|
|
Educatie interdependenta si solidaritate intr o lume in schimbare |
Luni, 13 August 2012 00:00 |
Educatie, interdependenta si solidaritate
intr-o lume in schimbare
Introducere
Al doilea Congres European despre Educatia globala: Educatie, interdependenta si solidaritate intr-o lume in schimbare a fost organizat de Centrul Nord-Sud al Consiliului Europei (NSC) in parteneriat cu Global Education Network Europe (GENE) și CONCORD Europe, in cooperare cu Institutul Portughez pentru cooperare si limba, platforma portugheza NDGO si Universitatea din Lisabona si cu sprijinul financiar al Comisiei Europene.
Acest Congres a reunit aproximativ 200 de participanti educatori, reprezentanti ai societatii civile, ai ministerelor educatiei si ai afacerilor externe, parlamentari, reprezentanti ai autoritatilor locale si regionale, utilizand principiul «cvadrilogului » si adoptand o abordare holistica a educatiei pentru cetatenie mondiala/educatiei globale, vizand sa faciliteze dialogul, sa construiasca o experienta de invatare si sa intareasca angajamentul politic in domeniul educatiei pentru cetatenie globala/educatiei globale.
Acest eveniment s-a sprijinit pe eforturile Centrului Nord-Sud (NSC) si ale altor factori decisivi pentru promovarea educatiei globale, și in special pe Declaratia Congresului de la Maastricht (2002) care a stabilit un cadru strategic european pentru imbunatatirea si dezvoltarea educatiei globale in Europa pana in 2015.
Au fost infaptuite cateva realizari care privesc educatia globala. Printre acestea este important de scos in evidenta primul standard legal european privitor la educatia globala care constituie baza unor viitoare lucrari in domeniu, Recomandarea CM /Rec (2011) 4 a Comitetului de ministri al Consiliului Europei privitor la Educatia pentru interdependenta si solidaritate globala.
La 10 ani dupa Congresul de la Maastricht, a fost necesar de facut un bilant asupra realizarilor in domeniul educatiei globale, tinand cont de realitatile in schimbare si de raspunsul dat noilor provocari aparute atat pe plan social, economic, cat si pe cel al mediului inconjurator.
Obiectivele Congresului
Congresul a urmarit favorizarea dialogului, a experientei de invatare si sa sustina angajamentul politic fata de educatia globala prin diferitii participanti, in special organizatiile internationale, ministerele responsabile cu educatia ministerele afacerilor externe, parlamentarii, autoritatile locale si regionale, organizatiile societatii civile si educatorii.
In timpul Congresului, participantii au fost invitati sa-si exprime punctul de vedere asupra unor teme de reflectie si sa defineasca rezultatele de atins: implementare si dezvoltare de strategii nationale; reforme curriculare la nivel national si local; consolidarea competentelor ducatorilor; monitorizarea si sustinerea calitatii; campanii de sensibilizare.
In concluzie, Congresul european pentru educatie globala a avut ca obiective:
1. Sa faca un bilant asupra realizarilor si dezvoltarilor in domeniul educatiei globale, in cursul celor 10 ani, de la adoptarea Declaratiei Congresului de la Maastricht (2002-2012)
2. Sa garanteze angajamentul partilor participante pentru sustinerea consolidarea si dezvoltarea educatiei globale pana in 2015 si dupa acest termen, printr-o serie de recomandari strategice care sa fie formulate la sfarsitul Congresului.
Pentru mai multe informatii, consultati : www.geocongress2012.org
Prof. Georgeta-Paula MIHAI – participant la Congres, co-autor al Ghidului de educatie globala,
North-South Centre Global Education Guidelines (2008 / revised edition in2010)
http://www.coe.int/t/dg4/nscentre/GEguideline_presentation_en.asp
Al doilea Congres European despre Educatia globala:
Educatie, interdependenta si solidaritate intr-o lume in schimbare
Lisabona, 27-28 septembrie 2012
Articole asemanatoare mai vechi:
|
|
GRILA DE OBSERVAȚIE COMPORTAMENTALĂ
A ELEVULUI CU ADHD
Profesor Adriana Liliana Bezman
Şcoala Gimnazială Sf. Mihail şi Gavril, loc. Smârdan, jud. Galaţi
Hiperactivitatea cu deficit de atenţie, ADHD, este una dintre tulburările... Read more
NEBUNIA DANSULUI
ÎN ROMANUL „CIULEANDRA”
Prof. Didin Florentina Gabriela
Şcoala gimnazială Nr. 1 Vulpeşti, Argeş
Liviu Rebreanu, prin geniul său artistic, va traduce viaţa pintr-o luptă aprigă şi indisolubilă a măcinărilor de forţe. Pornind... Read more
SCHIMBAREA ÎN ACTIVITATEA DIDACTICĂ
Prof. Sandu Diana – Ileana
Colegiul Tehnic „Regele Ferdinand I”, Timişoara
Motto:
Într-o lume imperfectă pe care o putem influenţa în bine sau rău,
conştientizarea faptului că orice încercare contează... Read more
IMPLEMENTAREA UNUI PROGRAM PERSONALIZAT
DE RECUPERARE A RĂMÂNERII ÎN URMĂ LA ÎNVĂȚĂTURĂ
Prof. înv. preșcolar Ciolan Laura Elena
G. P. P. “Sfântul Nicolae” Câmpulung, Argeș
Rezumat
Acest articol conține un studiu de caz al... Read more
VALENŢE EDUCATIVE ALE METODELOR INTERACTIVE
Prof. Dobrea Monica
Şcoala Gimnazială „Înv. N. Pâslaru” Caşin, jud. Bacău
„Învăţarea autentică se petrece în măsura în care învăţătorul acceptă copilul aşa cum este... Read more
PROGRAMUL ZILNIC AL ELEVULUI
Învăţător Ţipu Mihaela
Şcoala cu clasele I-IV Schitu/StructuraCostineşti, jud. Constanţa
Şcoala este o instituţie importantă în viaţa copilului şi a familiei.
