Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Vivant profesores!
Duminică, 12 Aprilie 2009 20:03

 

 

VIVANT PROFESORES!

 

- Referat -

 

 

CUPRINS:

 

 1-Argument

 2-Obiective

 3-Diseminarea proiectului

 4-Model de orientare profesionala

 5-Colaboratori

 

 1. Argument

 

  Referatul VIVANT PROFESORES propune revigorarea functiilor si valorilor atribuite foii matricole, la absolvirea liceului.

 Noua versiune a foii matricole, se vrea un mini-ghid de orientare profesionala, prin prisma notelor obtinute pe parcursul celor trei cicluri de scolarizare; excluderea corigentelor si repetentelor si totusi, acordarea de note de la 1 la 10, urmarindu-se depistarea justa a calitatilor, abilitatilor, talentelor reale, la toti elevii. Odata cu excluderea corigentelor si repetentelor, ar dispare urmarile negative, care survin, adeseori: abandon scolar, amenintari, presiuni, suicid. Elevii ar fi incurajati sa se exprime liber, sa isi exteriorizeze calitatile, nemaifiind incatusati de frica notei, odata constientizati ca, nota 1 sau 3, nu reprezinta decat un talent scazut la materia respectiva sau o lipsa de interes si nu o amenintare cu corigenta sau cu repetenta; totodata, o nota, precum 9 sau 10, este un indicator al unui talent si interes crescut fata de o disciplina scolara, ce trebuie valorificata si incurajata.

  Ar fi ideala inmultirea disciplinelor scolare, astfel incat elevului sa i se ofere cat mai multe optiuni si posibilitati de descoperire a propriului potential creator, ce urmeaza sa se manifeste prin talentul si interesul manifestat in cele trei cicluri scolare, prin notele obtinute.

 

 

2. Obiective

-modificarea perceptiilor si urmarilor, functiilor didactice ale notei (nota – devine un indicator al talentului manifestat fata de o anumita disciplina scolara; un indicator al abilitatilor si inclinatiilor fata de o potentiala meserie/profesie etc.);

-incurajarea liberei exprimari la elevi, facand sa dispara frica de urmarile notei;

-descoperirea si valorificarea tuturor calitatilor, inclinatiilor, aptitudinilor si abilitatilor la elevi, prin incurajarea notarii de la 1 la 10 si prin excluderea corigentelor si repetentelor;

-transformarea foii matricole intr-un mini-ghid-profesional;

-inlaturarea urmarilor negative, la acordarea de note mici :presiuni asupra elevului sau dascalului, amenintari, sinucideri etc.;

-excluderea etichetei de elev “prost”, “incapabil” etc., ulterior obtinerii de note mici la anumite materii si in locuirea acestora cu calificative, precum: amotric, netalentat etc.;

-valorificarea talentelor, abilitatilor, calitatilor descoperite la elevi, in ideea orientarii profesionale;

-diversificarea disciplinelor scolare, asfel incat sa existe o paleta cat mai larga de optiuni orientative, pentru elevi ;

-accentuarea disciplinei, respectului si colaborarii, intre elevi, cadre didactice si parinti;

-formarea unei culturi generale ample, la toti elevii;

-incurajarea elevilor cu abilitati speciale, indiferent de conditia sociala;

-dezvoltarea dragostei pentru munca in general si evitarea orientarii profesionale sub presiunea factorilor externi (familie, prieteni, faima meseriei), ignorand lipsa de aptitudini, etc.;

-evitarea transformarii in tragedii a lacunelor, ce pot apare, in momentul verificarii bagajului de cunostinte si dezvltarea dorintei de recuperare;

-incurajarea depistarii tuturor talentelor si valorificarea acelora care dau satisfactie maxima si randament;

-formarea de reguli disciplinare, clare, care sa se aplice in momentul in care apar menifestari huliganice, evitandu-se formarea unei atitudini eronate de vedetism;

-organizarea de activitati scolare care sa induca sensibilizarea elevilor si notarea ideilor cu care acestia consimt sa contribuie;

-excluderea sentimentului de rusine, in orientarea profesionala;

-incurajarea creativitatii, a descoperirii de sine la elevi, prin evaluari si autoevaluari;

 

