Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Drogurile si efectele lor asupra organismului
Scris de mihaiela lazar   
Vineri, 08 Mai 2015 09:12

DROGURILE SI EFECTELE LOR ASUPRA ORGANISMULUI

Prof. Camelia Cosma

Liceul de Artă “Ioan Sima”, Zalău

Școala Gimnazială “Porolissum”, Zalău

Drogurile sunt substanţe naturale sau sintetice care acţionează asupra organismului şi mai ales asupra creierului influenţând activitatea acestuia cu modificarea gândirii şi a comportamentului uman normal. Cauzele consumului de droguri sunt:

  • Influenţa negativă a celor din jur curiozitatea

  • Ignoranţa, ameliorarea oboselii

  • Obţinerea relaxării prin euforie sau visare

  • Creşterea capacităţii intelectuale

  • Fuga faţă de realitatea înconjurătoare.

    Consumul repetat al drogurilor duce la dependeţă fizică şi psihică.

    Modul de administrare al drogurilor:

    -prin fumat,

    -prin inhalare,

    -prin injectare intravenoasă, intramusculară, subcutanată.

    Clasificarea drogurilor

    1.Produse depresive ale S.N.C: Opiumul-extrasul unei plante erbacee asemănătoare cu macul roşu, este fumat în pipă degajând un miros acru, înţepător. Fumătorul de opium devine palid, slab, cu privirea fixă, pupila contractată, şi devine indiferent faţă de mediul înconjurător.

    Morfina acţionează asupra centrului durerii, în prima fază produce o senzaţie de binefacere şi euforie dar consumată îndelung provoacă vărsături, contracţia pupilei, hipertensiune, tremurături, dureri abdominale. Heroina-produs toxic cu acţiune euforică rapidă prin consumare produce contractarea pupilei, vărsături, depresie respiratorie, hipertensiune, hipersecreţie nazală, lacrimală, sudorală.

    2.Produse stimulente ale S.N.C. sunt: Cocaina produce o stare de euforie şi neîncredere în sine; dependenţa se manifestă prin: hipertermie, transpiraţie abundentă, dilatarea pupilelor, hipertensiune arterială, accerelarea ritmului cardiac şi respirator, schizofrenie, paranoia.

    Crack-ul, produs care se fumează determină după o fază de euforie depresie însoţită de greţuri cu grave tulburări pulmonare, cardiace şi psihice.

    Amfetaminele sunt stimulente ale vigilenţei utilizate ca medicament sub formă de comprimate, pudră sau lichid fiole. Ele fac să dispară senzaţia de oboseală, stimulează activitatea mentală şi dau senzaţia de stare placută. Dependenţa se manifestă prin dureri de cap, febră, H.T.A., insomnie, dificultăţi respiratorii.

    3.Produse perturbatorii ale S.N.C-cannabis (cânepa) în întrebuinţarea sa ca drog se prezintă sub trei forme:-iarba de cânepă,

    -haşişul,

    -uleiul de cânepă.

    Poate fi consumată amestacată cu tabac fumându-se în ţigări sau pipă. Consumul ei produce o stare de euforie sau uşoară excitaţie urmată de confuzie mentală, modificarea percepţiilor senzoriale, scăderea rezistenţei imunitare şi creşterea riscului infecţiilor bronho-pulmonare, tendinţă de marginalizare, lenevire.

    L.S.D.-ul produs halucinogen foarte puternic determină halucinaţii exprimate prin perceperea deformată a sunetelor şi culorilor. Mescalina prin consumare creează o stare de bună dispoziţie urmată de ameţeli, vărsături, transpiraţii, tahcardie, coşmaruri, psihoze. Ciupercile halucinogene produc o stare de vertij cu alterararea senzaţiilor spaţiotemporale, halucinaţii auditive şi vizuale.

    Inhalanţii cuprind o serie de substanţe chimice ca: benzina, toluenul, acetalul de etil, tetraclorura de carbon, acetone care există în componenţa unor cleiuri, vopsele, solvenţi, carburanţi. După inhalare primele senzaţii sunt de euforie şi beţie apoi degenerează în greaţă şi migrene cu afectarea în timp a circulaţiei sanguine, a ficatului, inimii, rinichilor, sistemului nervos.

