Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Educatie interdependenta si solidaritate intr o lume in schimbare
Luni, 13 August 2012 00:00

 

Educatie, interdependenta si solidaritate

intr-o lume in schimbare

 

Introducere

Al  doilea Congres European despre Educatia globalaEducatie, interdependenta si solidaritate intr-o lume in schimbare  a fost organizat de Centrul Nord-Sud al Consiliului Europei (NSC) in parteneriat cu Global Education Network Europe (GENE) și CONCORD Europe, in cooperare cu Institutul Portughez pentru cooperare si limba, platforma portugheza NDGO si Universitatea din Lisabona si cu sprijinul financiar al Comisiei Europene.

 

Acest Congres a reunit aproximativ 200 de participanti  educatori, reprezentanti ai societatii civile, ai ministerelor educatiei  si ai afacerilor externe, parlamentari, reprezentanti ai autoritatilor locale si regionale, utilizand principiul «cvadrilogului » si adoptand o abordare holistica a educatiei pentru cetatenie mondiala/educatiei globale, vizand sa faciliteze dialogul, sa construiasca o experienta de invatare si sa intareasca angajamentul politic in domeniul educatiei pentru cetatenie globala/educatiei  globale.

Acest eveniment  s-a sprijinit pe eforturile Centrului Nord-Sud (NSC) si ale altor factori decisivi pentru promovarea educatiei globale, și in special pe Declaratia Congresului de la Maastricht (2002) care a stabilit un cadru strategic european pentru imbunatatirea si dezvoltarea educatiei globale in Europa pana in 2015.

Au fost infaptuite cateva realizari care privesc educatia globala. Printre acestea este important de scos in evidenta primul standard legal european privitor la educatia globala care constituie baza unor viitoare lucrari in domeniu, Recomandarea CM /Rec (2011) 4 a Comitetului de ministri al Consiliului Europei privitor la Educatia pentru interdependenta si solidaritate globala.

La 10 ani dupa Congresul de la Maastricht, a fost necesar de facut un bilant asupra realizarilor in domeniul educatiei globale, tinand cont de realitatile in schimbare si de raspunsul dat noilor provocari aparute atat pe plan social, economic, cat si pe cel al mediului inconjurator.

 

Obiectivele Congresului

Congresul a urmarit favorizarea  dialogului, a experientei de invatare si sa sustina angajamentul politic fata de educatia globala prin diferitii participanti, in special organizatiile internationale, ministerele responsabile cu educatia  ministerele afacerilor externe, parlamentarii, autoritatile locale si regionale, organizatiile societatii civile si educatorii.

In timpul Congresului, participantii au fost  invitati sa-si exprime punctul de vedere asupra unor teme de reflectie si sa defineasca rezultatele de atins: implementare si dezvoltare de strategii nationale; reforme curriculare la nivel national si local; consolidarea competentelor ducatorilor; monitorizarea si sustinerea calitatii; campanii de sensibilizare.

 

In concluzie, Congresul european pentru educatie globala a avut ca obiective:

1.    Sa faca un bilant asupra realizarilor si dezvoltarilor in domeniul educatiei globale, in cursul celor 10 ani, de la adoptarea Declaratiei Congresului de la Maastricht (2002-2012)

2.    Sa garanteze angajamentul partilor participante pentru sustinerea  consolidarea si dezvoltarea educatiei globale pana in 2015 si dupa acest termen, printr-o serie de recomandari strategice care sa fie formulate la sfarsitul Congresului.

Pentru mai multe informatii, consultati : www.geocongress2012.org 

Prof. Georgeta-Paula MIHAI – participant la Congres, co-autor al Ghidului de educatie globala,

North-South Centre Global Education Guidelines (2008 / revised edition in2010)

http://www.coe.int/t/dg4/nscentre/GEguideline_presentation_en.asp

 

Al  doilea Congres European despre Educatia globala:

Educatie, interdependenta si solidaritate intr-o lume in schimbare

Lisabona, 27-28 septembrie 2012

 

 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Revista cu ISSN

Chestionar aplicat elevilor CLIL LESSON …

CHESTIONAR   Discuţie condusă de prof. Ofelia Cornelia POPA 20 elevi chestionaţi; 2 absenţi   Ţi-a plăcut lecţia CLIL?   a)      Da: 20 elevi (100%)             b) Nu: 0 elevi   Argumentează răspunsul dat la intrebarea precedentă.   “Mi-am dorit să facem...

Read more

Obstacolele si erorile in didactica mate…

OBSTACOLELE ŞI ERORILE ÎN DIDACTICA MATEMATICII   Prof. Antohe Florin Mihai Şcoala Gimnazială nr 5 Galaţi   Din multitudinea perspectivelor din care pot fi abordate dificultăţile cu care se confruntă elevii (şi nu numai ei),...

Read more

Test geografie clasa a IX-a

Test geografie – clasa a IX-a     I. Numiţi, reprezentaţi prin desen şi caracterizaţi tipurile de contacte dintre plăcile scoarţei terestre.                                                                                                                           16 puncte     II. Alegeţi varianta corectă:   1. Mărimea radiaţiei solare înregistrate...

Read more

Traditii si obisnuinte nutritionale

TRADIŢII ŞI OBIŞNUINŢE NUTRIŢIONALE   Maistru instructor Zuleam Eugenuia C.N.E. “Gh. Chiţu” Craiova, judeţul Dolj     Bucătăria românească este apreciată astăzi ca una din cele mai bogate bucătării, atât pentru varietatea preparatelor cât mai ales...

Read more

Memorii Adolescenta lui Mircea Eliade it…

MEMORII Adolescenţa lui Mircea Eliade – itinerariu spiritual   Dragomir Marian, Colegiul Tehnic “Elie Radu” Ploieşti     Characterized as "an exciting Bildungsroman, the only of its kind in our language" by Serban Cioculescu, the autobiographical...

Read more

EDUCATIA IN SOCIETATEA GLOBALIZATA

EDUCAȚIA ÎN SOCIETATEA GLOBALIZATÃ. CONCEPTELE LIFELONG ȘI LIFEWIDE LEARNING   Alexandra Pepelea, profesor Grup Școlar Tehnic de Transporturi Iași     Opțiunea pentru învãțarea pe tot parcursul vieții înseamnã, în societatea globalizatã de astãzi, acceptarea tuturor...

Read more

Les etapes de la comprehension orale

LES ETAPES DE LA COMPRÉHENSION ORALE   Ilie MINESCU Universitatea de Vest TIMIŞOARA     La pré-écoute Lors d’une activité de compréhension orale, les élèves comprennent en général: les mots qu'ils connaissent déjà; les mots transparents ; les mots dont...

Read more

Lecturi obligatorii pentru clasa a VII-a

Lecturi obligatorii pentru clasa a VII-a   Literatura română  Balada populara: Monastirea Argeşului Balade culte                Passa Hassan, Moartea lui Gelu (George Coşbuc)                Horea (Aron Cotrus)                Veche întâmplare (Nichita Stănescu)                Noaptea Sfântului Andrii (Vasile Alecsandri)               ...

Read more