Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Noutati
Ordin 4799 din 2010 Metodologia bacalaureat 2011
Joi, 02 Septembrie 2010 19:21

Ordin 4799/2010: Metodologia bacalaureat 2011

 

Ordin 4799/2010 privind organizarea si desfasurarea examenului de bacalaureat 2011
In baza prevederilor Legii învatamantului nr. 84/1995, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare,

In temeiul Hotararii Guvernului nr. 81/2010 privind organizarea si functionarea Ministerului Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului, cu modificarile ulterioare.


Art.1. Se aproba Calendarul examenului de bacalaureat 2011.

Calendarul este prevazut în Anexa nr. 1, care face parte integranta din prezentul ordin.

Art.2.

Se aproba Metodologia de organizare si desfasurare a examenului de bacalaureat 2011.
Metodologia este prevazuta în Anexa nr. 2, care face parte integranta din prezentul ordin.

 

Programa bac 2011 la toate materiile 

Ultima actualizare în Miercuri, 26 Ianuarie 2011 18:03
Citeşte mai mult... [Ordin 4799 din 2010 Metodologia bacalaureat 2011]
 
Metodologia examenului de bacalaureat 2011
Joi, 02 Septembrie 2010 19:03

Bacalaureat 2011: Metodologia examenului de bacalaureat 2011

 

 

ORDONANTA DE URGENTA nr. 73 din 30 iunie 2010 pentru modificarea Legii invatamantului nr. 84/1995  

EMITENT: GUVERNUL

PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL nr. 448 din 1 iulie 2010


Avand in vedere ca experienta organizarii si desfasurarii examenului de bacalaureat 2011, in structura prevazuta de Legea invatamantului nr. 84/1995, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, pune in evidenta faptul ca numarul extrem de mare de optiuni pe care le pot exprima elevii la unele probe genereaza dificultati in organizarea examenului, iar numarul mare de probe necesita resurse umane, materiale si conduce la costuri apreciabile, reprezentand un important factor de stres pentru candidati, tinand cont de faptul ca probele orale, cuprinse in structura examenului de bacalaureat 2011 anterioara anului scolar 2009-2010, conduc pentru majoritatea covarsitoare a candidatilor la obtinerea unor note mari, fara ca acest lucru sa aiba relevanta ulterioara in continuarea studiilor sau pe piata muncii, si ca sustinerea unor evaluari care sa ateste nivelul de competenta lingvistica sau digitala este mult mai relevanta pentru absolvent, contribuind la cresterea sanselor de angajare ale acestuia, avand in vedere necesitatea de a oferi absolventilor invatamantului liceal posibilitatea de a li se evalua si certifica competentele lingvistice de comunicare in limba materna si intr-o limba de circulatie internationala, precum si competentele digitale, competentele generale si specifice formate pe durata invatamantului liceal, necesare pentru integrarea acestora in societatea cunoasterii, pentru a asigura tuturor si fiecaruia implinirea si dezvoltarea personala, incluziunea sociala si cetatenia activa si ocuparea unui loc de munca, tinand cont de necesitatea standardizarii evaluarilor nationale pentru a asigura obiectivitatea si credibilitatea evaluarilor si pentru a asigura relevanta acestora in raport cu progresul scolar al elevilor, precum si pentru a raporta rezultatele invatarii la standardele europene, avand in vedere ca, pentru anul 2010, a fost modificata, prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 97/2009 privind reglementarea unor masuri pentru organizarea examenului national de bacalaureat 2011 in anul scolar 2009-2010, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 384/2009, structura examenului de bacalaureat 2011 prevazuta de Legea nr. 84/1995, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, dupa acelasi model propus in prezenta ordonanta de urgenta si ca, in anul 2010, examenul de bacalaureat 2011 a fost sustinut dupa noua structura, tinand cont de faptul ca Legea nr. 384/2009 a aprobat prevederile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 97/2009 doar pentru anul scolar 2009-2010, iar in cazul neadoptarii prezentului act legislativ, elevii vor trebui sa sustina examenul de bacalaureat 2011 conform structurii care a fost valabila pana in anul 2009, cu toate efectele negative care au fost constatate, avand in vedere ca este firesc ca elevii sa cunoasca din timp structura examenului de bacalaureat 2011, ceea ce le permite sa se pregateasca pentru sustinerea cu succes a acestuia, tinand cont ca revenirea la vechea forma a examenului de bacalaureat 2011 nu are o justificare metodologica sau curriculara si va crea confuzii in primul rand in randul elevilor si al parintilor, dar si in randul cadrelor didactice, care si-au orientat predarea catre noua modalitate de evaluare, tinand cont de nevoia de a asigura un sistem de evaluare predictibil si pentru a evita schimbarile nejustificate de structura a examenului national de bacalaureat 2011, pentru solutionarea situatiilor exceptionale in care cadrele didactice din invatamantul superior se afla in imposibilitatea de a-si indeplini functia de presedinte al unei comisii de bacalaureat 2011, pentru care au fost numite prin ordin al ministrului, avand in vedere faptul ca, potrivit prevederilor legale, metodologia de organizare si desfasurare a examenului de bacalaureat 2011 2011 trebuie data publicitatii pana la data de 31 august 2010, intrucat toate aceste elemente vizeaza interesul public si constituie situatii extraordinare a caror reglementare nu poate fi amanata, in temeiul art. 115 alin. (4) din Constitutia Romaniei, republicata, Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta.

