Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Jocuri de cunoastere pentru copii
Luni, 08 Aprilie 2013 09:56

JOCURI DE CUNOAșTERE PENTRU COPII

 

Popica Cristina, profesor învățământ primar

Școala Gimnazială “Mihail SadoveanuÎntorsura Buzăului

 

Prezentul material conține 6 jocuri care se pot aplica cu succes la clasele primare, la începutul orei pentru ca elevii să se cunoască mai bine și să se anime atmosfera.

 

1.      Vânătoarea

Fiecare elev primește câte o foaie de hârtie pe care desenează un tabel, ca cel de mai jos:

 

Citește multe povești

 

Muncește suplimentar acasă

 

Se trezește la 6 dimineața

 

Își ajută mama la curățenie

 

Este pasionat de jocuri pe calculator

 

 

Se plimbă prin clasă în scopul vânării de semnături de la colegii săi. Un singur coleg poate să se semneze într-un singur rând, iar vânătorul trebuie să găsească câte 4 semnături la fiecare rând. În momentul în care tabelul e complet, copilul strigă BINGO și este câștigătorul vânătorii.

 

2.      Schimbări

Elevii se așază în cerc două cercuri concentrice, astfel încât fiecare copil să aibă în fața sa un coleg. Ei trebuie să se privească cu atenție, fără să vorbească timp de 3 minute, după care se întorc cu spatele unul la celalălat, fiecare schimbând 3 lucruri  (exemplu: își pune ochelari, își schimbă bluza cu alt coleg, se descalță). După 5 minute, se întorc față în față pentru a observa schimbările realizate.

 

3.      Ghicește cine sunt!

Fiecare elev scrie pe un bilețel următoarele caracteristici fizice:  culoare părului, culoarea ochilor, sexul, vârsta, materia preferată. Biletele, așezate pe catedră, se amestecă iar învățătoarea alege unul, citește, urmând ca elevii să ghicească despre cine este vorba. În momentul în care un copil a ghicit, acesta vine în fața clasei pentru a citi un alt bilet.

 

4.      Autoportetele

În ora de educație plastică, se cere copiilor să își realizeze autoportretul, în dreptul căruia să scrie câteva informații despre propria persoană: numele și prenumele, hobby-uri sau tot ceea ce doresc ei. Aceste desene vor fi expuse în clasă pentru ca elevii să se cunoască mult mai bine. Este interzisa critica!

 

5.      Litera  principală

Învățătoarea stă în centrul unui cerc format din copii. Spune alfabetul în gând, până un copil pe care ea îl numește o oprește. Litera la care a ajuns este litera importantă din jos. Învățătoarea spune o întrebare, iar copilul numit trebuie să îi răspundă cu un cuvânt care să înceapă cu litera respectivă. Astfel, pe rând, fiecare elev trebuie să răspundă la o întrebare. Cel care nu știe sau nu răspunde repede , în 5 secunde, este eliminat din joc.

În locul învățătoarei, poate fi ales un elev.

Exemplu: litera V

Învățătoarea: Cum îl cheamă pe prietenul meu?

Elev 1: Vasile

Î: Unde merg cu el mâine?

E2: Vaslui.

Î: Ce mănâncă Vasile?

E3: Varză

Etc

 

6.      Călătoria

Elevii se așază în cerc. Un  elev va începe jocul, spunând ce va lua cu el în călătorie. Colegul de lângă el trebuie să repete ce s-a spus și să completeze cu dorința sa. Jocul se continuă până ce fiecare elev își va spune părerea.

Exemplu:

Elev 1:  Eu iau o carte

Elev 2:  Eu iau o carte și o minge

Elev 3: Eu iau o carte, o minge și o geantă etc.

 

Bibliografie:

***, Cartea mare a jocurilor, Unicef

http://grupecopii.wordpress.com/tag/jocuri-de-cunoastere/


Articole asemanatoare relatate:
Articole asemanatoare mai vechi:

 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Revista cu ISSN

Regulamentul cadru pentru organizarea si…

Ordin privind aprobarea Regulamentului-cadru pentru organizarea si functionarea consortiilor scolare

Read more

Program Scoala Altfel activitati pentru …

ACTIVITATEA NR. 2     CERCETĂŞIA ESTE ALTFEL! ESTE UN MOD DE VIAŢĂ!   Program Şcoala Altfel -  Activităţi    1.       Grupa de vârstă: copiii din clasele primare 2.       Ariile de dezvoltare: afectivă, socială, fizică, intelectuală, spirituală şi...

Read more

Ideea romaneasca de existenta

IDEEA ROMÂNEASCĂ DE EXISTENŢĂ   Prof. Maghiar Adina S08 „Arany Janos”, Salonta        Ideea românească despre Dumnezeu transformă o fiinţă abstractă, o putere impersonală, într-o fiinţă reală, particulară, într-un ins. Între creaţie şi întrupare...

Read more

Linii directoare si idei pentru incorpor…

PARTEA IV Linii directoare şi idei pentru încorporarea SF-ului în diverse domenii educaţionale    Proiectul SciFiEd pune accentul pe (1) furnizarea de instrumente, formare şi consiliere pentru profesori, care să-i asiste în îmbunătăţirea...

Read more

Negrul si palidul in poezia bacoviana

NEGRUL ŞI PALIDUL ÎN POEZIA BACOVIANĂ   Ştefan Lucian MUREŞANU, PhD   Motto: "În poezie m-a obsedat întotdeauna un subiect de culoare. Pictura cuvintelor sau audiţie colorată.[...] Îmi place mult vioara. Melodiile au avut...

Read more

Platforma de prezentare a ofertelor de e…

Platformă de prezentare    a ofertelor de educaţie non-formală     pentru săptămâna „Şcoala altfel”      Ministerul Educaţiei, Cercetrării, Tineretului şi Sportului a deschis o platfomă online de înregistrare a ofertelor organizaţiilor non-guvernamentale din domeniul educaţiei şi...

Read more

Planificare model pentru istorie gimnazi…

Planificare model pentru istorie gimnaziu   Incepand cu anul scolar 2011-2012, Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului a oferit pentru prima data tuturor cadrelor didactice modele de planificari calendaristice. Iata model de...

Read more

Dintre proiectele noastre

Dintre proiectele noastre

Dintre proiectele noastre ... Liceul de Arta "Ioan Sima" Zalau   "O alimentatie sanatoasa" Profesor Cosma Camelia

Read more