Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Europa e mai aproape
Duminică, 08 Mai 2011 12:50

EUROPA E MAI APROAPE

 

                                                                                    Prof. Georgeta Munteanu

                                                                                    CNA « Ion Vidu » Timişoara

 

Vise...vise...vise. Cu toţii visăm. Si iată că visele devin uneori realitate. Cum a fost şi acesta, al meu. Când auzeam că alţi colegi au avut sansa de a întâlni oameni din cele patru colţuri ale lumii, mă întrebam : cum au reuşit ? Mi se părea atât de greu de realizat. Si atât de departe de realitatea noastră cotidiană. Si anul acesta ……am reuşit şi eu, deşi speranţele-mi erau infinit de mici la început. Iar surpriza cu atât mai mare!

De la aflarea rezultatului, adică de la vederea listei cu cei acceptaţi la stagiul de formare, o întreagă aventură socio-culturală. Contacte cu alti colegi profesori din ţară, schimburi de mail-uri cu responsabila de curs de la Alianţa Franceză din Bordeaux, broşuri info, un ’’remue-méninges”  cu privire la Bordeaux . Totul părea o poveste, un voiaj neobişnuit. Cum avea să fie? Ma voi descurca? Erau întrebări ce-mi reveneau în minte în fiecare zi. Ai mei mă încurajau spunându-mi că e o şansă de care trebuie să mă bucur si să profit  la maxim, deşi greşisem la partea financiară şi eram “în deficit”. Dar cu toţii învăţăm din greşeli. “Errare humanum est”.

A venit şi ziua mult aşteptată a zborului. Emoţii, planuri, dar un soare blând de toamnă ne-a însoţit pe tot parcursul zilei şi ne-a dat încredere că totul va fi bine.

Neavând zbor direct Timişoara-Bordeaux, am făcut o “escală” la Paris, care, în schimb, ne-a aşteptat cu o ploaie rece şi un vânt pătrunzator.  Parcă nu era ploaia atât de supărătoare când în faţă îţi apare impunător Turnul Eiffel sau Arcul de Triumf. Să fii înconjurat de atâta istorie... frumoasă experienţă.

In fine, ne îmbarcăm în TGV, faimosul “train à grande vitesse”, plin stup, care avea să ne ducă la Bordeaux. După trei ore, ajungem în Gara Saint- Jean, unde furnicarul de oameni se dispersează în toate directiile. Rămânem să admirăm oraşul, într-o dupa-amiază călduroasă de toamnă. Erau 25 grade Celsius.  Uitasem frigul parizian în faţa grandorii fluviului Garonne şi a malului său îndiguit, unde poţi să te plimbi în voie, să iei masa în parc, să admiri portul cu vasele de croazieră. Prima impresie e una foarte plăcută. Si a rămas aceeaşi şi după o săptămână plină de activităţi la Alianţa Franceză. Voiam să cunosc totul despre acest oraş. Muzeele-gratuite-, ce reprezintă un plus pentru turiştii care vin la Bordeaux, şi nu sunt putini, clădirile impunătoare...totul respira un aer burghez şi cochet. Am învăţat multe lucruri noi, în materie de limbă franceză, care să nu uităm ca evoluează şi ea, dar şi pe plan comunicativ: am avut şansa să întâlnesc oameni din Ungaria, Germania, Grecia, Bulgaria. Chiar şi de pe alte continente. Era un “mélange” interesant de culturi şi mentalităţi. Cu toţii eram acolo pentru a ne deschide spre nou, pentru a profita din plin de experienţa unui program de mobilitate. Eu eram novice, aplicând pentru prima dată, dar mulţi dintre ei erau pentru a patra oara, semn că interesul pentru asemenea programe este în continuă creştere.