3. Diseminarea proiectului:

-cerc pedagogic

-consiliu profesoral

-internet

 

4. Model de orientare profesionala, prin prisma notelor obtinute pe parcursul scolarizarii:

-se selecteaza disciplinele la care s-au obtinut frecvent, cele mai mari note, incepand cu ciclul primar;

-se urmareste progresul inregistrat la disciplinele scolare, la care s-au inregistrat lacune, initial;

-se selecteaza disciplinele scolare pentru care elevii au exprimat afinitati crescute, indiferent de notele obtinute;

-se ofera elevului, la absolvire, in functie de notele obtinute, propuneri de orientare profesionala; in functie de acestea, elevul va continua sa se specializeze pentru viitoarea profesie/meserie/ocupatie.

 

5. Colaboratori:

-dir. prof. Buda Brighita Daniela, Scoala Vasile Alecsandri, Baia Mare

-inv. Cosma Adina, Scoala Vasile Alecsandri, Baia Mare

-prof. antr. Tarta Viorica, Scoala Somcuta Mare, Maramures, Clubul Sportiv Muncitoresc, Baia Mare

  

PROF. Educatie fizica si sport

HUZAU ORESIA NATALIA GEORGINA

  


Articole asemanatoare mai vechi:

Ultima actualizare în Miercuri, 26 Ianuarie 2011 15:38
 

Revista cu ISSN

Bacalaureat 2011

Bacalaureat 2011     Ordin 4799 din 2010 Metodologia bacalaureat 2011 Metodologia examenului de bacalaureat 2011 Calendarul examenului de Bacalaureat 2011   ORDIN nr. 4.800/31.08.2010 privind disciplinele şi programele pentru examenul de bacalaureat 2011 Lista disciplinelor la care...

Read more

Frumusetea matematicii

FRUMUSEŢEA MATEMATICII Prof. Opriş Brişcan Maria, Liceul Tehnologic ,,C-tin Brâncuşi” Oradea Unii oameni consideră că în matematică toate conceptele au fost create la întrebări fără răspuns, iar pentru alţii matematica reprezintă...

Read more

Capitol III

Capitolul III. Structura APR A.     Structura organelor de conducere Adunarea Generalã a APR - denumitã în continuare AG Comitetul Director al APR  - denumit în continuare CD Presedintele si vicepresedintii APR Secretarul General B.     Structura...

Read more

Tratarea diferentiată a elevilor in cadr…

TRATAREA DIFERENŢIATĂ A ELEVILOR ÎN CADRUL LECȚIILOR LA CICLUL PRIMAR   Prof. înv. primar Olariu Marineta Școala Gimnazială "Prof. Gheorghe Dumitreasa", Girov   Rezumat: Învăţământul diferenţiat vizează adaptarea activităţii de învăţare îndeosebi sub raportul conţinutului,...

Read more

Imaginea spatiului in romanele lui Marin…

IMAGINEA SPAȚIULUI ÎN ROMANELE LUI MARIN PREDA ȘI ORHAN PAMUK Prof. Grama Andreea – Alexandra Școala Gimnazială Nr. 307, București Lucrarea de față își propune o interpretare a spațiului în cadrul...

Read more

Proba practica concurs ocuparea posturil…

   ANEXA Nr. 4   la metodologie   PROBA PRACTICA din cadrul concursului pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate   EDUCATIE ARTISTICA SPECIALIZATA Specializarile: Muzica, Corepetitie, Coregrafie si Arta actorului (posturi didactice/catedre din scolile si...

Read more

Sub semnul creativitatii

SUB SEMNUL CREATIVITĂŢII Prof. înv. primar Gligor Dana Şcoala Gimnazială Cîmpeni, jud. Alba Scopul esenţial pe care îl urmăreşte învăţământul este dezvoltarea gândirii. Prin urmare...

Read more

Actul folcloric in interpretarea semioti…

ACTUL FOLCLORIC – ÎN INTERPRETAREA SEMIOTICĂ   Prof. Bentz Teodora Col. Nat. “Al. I. Cuza “, Focşani     A doua jumătate a secolului al XX-lea a produs exemple strălucite de construcţii teoretice dedicate sistemului limbii, ca...

Read more