Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768

Drogurile si efectele lor asupra organismului
Scris de mihaiela lazar   
Vineri, 08 Mai 2015 09:12

DROGURILE SI EFECTELE LOR ASUPRA ORGANISMULUI

Prof. Camelia Cosma

Liceul de Artă “Ioan Sima”, Zalău

Școala Gimnazială “Porolissum”, Zalău

Drogurile sunt substanţe naturale sau sintetice care acţionează asupra organismului şi mai ales asupra creierului influenţând activitatea acestuia cu modificarea gândirii şi a comportamentului uman normal. Cauzele consumului de droguri sunt:

  • Influenţa negativă a celor din jur curiozitatea

  • Ignoranţa, ameliorarea oboselii

  • Obţinerea relaxării prin euforie sau visare

  • Creşterea capacităţii intelectuale

  • Fuga faţă de realitatea înconjurătoare.

    Consumul repetat al drogurilor duce la dependeţă fizică şi psihică.

    Modul de administrare al drogurilor:

    -prin fumat,

    -prin inhalare,

    -prin injectare intravenoasă, intramusculară, subcutanată.

    Clasificarea drogurilor

    1.Produse depresive ale S.N.C: Opiumul-extrasul unei plante erbacee asemănătoare cu macul roşu, este fumat în pipă degajând un miros acru, înţepător. Fumătorul de opium devine palid, slab, cu privirea fixă, pupila contractată, şi devine indiferent faţă de mediul înconjurător.

    Morfina acţionează asupra centrului durerii, în prima fază produce o senzaţie de binefacere şi euforie dar consumată îndelung provoacă vărsături, contracţia pupilei, hipertensiune, tremurături, dureri abdominale. Heroina-produs toxic cu acţiune euforică rapidă prin consumare produce contractarea pupilei, vărsături, depresie respiratorie, hipertensiune, hipersecreţie nazală, lacrimală, sudorală.

    2.Produse stimulente ale S.N.C. sunt: Cocaina produce o stare de euforie şi neîncredere în sine; dependenţa se manifestă prin: hipertermie, transpiraţie abundentă, dilatarea pupilelor, hipertensiune arterială, accerelarea ritmului cardiac şi respirator, schizofrenie, paranoia.

    Crack-ul, produs care se fumează determină după o fază de euforie depresie însoţită de greţuri cu grave tulburări pulmonare, cardiace şi psihice.

    Amfetaminele sunt stimulente ale vigilenţei utilizate ca medicament sub formă de comprimate, pudră sau lichid fiole. Ele fac să dispară senzaţia de oboseală, stimulează activitatea mentală şi dau senzaţia de stare placută. Dependenţa se manifestă prin dureri de cap, febră, H.T.A., insomnie, dificultăţi respiratorii.

    3.Produse perturbatorii ale S.N.C-cannabis (cânepa) în întrebuinţarea sa ca drog se prezintă sub trei forme:-iarba de cânepă,

    -haşişul,

    -uleiul de cânepă.

    Poate fi consumată amestacată cu tabac fumându-se în ţigări sau pipă. Consumul ei produce o stare de euforie sau uşoară excitaţie urmată de confuzie mentală, modificarea percepţiilor senzoriale, scăderea rezistenţei imunitare şi creşterea riscului infecţiilor bronho-pulmonare, tendinţă de marginalizare, lenevire.

    L.S.D.-ul produs halucinogen foarte puternic determină halucinaţii exprimate prin perceperea deformată a sunetelor şi culorilor. Mescalina prin consumare creează o stare de bună dispoziţie urmată de ameţeli, vărsături, transpiraţii, tahcardie, coşmaruri, psihoze. Ciupercile halucinogene produc o stare de vertij cu alterararea senzaţiilor spaţiotemporale, halucinaţii auditive şi vizuale.

    Inhalanţii cuprind o serie de substanţe chimice ca: benzina, toluenul, acetalul de etil, tetraclorura de carbon, acetone care există în componenţa unor cleiuri, vopsele, solvenţi, carburanţi. După inhalare primele senzaţii sunt de euforie şi beţie apoi degenerează în greaţă şi migrene cu afectarea în timp a circulaţiei sanguine, a ficatului, inimii, rinichilor, sistemului nervos.

