Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Vivant profesores!
Duminică, 12 Aprilie 2009 20:03

 

 

VIVANT PROFESORES!

 

- Referat -

 

 

CUPRINS:

 

 1-Argument

 2-Obiective

 3-Diseminarea proiectului

 4-Model de orientare profesionala

 5-Colaboratori

 

 1. Argument

 

  Referatul VIVANT PROFESORES propune revigorarea functiilor si valorilor atribuite foii matricole, la absolvirea liceului.

 Noua versiune a foii matricole, se vrea un mini-ghid de orientare profesionala, prin prisma notelor obtinute pe parcursul celor trei cicluri de scolarizare; excluderea corigentelor si repetentelor si totusi, acordarea de note de la 1 la 10, urmarindu-se depistarea justa a calitatilor, abilitatilor, talentelor reale, la toti elevii. Odata cu excluderea corigentelor si repetentelor, ar dispare urmarile negative, care survin, adeseori: abandon scolar, amenintari, presiuni, suicid. Elevii ar fi incurajati sa se exprime liber, sa isi exteriorizeze calitatile, nemaifiind incatusati de frica notei, odata constientizati ca, nota 1 sau 3, nu reprezinta decat un talent scazut la materia respectiva sau o lipsa de interes si nu o amenintare cu corigenta sau cu repetenta; totodata, o nota, precum 9 sau 10, este un indicator al unui talent si interes crescut fata de o disciplina scolara, ce trebuie valorificata si incurajata.

  Ar fi ideala inmultirea disciplinelor scolare, astfel incat elevului sa i se ofere cat mai multe optiuni si posibilitati de descoperire a propriului potential creator, ce urmeaza sa se manifeste prin talentul si interesul manifestat in cele trei cicluri scolare, prin notele obtinute.

 

 

2. Obiective

-modificarea perceptiilor si urmarilor, functiilor didactice ale notei (nota – devine un indicator al talentului manifestat fata de o anumita disciplina scolara; un indicator al abilitatilor si inclinatiilor fata de o potentiala meserie/profesie etc.);

-incurajarea liberei exprimari la elevi, facand sa dispara frica de urmarile notei;

-descoperirea si valorificarea tuturor calitatilor, inclinatiilor, aptitudinilor si abilitatilor la elevi, prin incurajarea notarii de la 1 la 10 si prin excluderea corigentelor si repetentelor;

-transformarea foii matricole intr-un mini-ghid-profesional;

-inlaturarea urmarilor negative, la acordarea de note mici :presiuni asupra elevului sau dascalului, amenintari, sinucideri etc.;

-excluderea etichetei de elev “prost”, “incapabil” etc., ulterior obtinerii de note mici la anumite materii si in locuirea acestora cu calificative, precum: amotric, netalentat etc.;

-valorificarea talentelor, abilitatilor, calitatilor descoperite la elevi, in ideea orientarii profesionale;

-diversificarea disciplinelor scolare, asfel incat sa existe o paleta cat mai larga de optiuni orientative, pentru elevi ;

-accentuarea disciplinei, respectului si colaborarii, intre elevi, cadre didactice si parinti;

-formarea unei culturi generale ample, la toti elevii;

-incurajarea elevilor cu abilitati speciale, indiferent de conditia sociala;

-dezvoltarea dragostei pentru munca in general si evitarea orientarii profesionale sub presiunea factorilor externi (familie, prieteni, faima meseriei), ignorand lipsa de aptitudini, etc.;

-evitarea transformarii in tragedii a lacunelor, ce pot apare, in momentul verificarii bagajului de cunostinte si dezvltarea dorintei de recuperare;

-incurajarea depistarii tuturor talentelor si valorificarea acelora care dau satisfactie maxima si randament;

-formarea de reguli disciplinare, clare, care sa se aplice in momentul in care apar menifestari huliganice, evitandu-se formarea unei atitudini eronate de vedetism;

-organizarea de activitati scolare care sa induca sensibilizarea elevilor si notarea ideilor cu care acestia consimt sa contribuie;

-excluderea sentimentului de rusine, in orientarea profesionala;

-incurajarea creativitatii, a descoperirii de sine la elevi, prin evaluari si autoevaluari;

 

3. Diseminarea proiectului:

-cerc pedagogic

-consiliu profesoral

-internet

 

