Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Test geografie clasa a X-a
Sâmbătă, 19 Martie 2011 12:34

Test geografie – clasa a X-a

 

 

I. Pe harta de mai jos sunt marcate state şi oraşe.

- identificaţi statele marcate pe hartă cu cifre de la 1 la 8  (8 puncte)

- identificaţi oraşele marcate pe hartă cu numere de la 9 la 18    (10 puncte)

- precizaţi limba oficială vorbită în statele în care sunt localizate oraşele 10, 13, 16.   (3 puncte)

- numiţi religia dominantă în statele 1, 3, 4, 8.      (4 puncte)

- precizaţi forma de guvernământ a statelor în care sunt localizate oraşele 9, 15, 18. (3 puncte)

28 puncte

 

 

 

 

 

II. Explicaţi influenţa factorilor naturali, demografici şi economici asupra repartiţiei

 geografice a populaţiei.

  12 puncte

 

III. Precizaţi structura funcţională a aşezărilor urbane.

10 puncte

IV. Caracterizaţi şi exemplificaţi trei tipuri morfostructurale ale oraşelor.

12 puncte

IV. Explicaţi tranziţia demografică.

12 puncte

V. Calculaţi densitatea medie a populaţiei statelor din tabelul de mai jos şi precizaţi o cauză a valorii densităţii populaţiei.

Ţara

Populaţia (mil. loc.)

Suprafaţa (km pătraţi)

Fed. Rusă

143,0

17.075.400

Japonia

127,5

377.800

Suedia

8,9

449.964

Olanda

16,1

40.840

16 puncte

Se acordă 10 puncte din oficiu.

Ultima actualizare în Sâmbătă, 19 Martie 2011 12:56
 

Revista cu ISSN

Competenta o conditie fundamentala a ore…

COMPETENȚA – O CONDIŢIE FUNDAMENTALĂ A OREI DE LITERATURĂ Marincaș Marinela Adriana, profesor la Liceul de Arte ,,Regina Maria” Alba-Iulia ...

Read more

Metode si forme de organizare a educatie…

METODE ŞI FORME DE ORGANIZARE A EDUCAŢIEI ESTETICE   Înv. Marc Aurica Şcoala Gimnazială Câmpeni   Educaţia estetică este o componentă a educaţiei integrale şi armonioase cu ajutorul căreia realizăm formarea personalităţii omului prin...

Read more

Responsabilul cu Formarea Continua atrib…

Responsabilul cu Formarea Continuă (RFC) - atribuţii     A. Informare   1. Cunoaşterea legislaţiei privind perfecţionarea şi formarea continuă a cadrelor didactice şi a cadrelor didactice auxiliare; 2. Asigură accesul la informaţie pentru tot personalul...

Read more

Politici europene privind invatarea pe t…

POLITICI EUROPENE PRIVIND ÎNVĂȚAREA PE TOT PARCURSUL VIEȚII Prof. Alexandra Pepelea Liceul Teoretic „Vasile Alecsandri”, Iaşi În domeniul major al educației, Uniunea Europeană a înțeles că succesul înseamnă asumarea responsabilității...

Read more

Planificare model pentru fizica invatama…

Planificare model pentru fizica invatamant gimnazial   Incepand cu anul scolar 2011-2012, Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului a oferit pentru prima data tuturor cadrelor didactice modele de planificari calendaristice. Iata model...

Read more

Profil de personalitate al elevului crea…

PROFIL DE PERSONALITATE AL ELEVULUI CREATIV     Profesor Maria Ritivoi Colegiul Economic “Emanuil Gojdu”  Hunedoara   Lucrarea prezintă  un profil de personalitate al elevului de liceu, care învaţă discipline economice.   Ansamblul tuturor trăsăturilor de personalitate...

Read more

Scopul si eficienta activitatilor de edu…

SCOPUL ŞI EFICIENŢA ACTIVITĂŢILOR DE EDUCAŢIE RUTIERĂ   Educaţia rutieră are ca scop prevenirea vătămării copiilor şi adolescenţilor prin accident rutier, prin formarea abilităţilor, competenţelor şi comportamentului rutier responsabil, în calitate de...

Read more

Concursul National Viva la Musica 2016

CONCURSUL NAȚIONAL “VIVA LA MUSICA” 2016 Prof. Mihaiela Lazar Liceul de Artă “Ioan Sima” Zalău Concursul Național “Viva la musica”, aflat la cea de-a XVIII-a ediție,...

Read more