VIVANT PROFESORES!
- Referat -
CUPRINS:
1-Argument
2-Obiective
3-Diseminarea proiectului
4-Model de orientare profesionala
5-Colaboratori
1. Argument
Referatul VIVANT PROFESORES propune revigorarea functiilor si valorilor atribuite foii matricole, la absolvirea liceului.
Noua versiune a foii matricole, se vrea un mini-ghid de orientare profesionala, prin prisma notelor obtinute pe parcursul celor trei cicluri de scolarizare; excluderea corigentelor si repetentelor si totusi, acordarea de note de la 1 la 10, urmarindu-se depistarea justa a calitatilor, abilitatilor, talentelor reale, la toti elevii. Odata cu excluderea corigentelor si repetentelor, ar dispare urmarile negative, care survin, adeseori: abandon scolar, amenintari, presiuni, suicid. Elevii ar fi incurajati sa se exprime liber, sa isi exteriorizeze calitatile, nemaifiind incatusati de frica notei, odata constientizati ca, nota 1 sau 3, nu reprezinta decat un talent scazut la materia respectiva sau o lipsa de interes si nu o amenintare cu corigenta sau cu repetenta; totodata, o nota, precum 9 sau 10, este un indicator al unui talent si interes crescut fata de o disciplina scolara, ce trebuie valorificata si incurajata.
Ar fi ideala inmultirea disciplinelor scolare, astfel incat elevului sa i se ofere cat mai multe optiuni si posibilitati de descoperire a propriului potential creator, ce urmeaza sa se manifeste prin talentul si interesul manifestat in cele trei cicluri scolare, prin notele obtinute.
2. Obiective
-modificarea perceptiilor si urmarilor, functiilor didactice ale notei (nota – devine un indicator al talentului manifestat fata de o anumita disciplina scolara; un indicator al abilitatilor si inclinatiilor fata de o potentiala meserie/profesie etc.);
-incurajarea liberei exprimari la elevi, facand sa dispara frica de urmarile notei;
-descoperirea si valorificarea tuturor calitatilor, inclinatiilor, aptitudinilor si abilitatilor la elevi, prin incurajarea notarii de la 1 la 10 si prin excluderea corigentelor si repetentelor;
-transformarea foii matricole intr-un mini-ghid-profesional;
-inlaturarea urmarilor negative, la acordarea de note mici :presiuni asupra elevului sau dascalului, amenintari, sinucideri etc.;
-excluderea etichetei de elev “prost”, “incapabil” etc., ulterior obtinerii de note mici la anumite materii si in locuirea acestora cu calificative, precum: amotric, netalentat etc.;
-valorificarea talentelor, abilitatilor, calitatilor descoperite la elevi, in ideea orientarii profesionale;
-diversificarea disciplinelor scolare, asfel incat sa existe o paleta cat mai larga de optiuni orientative, pentru elevi ;
-accentuarea disciplinei, respectului si colaborarii, intre elevi, cadre didactice si parinti;
-formarea unei culturi generale ample, la toti elevii;
-incurajarea elevilor cu abilitati speciale, indiferent de conditia sociala;
-dezvoltarea dragostei pentru munca in general si evitarea orientarii profesionale sub presiunea factorilor externi (familie, prieteni, faima meseriei), ignorand lipsa de aptitudini, etc.;
-evitarea transformarii in tragedii a lacunelor, ce pot apare, in momentul verificarii bagajului de cunostinte si dezvltarea dorintei de recuperare;
-incurajarea depistarii tuturor talentelor si valorificarea acelora care dau satisfactie maxima si randament;
-formarea de reguli disciplinare, clare, care sa se aplice in momentul in care apar menifestari huliganice, evitandu-se formarea unei atitudini eronate de vedetism;
-organizarea de activitati scolare care sa induca sensibilizarea elevilor si notarea ideilor cu care acestia consimt sa contribuie;
-excluderea sentimentului de rusine, in orientarea profesionala;
-incurajarea creativitatii, a descoperirii de sine la elevi, prin evaluari si autoevaluari;
3. Diseminarea proiectului:
-cerc pedagogic
-consiliu profesoral
-internet
4. Model de orientare profesionala, prin prisma notelor obtinute pe parcursul scolarizarii:
-se selecteaza disciplinele la care s-au obtinut frecvent, cele mai mari note, incepand cu ciclul primar;
-se urmareste progresul inregistrat la disciplinele scolare, la care s-au inregistrat lacune, initial;
-se selecteaza disciplinele scolare pentru care elevii au exprimat afinitati crescute, indiferent de notele obtinute;
-se ofera elevului, la absolvire, in functie de notele obtinute, propuneri de orientare profesionala; in functie de acestea, elevul va continua sa se specializeze pentru viitoarea profesie/meserie/ocupatie.
5. Colaboratori:
-dir. prof. Buda Brighita Daniela, Scoala Vasile Alecsandri, Baia Mare
-inv. Cosma Adina, Scoala Vasile Alecsandri, Baia Mare
-prof. antr. Tarta Viorica, Scoala Somcuta Mare, Maramures, Clubul Sportiv Muncitoresc, Baia Mare
PROF. Educatie fizica si sport
HUZAU ORESIA NATALIA GEORGINA
Articole asemanatoare mai vechi:
|