4. Model de orientare profesionala, prin prisma notelor obtinute pe parcursul scolarizarii:

-se selecteaza disciplinele la care s-au obtinut frecvent, cele mai mari note, incepand cu ciclul primar;

-se urmareste progresul inregistrat la disciplinele scolare, la care s-au inregistrat lacune, initial;

-se selecteaza disciplinele scolare pentru care elevii au exprimat afinitati crescute, indiferent de notele obtinute;

-se ofera elevului, la absolvire, in functie de notele obtinute, propuneri de orientare profesionala; in functie de acestea, elevul va continua sa se specializeze pentru viitoarea profesie/meserie/ocupatie.

 

5. Colaboratori:

-dir. prof. Buda Brighita Daniela, Scoala Vasile Alecsandri, Baia Mare

-inv. Cosma Adina, Scoala Vasile Alecsandri, Baia Mare

-prof. antr. Tarta Viorica, Scoala Somcuta Mare, Maramures, Clubul Sportiv Muncitoresc, Baia Mare

  

PROF. Educatie fizica si sport

HUZAU ORESIA NATALIA GEORGINA

  


Articole asemanatoare mai vechi:

Ultima actualizare în Miercuri, 26 Ianuarie 2011 15:38
 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Revista cu ISSN

Masurarea competentelor de lectura ale e…

MĂSURAREA COMPETENŢELOR DE LECTURĂ ALE ELEVILOR DIN CLASA A IX-A LICEU - studiu de caz -   Prof. VIRA ADINA MONICA Colegiul Tehnic de Transporturi, jud. Braşov   Predarea limbii şi literaturii române la clasele cu...

Read more

Educatia morala

EDUCATIA MORALA     Importanta conceptelor de morala si educatie morala Nu este posibila formarea personalitatii fara a tine seama de aspectul care ar trebui sa domine intreaga noastra viata sufleteasca: aspectul moral. Specificul...

Read more

Formarea notiunilor elementare necesare …

FORMAREA NOŢIUNILOR ELEMENTARE NECESARE STUDIERII GEOGRAFIEI ÎN CICLUL GIMNAZIAL   Profesor Miron Steluţa Otilia Şcoala Gimnazială Movila Miresii, judeţul Brăila     Rezumat: Achiziţionarea noţiunilor elementare de geografie se face pe tot parcursul ciclului primar, mai accentuat...

Read more

Lecturi limba si literatura romana pentr…

LECTURI LIMBA ȘI LITERATURA ROMÂNĂ PENTRU CLASA A XI-A Lecturi obligatorii - Literatura română pentru clasa a XI-a:Tudor Arghezi - VersuriIon Barbu - VersuriLucian Blaga - VersuriG. Călinescu - Scrinul negruM....

Read more

Constanta alimentatiei si psihologia soc…

CONSTANTA ALIMENTAȚIEI ȘI PSIHOLOGIA SOCIETĂȚII DE CONSUM Prof. educator Mureșan-Chira Gabriel Școala Gimnazială Specială Centru de Resurse și Documentare privind Educația Incluzivă/ Integrată, Cluj-Napoca ...

Read more

Metode şi strategii destinate cercurilor…

METODE ŞI STRATEGII DESTINATE CERCURILOR DE LECTURĂ Prof. Melinte Mihaela Colegiul Tehnic „Traian Vuia” Galaţi Cercurile de lectură reprezintă activităţi didactice, desfăşurate într-un cadru curricular sau extracurricular, al...

Read more

Insertia si calitatea vietii la persoane…

INSERŢIA ŞI CALITATEA VIEŢII LA PERSOANELE CU CERINŢE EDUCATIVE SPECIALE   Sîrbu Mihaela Ramona, Profesor itinerant/de sprijin Centrul Şcolar pentru Educaţie Incluzivă Şimleu Silvaniei     Dezvoltarea unei abordări comune a calităţii vieţii aplicabilă la...

Read more

Evaluarea copiilor cu CES

EVALUAREA COPIILOR CU CES   Prof. înv. primar Răvășel Oana – Cătălina, Școala cu clasele I-VIII Doba     Dizabilitatea face parte din experienţa umană, fiind o dimensiune a umanităţii. Ea este cea mai puternică...

Read more