A doua săptămână a reprezentat punctul forte al activităţii, fiind conduşi în tot departamentul Lot et Garonne, vizitând  licee cu specific agricol, care se autogospodăresc, cultivând legume, fructe, pe care le valorifică în interiorul comunităţii, pentru a investi ulterior în educaţie. Interesant parcurs! Intâlnirile la Primării, vizita unui centru de experimentare legume, fructe, degustarea unor vinuri de renume, toate m-au  determinat să îmi doresc să revin. Acolo sau în altă parte a Europei, în  cadrul aceluiaşi program sau poate al altuia, care să-mi ofere şansa de a mă dezvolta personal şi profesional, împărtaşind experienţa şi altora, iar ulterior să contribui şi eu, la implementarea în şcoală sau în comunitate a  noutăţilor văzute- tehnici şi strategii, mijloace moderne, înfiinţarea unei reţele de cooperare internaţională, etc. Sunt multe oportunităţile pe care le oferă un astfel de stagiu.

Inchei cu speranţa că voi mai avea parte de astfel de vise care să devină realitate, o realitate necesară unui cadru în continuă mişcare si dezvoltare cum este cel european. Si România este o parte importantă a acestui spaţiu (la această activitate de formare, majoritatea covârsitoare a fost din România-11 din 20). Semn că suntem pe drumul cel bun.

 

 

 

O zi de curs la Alianţa Franceză

 

Ultima actualizare în Duminică, 08 Mai 2011 16:48
 

Revista cu ISSN

Metoda inductiei complete

METODA INDUCŢIEI COMPLETE   Profesor Ene Steluţa  Şcoala Miron Costin, Galaţi   În geometrie, ca şi în domeniul multor altor ştiinţe, primele adevă­ruri matematice au fost obţinute pe calea observaţiei şi experienţei, deci pe calea...

Read more

Cei 7 ani de acasa intre actual si deriz…

CEI 7 ANI DE ACASĂ ÎNTRE ACTUAL ȘI DERIZORIU Prof. înv. primar Doamna Nicoleta-Ionela, Școala Gimnazială Diaconu Coresi, Fieni-Dâmbovița Prof. înv. primar Istrate Elena, Școala Gimnazială Diaconu...

Read more

Dezvoltarea creativitatii

STUDIU PRIVIND DEZVOLTAREA CREATIVITÃŢII DE LA NECESITATE SOCIALÃ LA REALITÃŢILE EDUCAŢIONALE   Prof. grad 1 Bechir Ghiulnar Liceul Teoretic “Callatis”, Mangalia     Creativitatea este o trãsãturã complexã a personalitãtii umane, constând în capacitatea de a...

Read more

Educatia informala

EDUCATIA INFORMALA    Educatia informala se refera la experientele zilnice ce nu sunt planificate sau organizate si conduc catre o invatare informala. Cand aceste ”experinte sunt interpretate de catre cei mai in...

Read more

Regimul alimentar la romani in secolul a…

REGIMUL ALIMENTAR LA ROMÂNI ÎN SECOLUL AL XVII-LEA   Dragnea Mihai   Moldovenii și miedul Cronicarul și arhidiaconul sirian Paul de Alep (1627-1669) ne relatează câteva informații interesante despre consumul de mied (hidromel) la moldoveni....

Read more

The critical period in language learning

THE CRITICAL PERIOD IN LANGUAGE LEARNING Prof. Chirilă Ana-Maria Şcoala Gimnazială ,,Iustin Pîrvu’’ Poiana Teiului The critical period hypothesis states that there is a period of life (between birth and puberty)...

Read more

Managementul agresivitatii la varsta sco…

MANAGEMENTUL AGRESIVITĂȚII LA VÂRSTA ȘCOLARĂ MICĂ înv. Marc Aurica Școala Gimnazială Cîmpeni Agresivitatea este o problemă cu care se confruntă părinţii, cadrele didactice şi mai apoi societatea fiind o problemă...

Read more

Legatura dintre matematica si practica

LEGĂTURA DINTRE MATEMATICĂ ŞI PRACTICĂ Profesor Ene Steluţa  Şcoala Miron Costin, Galaţi     Cei care afirmă că matematica este o abstracţiune fără legătură cu practica sunt în mod cert victimile unei neînţelegeri de termeni...

Read more