Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Evaluarea rezultatelor scolare. Metoda cubului
Vineri, 08 Mai 2009 03:00

EVALUAREA REZULTATELOR ŞCOLARE

METODA CUBULUI

 

Inst. DOBREA MONICA

Şcoala cu cls. I-VIII „Înv. N. Pâslaru” Casin

 

Se pot folosi metode moderne chiar si în tratarea marilor teme din pedagogie. Am avut sansa sã urmez cursul PIR, iar mentorul acestuia, doamna profesor Dana Kaetana Palaghitã, ne-a îndrumat sã tratãm Evaluarea urmând etapele cunoscutei metode. ªi iatã ce-a iesit ...

 

DESCRIE:

- Ce este predarea?

- La ce se referã predarea?

- Utilizând imagini primite, realizati o descriere a urmãtoarelor „tipuri

de profesori”: profesorul pinguin, profesorul ciocãnitoare, profesorul pescãrus, profesorul porumbei, profesorul strut, profesorul vultur.

- Pe baza caracteristicilor predãrii, realizati o descriere a urmãtoarelor stiluri de predare: autoritate formalã; model personal/demonstrativ; facilitator; cel/cea care deleagã.

Predarea este una dintre componentele procesului de învãtãmânt, alãturi de învãtare si evaluare.

Ca formã de comunicare didacticã, predarea constã într-un sistem de operatii de selectare, ordonare ti adecvare la nivelul de gândire al elevilor a unui continut informational si de transmitere a lui, folosind anumite strategii didactice în scopul realizãrii cu eficientã maximã a obiectivelor propuse.

În scoala contemporanã, centratã pe elev, pentru a realiza un învãtãmânt formativ-educativ, predarea este în strânsã legãturã cu învãtarea si evaluarea, constituind un proces unitar. Scopul predãrii este obtinerea de rezultate, de schimbãri comportamentale care se realizeazã prin învãtare, rezultate depinzând si de modul în care s-a desfãsurat predarea.

 

PRACTIC

 

Evaluarea si testarea

- evaluarea este o parte componentã a procesului de învãtãmânt;

- testarea (testul) este o metodã de evaluare;

- evaluarea are trei forme: initialã, formativã si sumativã, iar testul este o metodã pe care o putem aplica în cadrul acestor forme;

- evaluarea este generalul, iar testul este particularul.

 

Evaluarea si notarea

- evaluarea este o activitate prin care sunt colectate, prelucrate si interpretate informatiile privind starea si functionarea unui sistem, a rezultatelor pe care le obtine, aprecierea acestora pe baza unor criterii si prin care este influentatã evolutia sistemului, iar notarea (nota, calificativul) este simbolul acordat în urma evaluãrii.

- evaluarea este activitatea, iar notarea este ceea ce „se vede” (finalul);

- evaluarea „duce” la notare.

 

Bibliografie:

1. „EVALUAREA CONTINUÃ LA CLASÃ- Modul pentru dezvoltarea profesionalã a personalului didactic”,

(2005) Ministerul Educatiei si Cercetãrii, Unitatea de Management a Proiectului pentru Învãtãmânt Rural, Bucuresti

2. Stoica, A (2001), „Evaluarea curentã si examenele (Ghid pentru profesori)”, Editura PROGnosis, Bucuresti

 

Ultima actualizare în Vineri, 26 Martie 2010 19:30
 

Revista cu ISSN

PASI IN CERCETAREA PEDAGOGICA

STUDIEREA ,,PAŞILOR” ÎN CONCEPEREA, ELABORAREA, PERFECŢIONAREA ŞI EVALUAREA CERCETÃRII PEDAGOGICE, ŞTIINtIFICO-METODICE   Inst. Pãsat Mic Elena Corina Şcoala cu clasele I-VIII, Galicea Mare, Dolj     Plecând de la ,,teoria”, ,,practica educationalã”, ,,inovatia procesului de învãtãmânt”,...

Read more

Oportunitati de studiu in Marea Britanie…

Oportunităţi de studiu în Marea Britanie prin  programul HMC – Projects in Central and Eastern Europe     Din anul 2009, Junior Achievement România, împreună cu Headmasters’ and Headmistress’ Conference (asociaţie de şcoli...

Read more

Cadrul didactic in scoala moderna

CADRUL DIDACTIC ÎN ȘCOALA MODERNĂ   Prof. Coman Valentina Liceul Tehnologic Constantin Brâncuși, Pitești   Rezumat: Articolul îşi propune evidențierea rolurilor pe care cadrul didactic trebuie să le ia în considerare în contextul școlii...

Read more

Competentele cheie si geografia scolara

Competenţele - cheie şi geografia şcolară       Competenţele - cheie sugerate de Comisia Europeană      Comisia Europeană, prin directoratul general pentru educaţie şi cultură, a realizat un demers derulat pe mai mulţi ani (2002...

Read more

Obiectivele si sarcinile activitatilor m…

OBIECTIVELE ŞI SARCINILE ACTIVITĂŢILOR MATEMATICE DIN GRĂDINIŢA DE COPII   Profesor învăţământ primar Marşeu Rodica Lavinia Şcoala cu clasele I – VIII Dudeştii Noi, Judeţul Timiş             Activităţile cu conţinut matematic din grădiniţa de...

Read more

Ereditatea

EREDITATEA   Ereditatea reprezinta insusirea fundamentala a materiei vii de a transmite, de la o generatie la alta, sub forma codului genetic, informatii / mesaje de specificitate care privesc specia, grupul de...

Read more

Evaluarea nationala clasa a VIII-a 2017

Evaluarea nationala clasa a VIII-a 2017 Ministerul Educatiei Nationale si Cercetarii Stiintifice a publicat ordinul care prezinta calendarul desfasurarii Evaluarii Nationale la clasa a VIII-a in anul scolar 2016-2017. Calendarul examenului...

Read more

Test geografie clasa a XII-a

Test geografie – clasa a XII-a     I. Precizaţi trei deosebiri şi o asemănare între clima Europei Atlantice şi clima Europei Mediteraneene. Comparaţia se poate referi la factorii genetici ai climei, tipul de...

Read more