Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Educatie interdependenta si solidaritate intr o lume in schimbare
Luni, 13 August 2012 00:00

 

Educatie, interdependenta si solidaritate

intr-o lume in schimbare

 

Introducere

Al  doilea Congres European despre Educatia globalaEducatie, interdependenta si solidaritate intr-o lume in schimbare  a fost organizat de Centrul Nord-Sud al Consiliului Europei (NSC) in parteneriat cu Global Education Network Europe (GENE) și CONCORD Europe, in cooperare cu Institutul Portughez pentru cooperare si limba, platforma portugheza NDGO si Universitatea din Lisabona si cu sprijinul financiar al Comisiei Europene.

 

Acest Congres a reunit aproximativ 200 de participanti  educatori, reprezentanti ai societatii civile, ai ministerelor educatiei  si ai afacerilor externe, parlamentari, reprezentanti ai autoritatilor locale si regionale, utilizand principiul «cvadrilogului » si adoptand o abordare holistica a educatiei pentru cetatenie mondiala/educatiei globale, vizand sa faciliteze dialogul, sa construiasca o experienta de invatare si sa intareasca angajamentul politic in domeniul educatiei pentru cetatenie globala/educatiei  globale.

Acest eveniment  s-a sprijinit pe eforturile Centrului Nord-Sud (NSC) si ale altor factori decisivi pentru promovarea educatiei globale, și in special pe Declaratia Congresului de la Maastricht (2002) care a stabilit un cadru strategic european pentru imbunatatirea si dezvoltarea educatiei globale in Europa pana in 2015.

Au fost infaptuite cateva realizari care privesc educatia globala. Printre acestea este important de scos in evidenta primul standard legal european privitor la educatia globala care constituie baza unor viitoare lucrari in domeniu, Recomandarea CM /Rec (2011) 4 a Comitetului de ministri al Consiliului Europei privitor la Educatia pentru interdependenta si solidaritate globala.

La 10 ani dupa Congresul de la Maastricht, a fost necesar de facut un bilant asupra realizarilor in domeniul educatiei globale, tinand cont de realitatile in schimbare si de raspunsul dat noilor provocari aparute atat pe plan social, economic, cat si pe cel al mediului inconjurator.

 

Obiectivele Congresului

Congresul a urmarit favorizarea  dialogului, a experientei de invatare si sa sustina angajamentul politic fata de educatia globala prin diferitii participanti, in special organizatiile internationale, ministerele responsabile cu educatia  ministerele afacerilor externe, parlamentarii, autoritatile locale si regionale, organizatiile societatii civile si educatorii.

In timpul Congresului, participantii au fost  invitati sa-si exprime punctul de vedere asupra unor teme de reflectie si sa defineasca rezultatele de atins: implementare si dezvoltare de strategii nationale; reforme curriculare la nivel national si local; consolidarea competentelor ducatorilor; monitorizarea si sustinerea calitatii; campanii de sensibilizare.

 

In concluzie, Congresul european pentru educatie globala a avut ca obiective:

1.    Sa faca un bilant asupra realizarilor si dezvoltarilor in domeniul educatiei globale, in cursul celor 10 ani, de la adoptarea Declaratiei Congresului de la Maastricht (2002-2012)

2.    Sa garanteze angajamentul partilor participante pentru sustinerea  consolidarea si dezvoltarea educatiei globale pana in 2015 si dupa acest termen, printr-o serie de recomandari strategice care sa fie formulate la sfarsitul Congresului.

Pentru mai multe informatii, consultati : www.geocongress2012.org 

Prof. Georgeta-Paula MIHAI – participant la Congres, co-autor al Ghidului de educatie globala,

North-South Centre Global Education Guidelines (2008 / revised edition in2010)

http://www.coe.int/t/dg4/nscentre/GEguideline_presentation_en.asp

 

Al  doilea Congres European despre Educatia globala:

Educatie, interdependenta si solidaritate intr-o lume in schimbare

Lisabona, 27-28 septembrie 2012

 

 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Revista cu ISSN

Comisiile de concurs pentru ocuparea pos…

CAPITOLUL III  Comisiile de concurs      Art. 7. -    (1) Pentru organizarea si desfasurarea concursului la nivelul unei unitati de invatamant particular din invatamantul preuniversitar, consiliul de administratie al unitatii de invatamant...

Read more

Schimbarea in activitatea didactica

SCHIMBAREA ÎN ACTIVITATEA DIDACTICĂ   Prof. Sandu Diana – Ileana Colegiul Tehnic „Regele Ferdinand I”, Timişoara   Motto: Într-o lume imperfectă pe care o putem influenţa în bine  sau rău, conştientizarea faptului că orice încercare contează...

Read more

Plural of nouns controversial aspects

PLURAL OF NOUNS – CONTROVERSIAL ASPECTS   Prof. Dumitru Maria Magdalena Liceul Tehnologic Constantin Brâncuși- Pitești               Collective nouns when used in singular can take either a singular form to refer to the whole...

Read more

Metodologie de evaluare externa a calita…

Metodologie de evaluare externa a calitatii educatiei in invatamantul preuniversitar   Vezi Metodologia de evaluare externa a calitatii educatiei in invatamantul preuniversitar, publicata in Monitorul Oficial 11 din 8 ianuarie 2013 (M....

Read more

Nevoia de raportare la model a personali…

NEVOIA DE RAPORTARE LA MODEL A PERSONALITĂȚII ÎN FORMARE     Grădinița ,,Ion Creangă”, Ploiești, Județul Prahova                                 Relaționarea cu ceilalți, propria imagine de sine, atitudinile, aspirațiile, statusul social al omului de la...

Read more

Infograficele in activitatea didactica

INFOGRAFICELE ÎN ACTIVITATEA DIDACTICĂ Profesor Bușcă Alexandru Liceul Tehnologic “Lazăr Edeleanu”, Năvodari Rezumat: Articolul de față prezintă noțiunea de infografic, necesitatea utilizării acestuia în cadrul...

Read more

Utilizarea instrumentului topgrade in ac…

UTILIZAREA INSTRUMENTULUI TOPGRADE ÎN ACTIVITATEA DIDACTICĂ Profesor Bușcă Laura Liceul Tehnologic “Lazăr Edeleanu”, Năvodari Rezumat: Instrumentul Topgrade este util profesorilor deoarece le permite să realizeze teste și lecții online. Acest articol...

Read more

Trecere in revista a textelor semnificat…

PARTEA III Trecere în revistă a textelor semnificative SF pentru copii şi adolescenţi   Introducere Toţi partenerii în proiect au fost rugaţi să selecteze 10-20 de texte SF pentru copii şi adolescenţi care au...

Read more