|
|
Alba Iulia capitala educatiei interculturale |
Duminică, 08 Iulie 2012 00:00 |
ALBA IULIA – CAPITALA EDUCAŢIEI INTERCULTURALE
Prof. Dan Stroe
Între 13 şi 17 octombrie la Alba Iulia, județul Alba, sub egida Consiliului Europei, a Ministerului Educaţiei şi Cercetării din România, a Inspectoratului Şcolar Județean Alba, a avut loc ATELIERUL INTERNAŢIONAL “A preda pentru înţelegerea interculturală”, inclus în programul “Pestalozzi”.
Acest atelier a fost destinat cadrelor didactice ai căror elevi au vârste cuprinse între 8 şi 15 ani, directorilor de colegii şi de licee pedagogice, inspectorilor preocupați de tema interculturalităţii şi a rolului acesteia în dezvoltarea armonioasă a tinerilor care trăiesc şi învaţã în diferite medii interculturale.
Atelierul a fost orientat pe practicile pedagogice care îi ajutã pe adolescenți să înţeleagă mai bine din toate perspectivele, componenta interculturală în procesul de învăţare, modul în care şcolile, în general, pot contribui la integrarea tinerilor şi, de asemenea, efectele pe care acest aspect îl are asupra politicii educaţionale şi a celei şcolare alãturi de demersurile profesionale întreprinse în acest sens. ..
Principalele obiective ale acestui workshop au fost:
- evidențierea celor mai bune practici de acest tip pentru fiecare nivel: preşcolar, primar, secundar.
- schimburi de informaţii cu privire la metodele şi practicile validate în diferite ţări.
- formularea de idei despre stereotipurile şi prejudecăţile existente în domeniu,despre metodele de minimizare a efectelor acestora în mediile multiculturale şi crearea unei înţelegeri reciproce, a unei o atmosfere de încredere şi de empatie.
- identificarea cãilor de urmat de către profesori în vederea pregătirii adolescenților pentru a trăi împreună, chiar dacă aceştia provin din diferite medii culturale, sociale şi confesionale diferite.
La acest prestigios Atelier de lucru au participat profesori din mai multe ţări, cum ar fi Franţa, Italia, Andorra, Republica Moldova, Albania, Bulgaria, Malta, Cipru, Germania şi, bineînţeles, România.
Programul propus a fost complex şi foarte variat.
În prima zi, după o prezentare a Consiliului Europei şi a programului Pestalozzi, a avut loc un schimb de idei deosebit de interesant pe tema educaţiei interculturale.
S-au făcut apoi vizite la Colegiile “Liviu Rebreanu” din Aiud şi “Petru Aron” din Blaj.
La Aiud, am participat la Atelierele de lucru “Metode şi practici validate în domeniul educaţiei multiculturale” şi “Identificarea, localizarea procedurilor urmate de profesori pentru a pregăti elevii sã trăiascã împreună, cu toate cã aceştia provin din medii culturale, sociale şi confesionale diferite”.
Au fost date exemple de activităţi opţionale puse în practicã în această unitate şcolară.
La Blaj, a fost prezentat Atelierul “Instruirea profesorilor pentru a face faţă provocărilor legate de interculturalitate” care şi-a propus, printre altele, evidențierea unor metode, competenţe utilizate în scopul pregãtirii tinerilor pentru a trăi în medii multiculturale diverse, implicarea comunităţilor locale,a părinţilor în educaţia pentru interculturalitate.
Tipurile de documente utilizate au fost: dosare tematice, pliante, postere, cărţi concluzii, foile de lucru, fişe de simulare, chestionare, etc.
Acest atelier a avut ca rezultate aşteptate:
- Găsirea unor răspunsuri şi metode specifice de a pune în aplicare educaţia interculturală la diferite niveluri.
- Dezvoltarea de noi cunoştinţe în domeniul educaţiei interculturale , integrarea acestora în activitatea de la clasă.
- Inocularea unui comportament de respect şi toleranțã pentru diversitatea culturală, socialã, confesionalã a membrilor din cadrul aceleiaşi comunitãți.
- Elaborarea unui glosar de termeni necesari pentru transpunerea în practicã a educaţiei interculturale .
- Crearea unei reţele de participanţi pentru schimburi de bune practici.
