Violenta argumente si contra argumente pentru sanctiune |
Luni, 08 Noiembrie 2010 18:41 |
VIOLENŢA
ARGUMENTE ŞI CONTRA-ARGUMENTE PENTRU SANCŢIUNE
Profesor Lazar Mihaiela
Liceul de Artă „Ioan Sima” Zalãu
Aplicarea de sancţiuni reprezintă o măsură eficientă de prevenire şi combatere a violenţei în şcoală.
Argumente pro:
§ elaborarea prin colaborare (profesori, elevi, părinţi, etc.) a unui set de norme, drepturi, obligaţii, sancţiuni şi recompense, bine gândite şi justificate, stabilirea acestora în regulamentul intern al şcolii, precum şi cunoaşterea acestora asigură transparenţă acţiunilor din şcoală, iar încalcarea şi nerespectarea acestui set de reguli trebuie sancţionată;
§ cei care au greşit învaţă să fie responsabili - trebuie să conştientizeze gravitatea faptelor săvârşite şi urmările nefaste ale actelor sale, să-şi asume propriul comportament şi consecinţele faptelor sale;
§ pentru ca sancţiunea să fie adecvată şi aplicată în concordanţă cu gravitatea faptei, tipul de violenţă, ţinând cont de consecinţe şi frecvenţa producerii lor, înainte de a sancţiona şi aplica regulamentul şcolar este necesar să cercetăm cazul, fără să etichetăm şi fără să atribuim judecăţi de valoare apriori;
§ respectarea consecventă a regulamentului şi aplicarea corectă a sancţiunii poate fi un model pentru ceilalţi elevi, pentru a nu repeta abateri similare, având un rol preventiv, descurajând comportamentele agresive;
§ dacă sancţiunea este corect aplicată şi justificată, nici agresorul şi nici victima nu vor acumula sentimente şi trairi negative ce pot declanşa comportamente violenţe, chiar deviante.
Argumente contra:
§ nerespectarea regulilor şi aplicarea incorectă sau prea uşoară a sancţiunilor conduce la neîncredere, dezordine, recidive sau noi acte de violenţă, posibil mai grave;
§ sancţiunea aplicată nu are valoare pe termen lung şi nu oferă feedback pozitiv, cu atât mai mult, cu cât nu este însoţită de acţiuni eficiente de remediere şi corectare a atitudinii violenţe, iar elevul nu conştientizează gravitatea şi consecinţele faptelor sale;
§ folosirea frecventă a sancţiunii în şcoală duce la un climat tensionat şi are de cele mai multe ori efecte nefaste, întrucât duce la iritare, tensiune, nemulţumire, răzbunare, frustrare, inhibiţie, teamă, pasivitate, etc.;
§ ţinând cont de trăsăturile individuale ale celui implicat, sancţiunea poate avea repercusiuni nedorite asupra dezvoltării ulterioare a personalităţii lui, scade încrederea şi stima de sine a elevului;
§ aplicarea de sancţiuni duce la deterioararea climatului educaţional/şcolar şi degradarea relaţiilor elev-profesor, elev-elev, profesor-profesor, în funcţie de caz.
Ar fi ideal sa avem o şcoală cu un climat armonios, fără violenţă şi să nu fim nevoiţi să aplicăm sancţiuni.
Aplicarea de sancţiuni nu reprezintă o măsură eficientă de prevenire şi combatere a violenţei în şcoală. Mai mult, sancţiunea este ineficientă dacă nu este însoţită de acţiuni de remediere, corectare şi educare prin implicarea directă a actorilor actului de violenţă.
Există însă situaţii în care sancţiunea este necesară şi trebuie utilizată cu maximă responsabilitate. Important este ca această sancţiune/pedeapsă să fie aplicată corect, după o cercetare şi analiză corectă a condiţiilor, a contextului şi a cauzelor care l-au generat. Pentru aceasta, trebuie să ne bazăm pe comunicare, să dăm fiecărei părţi implicate şansa şi posibilitatea de a-şi susţine punctele de vedere, să ne bazăm pe prevederile ROI şi abia apoi să ne decidem şi să aplicăm sancţiunea.
Trebuie acordată o mare atenţie drepturilor, obligaţiilor, sancţiunilor şi recompenselor prevăzute în ROI, să existe o gradaţie în elaborarea acestora, să uzăm de ele pe bună dreptate, să aplicăm atât sancţiuni, cât şi recompense. Acestea din urmă sporesc încrederea, stima de sine, trăsăturile pozitive de caracter, etc., iar noi trebuie să scoatem tot ce e mai bun ... Vorba bună mult aduce! ...
