|
|
Educatie interdependenta si solidaritate intr o lume in schimbare |
Luni, 13 August 2012 00:00 |
Educatie, interdependenta si solidaritate
intr-o lume in schimbare
Introducere
Al doilea Congres European despre Educatia globala: Educatie, interdependenta si solidaritate intr-o lume in schimbare a fost organizat de Centrul Nord-Sud al Consiliului Europei (NSC) in parteneriat cu Global Education Network Europe (GENE) și CONCORD Europe, in cooperare cu Institutul Portughez pentru cooperare si limba, platforma portugheza NDGO si Universitatea din Lisabona si cu sprijinul financiar al Comisiei Europene.
Acest Congres a reunit aproximativ 200 de participanti educatori, reprezentanti ai societatii civile, ai ministerelor educatiei si ai afacerilor externe, parlamentari, reprezentanti ai autoritatilor locale si regionale, utilizand principiul «cvadrilogului » si adoptand o abordare holistica a educatiei pentru cetatenie mondiala/educatiei globale, vizand sa faciliteze dialogul, sa construiasca o experienta de invatare si sa intareasca angajamentul politic in domeniul educatiei pentru cetatenie globala/educatiei globale.
Acest eveniment s-a sprijinit pe eforturile Centrului Nord-Sud (NSC) si ale altor factori decisivi pentru promovarea educatiei globale, și in special pe Declaratia Congresului de la Maastricht (2002) care a stabilit un cadru strategic european pentru imbunatatirea si dezvoltarea educatiei globale in Europa pana in 2015.
Au fost infaptuite cateva realizari care privesc educatia globala. Printre acestea este important de scos in evidenta primul standard legal european privitor la educatia globala care constituie baza unor viitoare lucrari in domeniu, Recomandarea CM /Rec (2011) 4 a Comitetului de ministri al Consiliului Europei privitor la Educatia pentru interdependenta si solidaritate globala.
La 10 ani dupa Congresul de la Maastricht, a fost necesar de facut un bilant asupra realizarilor in domeniul educatiei globale, tinand cont de realitatile in schimbare si de raspunsul dat noilor provocari aparute atat pe plan social, economic, cat si pe cel al mediului inconjurator.
Obiectivele Congresului
Congresul a urmarit favorizarea dialogului, a experientei de invatare si sa sustina angajamentul politic fata de educatia globala prin diferitii participanti, in special organizatiile internationale, ministerele responsabile cu educatia ministerele afacerilor externe, parlamentarii, autoritatile locale si regionale, organizatiile societatii civile si educatorii.
In timpul Congresului, participantii au fost invitati sa-si exprime punctul de vedere asupra unor teme de reflectie si sa defineasca rezultatele de atins: implementare si dezvoltare de strategii nationale; reforme curriculare la nivel national si local; consolidarea competentelor ducatorilor; monitorizarea si sustinerea calitatii; campanii de sensibilizare.
In concluzie, Congresul european pentru educatie globala a avut ca obiective:
1. Sa faca un bilant asupra realizarilor si dezvoltarilor in domeniul educatiei globale, in cursul celor 10 ani, de la adoptarea Declaratiei Congresului de la Maastricht (2002-2012)
2. Sa garanteze angajamentul partilor participante pentru sustinerea consolidarea si dezvoltarea educatiei globale pana in 2015 si dupa acest termen, printr-o serie de recomandari strategice care sa fie formulate la sfarsitul Congresului.
Pentru mai multe informatii, consultati : www.geocongress2012.org
Prof. Georgeta-Paula MIHAI – participant la Congres, co-autor al Ghidului de educatie globala,
North-South Centre Global Education Guidelines (2008 / revised edition in2010)
http://www.coe.int/t/dg4/nscentre/GEguideline_presentation_en.asp
Al doilea Congres European despre Educatia globala:
Educatie, interdependenta si solidaritate intr-o lume in schimbare
Lisabona, 27-28 septembrie 2012
Articole asemanatoare mai vechi:
|
|
DEZVOLTAREA GÂNDIRII CRITICE
Prof. Alina Preduț,
Turda, Județul Cluj
În societatea contemporană, invazia tehnologiei si multitudinea activităţilor extraşcolare reprezintă un impediment în calea actului de lectură. Aceasta reprezintă pentru mulţi... Read more
STUDIU ASUPRA DRAMATURGIEI CONTEMPORANE. TEATRUL POETIC. TEATRUL MODERN. REVENIREA DRAMATURGIEI.