La Alba Iulia, spiritul de echipã, de comuniune de implicare a tuturor participanților în desfãsurarea activitãților programate, s-a combinat armonios cu dorința vãditã a organizatorilor de a conferi acestui Atelier european caracteristicile unei manifestãri de anvergurã care s-a situat,de altfel, la înãlțimea cerințelor impuse de programul Pestalozzi.
|
|
CONTURI CONSOLIDATE
Prof. Cîrcotă Roxana
Grup Şcolar Industrial de Marină Galaţi
Rezumat
Conturile consolidate reprezintă documentele ce vizează situaţia şi rezultatele unei societăţi mamă, ţinând cont de legăturile cu celelalte societăţi ale unui ansamblu... Read more
LE PROJET EN CLASSE DE FLE
Bondoc Mihaela, profesor de limba franceză
Colegiul Național I.L.Caragiale Ploiești
Motto: “ J’entends et j’oublie,
Je vois... Read more
NOTES SUR LA POSSESSION/APPARTENANCE
Prof. Ilie Minescu
Universitatea de Vest, Timişoara
La relation d’interdépendance exprimée par le possessif a une structure variable selon le type de combinaison syntagmatique qui relie les deux éléments.... Read more
ANEXA
METODOLOGIE
pentru primirea la studii si scolarizarea cetatenilor straini din state terte UE in invatamantul de stat si particular acreditat din Romania
Afla metodologia din 15 octombrie 2012 (Metodologia din... Read more
UTILIZAREA INSTRUMENTULUI DUSTBIN GAME ÎN ACTIVITATEA DIDACTICĂ
Profesor Bușcă Laura
Liceul Tehnologic “Lazăr Edeleanu”, Năvodari
Rezumat: Dustbin Game este un instrument cu ajutorul căruia se pot crea resurse educaționale. Articolul... Read more
MATEMATICA – OBIECT DE CULTURĂ GENERALĂ
ÎN EDUCAŢIA ELEVILOR DE LICEU
Prof. Badea Brigitte
Colegiul Tehnic Ion Mincu, Timişoara
Rezumat:
În programa şcolară, prin trunchiul comun şi curriculumul diferenţiat, se... Read more
TRAVIATA – APOGEU AL TRILOGIEI
POPULARE VERDIENE
Prof. Gloria Ghidiceanu
Liceul Teoretic “Henri Coandã” – Craiova
Giuseppe Verdi este tipul de compozitor romantic specializat într-un anumit gen muzical – ca si Wagner –... Read more
O EXERIENȚĂ! BATH-MAREA BRITANIE
(COMENIUS-MOBILITĂȚI INDIVIDUALE)
Profesor pentru învățământul primar, Daniela Popescu,
Școala Gimnazială ,,Leonardo da Vinci”, București, sector 3
MAREA BRITANIE! ANGLIA! Când spui aceste cuvinte îți apare în minte Londra cu Big... Read more
COMUNICARE EFICIENTĂ ÎN SITUAŢII CONFLICTUALE
Rapciuc Andreea, profesor psihopedagog
Liceul cu Program Sportiv “Iolanda Balaş Soter” din Buzău
Conflictul reprezintă o stare de tensiune creată…
Calendarul de desfasurare
corpul national de experti
in management educational sesiunea 2012 seria 3
CALENDARUL
desfasurarii concursului de selectie a cadrelor didactice pentru constituirea corpului national de experti in management educational,… Admiterea in ciclul inferior al liceului
ORDIN nr. 4.802/31.08.2010 privind organizarea şi desfăşurarea admiterii în învăţământul liceal de stat, pentru anul şcolar 2011-2012
Metodologie de organizare şi desfăşurare a admiterii în…
Calendarul olimpiadelor nationale scolare 2013
Vezi calendarul olimpiadelor nationale scolare pe anul scolar 2012-2013:
POSTMODERNISMUL – REPERE TEORETICE
Prof. Nedea Ramona
Colegiul Tehnic Buzău
Articolul de faţă îşi propune să prezinte câteva repere teoretice legate de postmodernism, termenul cel mai controversat dintre toate. Sunt prezentate, succint,…
O experientã unicã!
Honeywell Educators @ Space Academy (27 iunie - 2 iulie 2009)
U.S. Space&Rocket Center, Huntsville – Alabama – U.S.A.
Mã numesc Lidia Mînzã si sunt profesor de chimie la Colegiul…
OTILIA CAZIMIR – UNIVERSUL COPILĂRIEI
prof. înv. primar Ungurean Gheorghina
Şcoala Gimnazială Iraclie Porumbescu-Frătăuţii Noi, Suceava
Otilia Cazimir (12 februarie 1894 – 8 iunie 1967), pe numele său adevărat…
ENERGIA, ÎNCOTRO?
Gălăţan Daniela,
Colegiul Tehnic Regele Ferdinand I Timişoara
Este de aşteptat ca savanţii, laboratoarele lumii să-şi concentreze capacitatea de creaţie în direcţia aprofundării cunoaşterii şi a punerii în valoare a acelor…
ANEXA Nr. 5
la regulament
Fisa de observare a lectiei
- model -
Unitatea de invatamant: .......................................................................................................................................................
Data: ..........................
Numele si functia cadrului didactic inspectat/asistat: ...........................................................................................................
Specialitatea: ........................................................................................................................................................................
Clasa: ...........................................…
|
|