Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Jocuri de cunoastere pentru copii
Luni, 08 Aprilie 2013 09:56

JOCURI DE CUNOAșTERE PENTRU COPII

 

Popica Cristina, profesor învățământ primar

Școala Gimnazială “Mihail SadoveanuÎntorsura Buzăului

 

Prezentul material conține 6 jocuri care se pot aplica cu succes la clasele primare, la începutul orei pentru ca elevii să se cunoască mai bine și să se anime atmosfera.

 

1.      Vânătoarea

Fiecare elev primește câte o foaie de hârtie pe care desenează un tabel, ca cel de mai jos:

 

Citește multe povești

 

Muncește suplimentar acasă

 

Se trezește la 6 dimineața

 

Își ajută mama la curățenie

 

Este pasionat de jocuri pe calculator

 

 

Se plimbă prin clasă în scopul vânării de semnături de la colegii săi. Un singur coleg poate să se semneze într-un singur rând, iar vânătorul trebuie să găsească câte 4 semnături la fiecare rând. În momentul în care tabelul e complet, copilul strigă BINGO și este câștigătorul vânătorii.

 

2.      Schimbări

Elevii se așază în cerc două cercuri concentrice, astfel încât fiecare copil să aibă în fața sa un coleg. Ei trebuie să se privească cu atenție, fără să vorbească timp de 3 minute, după care se întorc cu spatele unul la celalălat, fiecare schimbând 3 lucruri  (exemplu: își pune ochelari, își schimbă bluza cu alt coleg, se descalță). După 5 minute, se întorc față în față pentru a observa schimbările realizate.

 

3.      Ghicește cine sunt!

Fiecare elev scrie pe un bilețel următoarele caracteristici fizice:  culoare părului, culoarea ochilor, sexul, vârsta, materia preferată. Biletele, așezate pe catedră, se amestecă iar învățătoarea alege unul, citește, urmând ca elevii să ghicească despre cine este vorba. În momentul în care un copil a ghicit, acesta vine în fața clasei pentru a citi un alt bilet.

 

4.      Autoportetele

În ora de educație plastică, se cere copiilor să își realizeze autoportretul, în dreptul căruia să scrie câteva informații despre propria persoană: numele și prenumele, hobby-uri sau tot ceea ce doresc ei. Aceste desene vor fi expuse în clasă pentru ca elevii să se cunoască mult mai bine. Este interzisa critica!

 

5.      Litera  principală

Învățătoarea stă în centrul unui cerc format din copii. Spune alfabetul în gând, până un copil pe care ea îl numește o oprește. Litera la care a ajuns este litera importantă din jos. Învățătoarea spune o întrebare, iar copilul numit trebuie să îi răspundă cu un cuvânt care să înceapă cu litera respectivă. Astfel, pe rând, fiecare elev trebuie să răspundă la o întrebare. Cel care nu știe sau nu răspunde repede , în 5 secunde, este eliminat din joc.

În locul învățătoarei, poate fi ales un elev.

Exemplu: litera V

Învățătoarea: Cum îl cheamă pe prietenul meu?

Elev 1: Vasile

Î: Unde merg cu el mâine?

E2: Vaslui.

Î: Ce mănâncă Vasile?

E3: Varză

Etc

 

6.      Călătoria

Elevii se așază în cerc. Un  elev va începe jocul, spunând ce va lua cu el în călătorie. Colegul de lângă el trebuie să repete ce s-a spus și să completeze cu dorința sa. Jocul se continuă până ce fiecare elev își va spune părerea.

Exemplu:

Elev 1:  Eu iau o carte

Elev 2:  Eu iau o carte și o minge

Elev 3: Eu iau o carte, o minge și o geantă etc.

 

Bibliografie:

***, Cartea mare a jocurilor, Unicef

http://grupecopii.wordpress.com/tag/jocuri-de-cunoastere/


Articole asemanatoare relatate:
Articole asemanatoare mai vechi:

 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Revista cu ISSN

Legaturile functionale dintre profesor e…

LEGĂTURILE FUNCȚIONALE DINTRE ROFESOR, ELEV ȘI PĂRINTE Prof. Comănescu Marghioala Colegiul Agricol ,,Dr. C. Angelescu” Buzău Rolul conducător în procesul de educație îl are fără îndoială școala, dar în calitatea sa...

Read more

Calitatea in educatie

CALITATEA IN EDUCATIE   Conform Cadrului National de Calificari Profesionale, calitatea reprezinta nivelul de satisfactie pe care il ofera eficacitatea ofertei educationale din domeniul invatamantului si formarii profesionale, stabilit prin atingerea unor...

Read more

Dezvoltarea capacitatii de autoevaluare …

DEZVOLTAREA CAPACITĂȚII DE AUTOEVALUARE ÎN CICLUL PRIMAR Înv. Marc Aurica Școala Gimnazială Câmpeni Ocaziile care i-au adus pe elevi în situația de a se...

Read more

Parteneriatul educational

PARTENERIATUL EDUCAŢIONAL                                                                  Profesor, Ivan Daniela                                                                  Liceul Tehnologic                                                                 Virgil Madgearu, Constanța     Articolul de față își propune o anliză a unor aspecte ale managementului proiectelor în învățământ, factorii care asigură succesul unui parteneriat...

Read more

Mitul propriu zis si modelul mitic in le…

ITUL PROPRIU-ZIS ŞI MODELUL MITIC ÎN ,,LES TROIS GRACES” DE MIRCEA ELIADE Elena HENDRE - prof. Colegiul Tehnic ,,Aurel Vlaicu”, Baia Mare, Maramureş Rezumat: În opera ,,Les Trois Graces” Mircea...

Read more

Pregatire pentru gradul didactic II la U…

Pregătire pentru gradul didactic II la Universitatea Braşov   În perioada 10-13 iulie 2013, la Universitatea Braşov, se organizează cursuri / consultaţii de pregătire la metodica specialităţii şi pedagogie, pentru cadrele didactice...

Read more

Les techniques alternatives d evaluation…

Les techniques alternatives d evaluation Le portfolio

LES TECHNIQUES ALTERNATIVES D’EVALUATION. LE PORTFOLIO ILIE MINESCU Universitatea de Vest Timişoara                 Le portfolio est une méthode alternative d’évaluation qui a attiré l’attention et l’intérêt des professeurs. Il était nécessaire de trouver...

Read more

Dispozitii generale concursul pentru ocu…

CAPITOLUL I  Dispozitii generale      Art. 1. -    (1) Coordonarea metodologica a concursului pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate in unitatile de invatamant preuniversitar de stat si particular este asigurata de Ministerul Educatiei,...

Read more