Fisa de evaluare a activitatii didactice in inspectia pentru acordarea gradului didactic II |
Marţi, 19 Februarie 2013 17:56 |
Fişă de evaluare a activităţii didactice în inspecţia curentă/specială
pentru acordarea gradului didactic II
Vezi noua fişă de evaluare a activităţii didactice în cadrul inspecţiei curente/speciale pentru acordarea gradului didactic II. Această fişă este anexa nr. 1 la ordin nr. 3129 din 1 februarie 2013, respectiv anexa nr. 2 la metodologia 5.561/2011).
FIŞĂ DE EVALUARE a activităţii didactice în cadrul inspecţiei curente/speciale pentru acordarea gradului didactic II
|
Numele, iniţiala tatălui, prenumele cadrului didactic inspectat:
|
Numele avut înainte de căsătorie (acolo unde este cazul):
|
Funcţia didactică: .................. Specialitatea: ..................
|
Unitatea de învăţământ:
|
Data efectuării inspecţiei:
|
Inspector şcolar de specialitate/Metodist numit prin delegaţia nr. ....... din .............
|
(numele şi prenumele, funcţia didactică, specialitatea, gradul didactic, unitatea şcolară de la care provine)
|
I. ACTIVITATEA DIDACTICĂ
|
IA.
|
ACTIVITĂŢI VERIFICATE
|
Clasa
Tipul lecţiei
|
Titlul lecţiei
|
Clasa
Tipul lecţiei
|
Titlul lecţiei
|
Clasa
Tipul lecţiei
|
Titlul lecţiei
|
Clasa
Tipul lecţiei
|
Titlul lecţiei
|
GRUPA DE INDICATORI
|
CRITERII DE EVALUARE
|
PUNCTAJ MAXIM
|
PUNCTAJ ACORDAT
|
|
|
|
|
|
|
|
IB.
|
PROIECTAREA ACTIVITĂŢILOR (maximum 10 p)
|
Documentare ştiinţifică
|
2
|
|
Definirea obiectivelor şi obiectivele operaţionale
|
2
|
|
Corelaţia dintre obiective şi celelalte componente ale actului didactic (conţinut, strategie, mijloace de învăţământ, forme de organizare, evaluare etc.)
|
6
|
|
IC.
|
DESFĂŞURAREA ACTIVITĂŢILOR (maximum 40 p)
|
Reprezentarea conţinutului
|
2
|
|
Economia (esenţializarea) conţinutului
Gradul de structurare şi organizare a materialului (schema, pianul, structura logică etc.)
|
2
|
|
Puterea efectivă a conţinutului (de a genera idei noi, opinii, soluţii ele.)
|
2
|
|
Caracterul ştiinţific
|
2
|
|
Corelaţii intra-şi interdisciplinare, caracter practic-aplicativ
|
2
|
|
Corelaţia conţinutului cu strategia didactică şi cu tipul de interacţiune
|
4
|
|
Raportul dintre durata afectată solicitării elevilor şi cea afectată explicaţiilor, în funcţie de specificul conţinutului, de tipul şi de varianta lecţiei, de particularităţile dezvoltării psihointelectuale etc.
|
6
|
|
Concordanţa naturii solicitărilor cu particularităţile conţinutului
|
4
|
|
Raportul dintre activitatea personală a elevilor şi activitatea frontală, în contextul dat
|
3
|
|
Activitatea elevilor la nivelul proximei dezvoltări
|
3
|
|
Organizarea colectivului şi a activităţii
|
1
|
|
Acţiuni logice de organizare şi prelucrare a informaţiei. Acţiuni strategice de dezvoltare
|
2
|
|
Impunere
|
1
|
|
Diferenţiere
|
2
|
|
Evaluarea
|
2
|
|
Crearea climatului afectiv-emoţional
|
2
|
|
ID.