 

Ultima actualizare în Miercuri, 26 Ianuarie 2011 18:02
Citeşte mai mult... [Metodologia examenului de bacalaureat 2011]
 
Centre universitare universitati adrese contact
Sâmbătă, 17 Iulie 2010 14:55

Centre universitare - universitati - adrese contact

 

Centrul Universitar Bucureşti 

Academia de Studii Economice

Strada Piaţa Romană nr. 6, telefon 021.319.19.00 şi 021.319.19.01, fax 021.319.18.99

www.ase.ro

 

 Academia de Poliţie „Alexandru Ioan Cuza"

Aleea Privighetorilor nr. 1A, Sectorul 1, Bucureşti, telefon 021.317.55.23, fax 021.317.55.17

www.academiadepolitie.ro

 

Universitatea de Arhitectură şi Urbanism „Ion Mincu"

Strada Academiei nr. 18-20, Sectorul 1, Bucureşti, telefon 021.307.71.12, fax  021.307.71.09

www.uaium.ro

 

Universitatea din Bucureşti

B-dul Mihail Kogălniceanu nr. 36-46, Sectorul 5, Bucureşti, telefon 021.307.73.00, fax  021.313.17.60

www.unibuc.ro

 

Ultima actualizare în Miercuri, 26 Ianuarie 2011 18:04
Citeşte mai mult... [Centre universitare universitati adrese contact]
 
Atingeti excelenta in management scolar!
Duminică, 28 Februarie 2010 12:08

Atingeti excelenta in management scolar! 

 

Educatia este singura cale de a gasi raspuns pentru toate intrebarile noastre. In calitate de cadru didactic, dorinta de a avea rezultate deosebite la clasa trebuie sa fie completata de calitatile unui bun manager scolar, mai ales acum, cand organizarea sistemului de invatamant ne pune tuturor mari probleme de pregatire si dezvoltare.

 

In plus, fata de activitatile unui dascal, directorii institutiilor de invatamant (fie ele scoli sau licee) sunt pusi in fata unei mari provocari. Trebuie sa organizeze performant scoala/liceul pe care il conduc pentru a avea rezultate apreciabile.

  

Tocmai de aceea, a fost creat un instrument de lucru nou, cu informatii specializate care doreste sa vina in ajutorul tuturor directorilor de scoala si liceu. Solutia ideala pentru performante deosebite in managementul scolar este  CD-ul 47 de solutii practice si eficiente pentru directorii de scoala si liceu.

 

Ultima actualizare în Miercuri, 26 Ianuarie 2011 18:07
Citeşte mai mult... [Atingeti excelenta in management scolar!]
 
<< Început < 11 13 Următor > Sfârşit >>

Pagina 13 din 13

Revista cu ISSN

Legatura dintre matematica si practica

LEGĂTURA DINTRE MATEMATICĂ ŞI PRACTICĂ Profesor Ene Steluţa  Şcoala Miron Costin, Galaţi     Cei care afirmă că matematica este o abstracţiune fără legătură cu practica sunt în mod cert victimile unei neînţelegeri de termeni...

Read more

sterilitatea

STERILITATEA     Prof. Cosma Camelia Veronica Liceul de Artă “Ioan Sima”, Zalău     Sterilitatea la femei Cauzele care duc la sterilitate feminină sunt numeroase. Pentru ca femeia să rămână însărcinată şi să ducă sarcina la termen...

Read more

Integrarea copiilor cu dizabilitati in s…

INTEGRAREA COPIILOR CU DIZABILITĂŢI ÎN ŞCOALA PUBLICĂ   Profesor Lazar Mihaiela Liceul de Artă „Ioan Sima” Zalău     Dizabilitatea face parte din existenţa umană, fiind o latură a dimensiunii universale a umanităţii. Ea este cea mai...

Read more

Metode si procedee interactive utilizate…

METODE ŞI PROCEDEE INTERACTIVE UTILIZATE ÎN PROCESUL INSTRUCTIV-EDUCATIV LA CICLUL PRIMAR   Pricope Delia Loredana, profesor învăţământul primar, Şcoala Gimnazială “Vasile Conta”, Iaşi     Metodele de învăţământ reprezintă căile de transformare în practică a...

Read more

Rolul profesorului de sprijin în asigura…

ROLUL PROFESORULUI DE SPRIJIN ÎN ASIGURAREA SERVICIILOR EDUCAŢIONALE PENTRU ELEVII CU CES Lector dr. Marcu Maria Cadru didactic asociat al Universităţii „Lucian Blaga” Sibiu Facultatea de...

Read more

Fisa psihopedagogica a elevului acte de …

Fişă psihopedagogică   Vă prezentăm un model de fişă psiho-pedagogică, însă acest model va fi completat doar pentru elevii care au fost implicaţi in acte de violenţă si are valoare numai în...

Read more

Educatia informala

EDUCATIA INFORMALA    Educatia informala se refera la experientele zilnice ce nu sunt planificate sau organizate si conduc catre o invatare informala. Cand aceste ”experinte sunt interpretate de catre cei mai in...

Read more

Acord restrangere de activitate si pretr…

Acord restrangere de activitate si pretransfer consimtit 2014   Vezi modelul adresa de instiintare referitor la acordurile emise pentru transfer pentru restrangere de activitate/pretransfer prin consimtamant intre unitatile de invatamant pentru anul...

Read more