Calculatorul si internetul |
Joi, 08 Octombrie 2009 18:15 |
CALCULATORUL ŞI INTERNETUL – DEPENDENŢA ÎN FOLOSUL EDUCAŢIEI
Orice pãrinte este îngrijorat de dezvoltarea si educarea copiilor lui. Dacã în urmã cu câtiva ani, televizorul era o grijã a pãrintelui din cauza programelor de care copiii deveneau dependenti, acum calculatorul si, implicit, internetul par a fi o amenintare asupra comportamentului copiilor. Programul copilului de vizionare a emisiunilor TV trebuie sã fie limitat, de asemenea trebuie controlatã de cãtre pãrinti calitatea emisiunilor sau a canalelor TV urmãrite de copii. Cu timpul, posturile de televiziunea si-au adaptat oferta si astfel au apãrut posturi cultural-educationale. Spre exemplu, Discovery sau National Geographic oferã, prin programele lor, informatii foarte interesante. Copiilor le plac aceste posturi si învatã lucruri noi si utile, pe care de multe ori nu le aflã la scoalã.
Posturile de televiziune s-au adaptat noilor cerinte educationale, iar, în ultima perioadã, au apãrut noi cãi de informare – calculatorul si internetul –, adaptate si acestea în acelasi ritm propagãrii educatiei. Oferta educationalã online este tot mai diversificatã si cuprinzãtoare, îmbinând armonios atât exercitiile suplimentare si lectura cu învãtarea calculatorului si a optiunilor internetului, cu comunicarea si dezvoltarea abilitãtilor sociale prin intermediul comunitãtilor online. Realizatorii siturilor sunt echipe de informaticieni, profesori si profesionisti implicati în educatie si creatie, oameni constienti ca utilizarea excesivã a internetului poate duce si la efecte comportamentale negative, asa încât se propun si activitãti dincolo de calculator, creative si recreative, întâlniri în care sã aparã noi informatii, dar sã se si aplice practic unele cunostinte aflate în cadrul virtual. Comunicarea virtualã se îmbunãtãteste substantial la o întâlnire realã cu persoanele din lista ta de cunoscuti pe internet, cu care deja ai împãrtãsit idei, pasiuni, vise. Formarea unor comunitati online pentru copii ce au aceleasi aspiratii creeazã spatii educationale, în care cunostintele si informatiile acumulate circulã si se dezvoltã.
Ca pãrinti, avem obligatia moralã sã oferim accesul neîngrãdit la tot ce este mai bun pentru copiii nostri. ªi acest lucru îl putem face prin directionarea lor înspre situri educationale, unde pot face exercitii suplimentare într-un alt mod decât cel traditional. Internetul este atrãgãtor pentru copii, iar pe aceste situri pot gãsi premii pentru rezultatele lor, îsi pot face prieteni noi, cu care sã descopere pasiuni comune si cu care sã concureze în obtinerea rezultatelor. ªi toate activitãtile copilului pot fi încurajate si supravegheate de pãrinti, prin accesul pãrintelui la contul copilului, unde observã ce probleme a rezolvat, unde a întâmpinat dificultãti sau cât timp a petrecut pentru dezvoltarea si perfectionarea sa.
Deschiderea spre tot ce este nou, inovator, dar în acelati timp util si educativ presupune dorinta de performantã si autodepasire. Lasã copilul tãu sã devinã cel mai bun atât la scoalã, cât si în societate.
www.notemari.ro
Articole asemanatoare mai vechi:
|
Ultima actualizare în Vineri, 26 Martie 2010 19:26 |
Adaugă comentariu
|

APLICAȚII ALE INTEGRALEI DEFINITE
Prof. Opriș Brișcan Maria,
Liceul Tehnologic,,C-tin Brâncuși” Oradea
În lucrarea de față mă voi referi la o parte din aplicațiile integralei definite și anume la calculul ariilor... Read more
TIPOLOGII ALE ELEVILOR CU CERINŢE EDUCAŢIONALE SPECIALE ŞI SOLUŢII DE INTEGRARE ÎN ŞCOALĂ
Prof. Pavel Adriana-Cristina
Colegiul Economic Buzău
Sintagma „şcoala pentru diversitate” este echivalentă sintagmei “şcoala pentru toţi” şi reprezintă dezideratul maximei... Read more
Competenţele - cheie şi geografia şcolară
Competenţele - cheie sugerate de Comisia Europeană
Comisia Europeană, prin directoratul general pentru educaţie şi cultură, a realizat un demers derulat pe mai mulţi ani (2002... Read more
Situaţia implementării clasei pregătitoare
pentru anul şcolar 2012-2013
Pentru anul şcolar 2012 - 2013 s-au înscris 127.665 de elevi pentru clasa pregătitoare şi 171.885 de elevi pentru clasa I.