    Ce putem face împotriva consumului de droguri?

    Pentru noi-informare despre droguri (ce sunt, cum acţionează, efectele imediate şi tardive ale consumului de droguri). Pentru prieteni şi cunoştinţe–să le împărtăşim cunoştinţele noastre despre droguri, să-i sprijinim în caz de nevoie. Pentru societate să ne asumăm responsabilităţi, să ne implicăm în prevenirea consumului de droguri.

    Cum îţi poţi ajuta prietenul sau prietena dacă se droghează?

    Ar fi indicat să discuţi cu el sau ea despre părerile tale în legătură cu această problemă. Dacă îţi refuză ajutorul nu trebuie să te simţi ofensat, trebuie să-l înţelegi. Insistă să accepte şi o consultaţie specializată (psiholog, psihiatru) pentru un sfat competent.

 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Revista cu ISSN

Portofoliul elevului ca mijloc de pregat…

PORTOFOLIUL ELEVULUI CA MIJLOC DE PREGĂTIRE SUPLIMENTARĂ LA MATEMATICĂ Prof.  Badea  Brigitte, Colegiul Tehnic Ion Mincu, Timişoara În cadrul strategiilor educaţionale centrate pe elev un instrument de lucru de mare...

Read more

EDUCATIA IN SOCIETATEA GLOBALIZATA

EDUCAȚIA ÎN SOCIETATEA GLOBALIZATÃ. CONCEPTELE LIFELONG ȘI LIFEWIDE LEARNING   Alexandra Pepelea, profesor Grup Școlar Tehnic de Transporturi Iași     Opțiunea pentru învãțarea pe tot parcursul vieții înseamnã, în societatea globalizatã de astãzi, acceptarea tuturor...

Read more

Studiul comparativ al eficientei utiliza…

STUDIUL COMPARATIV AL EFICIENŢEI UTILIZĂRII ENERGIILOR REGENERABILE ÎN SPAŢIUL SUBCARPAŢILOR DE CURBURĂ       Prof. Comănescu Marghioala Colegiul Agricol „Dr. C. Angelescu” Buzău   Cererea de electricitate a crescut permanent în ultimii ani iar principiile dezvoltării industriale...

Read more

Platoul carstic Vascau

PLATOUL CARSTIC VAȘCĂU   Prof. Mihaela Marian, Colegiul Tehnic ‘‘Constantin Brâncuși’’   Rezumat: Platoul carstic Vașcău reprezintă un areal ofertant din punct de vedere al resurselor oferite de relief, atât prin numărul mare al...

Read more

Poezii

POEZII Bordianu Cristina Elena Profesor pentru învãţãmânt preşcolar Grãdiniţa cu P.P. “Norocel” Negreşti, jud. Vaslui (creaţii proprii) ...

Read more

Cercetare stiintifica cu privire la rolu…

CERCETARE ŞTIINŢIFICĂ CU PRIVIRE LA ROLUL COMUNICĂRII ÎN ACTIVITATEA DIDACTICĂ prof. Chiru Adelina Şcoala Gimnazială ,,Înv. Clemenţa Beşchea” Căpăţîneşti, judeţul Buzău De-a lungul vieţii, chiar din momentul...

Read more

Pledoarie pentru meseria de invatator

PLEDOARIE PENTRU MESERIA DE ÎNVĂŢĂTOR   Prof. înv. primar  Daniela Iosim Şcoala Gimnazială Nr. 4 ,,Fraţii Popeea”, Săcele, jud. Braşov   Being a teacher is beautiful, is hard , is interesting, is a challenge. A...

Read more

Cerere de inscriere la concursul de ocup…

   ANEXA Nr. 2   la metodologie   Nr. ................/......................   Cerere de inscriere la concursul de ocupare a posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate               Se certifica exactitatea datelor. Presedintele comisiei de organizare si desfasurare a concursului ......................................... (numele si prenumele) Viza...

Read more