|
EVALUAREA RANDAMENTULUI ŞCOLAR (maximum 10 p)
|
Realizarea evaluării predictive (matricea conceptuală de bază)
|
1
|
|
Realizarea evaluării formative
|
1
|
|
Relaţia cerinţe-obiective
|
1
|
|
Realizarea progresului şcolar (raportul dintre rezultatele obţinute de elevi la începutul şi la finalul unei secvenţe de învăţare)
|
1
|
|
Preocuparea pentru motivarea notei şi formarea capacităţii de autoevaluare
|
1
|
|
Raportul dintre conţinutul evaluării şi conţinutul învăţării (cunoştinţe, priceperi, deprinderi, capacităţi, aptitudini, atitudini, interese etc.)
|
2
|
|
Raportul dintre notarea profesorului şi norma docimologică
|
1
|
|
Relaţia dintre preda re-învăţare, evaluare şi (compensare) ameliorare, pe parcursul activităţii didactice
|
2
|
|
IE.
|
CUNOAŞTEREA ŞI CONSILIEREA ELEVILOR (maximum 10 p)
|
Strategii de diferenţiere şi individualizare
|
4
|
|
Adaptarea exigenţelor la particularităţile de vârstă/individuale ale elevilor
|
3
|
|
Adaptarea exigenţelor la programul zilnic al elevilor
|
3
|
|
IF.
|
COMPETENŢE PSIHO-RELAŢIONALE (maximum 4 p)
|
În raporturile cu elevii
|
4
|
|
În raporturile cu părinţii
|
În raporturile cu cadrele didactice
|
În raporturile cu comunitatea locală
|
IG.
|
AUTOEVALUAREA (maximum 10 p)
|
Autoanaliza
|
5
|
|
Aprecierea obiectivă
|
5
|
|
II. ACTIVITATEA EDUCATIVĂ ÎN ŞCOALĂ ŞI ÎN AFARA EI
(maximum 4 p)
|
4
|
|
III. ACTIVITATEA DE PERFECŢIONARE METODICĂ ŞI ŞTIINŢIFICĂ
(maximum 8 p)
|
8
|
|
IV. APRECIEREA CONSILIULUI DE ADMINISTRAŢIE
(maximum 4 p)
|
4
|
|
PUNCTAJ TOTAL ACORDAT
Maximum 100 p
|
|
|
NOTA ACORDATĂ/CALIFICATIVUL ACORDAT
|
|
|
V. CONCLUZII ŞI RECOMANDĂRI
|
|
|
|
Pentru un punctaj de minimum 95 de puncte se acordă nota 10.
|
Minimum 35 puncte
|
Calificativ FB
|
Pentru un punctaj cuprins între 85 de puncte şi 94 de puncte se acordă nota 9.
|
Între 65 şi 84 de puncte
|
Calificativ B
|
Pentru un punctaj cuprins între 75 de puncte şi 84 de puncte se acordă nota 8.
|
Între 45 şi 64 de puncte
|
Calificativ S
|
Pentru un punctaj cuprins între 65 de puncte şi 74 de puncte se acordă nota 7.
|
Sub 45 de puncte
|
Calificativ I
|
Pentru un punctaj cuprins între 55 de puncte şi 64 de puncte se acordă nota 6.
|
|
Pentru un punctaj cuprins între 45 de puncte şi 54 de puncte se acordă nota 5.