Prof. Adăscăliței Elena-Daniela
Liceul Tehnologic „Al. Vlahuță” Șendriceni
Dramaturgia, ca fenomen al literaturii contemporane, este un teritoriu străbătut cu precauție. Aici nu... Read more
Informaţii generale
Din punct de vedere etimologic, drog, este un cuvânt de origine olandeză – droog.
În accepţia clasică, drogul este substanţa care, fiind absorbită de un organism viu, îi modifică... Read more
Planificare model pentru psihodiagnoza terapie invatamant special
Incepand cu anul scolar 2011-2012, Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului a oferit pentru prima data tuturor cadrelor didactice modele de planificari calendaristice. Iata... Read more
Corpul naţional de experţi în management educaţional
S-au modificat datele!!!
Etapa în curs:
Etapa de selecţie online - 27 februarie 2012 - 5 martie 2012 12 martie 2012 (termen modificat conform OMECTS 3450/05.03.2012).... Read more
COMUNICARE ŞI FEED-BACK ÎN ÎNVĂŢĂMÂNTUL PRIMAR
Anton Simona Marinela
Şcoala cu clasele I-VIII nr. 2 Vorniceni, Jud. Botoşani
Comunicarea reprezintă un sistem de transmitere a unor mesaje care pot... Read more
ROLUL EDUCAȚIEI ESTETICE ÎN FORMAREA PERSONALITĂȚII ELEVILOR
Prof. înv. primar Doina Dumitru
Şcoala Gimnazială Fitioneşti
Educația estetică, ca latură a educației, îndeplinește multiple funcții educative, exercitând o acțiune multilaterală... Read more
ALEGE ŞCOALA
PROIECT DE PREVENIRE A ABANDONULUI ŞCOLAR
Coordonator proiect,
Prof. Lepădatu Liliana
Şcoala Gimnazială Parava, Jud. Bacău
Elevii proveniţi din familii defavorizate, în pericol de abandon şcolar şi fără... Read more
Metodologia si criteriile
privind acordarea gradatiei de merit 2014
Vezi metodologia si criteriile privind acordarea gradatiei de merit in invatamantul preuniversitar pentru 2014.
ANALIZA PROIECTELOR EDUCAȚIONALE
Prof. ing. Comănescu Marghioala
Colegiul Agricol ,,Dr. C. Angelescu” Buzău
Proiectul educațional este un ansamblu de activităţi corelate, organizate, ancorate în scopuri şi obiective bine delimitate, cu… PLATFORME DE ELEARNING MOODLE ŞI AEL
STUDIU ŞTIINŢIFIC
Profesor Grecu Daniela,
Liceul de Arte “Marin Sorescu” Craiova
Moodle este un Sistem de management al învătării / predării – Learning Management System (LMS). O altă… ROLUL NOILOR TEHNOLOGII INFORMAŢIONALE
ASUPRA PROCESELOR EDUCAŢIONALE
Prof. Răzvan Diaconu-Popovici
Societatea contemporană a fost caracterizată ca o lume digitală sau o reţea în care noile tehnologii mass-media sunt vectori
de dezvoltare socială…
A STUDY ABOUT JANE EYRE
Prof. Adriana- Maria Ştefănescu
Liceul Tehnologic Energetic „Regele Ferdinand I”, Timişoara
Charlotte Brontë (1816-1855) was born in Thornton, Yorkshire, England, the third of six children.…
Planificare model pentru consiliere si orientare invatamant gimnazial
Incepand cu anul scolar 2011-2012, Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului a oferit pentru prima data tuturor cadrelor didactice modele de planificari calendaristice.… Ordin privind aprobarea Regulamentului-cadru pentru organizarea si functionarea consortiilor scolare
Colindam colind strabun
APLICAŢII ALE TRIGONOMETRIEI ÎN FIZICĂ ŞI TOPOGRAFIE
Prof. Carmen Crafcenco
Liceul Teoretic “ Mircea Eliade”, GALAŢI
Trigonometria găseşte numeroase aplicaţii în Statică, la compunerea forţelor, în optică dar şi în topografie. Topografia are…
|
|