Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Grila de observatie comportamentala a elevului cu ADHD
Scris de mihaiela lazar   
Duminică, 08 Februarie 2015 19:19

GRILA DE OBSERVAȚIE COMPORTAMENTALĂ

A ELEVULUI CU ADHD

 

Profesor  Adriana Liliana Bezman

Şcoala Gimnazială Sf. Mihail şi Gavril, loc. Smârdan, jud. Galaţi

 

                Hiperactivitatea cu deficit de atenţie, ADHD, este una dintre tulburările dificil, dar nu imposibil de diagnosticat. Asociaţia Americană de Psihiatrie a elaborate un set de criteria de diagnosticare a acestei disfuncţii, indicatori ce trebuie să se manifeste în anumite condiţii pentru a fi consideraţi tulburări. Demersul propune şi o grilă de observare a elevului în context şcolar.

 

Conceptual, ADHD reprezintă o tulburare hiperkinetică, o hiperactivitate cu deficit de atenţie. Copiii cu ADHD prezintă, de regulă, un tip de comportament clasificat de specialişti în două categorii principale: slaba capacitate de concentrare a atenţiei şi impulsivitate-hiperactivitate. Deşi există indicatori şi dovezi ştiinţifice în sprijinul validităţii acestui sindrom, nu există un test- diagnostic medical pentru această disfuncţie, diagnosticarea rămânând, după părerea unor specialişti, speculativă. Comunitatea medicală internaţională acceptă conceptul de tulburare comportamentală, Asociaţia Americană de Psihiatrie elaborând chiar un set de criterii - indicatori comportamentali de diagnosticare. Aceste criterii sunt stabilite în cea de-a patra ediţie a Manualului de Statistică şi Diagnostic a Tulburărilor Mentale (DSM-IV).

            O deosebită importanţă în stabilirea unui diagnostic corect este observarea acestor manifestări într-o unitate de timp apreciabilă (cel puţin 6 luni înainte de diagnosticare), în contexte diferite, a căror gravitate este clară (prin raportare la comportamentul copiilor aflaţi în acelaşi stadiu de dezvoltare) şi care au un impact negativ asupra vieţii sociale şi asupra performanţelor copilului. În analiza copilului se realizează un istoric al manifestărilor (prin interviul aplicat tutorilor) şi se ţine cont de manifestările comportamentale timpurii. Pentru a diagnostica această tulburare comportamentală, copilul manifestă persistent aceste disfuncţii la un nivel care relevă inadaptare sau inconsistenţă în raport cu nivelul de dezvoltare specific vârstei.

 

Descarcă grila de observație pentru copilul cu ADHD

 

Bibliografie:

1.      Egan K, Popenici Şt., Educaţia elevilor hiperactivi şi cu deficit de atenţie, Ed. Didactica Press, Bucureşti, 2007.

2.      Răşcanu R., Psihologia comportamentului deviant, Ed. Universităţii din Bucureşti, 1994.

3.      Ullman, R. K., Sleator, E. K. & Sprague, R. L. (1991). Manual for the ADD-H Comprehensive Teacher’s Rating Scale (ACTeRS). Champaign, IL: Metritech.

Ultima actualizare în Duminică, 08 Februarie 2015 19:24
 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Revista cu ISSN

Planificare model pentru istorie clasa a…

Planificare model pentru istorie clasa a IV-a   Incepand cu anul scolar 2011-2012, Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului a oferit pentru prima data tuturor cadrelor didactice modele de planificari calendaristice. Iata...

Read more

Suflet garbov in preajma luminii

SUFLET GÂRBOV ÎN PREAJMA LUMINII Prof. educator Mureșan-Chira Gabriel Școala Gimnazială Specială Centru de Resurse și Documentare privind Educația Incluzivă/ Integrată, Cluj-Napoca Rezumat: Despre Dumnezeu nu trebuie să taci....

Read more

Mostre de unitati SF intercurriculare

PARTEA VI Mostre de unităţi SF intercurriculare   Fiecare partener a proiectat o unitate SF inter-curriculară (cross-curriculară), descriind o serie de lecţii interconectate care utilizează unul sau mai multe texte SF cu scopul...

Read more

Metode şi strategii destinate cercurilor…

METODE ŞI STRATEGII DESTINATE CERCURILOR DE LECTURĂ Prof. Melinte Mihaela Colegiul Tehnic „Traian Vuia” Galaţi Cercurile de lectură reprezintă activităţi didactice, desfăşurate într-un cadru curricular sau extracurricular, al...

Read more

Rolul dirigintelui in activitatea educat…

ROLUL DIRIGINTELUI ÎN ACTIVITATEA EDUCATIVĂ profesor Mirela POPOV Școala Gimnazială Ceamurlia de Jos, județul Tulcea (Rolul dirigintelui este acela de a atinge succesul împreună cu clasa de elevi, conform unui plan...

Read more

amintiri despre arghezi

AMINTIRI DESPRE ARGHEZI     Prof. Mihalcea Carla Şcoala nr.1 Pantelimon-Ilfov     Întreaga creaţie a acestui mare scriitor, Tudor Arghezi, relevă complicatele probleme ale omului modern, spirit complex, confruntat cu realităţi diverse şi dinamice. Cuvinte cheie: poet,...

Read more

Martie martisor

Martie martisor

Martie - Martisor Coordonator consilier educativ, profesor Mihaiela Lazar

Read more

Conturi consolidate

CONTURI CONSOLIDATE   Prof. Cîrcotă Roxana Grup Şcolar Industrial de Marină Galaţi   Rezumat Conturile consolidate reprezintă documentele ce vizează situaţia şi rezultatele unei societăţi mamă, ţinând cont de legăturile cu celelalte societăţi ale unui ansamblu...

Read more