Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Evaluarea rezultatelor scolare. Metoda cubului
Vineri, 08 Mai 2009 03:00

EVALUAREA REZULTATELOR ŞCOLARE

METODA CUBULUI

 

Inst. DOBREA MONICA

Şcoala cu cls. I-VIII „Înv. N. Pâslaru” Casin

 

Se pot folosi metode moderne chiar si în tratarea marilor teme din pedagogie. Am avut sansa sã urmez cursul PIR, iar mentorul acestuia, doamna profesor Dana Kaetana Palaghitã, ne-a îndrumat sã tratãm Evaluarea urmând etapele cunoscutei metode. ªi iatã ce-a iesit ...

 

DESCRIE:

- Ce este predarea?

- La ce se referã predarea?

- Utilizând imagini primite, realizati o descriere a urmãtoarelor „tipuri

de profesori”: profesorul pinguin, profesorul ciocãnitoare, profesorul pescãrus, profesorul porumbei, profesorul strut, profesorul vultur.

- Pe baza caracteristicilor predãrii, realizati o descriere a urmãtoarelor stiluri de predare: autoritate formalã; model personal/demonstrativ; facilitator; cel/cea care deleagã.

Predarea este una dintre componentele procesului de învãtãmânt, alãturi de învãtare si evaluare.

Ca formã de comunicare didacticã, predarea constã într-un sistem de operatii de selectare, ordonare ti adecvare la nivelul de gândire al elevilor a unui continut informational si de transmitere a lui, folosind anumite strategii didactice în scopul realizãrii cu eficientã maximã a obiectivelor propuse.

În scoala contemporanã, centratã pe elev, pentru a realiza un învãtãmânt formativ-educativ, predarea este în strânsã legãturã cu învãtarea si evaluarea, constituind un proces unitar. Scopul predãrii este obtinerea de rezultate, de schimbãri comportamentale care se realizeazã prin învãtare, rezultate depinzând si de modul în care s-a desfãsurat predarea.

 

PRACTIC

 

Evaluarea si testarea

- evaluarea este o parte componentã a procesului de învãtãmânt;

- testarea (testul) este o metodã de evaluare;

- evaluarea are trei forme: initialã, formativã si sumativã, iar testul este o metodã pe care o putem aplica în cadrul acestor forme;

- evaluarea este generalul, iar testul este particularul.

 

Evaluarea si notarea

- evaluarea este o activitate prin care sunt colectate, prelucrate si interpretate informatiile privind starea si functionarea unui sistem, a rezultatelor pe care le obtine, aprecierea acestora pe baza unor criterii si prin care este influentatã evolutia sistemului, iar notarea (nota, calificativul) este simbolul acordat în urma evaluãrii.

- evaluarea este activitatea, iar notarea este ceea ce „se vede” (finalul);

- evaluarea „duce” la notare.

 

Bibliografie:

1. „EVALUAREA CONTINUÃ LA CLASÃ- Modul pentru dezvoltarea profesionalã a personalului didactic”,

(2005) Ministerul Educatiei si Cercetãrii, Unitatea de Management a Proiectului pentru Învãtãmânt Rural, Bucuresti

2. Stoica, A (2001), „Evaluarea curentã si examenele (Ghid pentru profesori)”, Editura PROGnosis, Bucuresti

 

Ultima actualizare în Vineri, 26 Martie 2010 19:30
 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Revista cu ISSN

Planificare model pentru limba si comuni…

Planificare model pentru limba si comunicare invatamant special   Incepand cu anul scolar 2011-2012, Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului a oferit pentru prima data tuturor cadrelor didactice modele de planificari calendaristice....

Read more

Educatia socio emotionala la varsta pres…

EDUCAŢIA SOCIO-EMOŢIONALĂ LA VÂRSTA PREŞCOLARĂ Prof. înv. preşc DAN FLORINA, Grădiniţa cu PP nr 26 Braşov Conceptul de educaţie socială şi emoţională în contextul...

Read more

Educatia incluziva educatia pentru toti

EDUCAŢIA INCLUZIVĂ, EDUCAŢIA PENTRU TOŢI Înv. Marc Aurica Șc. Gimn. Cîmpeni jud. Alba Şcoala are datoria de a asigura şanse egale tuturor elevilor. A asigura şanse egale elevilor înseamnă a...

Read more

Aplicatii ale nanotehnologiilor

Aplicatii ale nanotehnologiilor

III. APLICAŢII ALE NANOTEHNOLOGIILOR III.1. Materiale textile Nanotehnologia poate fi utilizată pentru a crea materiale textile cu performanţe superioare, fără a le compromite calităţile acestora referitoare la aspect, calitate...

Read more

Scoala si prietenii surse de suport soci…

ŞCOALA ŞI PRIETENII, SURSE DE SUPORT SOCIAL PENTRU COPIL   Psih. Pop Petronica Profesor consilier şcolar/CJRAE Cluj Rezumat Este bine ştiut cine este un „mare consumator de...

Read more

Jocul didactic pledoarie pentru cultivar…

JOCUL DE-A CITITORII ŞI PERSONAJELE - PLEDOARIE PENTRU CULTIVAREA SPIRITULUI LUDIC PRIN METODE (NE)CANONICE   Prof. Nicoleta Ichim Grup Şcolar „Ovid Caledoniu”, Tecuci, jud. Galaţi       Demersul îşi propune, aşa cum sugerează şi titlul, să...

Read more

Trupa de teatru ca metoda de intarire a …

Trupa de teatru ca metodă de întărire a relaţiei profesor-elev Profesor Sultan Cristina Colegiul „Anghel Saligny” Tulcea Rezumat: Articolul propune o modalitate sporire a încrederii elevilor şi a părinţilor în profesori...

Read more

Regulamentul de inspectie a unitatilor d…

Regulamentul de inspectie a unitatilor de invatamant preuniversitar   Prezentul Regulament de inspectie a unitatilor de invatamant preuniversitar a fost publicat in Monitorul Oficial 746 din 24 octombrie 2011 (M. Of. 746/2011) si...

Read more