Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Grila de observatie comportamentala a elevului cu ADHD
Scris de mihaiela lazar   
Duminică, 08 Februarie 2015 19:19

GRILA DE OBSERVAȚIE COMPORTAMENTALĂ

A ELEVULUI CU ADHD

 

Profesor  Adriana Liliana Bezman

Şcoala Gimnazială Sf. Mihail şi Gavril, loc. Smârdan, jud. Galaţi

 

                Hiperactivitatea cu deficit de atenţie, ADHD, este una dintre tulburările dificil, dar nu imposibil de diagnosticat. Asociaţia Americană de Psihiatrie a elaborate un set de criteria de diagnosticare a acestei disfuncţii, indicatori ce trebuie să se manifeste în anumite condiţii pentru a fi consideraţi tulburări. Demersul propune şi o grilă de observare a elevului în context şcolar.

 

Conceptual, ADHD reprezintă o tulburare hiperkinetică, o hiperactivitate cu deficit de atenţie. Copiii cu ADHD prezintă, de regulă, un tip de comportament clasificat de specialişti în două categorii principale: slaba capacitate de concentrare a atenţiei şi impulsivitate-hiperactivitate. Deşi există indicatori şi dovezi ştiinţifice în sprijinul validităţii acestui sindrom, nu există un test- diagnostic medical pentru această disfuncţie, diagnosticarea rămânând, după părerea unor specialişti, speculativă. Comunitatea medicală internaţională acceptă conceptul de tulburare comportamentală, Asociaţia Americană de Psihiatrie elaborând chiar un set de criterii - indicatori comportamentali de diagnosticare. Aceste criterii sunt stabilite în cea de-a patra ediţie a Manualului de Statistică şi Diagnostic a Tulburărilor Mentale (DSM-IV).

            O deosebită importanţă în stabilirea unui diagnostic corect este observarea acestor manifestări într-o unitate de timp apreciabilă (cel puţin 6 luni înainte de diagnosticare), în contexte diferite, a căror gravitate este clară (prin raportare la comportamentul copiilor aflaţi în acelaşi stadiu de dezvoltare) şi care au un impact negativ asupra vieţii sociale şi asupra performanţelor copilului. În analiza copilului se realizează un istoric al manifestărilor (prin interviul aplicat tutorilor) şi se ţine cont de manifestările comportamentale timpurii. Pentru a diagnostica această tulburare comportamentală, copilul manifestă persistent aceste disfuncţii la un nivel care relevă inadaptare sau inconsistenţă în raport cu nivelul de dezvoltare specific vârstei.

 

Descarcă grila de observație pentru copilul cu ADHD

 

Bibliografie:

1.      Egan K, Popenici Şt., Educaţia elevilor hiperactivi şi cu deficit de atenţie, Ed. Didactica Press, Bucureşti, 2007.

2.      Răşcanu R., Psihologia comportamentului deviant, Ed. Universităţii din Bucureşti, 1994.

3.      Ullman, R. K., Sleator, E. K. & Sprague, R. L. (1991). Manual for the ADD-H Comprehensive Teacher’s Rating Scale (ACTeRS). Champaign, IL: Metritech.

Ultima actualizare în Duminică, 08 Februarie 2015 19:24
 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Revista cu ISSN

Poeme universul copilariei

POEME – UNIVERSUL COPILĂRIEI   Ileana Faur, profesor Limba şi Literatura română Liceul Tehnologic Transporturi Auto, Timişoara   În studiul de faţă, referitor la cele mai cunoscute poeme eminesciene, am avut în vedere o abordate...

Read more

Prevenirea ridurilor

Prevenirea ridurilor In societatea moderna de astazi se acorda o importanta sporita modului in care aratam. Si femeile, si barbatii sunt din ce in ce mai interesati sa-si pastreze supletea si...

Read more

Micul este frumos, marele este sublim, I…

MICUL ESTE FRUMOS, MARELE ESTE SUBLIM  – IMMANUEL KANT   Drd. Miron Costina Violeta Prof. la Școala cu cls. I-VIII Tălpaș, Dolj   “Există un efect estetic bazat pe ineditul şi imprevizibilitatea dintotdeauna a frumosului....

Read more

Cabinetul de istorie spatiul desfasurari…

CABINETUL DE ISTORIE, SPAŢIUL DESFĂŞURĂRII ACTIVITĂŢII DIDACTICE ÎN CADRUL ORELOR DE ISTORIE ŞI LOCUL DE PROMOVARE A ISTORIEI ŞCOLARE Mihon Adela-profesor de istorie Şcoala Gimnazială Câmpeni Şcoala Gimnazială Vidra Acest articol evidenţiază...

Read more

Capitol I

Capitolul I. Reglementãri generale Art. 1 APR Denumirea organizatiei este „Asociatia Profesorilor din România" denumitã în continuare APR. APR este organizatia profesorilor din România. În consecintã, APR reprezintã si apãrã drepturile cadrelor didactice...

Read more

Droguri - clasificare

Clasificare droguri     În literatura de specialitate şi în practică există numeroase clasificări ale drogurilor, având la bază diferite criterii, cele mai cunoscute fiind: după efectul produs asupra sistemului nervos central...

Read more

Imaginarul alteritatii si cyber-constiin…

IMAGINARUL ALTERITÃŢII ŞI CYBER-CONŞTIINŢA. DE LA BINOMUL IDENTITATE/ALTERITATE LA BINOMUL EU/CEILALŢI Monica Matei, Preperator univ., SNSPA, Facultatea de Comunicare si Relatii Publice   Aparent antagonice, conceptele de identitate si alteritate sunt interdependente, reprezentând polii...

Read more

Modificari la promovarea examenelor de g…

Modificări la promovarea examenelor de grad didactic   Ministerul Educaţiei a modificat metodologia privind formarea continuă a personalului din învăţământul preuniversitar. Vezi despre ce modificări este vorba în ceea ce priveşte susţinerea...

Read more