Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Jocuri de cunoastere pentru copii
Luni, 08 Aprilie 2013 09:56

JOCURI DE CUNOAșTERE PENTRU COPII

 

Popica Cristina, profesor învățământ primar

Școala Gimnazială “Mihail SadoveanuÎntorsura Buzăului

 

Prezentul material conține 6 jocuri care se pot aplica cu succes la clasele primare, la începutul orei pentru ca elevii să se cunoască mai bine și să se anime atmosfera.

 

1.      Vânătoarea

Fiecare elev primește câte o foaie de hârtie pe care desenează un tabel, ca cel de mai jos:

 

Citește multe povești

 

Muncește suplimentar acasă

 

Se trezește la 6 dimineața

 

Își ajută mama la curățenie

 

Este pasionat de jocuri pe calculator

 

 

Se plimbă prin clasă în scopul vânării de semnături de la colegii săi. Un singur coleg poate să se semneze într-un singur rând, iar vânătorul trebuie să găsească câte 4 semnături la fiecare rând. În momentul în care tabelul e complet, copilul strigă BINGO și este câștigătorul vânătorii.

 

2.      Schimbări

Elevii se așază în cerc două cercuri concentrice, astfel încât fiecare copil să aibă în fața sa un coleg. Ei trebuie să se privească cu atenție, fără să vorbească timp de 3 minute, după care se întorc cu spatele unul la celalălat, fiecare schimbând 3 lucruri  (exemplu: își pune ochelari, își schimbă bluza cu alt coleg, se descalță). După 5 minute, se întorc față în față pentru a observa schimbările realizate.

 

3.      Ghicește cine sunt!

Fiecare elev scrie pe un bilețel următoarele caracteristici fizice:  culoare părului, culoarea ochilor, sexul, vârsta, materia preferată. Biletele, așezate pe catedră, se amestecă iar învățătoarea alege unul, citește, urmând ca elevii să ghicească despre cine este vorba. În momentul în care un copil a ghicit, acesta vine în fața clasei pentru a citi un alt bilet.

 

4.      Autoportetele

În ora de educație plastică, se cere copiilor să își realizeze autoportretul, în dreptul căruia să scrie câteva informații despre propria persoană: numele și prenumele, hobby-uri sau tot ceea ce doresc ei. Aceste desene vor fi expuse în clasă pentru ca elevii să se cunoască mult mai bine. Este interzisa critica!

 

5.      Litera  principală

Învățătoarea stă în centrul unui cerc format din copii. Spune alfabetul în gând, până un copil pe care ea îl numește o oprește. Litera la care a ajuns este litera importantă din jos. Învățătoarea spune o întrebare, iar copilul numit trebuie să îi răspundă cu un cuvânt care să înceapă cu litera respectivă. Astfel, pe rând, fiecare elev trebuie să răspundă la o întrebare. Cel care nu știe sau nu răspunde repede , în 5 secunde, este eliminat din joc.

În locul învățătoarei, poate fi ales un elev.

Exemplu: litera V

Învățătoarea: Cum îl cheamă pe prietenul meu?

Elev 1: Vasile

Î: Unde merg cu el mâine?

E2: Vaslui.

Î: Ce mănâncă Vasile?

E3: Varză

Etc

 

6.      Călătoria

Elevii se așază în cerc. Un  elev va începe jocul, spunând ce va lua cu el în călătorie. Colegul de lângă el trebuie să repete ce s-a spus și să completeze cu dorința sa. Jocul se continuă până ce fiecare elev își va spune părerea.

Exemplu:

Elev 1:  Eu iau o carte

Elev 2:  Eu iau o carte și o minge

Elev 3: Eu iau o carte, o minge și o geantă etc.

 

Bibliografie:

***, Cartea mare a jocurilor, Unicef

http://grupecopii.wordpress.com/tag/jocuri-de-cunoastere/


Articole asemanatoare relatate:
Articole asemanatoare mai vechi:

 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Revista cu ISSN

O zi la scoala cu albinutele vesele

 O ZI LA ŞCOALĂ CU ALBINUŢELE VESELE   Prof. înv. primar Doamna Nicoleta-Ionela, Şcoala Gimnazială Diaconu Coresi, Fieni – Dambovița Prof. înv. primar Elena Istrate, Şcoala Gimnazială Diaconu Coresi, Fieni – Dambovița                 Articolul...

Read more

Sfaturi pentru parinti si decalog antidr…

Sfaturi pentru părinți și decalog antidrog Iată 10 sfaturi pentru părinţi pentru a-şi ţine copiii aproape de ei şi departe de droguri: 1. Fii parte activă din viaţa lor! Fă-ţi timp...

Read more

Notes sur la comprehension

NOTES SUR LA COMPREHENSION   Ilie MINESCU Universitatea de Vest Timişoara   Un individu qui s'apprête à comprendre, n'utilise pas directement les informations dans la forme conventionnelle du discours écrit (ou oral). C'est par l'intermédiaire...

Read more

Matematica si metoda problematizarii

Matematica si metoda problematizarii

MATEMATICA ŞI METODA PROBLEMATIZĂRII   Gogan Gabriela, profesor de matematică  Şcoala cu clasele I-VIII Nr. 1 ”Nicolae Labiş” Mălini, judeţul Suceava      În articolul “MATEMATICA ŞI METODA PROBLEMATIZĂRII” este reliefat rolul matematicii în dezvoltarea personalităţii...

Read more

Strategies for self assessment

STRATEGIES FOR SELF ASSESSMENT Anca Lăptucă, Colegiul Naţional "Mihai Viteazul", Ploieşti Teacher and student self-assessment as a good educational tool Self-assessment is probably an activity every thinking individual engages...

Read more

The importance of early self awareness i…

THE IMPORTANCE OF EARLY SELF-AWARENESS IN PERSONAL AND PROFESSIONAL EVOLUTION Prof. Jianu Camelia Colegiul Tehnic Reșița For adults is self-awareness often a detail in everyday...

Read more

Concursul National Viva la Musica Zalau …

Concursul National Viva la Musica Zalau 2016 castigatorii pentru editia a XVIII-a

CONCURSUL NAŢIONAL „VIVA LA MUSICA” CÂȘTIGĂTORII PENTRU EDIŢIA A XVIII-A, ZALĂU, MAI 2016 Concursul Național “VIVA LA MUSICA” 2016, aflat la cea de a XVIII-a ediție, a...

Read more

Capitol II

Capitolul II. Membrii APR -    membri activi -    membri sustinãtori -    membri de onoare -    membri fondatori

Read more