|
|
|
Inspector/Metodist,
|
Candidat,
|
|
Director,
|
|
|
|
|
|
|
|
Articole asemanatoare mai vechi:
|
Ultima actualizare în Sâmbătă, 23 Februarie 2013 18:30 |
Adaugă comentariu
|
IMPORTANŢA STUDIERII ORTOGRAFIEI ŞI PUNCTUAŢIEI ÎN ŞCOALĂ
înv. Marc Aurica
Școala Gimnazială Cîmpeni
A învăța elevii să vorbească corect și să scrie corect în limba română este o datorie de onoare... Read more
CALCULATORUL ŞI INTERNETUL – DEPENDENŢA ÎN FOLOSUL EDUCAŢIEI
Orice pãrinte este îngrijorat de dezvoltarea si educarea copiilor lui. Dacã în urmã cu câtiva ani, televizorul era o grijã a pãrintelui din... Read more
12. Alcoolul
Alcoolul nu este considerat întotdeauna un drog, fiind acceptat de societate. Cu toate astea, alcoolul este într-adevar un drog, iar folosirea lui abuzivă a crescut, până la a deveni,... Read more
RELAŢIA DE COMUNICARE EDUCATOR-EDUCAT
Prof înv. primar Sorina Nevodenszki
,,Şcoala cu clasele I-VIII Sînandrei”, Jud. Timiş
,,Când ai stat în bancă ani de zile sub ochii serioşi ai cuiva care te învaţă carte,... Read more
POEME – UNIVERSUL COPILĂRIEI
Ileana Faur, profesor Limba şi Literatura română
Liceul Tehnologic Transporturi Auto, Timişoara
În studiul de faţă, referitor la cele mai cunoscute poeme eminesciene, am avut în vedere o abordate... Read more
Pregătire şi grafic examene pentru gradul didactic II
la Universitatea Sibiu
Află informaţii privind perioada şi cursurile de pregătire organizate de Universitatea “Lucian Blaga” din Sibiu, Facultatea de Drept, pentru gradul... Read more
Proiect Comenius multilateral:
“You can’t teach an old dog new tricks, or can you …?”
Ţări partenere:
Polonia, Portugalia, Turcia, România
Read more
Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului și Sportului
FORMULAR DE APLICAŢIE
pentru proiectele ce vor fi cuprinse în Calendarul Activităţilor Educative 2011
Proiectele se transmit prin poștă/curier de ISJ/ISMB, într-un singur pachet, până la... Read more
Admiterea in ciclul inferior al liceului
ORDIN nr. 4.802/31.08.2010 privind organizarea şi desfăşurarea admiterii în învăţământul liceal de stat, pentru anul şcolar 2011-2012
Metodologie de organizare şi desfăşurare a admiterii în… REPETIŢIA, MAI MULT DECÂT UN TROP REPREZENTATIV ÎN LITERATURA POPULARĂ
Se ştie că literatura orală, spre deosebire de cea scrisă, nu se defineşte prin identitatea sintactică a operei, pentru că aceasta…
FRANCOFONIA: ISTORIA UNUI CUVÂNT
prof. Drăgian Ana-Elena
Colegiul Tehnic ,,Constantin Brâncuşi’’ Oradea
„La francophonie c'est cet humanisme intégral, qui se tisse autour de la terre.” *( Léopold… STUDIU ASUPRA PROBLEMEI LIBERTĂȚII LA DOSTOIEVSKI
Profesor Andone Crenguța
Colegiul Tehnic de Transporturi Brașov
Problema libertății apare în opera lui Dostoievski în “Frații Karamazov” și presupune posibilitatea personajului de a acționa după propria…
ALTERNATIVE METODOLOGICE INTERACTIVE
ÎN PREDAREA LITERATURII
prof. LAURA MIHAELA HERMAN
Şcoala cu Clasele I-VIII „Nicolae Iorga”, Baia Mare
Metodele de învãtãmânt reprezintã cãile folosite în scoalã… MATEMATICĂ ŞI CREATIVITATE
Prof. inv. primar Gligor Dana
Scoala gimnaziala Vidra, jud. Alba
Rezolvarea problemelor constituie o activitate cu caracter complex în cadrul căreia se clarifică noţiuni teoretice, se formează priceperi şi deprinderi,…
COPILUL ÎN FAMILIE
Prof. înv. primar Gligor Dana
Școala Gimnazială Cîmpeni
Socializarea constituie procesul de continuă transformare a individului "din ființă biologică într-un subiect al unei culturi specifice" (Bernstein, Buc.… ALTERNATIVE EDUCATIONALE
Alternativele educationale reprezinta variante de organizare scolara, care propun modificari ale anumitor aspecte legate de formele oficiale de organizare a activitatii instructiv-educative.
Proiectarea si realizarea alternativelor educationale reprezinta actiuni care…
TROIS TYPES DE JEUX
Prof. Negru Simona-Solomia
Liceul Teoretic ,,Eftimie Murgu,, Bozovici, Caraș-Severin
La classification des jeux pédagogiques que nous voulons proposer dans les lignes qui suivent n’à pas…
|