Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Calculatorul si internetul
Joi, 08 Octombrie 2009 18:15

CALCULATORUL ŞI INTERNETUL – DEPENDENŢA ÎN FOLOSUL EDUCAŢIEI

 

Orice pãrinte este îngrijorat de dezvoltarea si educarea copiilor lui. Dacã în urmã cu câtiva ani, televizorul era o grijã a pãrintelui din cauza programelor de care copiii deveneau dependenti, acum calculatorul si, implicit, internetul par a fi o amenintare asupra comportamentului copiilor. Programul copilului de vizionare a emisiunilor TV trebuie sã fie limitat, de asemenea trebuie controlatã de cãtre pãrinti calitatea emisiunilor sau a canalelor TV urmãrite de copii. Cu timpul, posturile de televiziunea si-au adaptat oferta si astfel au apãrut posturi cultural-educationale. Spre exemplu, Discovery sau National Geographic oferã, prin programele lor, informatii foarte interesante. Copiilor le plac aceste posturi si învatã lucruri noi si utile, pe care de multe ori nu le aflã la scoalã.

Posturile de televiziune s-au adaptat noilor cerinte educationale, iar, în ultima perioadã, au apãrut noi cãi de informare – calculatorul si internetul –, adaptate si acestea în acelasi ritm propagãrii educatiei. Oferta educationalã online este tot mai diversificatã si cuprinzãtoare, îmbinând armonios atât exercitiile suplimentare si lectura cu învãtarea calculatorului si a optiunilor internetului, cu comunicarea si dezvoltarea abilitãtilor sociale prin intermediul comunitãtilor online. Realizatorii siturilor sunt echipe de informaticieni, profesori si profesionisti implicati în educatie si creatie, oameni constienti ca utilizarea excesivã a internetului poate duce si la efecte comportamentale negative, asa încât se propun si activitãti dincolo de calculator, creative si recreative, întâlniri în care sã aparã noi informatii, dar sã se si aplice practic unele cunostinte aflate în cadrul virtual. Comunicarea virtualã se îmbunãtãteste substantial la o întâlnire realã cu persoanele din lista ta de cunoscuti pe internet, cu care deja ai împãrtãsit idei, pasiuni, vise. Formarea unor comunitati online pentru copii ce au aceleasi aspiratii creeazã spatii educationale, în care cunostintele si informatiile acumulate circulã si se dezvoltã.

Ca pãrinti, avem obligatia moralã sã oferim accesul neîngrãdit la tot ce este mai bun pentru copiii nostri. ªi acest lucru îl putem face prin directionarea lor înspre situri educationale, unde pot face exercitii suplimentare într-un alt mod decât cel traditional. Internetul este atrãgãtor pentru copii, iar pe aceste situri pot gãsi premii pentru rezultatele lor, îsi pot face prieteni noi, cu care sã descopere pasiuni comune si cu care sã concureze în obtinerea rezultatelor. ªi toate activitãtile copilului pot fi încurajate si supravegheate de pãrinti, prin accesul pãrintelui la contul copilului, unde observã ce probleme a rezolvat, unde a întâmpinat dificultãti sau cât timp a petrecut pentru dezvoltarea si perfectionarea sa.

Deschiderea spre tot ce este nou, inovator, dar în acelati timp util si educativ presupune dorinta de performantã si autodepasire. Lasã copilul tãu sã devinã cel mai bun atât la scoalã, cât si în societate.

www.notemari.ro

 

 

 


Articole asemanatoare mai vechi:

Ultima actualizare în Vineri, 26 Martie 2010 19:26
 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Revista cu ISSN

De ce si cum sa cultivam gustul pentru c…

DE CE ȘI CUM SĂ CULTIVĂM GUSTUL PENTRU CITIT LA COPII ȘI ADOLESCENȚI?   Soroiu Crina, profesor învățământ primar, Școala Gimnazială George Călinescu, Iași   Articolul își propune să supună atenției un aspect de o deosebită...

Read more

Metode de gandire critica - aplicatii - …

Metode de gandire critica - aplicatii - Vestitorii primaverii

„VESTITORII PRIMĂVERII” de George Coşbuc    (Aplicaţii ale metodelor de gândire critică)       1. SPARGEREA GHEŢII   Scrie mai jos numele păsărilor pe care le cunoşti: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------   · Descrie-o pe cea care pe care o ştii cel...

Read more

Rolul aplicatiilor practice la orele de …

Rolul aplicAŢiilor practice la orele de matematică Studiu de specialitate   Profesor Simona Bucurenciu Liceul Tehnologic „Gh. M. Costin”, Constanța   Aplicațiile practice ale matematicii sunt aproape absente în predarea acestei materii. Ca urmare a apărut...

Read more

O chestiune controversata stereotipul

O chestiune controversata stereotipul

O CHESTIUNE CONTROVERSATĂ: STEREOTIPUL Prof. Raluca Ioana Olariu Şcoala Gimnazială „Acad.H.Mihăescu” Udeşti, Judeţul Suceava Semnificaţia imaginilor vizuale este stabilită prin diferenţă. Astfel, de-a lungul istoriei...

Read more

Studiu privind lichidarea societatii com…

STUDIU PRIVIND LICHIDAREA SOCIETĂŢII COMERCIALE   Prof. economist Cîrcotă Roxana Grup Şcolar Industrial de Marină Galaţi     Rezumat Lichidarea reprezintă ansamblul de operaţii economice şi financiare determinate de dizolvarea sau falimentul judiciar al unei societăţi...

Read more

Fisa de inscriere la examenul national d…

FIŞĂ DE ÎNSCRIERE LA EXAMENUL NAŢIONAL DE DEFINITIVARE ÎN ÎNVĂŢĂMÂNT   Vezi fişă de înscriere la examenul național de definitivare în învăţământ, anexa 2 la Metodologia privind organizarea și desfășurarea examenului național...

Read more

Jocul didactic metoda ideala de activiza…

JOCUL DIDACTIC – METODĂ IDEALĂ DE ACTIVIZARE A ÎNVĂŢĂRII Prof. înv. primar: DOBREA MONICA Şcoala Gimnazială „Emil Racoviţă” Oneşti, jud. Bacău ...

Read more

Obstacolele si erorile in didactica mate…

OBSTACOLELE ŞI ERORILE ÎN DIDACTICA MATEMATICII   Prof. Antohe Florin Mihai Şcoala Gimnazială nr 5 Galaţi   Din multitudinea perspectivelor din care pot fi abordate dificultăţile cu care se confruntă elevii (şi nu numai ei),...

Read more