Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


CLIL LESSON PLAN Proiect de activitate didactica metoda CLIL
Joi, 08 Septembrie 2011 00:00

CLIL LESSON PLAN

 

Date: 25th March 2011

Teacher: Ofelia

Subject: Chemistry

Topic: The Periodic Table

Type of lesson: consolidation and revision

Grade: 7th (age level: 12- 13)

Aims:

  Revising and consolidating the name and the symbol of the most important elements;

  Revising and consolidating the utilisation of some elements;

  Speaking, listening, writing and reading in English;

  Practising the sounds of the English alphabet.

 

Materials needed:

        A set of “HEAR and SAY” cards for each group;

Activity: “HEAR and SAY”

Preparation:

Make a set of “Hear and Say” cards for each group, using the name and symbol of most the important elements.

Procedure:

-         Put the students into groups of five;

-         Give each group a set of cards to share out;

-         Write on the board any words you think your students may have a problem pronouncing;

-         Check their pronunciation;

-         Explain that when they hear one of the words in their “HEAR” column, they must say the word or symbol next to it in their “SAY” column;

-         Ask the students to repeat the instruction in the mother tongue;

-         The student who has the card with a word underlined in the SAY column, starts the activity;

-         The activity finishes when the student gets to the word “END” in the “SAY” column.

 

HEAR

SAY

chlorine

Cl

Mg

nitrogen

Li

silver

Fe

copper

aluminium

Al

sodium

END

 

 

HEAR

SAY

B

iron

nitrogen

N

lithium

Li

C

chlorine

Ca

sodium

Cl

oxygen

 

 

HEAR

SAY

oxygen

O

Ag

lead

magnesium

Mg

cooper

Cu

calcium

Ca

K

carbon

 

HEAR

SAY

boron

B

 

aluminium

silver

Ag

carbon

C

Pb

calcium

N

potassium

 

 

HEAR

SAY

potassium

K

Cu

lithium

O

boron

iron

Fe

lead

Pb

Al

magnesium

 


Articole asemanatoare relatate:

Ultima actualizare în Vineri, 09 Septembrie 2011 16:23
 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Revista cu ISSN

Points of view on using course books aut…

Points of view on using course books authentic materials

POINTS OF VIEW ON USING COURSE BOOKS, AUTHENTIC MATERIALS Autor: Prof. Felherț Monica, Gradul Didactic I Liceul Tehnologic Nr.1 Salonta, Bihor The books seem to appeal both to the teacher...

Read more

Platforma integrata pentru metodologii e…

Lansarea platformei integrate pentru metodologiile Examenelor si programelor nationale dezvoltate de MECTS   Secretarul de Stat pentru invatamant preuniversitar, domnul Stelian Fedorca, a participat miercuri, 31 octombrie, la conferinta de lansare a proiectului...

Read more

Tehnici didactice activizante_copacul id…

Tehnici didactice activizante_copacul ideilor

TEHNICI DIDACTICE ACTIVIZANTE - COPACUL IDEILOR -   Nicoleta Mariana Meleg, Şcoala Gimnazială “Mihai Eminescu” Zalău, Sălaj        Chimie: clasa a VIII-a    Lecţia: OXIZI    Momentul lecţiei: Evocare    Forma de activitate: în perechi    Sarcina de lucru:...

Read more

Planificare model pentru pregatire sport…

Planificare model pentru pregatire sportive practica invatamant gimnazial   Incepand cu anul scolar 2011-2012, Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului a oferit pentru prima data tuturor cadrelor didactice modele de planificari calendaristice....

Read more

Apprendre par le biais des jeux

APPRENDRE PAR LE BIAIS DES JEUX   Profesor limba francezã Negraia Marta Cristiana, Şcoala nr. 12 ’’Miron Costin’’ Galaţi   La compétence de communication orale peut se développer par l’intermède du jeu qui exige s’adapter...

Read more

Gandirea critica forma a gandirii solici…

GÂNDIREA CRITICĂ – FORMĂ A GÂNDIRII SOLICITATĂ DE SOCIETATEA ACTUALĂ   Învăţător Popica Cristina-Maria Şcoala cu clasele I-VIII Mihail Sadoveanu Întorsura Buzăului     În eseul de mai jos, se urmăreşte sublinierea importanţei pe care o...

Read more

Spune Nu drogurilor - tipuri de droguri …

4.     Amfetamine   Amfetaminele: aceste substanţe simpatomimetice sunt derivaţi ai adrenalinei (epinefrinei) la care predomină efectele excitatoare centrale. De aceea sunt numite şi "amine de trezire" sau "amine tonifiante".   Preparate înregistrate de...

Read more

Perspective moderne in abordarea strateg…

PERSPECTIVE MODERNE ÎN ABORDAREA STRATEGIILOR DE INSTRUIRE Profesor: Broboană Maria Liceul Tehnologic P.S Aurelian-Slatina Teoria inteligențelor multiple multiple-corolare instrucționale. Contrazicând afirmația că rațiunea,...

Read more