Acesta păşeşte pragul şcolii aflându-se deodată în faţa... Read more
INTEGRAREA COPIILOR CU CERINȚE SPECIALE EDUCATIVE ÎN ȘCOALA DE MASĂ
Prof.Brătilă Cristina-Zonica
C.S.E.I. ,,Elena Doamna, Focșani”, județul Vrancea
Tendinţa crescândă de integrare şcolară în unităţile obişnuite... Read more
Metodologia de organizare a evaluarii elevilor - clasa a II-a
Vezi metodologia de organizare a evaluarii competentelor fundamentale la finalul clasei a II-a, publicata in Monitorul Oficial 44 din 21 ianuarie... Read more
Evaluarea nationala 2011
ORDIN nr. 4.801/31.08.3010 cu privire la organizarea şi desfăşurarea evaluării naţionale pentru elevii clasei a VIII-a, în anul şcolar 2010-2011
Calendarul de desfăşurare a Evaluării Naţionale pentru elevii… DOMENIILE SCHIMBĂRII ÎN SISTEMUL DE ÎNVĂŢĂMÂNT
Profesor Vira Adina
Colegiul Tehnic de Transporturi, Braşov
Aflându-se în plină eră a schimbărilor şi a comunicării, perioadă caracterizată nu prin volumul mare de producţie sau… E UN POD PE DRINA… - IVO ANDRIC
Prundeanu Ciprian, Profesor Limba Engleză
Liceul Teoretic „Grigore Moisil” Timişoara
Rezumat: Studiul „E un pod pe Drina…- Ivo Andric” se doreşte în primul…
BOLILE APARATULUI RESPIRATOR
Prof. Cosma Camelia
Liceul de Artă „Ioan Sima” Zalău
Bolile aparatului respirator pot fi grupate în două categorii: infecţii respiratorii acute şi boli respiratorii cronice.
Infecţiile respiratorii acute cuprind boli localizate… SOCIALIZAREA DIN PRIMII ANI DE VIAŢĂ
Prof. Antonie Carmen-Elena
Colegiul Naţional Pedagogic „Ştefan cel Mare” Bacău
Rezumat
Socializarea primară este prima şi cea mai importantă etapă din devenirea unui individ, absenţa acesteia transformându-l într-o…
DIMENSIUNEA EDUCATIVĂ A NARAŢIUNILOR ARHETIPALE
Prof. Anca Pascui,
Liceul Teoretic ,,Ioan Buteanu”, Şomcuta Mare, Maramureş
Următoarea lucrare a avut ca punct de plecare fascinaţia pe care omul de pretutindeni a resimţit-o faţă…
EDUCAREA COPILULUI ÎN FAMILIE ŞI IMPLICAŢII LA NIVELUL ŞCOLII
Prof. înv. primar Postelnicu Alina
Şcoala Gimnazială „Gheorghe Diboş”, Comuna Măneşti
Rezumat: Acest articol îşi propune să evidenţieze importanţa… Ordin privind aplicarea programului “A doua sansa”. Metodologia privind organizarea procesului de invatamant in cadrul programului “A doua sansa” pentru invatamantul preuniversitar
RELAȚIA DINTRE COGNIȚIILE IRAȚIONALE ALE COPIILOR
CU ADHD ȘI CELE ALE PĂRINȚILOR ACESTORA
Prof. Obancea Maria,
CJRAE-Școala ”Liviu Rebreanu”, Cluj-Napoca
Abstract: Cel mai important lucru pentru o evoluție cât mai sănătoasă…
|
|