Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Evaluarea rezultatelor scolare. Metoda cubului
Vineri, 08 Mai 2009 03:00

EVALUAREA REZULTATELOR ŞCOLARE

METODA CUBULUI

 

Inst. DOBREA MONICA

Şcoala cu cls. I-VIII „Înv. N. Pâslaru” Casin

 

Se pot folosi metode moderne chiar si în tratarea marilor teme din pedagogie. Am avut sansa sã urmez cursul PIR, iar mentorul acestuia, doamna profesor Dana Kaetana Palaghitã, ne-a îndrumat sã tratãm Evaluarea urmând etapele cunoscutei metode. ªi iatã ce-a iesit ...

 

DESCRIE:

- Ce este predarea?

- La ce se referã predarea?

- Utilizând imagini primite, realizati o descriere a urmãtoarelor „tipuri

de profesori”: profesorul pinguin, profesorul ciocãnitoare, profesorul pescãrus, profesorul porumbei, profesorul strut, profesorul vultur.

- Pe baza caracteristicilor predãrii, realizati o descriere a urmãtoarelor stiluri de predare: autoritate formalã; model personal/demonstrativ; facilitator; cel/cea care deleagã.

Predarea este una dintre componentele procesului de învãtãmânt, alãturi de învãtare si evaluare.

Ca formã de comunicare didacticã, predarea constã într-un sistem de operatii de selectare, ordonare ti adecvare la nivelul de gândire al elevilor a unui continut informational si de transmitere a lui, folosind anumite strategii didactice în scopul realizãrii cu eficientã maximã a obiectivelor propuse.

În scoala contemporanã, centratã pe elev, pentru a realiza un învãtãmânt formativ-educativ, predarea este în strânsã legãturã cu învãtarea si evaluarea, constituind un proces unitar. Scopul predãrii este obtinerea de rezultate, de schimbãri comportamentale care se realizeazã prin învãtare, rezultate depinzând si de modul în care s-a desfãsurat predarea.

 

PRACTIC

 

Evaluarea si testarea

- evaluarea este o parte componentã a procesului de învãtãmânt;

- testarea (testul) este o metodã de evaluare;

- evaluarea are trei forme: initialã, formativã si sumativã, iar testul este o metodã pe care o putem aplica în cadrul acestor forme;

- evaluarea este generalul, iar testul este particularul.

 

Evaluarea si notarea

- evaluarea este o activitate prin care sunt colectate, prelucrate si interpretate informatiile privind starea si functionarea unui sistem, a rezultatelor pe care le obtine, aprecierea acestora pe baza unor criterii si prin care este influentatã evolutia sistemului, iar notarea (nota, calificativul) este simbolul acordat în urma evaluãrii.

- evaluarea este activitatea, iar notarea este ceea ce „se vede” (finalul);

- evaluarea „duce” la notare.

 

Bibliografie:

1. „EVALUAREA CONTINUÃ LA CLASÃ- Modul pentru dezvoltarea profesionalã a personalului didactic”,

(2005) Ministerul Educatiei si Cercetãrii, Unitatea de Management a Proiectului pentru Învãtãmânt Rural, Bucuresti

2. Stoica, A (2001), „Evaluarea curentã si examenele (Ghid pentru profesori)”, Editura PROGnosis, Bucuresti

 

Ultima actualizare în Vineri, 26 Martie 2010 19:30
 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Revista cu ISSN

The role of learning strategies in sla t…

THE ROLE OF LEARNING STRATEGIES IN SLA. TEACHING OUR STUDENTS HOW TO LEARN Profesor: Elisabeta Maxim Școala Gimnazială “Ștefan cel Mare” Botoşani “Learning strategies are the conscious thoughts and...

Read more

Creativitatea si stimularea potentialulu…

CREATIVITATEA ȘI STIMULAREA POTENȚIALULUI CREATIV LA VÂRSTA PREȘCOLARĂ Comoli Doina, prof. înv. primar Școala Gimnazială Nr. 96, București Creativitatea marchează întreaga personalitate și...

Read more

Integrarea jocului didactic in orele de …

INTEGRAREA JOCULUI DIDACTIC ÎN ORELE DE MATEMATICĂ ÎN CICLUL PRIMAR prof. înv. primar Marşeu Rodica Lavinia Colegiul Tehnic Ion Mincu, Timişoara MOTTO: “Jocul este manifestarea primară a atitudinii creative...

Read more

Studiu privind relatia dintre implicarea…

STUDIU – PRIVIND RELAŢIA DINTRE IMPLICAREA ELEVILOR ÎN ACTIVITĂŢI EXTRAŞCOLARE ŞI COMPORTAMENTELE LOR AGRESIVE     Blejan Maria Liliana, Profesor Psiholog Liceul de Arte Plastice “Hans Mattis Teutsch” Braşov     Acest studiu are la bază ideea...

Read more

Admitere invatamant liceal si profesiona…

Admitere invatamant liceal si profesional 2016 Vezi ORDIN OMECS nr. 5082/31.08.2015 privind organizarea si desfasurarea admiterii in invatamantul liceal si profesional de stat pentru anul scolar 2016-2017,...

Read more

Importanta terapiei prin joc pentru elev…

IMPORTANȚA TERAPIEI PRIN JOC PENTRU ELEVUL CU DEFICIENȚĂ MINTALĂ   Prof. Psihopedagog Martinconi Noemi, Centrul de Resurse şi Asistenţă Educaţională "Speranţa" Timişoara, Jud. Timiş    Lumea contemporană este tot mai dinamică, influenţând politicul, economicul, socialul....

Read more

Modalitati de dezvoltare a gandirii crit…

MODALITĂŢI DE DEZVOLTARE A ,, GÂNDIRII CRITICE ” LA ELEVI   Institutor: Herczeg Monica Şcoala cu clasele I-VIII Dudeştii Noi                  Gândirea critică este un produs, un punct la care ajunge gândirea noastră în...

Read more

Educatie si circulatie

Cu ocazia Zilei Europene a Sigurantei Rutiere, în perioada 6-17 octombrie 2008 s-a desfãsurat  proiectul educational „Educatie si circulatie”, organizat de Liceul de Artã „Ioan Sima” Zalãu în parteneriat cu...

Read more