Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Proiect de parteneriat scoala familie
Scris de mihaiela lazar   
Marţi, 08 Martie 2016 20:27

PROIECT DE PARTENERIAT ŞCOALĂ-FAMILIE

Înv. Dana Gligor

Școala Gimnazială Câmpeni

Am realizat acest parteneriat pentru a consolida relația cu familiile elevilor și a-i implica cât mai mult în activitatea la clasă și totodată urmărind:

*formarea părinţilor în spiritul ideii de parteneri egali în educaţia copiilor;

*convingerea părinţilor pentru a investi în dezvoltarea personală a copilului şi a grupului în ansamblu;

*implicarea părintilor în atragerea de resurse (financiare sau materiale) necesare unei bune desfăşurări a actului educaţional;

*creearea unui mediu educativ pozitiv,favorabil,adecvat pentru o stimulare continuă a învăţării spontane a copilului;

*achizitionarea de către părinţi a unor informaţii şi cunoştiinţe pe care să le folosească în educarea propriilor copii.

Durata proiectului:anul şcolar 2015-2016

Clasa: pregatitoare

Motivaţie:

*necesitatea menţinerii unităţii de cerinţe în educaţia copilului;

*necesitatea realizării unei legături reale între şcoală şi familie ca parteneri egali în educaţia copilului.

Scopul:

*dezvoltarea parteneriatului cu părintii;

*implicarea şi participarea reală a părintilor în activităţile la clasă şi la cele extracurriculare.

Obiective:

*formarea părinţilor în spiritul ideii de parteneri egali în educaţia copiilor;

*convingerea părinţilor pentru a investi în dezvoltarea personală a copilului şi a grupului în ansamblu;

*implicarea părintilor în atragerea de resurse(financiare sau materiale)necesare unei bune desfăşurări a actului educaţional;

*creearea unui mediu educativ pozitiv,favorabil,adecvat pentru o stimulare continuă a învăţării spontane a copilului;

*achizitionarea de către părinţi a unor informaţii şi cunoştiinţe pe care să le folosească în educarea propriilor copii.

Grup ţintă:

*părinţii şcolarilor din clasa pregatitoare

Resurse umane:

*părinţi

*bunici

*cadre didactice

*copii

Resurse materiale:

*materiale informative în domeniul educaţiei;

*reviste de specialitate;

*calculatorul;

*videoproiectorul.

ACTIVITĂŢI PROPUSE

Nr.

crt.

Activităţi

propuse

Obiective

Data

1.

,,Să ne cunoaştem copiii!’’

Schimb de informatii privind comportamentul copiilor în familie şi şcoală

Oct.

2015

2.

,,Ce nu ne place la copilul nostru ?’’

Sugestii pentru eliminarea comportamentelor problematice la copii

Nov.

2015

3.

Ne pregătim de serbare

Implicarea părinţilor în atragerea şi găsirea de resurse materiale şi financiare necesare derulării serbării de Crăciun

Dec.

2015

4.

Familia şi copilul

Consilierea părinţilor cu privire la relţtiile ce trebuie să existe între copii şi membrii familiei

Feb.

2016

5.

Drepturile copilului

Informarea părinţilor asupra,,Drepturilor Copiilor conform Convenţiei Naţiunilor Unite’’

Martie

2016

6.

Cum reactionăm când ne supără copilul...

Prezentarea unor cazuri concrete şi a soluţiilor ce se impun

Completarea unor chestionare referitoare la relaţia părinte-copil

Mai

2016

7.

De ziua copiilor

Implicarea părinţilor în sărbătorirea Zilei Copilului

Participarea alături de copii la activităţile desfăşurate cu această ocazie

Iunie

2016

8.

Evaluare program

Analiza activităţilor desfăşurate şi gradul de implicare a părinţilor în activităţile propuse

Completarea unor chestionare despre educaţia copiilor

Iunie

2016

 

Revista cu ISSN

EDUCATIA INCLUZIVA

EDUCAtIA INCLUZIVÃ: RESPECT, SOLIDARITATE, INTEGRARE   Ene Iuliana, profesor psiholog scolar Şcoala cu clasele I-VIII „I. L. Caragiale” - Medgidia     Motto: “Şcolile inclusive trebuie sã recunoascã si sã rãspundã diferitelor nevoi ale elevilor,...

Read more

Familia primul educator Rolul familiei i…

FAMILIA - PRIMUL EDUCATOR ROLUL FAMILIEI ÎN ACTIVITATEA DE ÎNVĂŢARE   Prof. înv. primar Bukszar Daniela Școala Gimnazială Lunca Bradului, Jud. Mureș   Rezumat: Familia este matrice de viaţă fundamentală pentru existenţa şi formarea personalităţii elevului, ca...

Read more

Profesorul principalul agent educational…

PROFESORUL - PRINCIPALUL AGENT EDUCAŢIONAL ÎN REALIZAREA ÎNVĂŢĂMÂNTULUI DE CALITATE Profesor Constantinescu Rozica Liceul Tehnologic Economic ”Elina Matei Basarab” Rm. Sărat Motto: A fi împreună este un început. A rămâne...

Read more

Aearly history of rhetoric

EARLY HISTORY OF RHETORIC Arbore Beatrice-Camelia, profesor de limba engleză Școala Primară „Gheorghe Asachi”, Iași Summary: The earliest mention of oratorical skill can be found in Homer’s Iliad, where the characters...

Read more

Studiu de caz caracterizare elev M G

STUDIU DE CAZ – ELEV M.G. Înv. Marc Aurica Școala Gimnazială Câmpeni, jud. Alba Am realizat un studiu de caz...

Read more

Planificare model pentru matematica inva…

Planificare model pentru matematica invatamant primar   Incepand cu anul scolar 2011-2012, Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului a oferit pentru prima data tuturor cadrelor didactice modele de planificari calendaristice. Iata model...

Read more

Limbajul in perioada scolara mica

              LIMBAJUL ÎN PERIOADA ŞCOLARĂ MICĂ   Prof. Octavian Horia MINDA Şcoala cu clasele I-VIII, Sînandrei, Judeţul Timiş               Perioada şcolară mică (6/7-10/11 ani), de la intrarea copilului în şcoală şi terminarea ciclului primar,...

Read more

TARAMURI MIORITICE: SUNTEM ROMANI!

TÃRÂMURI MIORITICE: SUNTEM ROMÂNI!   Prof. Popescu Ileana - Alina Şcoala „Arhitect T. T. Socolescu”, com Pãulesti, jud. Prahova     Profesorul de limba si literatura românã se izbeste de cele mai multe...

Read more