Prin hotărârea de... Read more
ASPECTE METODICE ȘI PEDAGOGICE ÎN PARCURGEREA LA CLASĂ A STUDIILOR PENTRU PIAN
Prof. Atudoroae Alexandra
Liceul de Artă ”Ștefan Luchian” Botoșani
Abordarea studiilor... Read more

O experientã unicã!
Honeywell Educators @ Space Academy (27 iunie - 2 iulie 2009)
U.S. Space&Rocket Center, Huntsville – Alabama – U.S.A.
Mã numesc Lidia Mînzã si sunt profesor de chimie la Colegiul... Read more
JOCURILE VIDEO DEZVOLTĂ MEMORIA ACTIVĂ A COPIILOR
Prof. Alina Elena Turcescu
Colegiul Național ”Ion C. Brătianu” Pitești
Studii științifice și experiemente realizate în cadrul... Read more
CE BĂUTURI RĂCORITOARE CONSUMĂM?
Autor: Mihail Robert - Theodoru
Profesor coordonator: Mînză Lidia
Instituţia: Colegiul Naţional „Vasile Alecsandri”
Termenul de băutură răcoritoare (popular „suc”) se referă în special la băuturile carbogazoase sau necarbogazoase obţinute... Read more
DIMENSIUNILE CRIZEI EDUCAȚIONALE ȊN ROMÂNIA
Negoiţă Anca-Roxana
Şcoala Gimnazială Călineşti, Floreşti-Prahova
REZUMAT:
Criza educaţiei pare a consta în lipsa de motivare a elevilor, conjugată în acelaşi timp, cu o demotivare la fel… LE CADRE EUROPÉEN COMMUN DE RÉFÉRENCE.
HISTORIQUE, CARACTÉRISTIQUES, ENJEUX
Lector univ. ILIE MINESCU
UNIVERSITATEA DE VEST TIMISOARA
1.1) De quoi s’agit-il?
Il s’agit d’un texte adopté par l’Union Européenne qui sert désormais de référence aux…
Lazar Mihaiela
GHID PRACTIC AL AUTOFORMARII MANAGERIALE
A PROFESORULUI
In cuprins:
Managementul organizarii activitatii
Managementul proiectarii
Managementul comportamentului eficace
Managementul influentarii, motivarii
Managementul comunicarii
Managementul relatiilor
Managementul stresului la clasa
Managementul evaluarii
IDENTITATE, MEMORIE ŞI FICŢIUNE ÎN LITERATURA CONCENTRAŢIONARĂ,
NICOLAE STEINHARDT, JURNALUL FERICIRII
Prof. Boza Mirela-Ionela
Jurnalul fericirii, „operă postumă, se alătură altora – prea puţine în literatura română –… EDUCAȚIA INTERCULTURALĂ – RESURSĂ PENTRU DEZVOLTAREA COMUNITĂȚILOR MULTICULTURALE
Profesor învățământ primar: Vultur Daniela Maria
Școala cu clasele I – VIII, Dudeștii Noi, Timiș
Abordarea interculturală, nu este o nouă știință ci o…
APPROACHES TO TEACHING GRAMMAR
Profesor lb. engleză Simedre Daniela Ana
Liceul Teoretic “Tudor Vianu”, Giurgiu
The present paper offers a few perspectives on the methods we use in order to… ELEMENTE DE DEONTOLOGIE A EVALUARII IN CONTEXTUL
CREȘTERII CALITĂŢII ACTULUI EDUCAȚIONAL
LA DISCIPLINA MATEMATICĂ
Prof. Petruţ Steliana
Grup Şcolar „Mihai Eminescu„ Jimbolia-Timiş
„Exemplul este cel mai de seamă mijloc educativ, în tot cursul vieţii,… FAMILIA-SURSĂ DE TENSIUNI ŞI NELINIŞTI PENTRU COPII?
Prof. Terchilă Elena
Liceul Teologic Tg-Jiu
Familia reprezintă un partener important în educaţia copilului. Educaţia este o obligaţie a familiei, a statului, a…
BIOLOGIE ȘI MATEMETICĂ - NOȚIUNI DE INTERDISCIPLINARITATE
prof.Arjoca Mihaela Maria
Colegiul Tehnic “Ion Mincu” Timișoara
Rezumat: Viitorul va aduce tehnologii și inovații performante, inspirate din natură.
Cuvinte cheie: biologie, tehnică,…
|