emigrãrii specialistilor;
  • facilitarea transparentei si usurinta accesului la informatiile publice si colaborãrii cu societatea civilã.
  • diseminarea informatiilor cu privire la evolutia sistemelor similare din Uniunea Europeanã, facilitarea schimburilor si mobilitãtii între state europene;
  • promovarea  creativitãtii,  comunicãrii si spiritului critic, a noilor tehnologii educationale;
  • acordarea de asistentã juridicã si de altã naturã persoanelor din sistem, aflate în situatia de a-si apãra drepturile,  de a riposta la abuzuri sau ilegalitãti comise de autoritãti;
  • alte activitãti de interes pentru profesori.

Art. 6 Durata de functionare

Durata de functionare a APR este nedeterminatã.

Art. 7 Principiile APR

  • APR  sustine integrarea economicã, socialã si culturalã a României în spatiul european.
  • APR respectã si promoveazã drepturile fundamentale ale omului, libertatea de exprimare, libertatea de constiintã, libertatea religioasã.
  • APR sustine crearea unui mediu preuniversitar si universitar bazat pe calitatea serviciilor educationale oferite elevilor si studentilor.

Art. 8 Scopurile APR

  • Scopul principal al organizatiei este promovarea intereselor profesionale si sociale ale cadrelor didactice din România.
  • APR urmãreste sã contribuie la promovarea ideilor europene si universale în societatea româneascã, sã initieze si sã consolideze schimburile cultural-stiintifice internationale.
  • APR sprijinã si initiazã activitãti si proiecte la nivel academic pentru asigurarea unui climat în care competenta si calitatea educatiei sã primeze.
  • APR sprijinã si initiazã activitãti culturale, sportive, de divertisment si sociale pentru crearea unui mediu academic autentic.
  • APR dezvoltã relatii de cooperare cu organizatii non-guvernale locale, nationale si internationele care împãrtãsesc aceleasi principii.
  • APR  îsi poate constitui filiale teritoriale, în tarã si strãinãtate si departamente  pe domenii de interes.

Ultima actualizare în Miercuri, 28 Iulie 2010 22:39
 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Revista cu ISSN

Modele de cereri miscarea cadrelor didac…

Modele de cereri – mişcarea cadrelor didactice 2011-2012    Acord pentru detaşare în interesul învăţământului în anul şcolar 2011-2012    Cerere de detaşare la cerere prin concurs specific   Cerere de înscriere la concursul de ocupare...

Read more

Calendarul admiterii in invatamantul lic…

 Calendarul admiterii în învăţământul liceal de stat 2014   Iată calendarul admiterii în învăţământul liceal pentru anul şcolar 2014-2015, respectiv anexa nr. 1 la ordinul MEN nr. 4925/ 29.08.2013, privind organizarea şi...

Read more

Comunicarea obstacole si solutii

COMUNICAREA, OBSTACOLE ŞI SOLUŢII   Învăţătoare Răşinariu Ionela Şcoala cu cls. I-VIII Petreşti   Educaţia se bazează pe comunicare. În fiecare oră transmitem elevilor cunoştinţe noi, le descoperim şi mai apoi le cizelăm diferite aptitudini....

Read more

La cinematographie Ouvres litteraires fr…

LA CINÉMATOGRAPHIE. OEUVRES LITTÉRAIRES FRANÇAISES PORTÉES A L’ÉCRAN. ÉTUDE.   Prof. Alexie Cristina Colegiul Tehnic « Ion Mincu », Slatina   La cinématographie  c’est un voyage dans l’intérieur des habitudes, des coutumes, des rêves humains, un passeport...

Read more

Dezvoltarea creativitatii elevilor obiec…

STUDIU - DEZVOLTAREA CREATIVITĂȚII ELEVILOR- OBIECTIV PRIORITAR AL ȘCOLARITĂȚII MICI înv. Gligor Dana, Școala Gimnazială Cîmpeni Cu toții, părinți și dascăli, ne dorim un copil creativ, imaginativ care să picteze aşa...

Read more

Invatarea colaborativa in gradinita

ÎNVĂŢAREA COLABORATIVĂ ÎN GRĂDINIŢĂ Prof. înv. preşcolar Gârtan Daniela GPN COŞEŞTI-ARGEŞ Învăţământul românesc se confruntă cu probleme din ce in ce mai...

Read more

Formarea continua e-learning

FORMAREA CONTINUÃ e-LEARNING   Simona Maria Doncilã, profesor Grup Şcolar „Demostene Botez” Trusesti - Botosani     Lumea de astãzi se bazeazã pe inovare rapidã. Pe mãsurã ce trece la o economie bazatã pe cunoastere,...

Read more

Regulament de organizare si functionare …

Casa Corpului Didactic este unitate conexa a Ministerului Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului, care functioneaza in fiecare judet, respectiv in municipiul Bucuresti, in baza prevederilor art. 99 alin. (1) din...

Read more