“Aspră pedeapsa. Aceea de a pedepsi.” - Valeriu Butulescu
“Pedeapsa pentru un delict este în a-l fi comis; pedeapsa pe care o adaugă legea este superfluă.” - Anatole France
Articole asemanatoare mai vechi:
|
Ultima actualizare în Luni, 08 Noiembrie 2010 18:42 |
|
Evaluarea nationala 2011
ORDIN nr. 4.801/31.08.3010 cu privire la organizarea şi desfăşurarea evaluării naţionale pentru elevii clasei a VIII-a, în anul şcolar 2010-2011
Calendarul de desfăşurare a Evaluării Naţionale pentru elevii... Read more
ATITUDINI ŞI BULLYING
Mureşan - Chira Gabriel
Prof. educator CRDEII, Cluj-Napoca
Problematica bullying-ului se concentrează în speţă pe problematica din mediile şcolare neexcluzând şi alte medii cum sunt cele... Read more
METODOLOGIA ORGANIZĂRII ŞI DESFĂŞURĂRII
ACTIVITĂŢILOR DE EDUCAŢIE FIZICĂ ŞI SPORT
ÎN ÎNVĂŢĂMÂNTUL PREUNIVERSITAR
CAPITOLUL IV
ORGANIZAREA ŞI DESFĂŞURAREA ACTIVITĂŢII DE SELECŢIE ŞI INIŢIERE A ELEVILOR CU APTITUDINI PENTRU PRACTICAREA SPORTULUI DE PERFORMANŢĂ ÎN... Read more
CUM REZOLVĂM O PROBLEMĂ MATEMATICĂ?
Prof. Popa Crina Diana
Școala Gimnazială Hășmaș, jud. Arad
Una din sarcinile cele mai importante ale profesorului constă... Read more
STUDIU DE CAZ
DESPRE CAUZELE ALBIRII RECIFURILOR DE CORALI
Prof. Dimitriu Alina
Grup Școlar Agricol Alexandria, jud. Teleorman
Recifurile de corali sunt printre cele mai diverse... Read more
ACTIVITĂŢI DE EDUCAŢIE RUTIERĂ
Accidentul rutier reprezintă una dintre cele mai grave forme de vătămare înregistrate la nivel mondial conform rapoartelor internaţionale şi a datelor statistice înregistrate. După malformaţii congenitale şi... Read more
JOCUL DIDACTIC –
METODĂ IDEALĂ DE ACTIVIZARE A ÎNVĂŢĂRII
Prof. înv. primar: DOBREA MONICA
Şcoala Gimnazială „Emil Racoviţă” Oneşti, jud. Bacău
... Read more
GENURILE LITERARE.
EVOLUȚIA GENURILOR.
Ștefan Maximiliana,
profesor Limba și literatura română,
Școala Gimnazială „Ion Buteanu” Buceș, jud. Hunedoara
Disciplina Limba ... Read more
GENEZA UNOR FRAZEOLOGISME ROMÂNEŞTI
Lorincz Cristina
profesor Liceul de Arte Plastice, Braşov
Rezumat: Articolul prezintă geneza unor frazeologisme româneşti, pornind de la explicarea termenului, etimologie şi ajungând la exemplificarea unora. Articolul subliniază de… Investim in educatie!
Vrei o schimbare in educatie?
Vrei sa fii informat?
Acum ai ocazia!
Sustine o initiativa frumoasa, extrem de utila profesorilor, elevilor, parintilor promovata de Asociatia Profesorilor din Romania si voteaza proiectul…
Evaluarea nationala 2013
Calendarul probelor si etapele repartizarii in licee
Cursurile la clasa a VIII-a se vor incheia in 14 iunie 2013, iar in perioada 17-19 iunie va avea loc inscrierea…
Mai mulţi candidaţi înscrişi în 2013
pentru examenul de definitivare în învăţământ
În perioada 4 - 25 ianuarie, s-au înscris pentru examenul naţional de definitivare în învăţământ 8.537 de candidaţi, dintre… STUDY ON SUBJECTIVITY AND FEMINISM
IN VIRGINIA WOOLF’S THE NEW DRESS
Part II
Prof. Delia Ilona Cristea
Colegiul Naţional Elena Cuza, Craiova
It is through the searching for a language… METODE INTERACTIVE
PENTRU UN ÎNVĂŢĂMÂNT EFICIENT
Prof. Gabriela Gorgan,
Şcoala Gimnazială Petriş, jud. Bistriţa Năsăud
MOTTO:
« Dacă îmi spui o să uit, dacă îmi arăţi o să ţin minte, dar dacă mă implici o…
COMPETENȚA – O CONDIŢIE FUNDAMENTALĂ
A OREI DE LITERATURĂ
Marincaș Marinela Adriana,
profesor la Liceul de Arte ,,Regina Maria” Alba-Iulia
… IGIENA APARATULUI REPRODUCĂTOR
Prof. Camelia Veronica Cosma
Liceul de Artă „Ioan Sima”, Zalău
SEXUALITATEA UMANĂ
Sexualitatea umană este un concept care implică mai multe aspecte, aşa cum rezultă din imaginea de mai jos, unde… ECOLOGIE CREŞTINĂ
prof. Ciprian Nazare
Colegiul Tehnic „Traian”, Galaţi
Motto:
“Căci ştim că toată făptura împreună suspină şi împreună are dureri până acum. Pentru că făptura aşteaptă cu nerăbdare descoperirea fiilor lui…
|