Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Tipuri de turism din comuna nanesti judetul vrancea
Duminică, 08 Septembrie 2013 11:08

TIPURI DE TURISM DIN COMUNA

NĂNEŞTI - JUDEŢUL VRANCEA

 

Prof. Ciobotaru Ana-Maria

Şcoala Gimnazială Măicăneşti

 

Rezumat: Comuna Năneşti este situată în partea de sud-est a judeţului Vrancea pe malul drept al Siretului în plină zonă de câmpie. Sunt importante atât tipurile de turism de recreere şi agrement însă ar putea fi luate în considerare şi noi tipuri de turism.

Cuvinte cheie: turism, tip de turism, Năneşti, cicloturism.

 

 

 

 

 

 

Turismul, ca activitate umană în continuă evoluţie, s-a format şi dezvoltat în interacţiune cu mediul geografic natural, care a exercitat permanent o influenţă directă în dezvoltarea societăţii, în ansamblul său. Turismul este un fenomen deosebit de complex şi dinamic în timp şi spaţiu, cu o mare sferă de influenţă asupra zonelor din jur.

Viaţa omului modern, caracterizată prin urbanizare excesivă, suprasolicitare nervoasă (datorită zgomotului, ritmului trepidant de trai), tendinţa spre sedentarism, îşi găseşte o compensare în deplasările turistice de mai lungă sau scurtă durată. Una dintre posibilităţi ar fi reprezentată de comuna Năneşti.

Comuna Năneşti este situată în sud-estul județului Vrancea, la 45°32′41″N şi 27°29′54″E pe malul drept al râului Siret. Este localitatea de reședință a comunei cu același nume, situată la o altitudine de aproximativ 13 m.

Din punct de vedere fizico-geografic este situată în plină zonă de câmpie, în aria bălţilor, a meandrelor formate de Siret de-a lungul vremii. Aceste meandre reprezintă un pericol pentru oamenii care au locuinţe în apropierea zonelor uşor inundabile. Râul Siret poate constitui un punct de vizitare însa, totodată şi un pericol imens.

Dintre tipurile de turism întâlnite în comuna Năneşti se remarcă, după motivul principal al călătoriei, turismul de recreere şi agrement. Punctele de recreere ar fi digul râului Siret, folosit, în special, de localnici în anotimpul de vară.

După criteriul organizatoric se pot deosebi turismul pe cont propriu prin care anumite categorii de persoane tranzitează zona Năneştiului pentru a ajunge în alte zone sau pentru a rămâne. În funcţie de mijlocul de transport utilizat se deosebesc următoarele tipuri de turism: turismul rutier – turismul cu bicicleta (cicloturism) practicat de tineri şi copii mai mult.

Pentru o refacere turistică ar putea fi implementate şi înfiinţate noi tipuri de turism, care ar atrage turiştii mult mai mult; paintball-ul (sport în care participanţii folosesc pistoale cu aer comprimat pentru a trage cu bile cu vopsea în ceilalţi jucători; prezintă avantajul că poate fi practicat atât afară cât şi înăuntru şi obiectivele, strategia şi scenariile sunt limitate doar de imaginaţia jucătorilor). De asemenea, ar putea fi înfiinţate şi sporturile pe apă - profitând de mulţimea de apă a râului Siret.

În concluzie, se poate remarca faptul că sunt prezente foarte puţine tipuri de turism ce pot fi practicate şi rezultă, astfel, caracterul de nulitate al comunei în judeţul Vrancea. Cunoaşterea unei comune se vede în timp dar şi prin investirea serioasă în potenţialul acesteia.

 

Bibliografie:

1. Gheorghilaş, A. 2011. Geografia turismului. Metode de analiză în turism, Editura Universitară, Bucureşti;

2. Gherasim, V. 2006. Potenţialul turistic al depresiunilor Sibiului şi Făgăraşului, Universitatea din Bucureşti, Facultatea de Geografie (rezumatul tezei de doctorat);

3. Voicu, D. 2011. Potenţialul turistic al Dealurilor şi Podişurilor dintre Mureş şi Târnava Mare, Universitatea din Bucureşti, Facultatea de Geografie (rezumatul tezei de doctorat);

4. http://ro.wikipedia.org/wiki/N%C4%83ne%C8%99ti,_Vrancea

 


Articole asemanatoare mai vechi:

Ultima actualizare în Vineri, 11 Octombrie 2013 18:27
 

Revista cu ISSN

ameliorarea rezultatelor scolare si comb…

AMELIORAREA REZULTATELOR ŞCOLARE ŞI COMBATEREA MEDIOCRITĂŢII PRIN PROIECTE EDUCAŢIONALE EXTRACURRICULARE     Prof. Rusneac Anca-Gheorghina Şcoala cu clasele I-VIII Şugag, Judeţul Alba     Lucrarea prezintă o modalitate de ameliorare a rezultatelor şcolare şi combaterea mediocrităţii prin...

Read more

Codul de etica in invatamantul preuniver…

Codul de etică în învăţământul peuniversitar   Sistemul de învăţământ preuniversitar va dispune de un Cod de etică care va fi finalizat în următoarele luni, principiile generale care vor sta la baza...

Read more

Cartea prietenul nepretuit

CARTEA - PRIETENUL NEPREȚUIT Înv. Marc Aurica Școala Gimnazială Cîmpeni Cine nu ştie citi, nu se poate instrui, nu poate realiza nici un progres care să-l conducă spre autoinstruire şi autoeducaţie....

Read more

TEHNICI DE DISCUTIE CARE CONTRIBUIE LA …

TEHNICI DE DISCUtIE CARE CONTRIBUIE LA DEZVOLTAREA GÂNDIRII CRITICE Dimitriu Alina, profesor de geografie Grup Şcolar Tehnic Drãgãnesti-Vlasca, Teleorman     În acest articol voi prezenta douã tehnici de dezvoltare a gândirii critice: investigatia...

Read more

Sugestii pentru utilizarea filmului mult…

PARTEA V Sugestii pentru utilizarea filmului, multimedia, şi a tehnologiilor Web 2.0    Natura multimedia a instrumentelor noastre contemporane permite implicarea mai multor simţuri, vizând stiluri de învăţare multiple. Natura lor multi-modală implică...

Read more

Creativitate prin activitati nonformale

CREATIVITATE PRIN ACTIVITĂȚI NONFORMALE Înv. Marc Aurica Școala Gimnazială Cîmpeni Termenul de creativitate a fost introdus în literatura de specialitate de G.W. Allport în...

Read more

Saptamana Educatiei Globale

EDUCAŢIA GLOBALĂ  - REPERE METODOLOGICE -       1.      CONTEXT - SCOP ŞI OBIECTIVE     2.      CUNOŞTINŢE, ABILITĂŢI, ATITUDINI ŞI VALORI     3.      PERSPECTIVE ŞI METODE     4.      ACTIVITĂŢI – PLANIFICARE, ORGANIZARE ŞI EVALUARE     5.      REPREZENTAREA ROMÂNIEI  ÎN CADRUL PROIECTULUI       6.      RESURSE INFORMAŢIONALE  

Read more

Children in the fairy world tales

                   CHILDREN IN THE FAIRY WORLD TALES   Prof. Octavian Horia MINDA Şcoala Cu Clasele I-VIII Sinandrei Timis     Proiectul eTWINNING  COPIII ÎN LUMEA BASMELOR în care am fost cooptat de către colegii din Franţa...

Read more