    Ce putem face împotriva consumului de droguri?

    Pentru noi-informare despre droguri (ce sunt, cum acţionează, efectele imediate şi tardive ale consumului de droguri). Pentru prieteni şi cunoştinţe–să le împărtăşim cunoştinţele noastre despre droguri, să-i sprijinim în caz de nevoie. Pentru societate să ne asumăm responsabilităţi, să ne implicăm în prevenirea consumului de droguri.

    Cum îţi poţi ajuta prietenul sau prietena dacă se droghează?

    Ar fi indicat să discuţi cu el sau ea despre părerile tale în legătură cu această problemă. Dacă îţi refuză ajutorul nu trebuie să te simţi ofensat, trebuie să-l înţelegi. Insistă să accepte şi o consultaţie specializată (psiholog, psihiatru) pentru un sfat competent.

 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Revista cu ISSN

Studiu privind relatia dintre implicarea…

STUDIU – PRIVIND RELAŢIA DINTRE IMPLICAREA ELEVILOR ÎN ACTIVITĂŢI EXTRAŞCOLARE ŞI COMPORTAMENTELE LOR AGRESIVE     Blejan Maria Liliana, Profesor Psiholog Liceul de Arte Plastice “Hans Mattis Teutsch” Braşov     Acest studiu are la bază ideea...

Read more

Organizarea interna a disciplinei limba …

Organizarea internă a disciplinei pe niveluri de învăţământ          Modelul comunicativ-funcţional şi competenţele-cheie specifice disciplinei limba şi literatura română impun anumite competenţe generale în cadrul programelor şcolare pe niveluri de învăţământ...

Read more

Campul lexical semantic concepte operato…

CÂMPUL LEXICAL SEMANTIC - CONCEPTE OPERATORII Profesor Andra Elena Diaconu Profesor de limba și literatura română, Școala Gimnazială Fitionești, județul Vrancea În concepția lui Eugen Coșeriu conceptele operaționale cu care trebuie să...

Read more

Stimularea creativitatii in cadrul orelo…

STIMULAREA CREATIVITĂŢII ÎN CADRUL ORELOR DE ISTORIE (METODA FISHBOWL ŞI STARBURSTING)   Profesor Adrian Şulic Grup Şcolar „Regina Maria”, Dorohoi, Botoşani     Formele organizate de instrucţie îşi aduc în mod diferenţiat aportul în dezvoltarea...

Read more

Invatarea chimiei utilizand limba englez…

ÎNVĂŢAREA CHIMIEI UTILIZÂND LIMBA ENGLEZĂ CA MEDIU DE COMUNICARE- METODA CLIL    Ofelia Cornelia POPA, profesor de chimie Şcoala Panticeu, Cluj   „Învaţă aplicând şi aplică învăţând”               Rezumat: Unul din cele peste 200 de termeni...

Read more

Corpul national de experti in management…

  Corpul naţional de experţi în management educaţional     S-au modificat datele!!!   Etapa în curs: Etapa de selecţie online - 27 februarie 2012 - 5 martie 2012 12 martie 2012 (termen modificat conform OMECTS 3450/05.03.2012)....

Read more

La cinematographie Ouvres litteraires fr…

LA CINÉMATOGRAPHIE. OEUVRES LITTÉRAIRES FRANÇAISES PORTÉES A L’ÉCRAN. ÉTUDE.   Prof. Alexie Cristina Colegiul Tehnic « Ion Mincu », Slatina   La cinématographie  c’est un voyage dans l’intérieur des habitudes, des coutumes, des rêves humains, un passeport...

Read more

Cum descopera parintii talentul copilulu…

Cum descopera parintii talentul copilului?     Sa cresti un copil e o provocare dura dar incitanta. Din nefericire acesti omuleti nu ajung la noi cu manuale de instructiuni. Noile definitii ale talentului...

Read more