Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Test geografie clasa a XII-a
Sâmbătă, 19 Martie 2011 12:46

Test geografie – clasa a XII-a

 

 

I. Precizaţi trei deosebiri şi o asemănare între clima Europei Atlantice şi clima Europei Mediteraneene.

Comparaţia se poate referi la factorii genetici ai climei, tipul de climă, aspecte calitative ale elementelor climatice.

 16 puncte

 

 

II. Analizaţi harta şi alegeţi varianta corectă:

- Alpii Dinarici traversează peninsula:

 a) Italică   b) Balcanică c) Scandinavă  d) Iberică

- Munţii Rodopi sunt situaţi în peninsula:

   a) Iberică  b) Balcanică  c) Scandinavă   d) Italică

- Ţărmul de tip dalmatin este localizat în regiunea litorală a Mării:

  a) Adriatice b) Ionice  c) Ligurice  d) Tireniene

- Râul Volga  se varsă în Marea:

 a) Neagră b) Baltică c) Adriatică d) Caspică

8 puncte

III. Precizaţi două cauze care explică nivelul mai ridicat al Mării Negre (0 m) în raport cu nivelul mai coborât al Mării Caspice (-27 m).

 

12 puncte

IV. Comparaţi Munţii Alpi şi Munţii Carpaţi precizând două asemănări şi două deosebiri.

Asemănările şi deosebirile se pot referi la lungime, altitudine, relief – caracteristici şi tipuri, geneză, tipuri de roci, etc.

16 puncte

V. Numiţi şi explicaţi influenţa a doi factori genetici ai climei Europei.

10 puncte

VI. Identificaţi unităţile de relief numerotate pe hartă de la 1 la 10.

10 puncte

VII. Prezentaţi:

- o cauză a densităţii mai reduse a populaţiei în regiunea notată cu cifra 2;

- o cauză a precipitaţiilor ridicate din regiunea notată cu cifra 3;

- o cauză a suprafeţelor forestiere reduse din unitatea notată cu cifra 6;

- o cauză a realizării numeroaselor iazuri din unitatea notată cu cifra 4;

- o cauză a temperaturilor scăzute înregistrate în unitatea notată cu cifra 1;

10 puncte

VIII. Numiţi câte o resursă naturală existentă în unităţile notate pe hartă cu cifrele 3, 6, 8, şi 9.

8 puncte

Se acordă 10 puncte din oficiu.


Articole asemanatoare mai vechi:

Ultima actualizare în Sâmbătă, 19 Martie 2011 12:53
 

Revista cu ISSN

Comunicare si discurs didactic

COMUNICARE ŞI DISCURS DIDACTIC   Prof. Surdu Alina-Daniela Liceul Tehnologic Alexandru Vlahuță Șendriceni   Nimic nu poate fi cunoscut cu adevărat înainte de a trece în semne; nu există cunoaştere fără semne şi nici semne...

Read more

Lectura geografica modalitate de cunoast…

LECTURA GEOGRAFICĂ - MODALITATE DE CUNOAŞTERE A FRUMUSEŢILOR ŢĂRII   Profesor învăţământ primar TURCU IULIANA MARIA, Gimnaziul „Nicolae Bălcescu”, jud. Târgu-Mureş     Lecturile geografice pot fi mijloace minunate la îndemâna oricărui învăţător care –...

Read more

Schimbari in programa de invatamant din …

SCHIMBĂRI ÎN PROGRAMA DE ÎNVĂțĂMÂNT DIN TOAMNĂ MEN aduce schimbări privind programa de învățământ pentru anul școlar 2014-2015. Se pare că cei mai afectați vor fi elevii din clasele I-IV. Astfel, Ministerul...

Read more

Energia incotro

ENERGIA, ÎNCOTRO?   Gălăţan Daniela, Colegiul Tehnic Regele Ferdinand I Timişoara   Este de aşteptat ca savanţii, laboratoarele lumii să-şi concentreze capacitatea de creaţie în direcţia aprofundării cunoaşterii şi a punerii în valoare a acelor...

Read more

Premise si cerinte in formarea personali…

PREMISE ŞI CERINŢE ÎN FORMAREA PERSONALITĂŢII ELEVULUI Prof. înv. primar OLAR CAMELIA-MARIA Şcoala Gimnazială „Dr. Aurel Vlad” Orăştie ...

Read more

A invata si a intelege

                                                       A ÎNVĂŢA ŞI A ÎNŢELEGE                                                                                                                                                Mureşan-Chira Gabriel                                                                                                                            Prof. Educator CRDEII, Cluj-Napoca          Procesul de învăţare doreşte modificarea unor structuri psihice şi comportamentale, dezvoltând gradual structuri cognitive, afective sau motorii, trecând...

Read more

Noile tehnologii valorificate in predare…

  NOILE TEHNOLOGII VALORIFICATE ÎN PREDAREA LIMBII ȘI LITERATURII ROMÂNE Mocan Nicoleta, profesor limba română, Școala Gimnazială Nr. 1 Săcădat Ultimele două decenii au transformat tehnologia informaţiei şi comunicării (T.I.C.)...

Read more

Approaches to teaching grammar

APPROACHES TO TEACHING GRAMMAR Profesor lb. engleză Simedre Daniela Ana Liceul Teoretic “Tudor Vianu”, Giurgiu The present paper offers a few perspectives on the methods we use in order to...

Read more