Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Jocuri de cunoastere pentru copii
Luni, 08 Aprilie 2013 09:56

JOCURI DE CUNOAșTERE PENTRU COPII

 

Popica Cristina, profesor învățământ primar

Școala Gimnazială “Mihail SadoveanuÎntorsura Buzăului

 

Prezentul material conține 6 jocuri care se pot aplica cu succes la clasele primare, la începutul orei pentru ca elevii să se cunoască mai bine și să se anime atmosfera.

 

1.      Vânătoarea

Fiecare elev primește câte o foaie de hârtie pe care desenează un tabel, ca cel de mai jos:

 

Citește multe povești

 

Muncește suplimentar acasă

 

Se trezește la 6 dimineața

 

Își ajută mama la curățenie

 

Este pasionat de jocuri pe calculator

 

 

Se plimbă prin clasă în scopul vânării de semnături de la colegii săi. Un singur coleg poate să se semneze într-un singur rând, iar vânătorul trebuie să găsească câte 4 semnături la fiecare rând. În momentul în care tabelul e complet, copilul strigă BINGO și este câștigătorul vânătorii.

 

2.      Schimbări

Elevii se așază în cerc două cercuri concentrice, astfel încât fiecare copil să aibă în fața sa un coleg. Ei trebuie să se privească cu atenție, fără să vorbească timp de 3 minute, după care se întorc cu spatele unul la celalălat, fiecare schimbând 3 lucruri  (exemplu: își pune ochelari, își schimbă bluza cu alt coleg, se descalță). După 5 minute, se întorc față în față pentru a observa schimbările realizate.

 

3.      Ghicește cine sunt!

Fiecare elev scrie pe un bilețel următoarele caracteristici fizice:  culoare părului, culoarea ochilor, sexul, vârsta, materia preferată. Biletele, așezate pe catedră, se amestecă iar învățătoarea alege unul, citește, urmând ca elevii să ghicească despre cine este vorba. În momentul în care un copil a ghicit, acesta vine în fața clasei pentru a citi un alt bilet.

 

4.      Autoportetele

În ora de educație plastică, se cere copiilor să își realizeze autoportretul, în dreptul căruia să scrie câteva informații despre propria persoană: numele și prenumele, hobby-uri sau tot ceea ce doresc ei. Aceste desene vor fi expuse în clasă pentru ca elevii să se cunoască mult mai bine. Este interzisa critica!

 

5.      Litera  principală

Învățătoarea stă în centrul unui cerc format din copii. Spune alfabetul în gând, până un copil pe care ea îl numește o oprește. Litera la care a ajuns este litera importantă din jos. Învățătoarea spune o întrebare, iar copilul numit trebuie să îi răspundă cu un cuvânt care să înceapă cu litera respectivă. Astfel, pe rând, fiecare elev trebuie să răspundă la o întrebare. Cel care nu știe sau nu răspunde repede , în 5 secunde, este eliminat din joc.

În locul învățătoarei, poate fi ales un elev.

Exemplu: litera V

Învățătoarea: Cum îl cheamă pe prietenul meu?

Elev 1: Vasile

Î: Unde merg cu el mâine?

E2: Vaslui.

Î: Ce mănâncă Vasile?

E3: Varză

Etc

 

6.      Călătoria

Elevii se așază în cerc. Un  elev va începe jocul, spunând ce va lua cu el în călătorie. Colegul de lângă el trebuie să repete ce s-a spus și să completeze cu dorința sa. Jocul se continuă până ce fiecare elev își va spune părerea.

Exemplu:

Elev 1:  Eu iau o carte

Elev 2:  Eu iau o carte și o minge

Elev 3: Eu iau o carte, o minge și o geantă etc.

 

Bibliografie:

***, Cartea mare a jocurilor, Unicef

http://grupecopii.wordpress.com/tag/jocuri-de-cunoastere/


Articole asemanatoare relatate:
Articole asemanatoare mai vechi:

 

Revista cu ISSN

Planificare model pentru consiliere si o…

Planificare model pentru consiliere si orientare invatamant primar   Incepand cu anul scolar 2011-2012, Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului a oferit pentru prima data tuturor cadrelor didactice modele de planificari calendaristice....

Read more

Desenul mijloc de cunoastere a copiilor

DESENUL -  MIJLOC DE CUNOAŞTERE A COPIILOR    Institutor Herczeg Monica, Şcoala cu clasele I-VIII Dudeştii Noi                         Asemeni muzicii şi dansului, desenul permite omului să se exprime fără cuvinte, să dea...

Read more

Standarde profesionale in invatamant

STANDARDE PROFESIONALE ÎN ÎNVĂŢĂMÂNT    Prof. Achim Maria Liceul de Artă „Ioan Sima” Zalau   MOTTO:  „Nu-i ÎNVEŢI pe copii  nici ceea ce ŞTII, nici ceea ce VREI ci ceea ce EŞTI.”               Prin natura umană, ne dorim...

Read more

Importanta orei de folclor in scoala

IMPORTANȚA OREI DE FOLCLOR ÎN ȘCOALĂ Profesor educație muzicală: Șomcutean Crina Ramona Liceul Tehn. ”Traian Vuia”, Tăuții Măgherăuș, jud. Maramureș “Ceea ce contează este nașterea entuziasmului creator, care...

Read more

Valorificarea educatiei muzicale in dezv…

VALORIFICAREA EDUCAŢIEI MUZICALE ÎN DEZVOLTAREA PERSONALITǍŢII șI A CREATIVITǍŢII ELEVILOR, PRIN FOLOSIREA JOCULUI MUZICAL  ŞI A IMPROVIZAŢIILOR MUZICALE                                                             Prof. Oncescu Carmen Școala Gimnazială ”V.Alecsandri” București   Metodele de dezvoltare a creativității oferǎ elevilor posibilitatea...

Read more

Problema libertatii la Dostoievski

STUDIU ASUPRA PROBLEMEI LIBERTĂȚII LA DOSTOIEVSKI   Andone Crenguța - profesor Colegiul Tehnic de Transporturi Brașov   Problema libertății apare în opera lui Dostoievski în “Frații Karamazov” și presupune posibilitatea personajului de a...

Read more

Analiza depravarii unei constiinte in ro…

ANALIZA DEPRAVĂRII UNEI CONŞTIINŢE ÎN ROMANUL ,,MOŞ GORIOT” DE HONORE DE BALZAC Elena HENDRE - prof. Colegiul Tehnic ,,Aurel Vlaicu”, Baia Mare, Maramureş Rezumat: ,,Moş Goriot” este un roman balzacian...

Read more

Stresul si strategii de rezolvare a conf…

STRESUL ŞI STRATEGII DE REZOLVARE A CONFLICTELOR LA ADOLESCENŢI -studiu de specialitate- prof. psih. Nițu Elena Monica Colegiul Național ”Dinicu Golescu”, Câmpulung Muscel Rezumat: Studiul realizat de către noi are şi menirea...

Read more